abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56215240
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:40 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind dat mensen het recht hebben om mij te beledigen. We leven nu eenmaal in een samenleving waar je af en toe dingen te horen krijgt die je niet leuk vind en tegen je principes ingaan. Het is vervolgens mijn probleem om daar op een juiste manier mee om te gaan. Beledigingen zullen er altijd zijn en men zou er daarom verstandig aan doen om er mee te leren leven.
Je mág mensen beledigen, dat staat buiten discussie. Maar er bestaat nog wel zoiets als eigen verantwoordelijkheid in plaats van met z'n allen naar de overheid wijzen als jij een klap op je kop hebt gehad omdat je roept 'allah is een eikel'. Ik vind zoiets roepen namelijk gewoon een beetje dom.
Men doet er verstandig aan om te leren leven met beledigingen zeg je, mijns inziens doet men er nóg verstandiger aan niet constant alles te beledigen. Dat lijkt me een veel gezelligere oplossing. Of in ieder geval hetgeen waar we mee moeten beginnen, in plaats van het om te draaien: we gaan beledigen, wánt je moet dat kunnen accepteren? Onzin, beledigen mag, maar het is niet leuk. Bovendien wórdt het niet altijd geaccepteerd dus doe het vooral niet.
En dan heb ik het wel over beledigen binnen de context van dit topic, een religie beledigen heeft namelijk geen doel. Dus als er hier gevraagd wordt 'ja maar moeten we dan zwichten voor geweld? mogen we dan nooit meer iets over de islam roepen?' dan zeg ik: tuurlijk mag je dingen over de islam roepen - als je dat lekker vindt. Maar sta dan niet te janken of naar de overheid te wijzen als er een simpele ziel op je hoofd gaat timmeren. Zo moeilijk is dit toch niet?
pi_56215243
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:48 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik vindt die "waarschuwingen" van die groot moefti en van Iran geen "waarschuwingen" maar bedreigingen.
Juist daarom moet die film maar komen anders is het einde helemaal zoek.
Men dient imo. inderdaad niet te buigen voor deze beledigingen. De vrij om je eigen mening te kunnen verkondigen is een recht wat iedereen moet kunnen hebben (goed of kwaad).
X
X
X
  dinsdag 22 januari 2008 @ 02:52:32 #223
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56215244
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:19 schreef LordNemephis het volgende:
Heeft Nederland dan een band met Iran? Nooit geweten...

Maar Iran moet niet zo zeuren voor die film uberhaupt uit is dacht ik zo
Olie en zo.

Toen de VS een maand of wat geleden een HandelsEmbargo opwierp tegen Iran vroegen ze ook meteen heel Europa om het te doen.

Iran kwam 1 uur na die uitspraak van de VS al met een nieuws Bulletin naar buiten:

Doe dat en de kraan gaat dicht.

En heel Europa negeerde heel rustig het Embargo van de VS.
pi_56215246
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, ik ben niet degene die over die bananenrepubliek begon hoor? Dat dat niet Wilders' punt is was mij allang duidelijk, dat was míjn punt nota bene net!

'Waarom moeten mensen hier gaan rellen?' Wie zegt dat dat moet dan? Welke maatregelen zijn er genomen hier? Jij komt met bewaakte ambassades, maar dan hebben we het weer over die bananenrepublieken, hier worden helemaal geen maatregelen genomen en HIER is waar het om gaat, toch? Ik verwacht sowieso geen rellen hier, ik weet niet wie dat wel verwacht, maar ik lees nergens verwachte rellen.

En, nog maar een keertje, stel dat hier rellen uitbreken. Stel dat hier mensen naar aanleiding van de film de straat op gaan en bakstenen gaan gooien. Stel dat jongeren - de kutmarokkaantjes om het zo maar te zeggen - scholen in de hens steken of kerken of iets dergelijks. Welk punt is dan gemaakt? "als je religie aanvalt, reageren mensen daar panisch op". Is dat weer een punt dat bewezen dient te worden? Want ook dat mag bekend zijn.

En dan het belangrijkste, wat ik ook al twee keer zeg maar waar geen reactie op komt, áls dat punt al gemaakt wordt (wat ik dus niet verwacht, en wat we wederom al wisten), wat gaan we daar dan mee doen? Dus wat is het dóel van Wilders met deze film? 'aantonen dat...' ja, en dan? als dat aangetoond is?
De ambassades HIER zullen strenger worden bewaakt. Die bananenrepubliek moet je even vergeten, dat was gewoon stom van me, wat ze daar uitspoken moeten ze zelf maar weten.

Maar zeg nu eerlijk, vind je het niet vreemd dat, _stel_, dat er rellen van komen, er wat auto's in de fik gaan, dit alles komt door blijkbaar een aanval op hun 'geloof'? (Denemarken, cartoon? Teddybear?) Welk deel ze er nog echt van geloven valt te betwijfelen, maar dat even buiten beschouwing. Of zullen het gewoon de kutmarokkaantjes worden die de gelegenheid mooi even gebruiken om wat autos in de fik te zetten?

Vind jij dat het niet aangetoond mag worden dat er intolerante mensen in Nederland rondlopen? Als meneer Wilders zijn 'punt' maakt, tsja, wat daaruit voortvloeid, geen idee, strenger immigratiebeleid? Geen snoepreisjes voor buitenlandse criminelen? Degenen die het hier voor de rest verpesten de grens overzetten? Ik heb geen flauw idee, maar van mij mag het best aangetoond worden als iemand intolerant is. Je moet de feiten zien zoals ze zijn, niet gebeurtenissen zodanig verdraaien zodat 1 bevolkingsgroep daar lief onderblijft, omdat ze anders kwaad worden om een filmpje?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56215271
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:52 schreef Koploperkopper het volgende:

Of zullen het gewoon de kutmarokkaantjes worden die de gelegenheid mooi even gebruiken om wat autos in de fik te zetten?
Dat dus. Elke weldenkende gelovige moslim laat zulk een provocatie links liggen.
***** Kraak.....
  dinsdag 22 januari 2008 @ 02:58:39 #226
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56215276
Koploperkopper, je hebt helaas wel gelijk.

Diegenen die in Nederland écht aanstoot nemen van deze film zullen niet of nauwelijks gehoord worden. Dit omdat de voorlaatst genoemde RelAllochtonen misbruik zullen gaan maken van de situatie.
pi_56215278
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:48 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik vindt die "waarschuwingen" van die groot moefti en van Iran geen "waarschuwingen" maar bedreigingen.
Juist daarom moet die film maar komen anders is het einde helemaal zoek.
The truth, the whole truth and nothing but the truth. Omdat nu twee invloedrijken hebben gepleit tegen die film zal een intrekking van die film (terecht) worden bestemeld als zwichten voor de islam. Als ze wijs waren geweest zouden ze Wilders (en eerder de Deense cartoons) gewoon hebben genegeerd. Echter, de mafketel uit Iran wil natuurlijk helemaal niet "wijs" overkomen, hij wil oorlog om zijn verborgen imam te laten verschijnen.
pi_56215282
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:52 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Olie en zo.

Toen de VS een maand of wat geleden een HandelsEmbargo opwierp tegen Iran vroegen ze ook meteen heel Europa om het te doen.

Iran kwam 1 uur na die uitspraak van de VS al met een nieuws Bulletin naar buiten:

Doe dat en de kraan gaat dicht.

En heel Europa negeerde heel rustig het Embargo van de VS.
Ik geloof zelfs dat de consequentie was dat "The Strait of Hormuz" dat praktisch geheel Iraanse wateren zijn, dicht gegooid werd waardoor zelfs olie handel met Saudi Arabië niet meer mogelijk was.
pi_56215287
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:52 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

De ambassades HIER zullen strenger worden bewaakt. Die bananenrepubliek moet je even vergeten, dat was gewoon stom van me, wat ze daar uitspoken moeten ze zelf maar weten.
Welke ambassades? Ze moeten ons toch hebben? Wat hebben ze dan aan buitenlandse ambassades in Nederland? Of gaan Autochtonen Islamitische ambassades aanvallen?
quote:
Maar zeg nu eerlijk, vind je het niet vreemd dat, _stel_, dat er rellen van komen, er wat auto's in de fik gaan, dit alles komt door blijkbaar een aanval op hun 'geloof'? (Denemarken, cartoon? Teddybear?) Welk deel ze er nog echt van geloven valt te betwijfelen, maar dat even buiten beschouwing. Of zullen het gewoon de kutmarokkaantjes worden die de gelegenheid mooi even gebruiken om wat autos in de fik te zetten?
Ik vind dat alles behalve vreemd. Nu kom jij weer met buitenlandse reacties aan overigens (je zegt wel je moet die bananenrepubliek vergeten, maar die teddybeer was in zo'n achtergesteld land, evenals de reacties op die cartoons).
Maar dat er heftig gereageerd wordt op geloof vind ik niet vreemd. Ik vind het overigens ook niet vreemd dat daar steeds minder begrip voor is, daar we hier steeds minder een geloof aanhangen. Dat botst gewoon. Volkomen logisch. En dat laatste zinnetje kan het ook nog zijn ja, als er al relletjes komen hier, is dat het natuurlijk. Hoe lekker is het als je toch al als kutmarokkaan bent betitelt en een 'kansarme jongere' bent met een krantenwijk, en je kan je nu ook nog eens achter de titel 'held' scharen omdat je voor je zogenaamde geloof op komt? Ik 'begrijp' die relmarokkaantjes wel, mochten die wat gaan ondernemen naar aanleiding van die film. Ik keur het natuurlijk niet goed maar ik vind het niet vreemd, nee.
quote:
Vind jij dat het niet aangetoond mag worden dat er intolerante mensen in Nederland rondlopen? Als meneer Wilders zijn 'punt' maakt, tsja, wat daaruit voortvloeid, geen idee, strenger immigratiebeleid? Geen snoepreisjes voor buitenlandse criminelen? Degenen die het hier voor de rest verpesten de grens overzetten? Ik heb geen flauw idee, maar van mij mag het best aangetoond worden als iemand intolerant is.
Dat mag best aangetoond (als het al wordt aangetoond dus he? Want als het die relmarokkaantjes zijn, die het woord islam niet eens kunnen spellen valt dat punt van Wilders wederom in het niet), maar wat kunnen we daarmee? Die oplossingen die jij biedt slaan kant noch wal, de asielzoekers zijn niet de allochtonen waar jij last van hebt. Een strenger immigratiebeleid? Heb jij die inburgeringstoets bekeken die gemaakt moet worden? Daar weet ik zelfs de helft niet van. Daar ligt IMO het probleem helemaal niet. Het probleem ligt bij de hype en bij de multiculturele samenleving, bij verschillende culturen die botsen, bij taalachterstand, bij het onderwijs. Ik weet dat dat allemaal links en dus vooral saai en duurzaam klinkt, maar het is toch echt dáár waar de oplossing én de oorzaak ligt. Maar inderdaad, minder spectaculair dan 'het ligt aan hun religie en de oplossing is uitzetten of afstraffen of dingen verbieden'.
pi_56215293
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Koploperkopper, je hebt helaas wel gelijk.

Diegenen die in Nederland écht aanstoot nemen van deze film zullen niet of nauwelijks gehoord worden. Dit omdat de voorlaatst genoemde RelAllochtonen misbruik zullen gaan maken van de situatie.
Mwah, als je naar Nova politiek kijkt of naar Pauw en Witteman in plaats van de Telegraaf, zul je de mensen die écht aanstoot nemen van de film ook wel horen hoor
pi_56215296
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 03:00 schreef Taurus het volgende:

Daar ligt IMO het probleem helemaal niet. Het probleem ligt bij de hype en bij de multiculturele samenleving, bij verschillende culturen die botsen, bij taalachterstand, bij het onderwijs. Ik weet dat dat allemaal links en dus vooral saai en duurzaam klinkt, maar het is toch echt dáár waar de oplossing én de oorzaak ligt. Maar inderdaad, minder spectaculair dan 'het ligt aan hun religie en de oplossing is uitzetten of afstraffen of dingen verbieden'.
In Marokko zijn ze ook niet welkom en boven de Sahara uit 't vliegtuig gooien is inhumaan.
***** Kraak.....
pi_56215299
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 03:00 schreef Taurus het volgende:

[..]

Welke ambassades? Ze moeten ons toch hebben? Wat hebben ze dan aan buitenlandse ambassades in Nederland? Of gaan Autochtonen Islamitische ambassades aanvallen?
Ik heb 't niet verzonnen, dat stond in een nieuwsbericht van een paar dagen terug.
quote:
Ik vind dat alles behalve vreemd. Nu kom jij weer met buitenlandse reacties aan overigens (je zegt wel je moet die bananenrepubliek vergeten, maar die teddybeer was in zo'n achtergesteld land, evenals de reacties op die cartoons).
Maar dat er heftig gereageerd wordt op geloof vind ik niet vreemd. Ik vind het overigens ook niet vreemd dat daar steeds minder begrip voor is, daar we hier steeds minder een geloof aanhangen. Dat botst gewoon. Volkomen logisch. En dat laatste zinnetje kan het ook nog zijn ja, als er al relletjes komen hier, is dat het natuurlijk. Hoe lekker is het als je toch al als kutmarokkaan bent betitelt en een 'kansarme jongere' bent met een krantenwijk, en je kan je nu ook nog eens achter de titel 'held' scharen omdat je voor je zogenaamde geloof op komt? Ik 'begrijp' die relmarokkaantjes wel, mochten die wat gaan ondernemen naar aanleiding van die film. Ik keur het natuurlijk niet goed maar ik vind het niet vreemd, nee.
De enige reden waarom ik dit erbij pak is om een vergelijking te creeeren wat er _kan_ gebeuren naar aanleiding van een film. Bovendien hebben er rellen in Kopenhagen zelf plaatsgevonden om dat hele cartoon gedoe.
quote:
Dat mag best aangetoond (als het al wordt aangetoond dus he? Want als het die relmarokkaantjes zijn, die het woord islam niet eens kunnen spellen valt dat punt van Wilders wederom in het niet), maar wat kunnen we daarmee? Die oplossingen die jij biedt slaan kant noch wal, de asielzoekers zijn niet de allochtonen waar jij last van hebt. Een strenger immigratiebeleid? Heb jij die inburgeringstoets bekeken die gemaakt moet worden? Daar weet ik zelfs de helft niet van. Daar ligt IMO het probleem helemaal niet. Het probleem ligt bij de hype en bij de multiculturele samenleving, bij verschillende culturen die botsen, bij taalachterstand, bij het onderwijs. Ik weet dat dat allemaal links en dus vooral saai en duurzaam klinkt, maar het is toch echt dáár waar de oplossing én de oorzaak ligt. Maar inderdaad, minder spectaculair dan 'het ligt aan hun religie en de oplossing is uitzetten of afstraffen of dingen verbieden'.
Zoals ik zei, ik weet niet wat er uit dat punt moet voorkomen, ik ken Wilders alleen maar als een nare man die vooral bekendstaat bij het volk als mijn voorbeelden die ik gaf. Wat zijn verdere politieke standpunten zijn, of wat hij met deze film wil bereiken, weet ik niet.

Maar opzich vind ik 't wel een interessante discussie, alleen vind ik 't nu te laat worden.

Ik ga slapen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 22 januari 2008 @ 03:35:32 #233
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56215366
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 03:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

Mwah, als je naar Nova politiek kijkt of naar Pauw en Witteman in plaats van de Telegraaf, zul je de mensen die écht aanstoot nemen van de film ook wel horen hoor
Telegraaf

Maar ok. Dan krijgen zij die écht aanstoot nemen 5minuten tv per dag, en de relnichten 23uur en 55minuten per dag.

Niet echt objectief he.
pi_56215377
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

vrijheid van meningsuiting is niet gelijk aan het recht om te beledigen.. dat wil bij sommige mensen maar niet doordringen....
Weet je dat heel zeker? Is een belediging niet gewoon een mening met een waarheid die men liever niet hoort? (vrij naar H. Teeuwen)
Laat de zogenaamd 'beledigde' maar aantonen dat er een onwaarheid in de 'belediging' vertolkt wordt en dat de verontwaardiging wel naar proportie is naar de onwaarheid.
Zolang dat nog niet is gebeurd vindt ik dergelijke uitspraken erg storend.

http://www.bettyasfalt.nl/index.php?pagina=gremdaat&onderdeel=video&item=beledigen
pi_56215390
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:56 schreef RAVW het volgende:
Balkenende

Premier Jan Peter Balkenende heeft al laten weten de tentoonspreiding van de film niet te kunnen verbieden.
De grootste schande in dit bericht natuurlijk, hij zou dit helemaal niet willen verbieden, waar blijft zijn respect voor de vrijheid van meningsuiting.
pi_56215432
vrijheid van meningsuiting OK maar je kunt toch niet alles respectloos gaan roepen? Als er in een moslimland de bijbel in de zeik wordt genomen zijn er hier ook mensen niet blij al zijn wij niet zo temperamentvol om dan massaal te gaan rellen. Laat die mensen toch in hun waarde zou ik zeggen.

Zou Wilders beseffen dat er door die film honderden mensen gaan sterven in rellen en dat de mensen in onze ambassades gevaar gaan lopen? Nog niet te spreken van het lange termijn effect.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,324406,00.html

Kan niet echt zeggen dat ik er blij van wordt al lig ik op zich ook niet wakker over onze banden met Iran.
pi_56215439
Wat ik niet begrijp is dat de aanhangers van de Islam zich aangevallen voelen door berichten van de "ongelovige". Dit woord alleen al vind ik tonen van totaal disrespect voor de medemens op aarde. Met deze mening kun je niet eisen dat anderen zich niet "negatief" over je zouden mogen uitlaten, want jij kunt geen één mening van hen respecteren, omdat dit een mening van een "ongelovige" is.

Conclusie: als je zelf geen mening respecteert van een ander, hoeven zij jouw mening ook niet te respecteren !
pi_56215443
kunnen we niet een paar bommen op ze gooien.. hebben ze meteen geen kern programma meer nodig....
Free people own guns! Slaves do not!
pi_56215493
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 04:00 schreef jpjedi het volgende:
vrijheid van meningsuiting OK maar je kunt toch niet alles respectloos gaan roepen? Als er in een moslimland de bijbel in de zeik wordt genomen zijn er hier ook mensen niet blij al zijn wij niet zo temperamentvol om dan massaal te gaan rellen. Laat die mensen toch in hun waarde zou ik zeggen.
Ik niet, niemand niet, zou een boodschap moeten hebben aan de claim dat iets beledigend zou zijn. Zodirekt is alles beledigend, kunnen we dan letterlijk niks meer zeggen?
Nee, noem het dan smaad of laster, moet je het wel kunnen bewijzen natuurlijk.
quote:
Zou Wilders beseffen dat er door die film honderden mensen gaan sterven in rellen en dat de mensen in onze ambassades gevaar gaan lopen? Nog niet te spreken van het lange termijn effect.
Waar komt deze gedachte vandaan?
Wij moeten dan als reactie onze ambassades extra beveiligingen of mensen evacueren waar nodig en nieuwe handelspartners zoeken of anders sancties stellen, etc.
Als wij Wilders de mond snoeren is dat gelijk aan het omdraaien van de nek van vrijheid van meningsuiting.
quote:
Kan niet echt zeggen dat ik er blij van wordt al lig ik op zich ook niet wakker over onze banden met Iran.
Ik wordt niet blij van Iran, ik ben trots op Nederland.
pi_56215522
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 04:27 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Ik niet, niemand niet, zou een boodschap moeten hebben aan de claim dat iets beledigend zou zijn. Zodirekt is alles beledigend, kunnen we dan letterlijk niks meer zeggen?
Nee, noem het dan smaad of laster, moet je het wel kunnen bewijzen natuurlijk.
[..]

Waar komt deze gedachte vandaan?
Wij moeten dan als reactie onze ambassades extra beveiligingen of mensen evacueren waar nodig en nieuwe handelspartners zoeken of anders sancties stellen, etc.
Als wij Wilders de mond snoeren is dat gelijk aan het omdraaien van de nek van vrijheid van meningsuiting.
[..]

Ik wordt niet blij van Iran, ik ben trots op Nederland.
Zal toch duidelijk zijn dat dit als belediging wordt ervaren. Wij zijn niet in de positie om te oordelen of dit een belediging is, zij vinden duidelijk van wel. (praten over 'zij en wij' is eigenlijk al te gek voor woorden) Mijn punt is dat vrijheid van meningsuiting een grens heeft en of die grens bereikt wordt kunnen we pas zeggen als de film er is. Begin tegen een agent ook je oprechte mening te geven als hij je wil bekeuren en hij zal je laten merken dat niet te waarderen wat resulteert in een handhaving van de boete. Vrijheid van meningsuiting is in mijn ogen geen vrijbrief om alles te roepen wat je maar wil. Uiteraard is vrijheid van meningsuiting een groot goed in onze samenleving wat we moeten koesteren.

Cijfers van de vorige rel vanwege de Deense cartoons... totaal enkele honderden doden. Het zal je zoon of dochter maar zijn ongeacht de reden erachter waren ze niet dood geweest als Wilders zijn film niet had uitgebracht. Nu besef ik wel dat een mensenleven in de meeste moslimlanden niet zoveel waard is als bij ons volgens lokale standaard maar een triest gegeven is het wel. Ambassades staan al onder strenge beveiliging op het moment.

Ik heb het geenszins over Wilders de mond snoeren maar ik vind dat hij wel een beetje voor redelijkheid vatbaar moet blijven gezien de verwachte effecten. Ik woon dan wel niet in een moslimland maar mijn gedachte gaat uit naar al die Nederlanders die in moslimlanden wonen.

Ik ben trots op Brabant en nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')