The Power of Nightmares 2004quote:Dit is een serie documentaires over hoe en waarom die fantasie was gecreeërd en wie het dient. In het hart van het verhaal zijn twee ... all » groepen: de Amerikaanse neo-conservatieven, en de radicale Islamisten. Beide ideeën werden geboren uit het falen van de liberale droom om een betere wereld te scheppen. En beide hadden een bijna gelijke verklaring voor de oorzaak vanwat dit falen. Deze twee groepen hebben de wereld veranderd, maar niet op de manier die beiden hadden bedoeld. Samen hebben ze de nachtmeriesche visie van een geheim en georganiseerd kwaad dat de wereld bedreigd. Een fantasie waarvan de politici ontdekten dat het hun macht en autoriteit herstelde in een gedesillusioneerd tijdperk. En degenen met de grootste angsten werden het meest machtig. «
Het blauwe vakje rechtsboven het berichtquote:Op maandag 21 januari 2008 17:51 schreef abondance het volgende:
Ik kan niet eens quoten
ik weet niet hoe die functie werkt
en copy past alles hier
De Politie zou er naar moeten kijken!!!quote:Op maandag 21 januari 2008 22:09 schreef Babyloniaa het volgende:
what the f""
das ongelooflijk die quote erbij gezet
leve de manipulatie ik zou een mail sturen aan al de moderatoren
wie doet nu zo iets
dat slaat alles
Dat is natuurlijk een verkeerde conclusie; de neo-cons zijn echte gedreven anti-nazi's. Net als de moslimfundamentalist Qutb (na zijn onderzoek mbt het Amerikaanse onderwijssysteem) zijn ze bang dat de decadentie (ontstaan door de verzorgingsmaatschappij) leidt tot erosie van normen en waarden. Dit leidt tot maatschappelijke chaos en de roep om sterke leiders. Sterke leiders zoals de nazi's, zeg maar. Dit moet voorkomen worden door een zwart-wit wereld te creëren, mensen een gemeenschappelijke vijand te geven, een doel. Eerst was die vijand het rijk van het kwaad der Sovjets.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:44 schreef Pakspul het volgende:
Moet laatste deel nog even kijken, maar 9/11 wordt hier ook een stuk duidelijker van die neo-cons zijn gewoon stelletje nazi's die profijt hadden bij de aanslagen. Zijn er nog meer docu's te vinden over de neo-cons?
Ik zie wel degelijk overeenkomsten.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een verkeerde conclusie; de neo-cons zijn echte gedreven anti-nazi's. Net als de moslimdundamentalist Qutb (na zijn onderzoek mbt het Amerikaanse onderwijssysteem) zijn ze bang dat de decadentie (ontstaan door de verzorgingsmaatschappij) leidt tot erosie van normen en waarden. Dit leidt tot maatschappelijke chaos en de roep om sterke leiders. Sterke leiders zoals de nazi's, zeg maar. Dit moet voorkomen worden door een zwart-wit wereld te creëren, mensen een gemeenschappelijke vijand te geven, een doel. Eerst was die vijand het rijk van het kwaad der Sovjets.
quote:They (neo cons) are making such fatalistic mistakes and are about as insane as Hitler and the Nazi Party when they invaded Russia in the dead of the winter," said Roberts who now, as a hobby, syndicates a national newspaper column, adding to his long and impressive list of academic, journalistic and political credentials.
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=3263
Ja, jij of die meneer Roberts; of onderschrijf jij de conclusie van meneer Roberts?quote:Op maandag 28 januari 2008 14:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik zie wel degelijk overeenkomsten.
[..]
Zo'n erelijst, en hij denkt dat het 22 juli hartje winter is.quote:They (neo cons) are making such fatalistic mistakes and are about as insane as Hitler and the Nazi Party when they invaded Russia in the dead of the winter," said Roberts who now, as a hobby, syndicates a national newspaper column, adding to his long and impressive list of academic, journalistic and political credentials.
Net als met Irak had de leider zich 'n btje verkeken op de snelheid waarmee het zou gaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zo'n erelijst, en hij denkt dat het 22 juli hartje winter is.
Dat is volkomen waar en een veel betere omschrijving.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Net als met Irak had de leider zich 'n btje verkeken op de snelheid waarmee het zou gaan.
Blitzkrieg vs Shock and Awe.
Ik onderschrijf die conclusie wel ja, nogmaals zie veel overeenkomsten.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, jij of die meneer Roberts; of onderschrijf jij de conclusie van meneer Roberts?
Wat je ervan kunt zeggen is iig dat de conclusie die meneer Roberts trekt niet voort kan komen uit de documentaire. Daarin wordt duidelijk uitgelegd dat de groep neo-conservatieven rond Irving Kristol de 'filosoof' Carl Strauss volgde. Strauss zag in de decadentie en het hieruit voortspruitende nihilisme een gevaar voor de Amerikaanse samenleving. Dit zou leiden tot onwaarding van alle waarden en de hieruit resulterende chaos zou leiden tot de roep om een sterke man, zoals tijdens de interbellaire periode gebeurde in Duitsland. Voor Strauss, en ook voor zijn volgelingen zoals Kristol, was het nazi-regime het grote schrikbeeld dat voorkomen moest worden. Derhalve echte gedreven anti-nazi's dus.
Strauss was anti-nazi maar werd wel gesteund door mensen die de nazi's steunden, was dat anti-nazi principe niet zo belangrijk voor hem, of was hij niet op de hoogte ?quote:"Ever since I can remember, I've been a neo-something: a neo-Marxist, a neo-Trotskyist, a neo-liberal, a neo-conservative; in religion a neo-orthodox even while I was a neo-Trotskyist and a neo-Marxist. I'm going to end up a neo-that's all, neo dash nothing.
quote:Not only was Strauss a promoter of fascist ideology, but his entry into the United States and his work there through most of his life was supported financially by two of the most powerful American fascist families. While the dealings of the Rockefeller-owned Standard Oil Company with the Nazis during the war allowed the family the thin pretense that they were not personally involved, other actions by the Rockefeller family confirm their fascist ideology. It was the Rockefeller Foundation that provided funding for much of the Nazi research into eugenics, including the funding for the twin research conducted in the concentration camps by Mengele.
Strauss's connections to the neo-cons within the Bush administration are well known at this point. Numerous other neo-cons serving in the Bush administration or the American Enterprise Organization, who funded the Project for the New American Century (PNAC), were students and followers of Strauss.
http://www.prisonplanet.c(...)0804tiesthatbind.htm
Rockefeller- en Bushfamilie zie ik niet als nazi's hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik onderschrijf die conclusie wel ja, nogmaals zie veel overeenkomsten.
N aantal gelijkenissen:
http://www.takeoverworld.info/straussians.html
Irvin Kristol lijkt zelf niet eens te weten waar hij onder valt:
[..]
Strauss was anti-nazi maar werd wel gesteund door mensen die de nazi's steunden, was dat anti-nazi principe niet zo belangrijk voor hem, of was hij niet op de hoogte ?
[..]
Hier nog zo een geval van inmenging in vrije meningsuiting op dit forum.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:53 schreef abondance het volgende:
Ik ontdek dat dit bericht hier verplaatst is met een quote die ik er niet bij heb gezet
Dit heet in journalistiek scencuur en manipulalatie
Ik vind dit een kwalijke zaak op zon publiek forum
Ik kan het zelf niet meer wijzigen ook nog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |