jmac | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:08 |
Na een lange nacht werken wacht je in Utrecht op de eerste trein naar Eindhoven van 7.38. Om 7.32 komt er een trein aan rollen die bestaat uit nieuw soort coupes (nog nooit gezien), gedeelte ice, en rest normale 1/2 klasse NL coupes. De trein is helemaal donker maar aangezien het de eerste trein is vond ik dat niet zo vreemd. Hij stopt precies goed op het perron en de deuren gaan makkelijk open. Samen met zo'n 20 andere vroege vogels stap ik in in het donkere gevaarte en ga zitten. Maar dan.. 1,5 minuut later gaat het kreng opeens aanrijden. Sommige weten er nog uit te springen maar de rest niet... En toen.. reed 'ie opeens met MAX SNELHEID met DEUREN OPEN (gingen niet eens dicht) richting Den Bosch. Alles was open, lichten uit (pikkedonker...) en niemand die iets om ging roepen of lichten aandeed. Reizigers gingen maar allemaal bij elkaar staan en wachten af... Pas na 15minuten stopt de trein opeens heel hard midden in een weiland (denk noodrem?) en komt er via de berm een medewerker NS (groen pakkie) naar ons toe met de melding dat het een trein was met bestemming: rangeerterrein ![]() ![]() ![]() Lekker bezig dus NS ![]() Maar was weer eens wat anders.. ![]() Klacht: Ns die niet eens kan zien als al hun deuren openstaan terwijl ie met 100+ km over de rails jaagt en mensen in laten stappen in spooktreinen en dan tijd lang er niets aan doen.. [ Bericht 0% gewijzigd door jmac op 19-01-2008 09:29:50 ] | |
OA | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:17 |
Mooi verhaal ![]() Kut NS ![]() | |
Ellatjuh | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:28 |
mooi verhaal idd | |
Spike1506 | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:31 |
Mensen die in een trein stappen waar de lichten uit zijn! ![]() | |
JamesBrownie | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:32 |
Het verhaal was nog beter geweest met een moordenaar! Maar zo is het ook leuk! ![]() | |
jmac | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:33 |
quote:Is wel vaker zo als 't de eerste trein 's ochtends is. Dan gaan ze aan na een paar minuten of net voordat 'ie voor het eerst gaat rijden die dag ![]() quote:Helaas ![]() Die man van de NS echt zo door de deur schreeuwen: Zijn hier nog meeeeensen? Net alsof we daar al dagen zaten en ze ons kwamen bevrijden ![]() | |
Yozzz | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:35 |
Hahaha ![]() ![]() "niet instappen"? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:35 |
Zo maak je nog eens wat mee. Wel stom van de machinist om die deuren open te laten staan trouwens. | |
jmac | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:37 |
quote:Nee als er niet instappen stond waren we ook niet ingestapt. Stonden gewoon de normale tijd en bestemmingen op 't bord. quote:Had je 's moeten zien als er wel ongelukken waren gebeurd. Paar mensen sprongen nog uit de trein toen 'ie al even reed nog op het laatste stukje van 't perron. Als ze verkeerd terecht waren gekomen was de NS zeker aansprakelijk gesteld voor zo'n fout. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:37 |
quote:Als het een goedkope horrorfilm was geweest, waren jullie allang zombies geweest. Niet zo slim van die man dus om dan zo hard te schreeuwen. | |
Horloge | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:38 |
Goed verhaal! ![]() | |
JDude | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:41 |
quote:Ja, alsof 7:38 pas de eerste trein gaat ![]() | |
RemcoDelft | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:50 |
Foto's? | |
eNaSnI | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:51 |
quote:Dat klopt, ze vertrekken om de volgende tijden:1.04, 2.04, 3.04, 4.04, 4.06, 6.44, 7.38 ![]() Dus TS, voortaan gewoon beter plannen als je de eerste wilt hebben ![]() | |
DaMart | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:52 |
quote:Leuk bedacht, maar als de deuren niet dicht zijn, kan de trein ook niet wegrijden.. beveiliging en zo ![]() | |
JDude | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:54 |
En ICE's worden ook niet gekoppeld met binnenlandse rijtuigen. Conclusie: hoax. | |
veldmuis | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:55 |
quote:Oh, dan droom ik elke keer dat de conducteur in een openstaande deur staat terwijl de trein wegrijdt. | |
DaMart | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:55 |
quote:Ze hebben toch van die Duitse huurrijtuigen in ICE-kleur? | |
veldmuis | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:55 |
Hoi JD. | |
DaMart | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:57 |
quote:Omdat hij met zijn sleutel de beveiliging omzeilt dan of zo... maar 100 km/u met open deuren gaat echt niet. | |
JDude | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:58 |
quote:Die mag dat. | |
Batsnek | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:58 |
quote:Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de deuren te vroeg open gaan, en je uit een rijdende trein moet stappen. | |
JDude | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:58 |
quote:Hallo veldmuis. | |
LasTeR | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:58 |
Bussen kunnen ook wegrijden als je net wilt uitstapppen. ![]() ![]() | |
Wynter | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:58 |
quote:ooit van storingen gehoord? | |
JDude | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:00 |
quote:Aangezien je de deuren zelf opent, moet je niks. | |
veldmuis | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:00 |
quote:Als hij dat met zijn sleutel kan kan dat dus ook gewoon gebeuren bij een storing. | |
DaMart | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:01 |
quote:Dan hebben ze dat ook wel snel genoeg door hoor. En nogmaals, misschien kan het met lage snelheid, maar zeker niet mer 100 km per uur. | |
veldmuis | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:03 |
quote:Storing = storing hè. | |
DaMart | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:05 |
quote:Ach, daar hebben ze vast ook wel beveiliging voor ![]() | |
veldmuis | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:06 |
quote:We hebben het over de NS hè? | |
Wynter | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:07 |
quote:Idd, daar kan je af en toe 10 minuten vertraging van oplopen omdat de conducteur niet aanwezig is ![]() | |
DaMart | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:08 |
quote:Of omdat de deuren niet sluiten ![]() ...zoals vorige week op Alphen gebeurde ![]() | |
Ice_Tea | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:14 |
Laatst ook zo zielig. Er stond een trein op het perron 4 in Nijmegen, met op het bord de melding: 'Roosendaal 15:19'. Het was niet de gebruikelijke trein, maar er rijdt wel eens vaker een gekoppelde stoptrein die richting uit, dus ik ingestapt. De luidspreker van de coupe waarin ik al 4 minuten zat kraakte opeens wat, dus ik denk 'oh dit zal wel een bericht zijn dat we de trein moeten verlaten'. Dat was ook zo, maar wel erg vreemd dat dat niet eerder vermeldt stond op het vertrekbord, nu wel. Zie ik onderweg richting AHtogo 2 oudjes nog in die trein zitten, dus ik probeer ze de trein uit te krijgen met gebaren en liplezen en bij de deuren heb ik voor hen nog op de 'openknop' gedrukt, omdat ze niet snapten hoe zij de deur van binnenuit open moesten doen. Maar het was te laat. God weet waar dat ding heen ging. Scheit NS. | |
thijsltc | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:18 |
quote:p0wnd dus | |
veldmuis | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:19 |
quote:Ach, voor die oudjes was het misschien wel een herbeleving van een dikke 60 jaar geleden, zo'n trein met onbekende bestemming. Alleen nu hadden ze wel een coupé voor zichzelf. | |
thijsltc | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:20 |
quote: ![]() | |
Terpentin07 | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:23 |
In navolging van de Lift.........de Trein!!!!!!! ![]() ![]() | |
marcel-o | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:29 |
quote: ![]() ![]() ot: mooi verhaal.. zo maak je nog es wat mee smorgens ![]() wel beste fout van de machinist en NS 1. op de borden moest "niet instappen" staan 2. op het perron hoorden de deuren niet opengemaakt kunnen worden 3. op de stations staan camera's waarvan de machinist een monitor heeft. hij zal gisteravond wel wat biertjes op hebben en te laat gaan slapen. zou k ook doen als k ns machinist ben ![]() | |
LasTeR | zaterdag 19 januari 2008 @ 10:30 |
quote:HAHAHAHAH ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:03 |
Ach ja, je maakt weer eens wat mee he ![]() | |
Logitik | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:09 |
quote:Kut NS? Wij Nederlanders zijn veels verwend man! In de meeste andere landen in het OV veel kutter! | |
RealZeus | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:10 |
quote:Vroeger wel ja. De bussen van tegenwoordig (en dat is al sinds eind jaren 80 zo) springen op de rem als de deuren opengaan. | |
veldmuis | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:11 |
quote:Toen het van de zomer keiheet was zat ik in zoeen bus die rondreed met een open voordeur zegmaar. | |
JDude | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:16 |
quote:Sinds wanneer? | |
JDude | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:16 |
quote:Die ouwe barrels die hier toen nog reden waren dan ook ongetwijfeld van voor de jaren '80. | |
Sjowhan | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:22 |
Omg ![]() quote:Idd, dit heeft de NS niet hoor ![]() ![]() | |
Tim86 | zaterdag 19 januari 2008 @ 11:26 |
hahaha lekker jmac | |
#ANONIEM | zaterdag 19 januari 2008 @ 13:30 |
Komt vaker voor http://www.youtube.com/watch?v=6Iz8chCwbKs | |
Tim86 | zaterdag 19 januari 2008 @ 13:45 |
quote: ![]() quote: ![]() Tot zover mijn zinnige bijdrage ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 19 januari 2008 @ 14:12 |
gaaf verhaal, lijkt me wel leuk om een keer mee te maken. Wel oppassen dat je zakken niet gerold worden op zon moment ![]() | |
jmac | zaterdag 19 januari 2008 @ 17:14 |
quote:Ja maar kom vanuit hilversum noord dus dan is 't pas 'de eerste' ![]() quote:Blijkbaar wel. Omroepsysteem en lichten konden ook niet aan..ook niet nadat ze hadden ontdekt hadden dat wij erin zaten. Dus zal wel soort van storing zijn ofzo. De treincoupes waren ook allemaal totaal verschillend dus denk dat ze gewoon heel veel dingen aan elkaar gekoppeld hadden die geen 'contact' met elkaar konden maken ofzo (niet dat ik er verstand van heb..) Hij reed wel gewoon op max snelheid. Net zo hard als dat een intercity daar zou rijden. Het waren van die deuren die altijd met een hele harde klap dichtvallen. Denk dat die anders zijn dan degene die gewoon aan beide zijdes opengaan. Die kunnen volgens mij idd niet open tijdens het rijden in normale omstandigheden. quote:Allochtonen waren nog niet wakker vanochtend ![]() | |
Eix | zaterdag 19 januari 2008 @ 17:29 |
De trein waar TS in zat was misschien een rit naar een werkplaats oid. Dat verklaart ook waarom de deuren niet sloten aangezien deze normaal van zelf dicht moeten gaan bij een snelheid hoger dan 5 km/u (en ontgrendeld worden bij een lagere snelheid). Normaal is zo'n systeem alleen voor de zekerheid aangezien de conducteur/machinist in Nederland de vergrendeling van de deuren moet bedienen. Maar bij zo'n rit is er natuurlijk ook geen conducteur aanwezig... Hoe dan ook, zo'n trein zou nooit langs een perron mogen stoppen zonder omroep/niet instappen waarschuwing oid. | |
jmac | zaterdag 19 januari 2008 @ 17:56 |
quote:Klopt ![]() | |
JDude | zaterdag 19 januari 2008 @ 18:20 |
Klinkt als een of ander internationaal gevaarte, met al die verschillende rijtuigen. Misschien dat Praag/Moskou/etc. ding? | |
jmac | zaterdag 19 januari 2008 @ 18:27 |
quote: ![]() ![]() Je had een gedeelte waarin coupes zaten zoals in de trein venlo-den haag (dus coupes waar zes mensen kunnen zitten. 3 vs 3. Maar ook een stel waarin het 2-3-4-2 oid (ziet er echt heel raar uit. hele rare indeling). Stoelen zaten iig 10x fijner dan in de normale stellen van de ns. | |
Suga_Mama | zaterdag 19 januari 2008 @ 18:29 |
![]() ![]() | |
TjokkePrii | zaterdag 19 januari 2008 @ 19:24 |
Chille shit toch. Ik zat ook een keer in de laatste trein. Zo'n halve Duitse, was het licht ook uit. Kon ik lekker slapen (Y). Verwarming was alleen ook uit ![]() | |
ReisT | zaterdag 19 januari 2008 @ 19:26 |
quote:Da's precies wat er nu al een tijdje tussen Amsterdam-Amersfoort rijdt. | |
jmac | zaterdag 19 januari 2008 @ 19:29 |
quote:Goede zaak dan. Veel beter dan de normale stellen ![]() | |
Broekpaling | zaterdag 19 januari 2008 @ 20:34 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:21 |
quote:Amsterdam - Amersfoort - Deventer zelfs. Tof spul, wel ![]() Maar op Utrecht Centraal, en helemaal richting Eindhoven? Da's wel raar ja. Misschien is het ook wat om aan je deurvergrendelijk te denken als je langs een perronspoor voor een rooie komt te hangen ![]() | |
dennus2007 | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:42 |
mooi verhaal!!:) wel weer dom van die Nationale Sukkels!!! | |
Thetallguy | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:44 |
Ik zat deze week ook in de trein (wow), een Veolia wadlopertje, en tussen Vierlingsbeek en Venray bleef ook vrolijk een deur openstaan ![]() | |
Tecnix | zaterdag 19 januari 2008 @ 23:44 |
Haha lol nice OP Jammer dat je geen pic's hebt | |
Fleischmeister | zondag 20 januari 2008 @ 02:41 |
quote:Zou nog best wat kunnen worden, o.a. mensen die door het toilet op de rails worden gezogen, met 100 km/u uit de trein vallen, wissels die een eigen leven leiden en frontale botsingen veroorzaken, en uiteraard de nodige mensen die door de moordlustige treindeuren worden vastgeklemd en vervolgens worden onthoofd aan het einde van het perron. Komt helemaal goed. | |
Emimich | zondag 20 januari 2008 @ 07:54 |
quote: ![]() ![]() | |
borisz | zondag 20 januari 2008 @ 07:57 |
lollig verhaal | |
SevenWonders | zondag 20 januari 2008 @ 09:07 |
quote:Nee, want iedere boerenlul weet dat je niet uit een rijdende trein moet/mag springen. Ook al wordt hij afgerangeerd of wat dan ook... | |
jmac | zondag 20 januari 2008 @ 13:25 |
quote: ![]() quote:Maakt niet uit. Juridisch gewoon de schuld van NS. [ Bericht 23% gewijzigd door jmac op 20-01-2008 13:38:05 ] | |
frank07 | zondag 20 januari 2008 @ 13:34 |
quote:ik ga stuk hier!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
gebrokenglas | zondag 20 januari 2008 @ 13:43 |
Nou je weet dat er op zich weinig kan gebeuren. De trein volgt gewoon een vaste koers (de rails namelijk). | |
Apokalypse | zondag 20 januari 2008 @ 16:17 |
quote: | |
Danny_Ramone | zondag 20 januari 2008 @ 17:10 |
Stuur je verhaal naar http://www.omroephumor.nl/ ![]() | |
Peterselieman | zondag 20 januari 2008 @ 17:11 |
Foutje bedankt ![]() | |
Robin2130 | zondag 20 januari 2008 @ 17:20 |
Leuk verhaal ![]() ![]() ![]() ![]() | |
NiTiN | zondag 20 januari 2008 @ 22:52 |
Auto. For. The. Win. | |
deepart | zondag 20 januari 2008 @ 23:00 |
Zoiets maak ik dus weer nooit mee als ik eens een keer met de trein gaat, had het wel mooi gevonden |