abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 februari 2008 @ 13:58:18 #151
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56683490
quote:
Square Enix designing new MMORPG

At the Game Developers Conference being held from February 18th-22nd in San Francisco, California, Taku Murata, general manager of S-E's technical research division, will announce and explain the development of a new engine to be used in Final Fantasy XIII, other S-E titles, and a new MMORPG currently under development. The new MMORPG is currently rumored to be Final Fantasy-related, but no definitive word has been given yet.
Stond op finalfantasy.wikia.com
Ik denk dat het een soort FFXI wordt.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 16:08:11 #152
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56685563
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:50 schreef Ixnay het volgende:
De verschillen:
- GBA versie is makkelijker, lijkt op de "easy mode" van de PSX versie
Ik vond em al makkelijk, daarom dus.
quote:
- Magic spells gebruik je MP voor op de GBA, zoals in de latere FF's vanaf deel 4
Ja, dat is waar, dat was natuurlijk anders.
quote:
- Op de GBA kun je Phoenix Downs kopen
Eerst moest je dat bij een kerk doen toch? Dat was ronduit kut.
quote:
- Je kunt overal saven op de GBA behalve tijdens battles
quote:
- 4 nieuwe dungeons, met daarin bekende bosses uit latere FF's zoals Ultros.
Eens even uitzoeken. Want dat lijkt me wel geinig.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:26:41 #153
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56686771
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:08 schreef Twarres het volgende:
Eerst moest je dat bij een kerk doen toch? Dat was ronduit kut.
Dat kutte hoorde bij FFI.
Als je KO'd was moest je terug in een dorpje zien te komen.
Met een Phoenix is die hele gedachte weg.
pi_56702850
Deacon (of iemand anders?!) help me eens met het volgende in FFXII
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2008 13:46:48 ]
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:33:32 #155
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_56705123
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:45 schreef SuperFruitig het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt!
De prinses is wel prinses,... maar van Dalmasca,.... misschien moet je ipv 15 levellen je nu even op het spel concentreren. Het verhaal komt vanzelf dan wel.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:58:14 #156
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56706905
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:45 schreef SuperFruitig het volgende:
SPOILER
Alvast bedankt!
HO HO HO , je gaat nu echt alles door elkaar halen

Hier een gedeelte van de uitleg, ik heb express niet alles verteld omdat je nog niet zover bent.
En dan zou ik het verhaal verpesten
Let op , bevat begin spoilers
SPOILER
zo nu een beetje duidelijk
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_56712422
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:58 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

HO HO HO , je gaat nu echt alles door elkaar halen

Hier een gedeelte van de uitleg, ik heb express niet alles verteld omdat je nog niet zover bent.
En dan zou ik het verhaal verpesten
Let op , bevat begin spoilers
SPOILER
zo nu een beetje duidelijk
Relext!
SPOILER
Tnx!
  donderdag 14 februari 2008 @ 08:56:25 #158
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56720648
Eerst Final Fantasy IX uitspelen en dan moet ik ook maar eens serieus aan FFXII beginnen.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:07:32 #159
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56758759
Ik ben net begonnen met FFXII maar dan voor de NDS (Europees)
pi_56768595
1Up heeft een uitgebreid interview met Nobuo Uematsu!

http://uematsu.1up.com

Fantastisch om te lezen, en om te zien!

Voorproefje in The 1Up Show van deze week.

www.1up.com of via iTunes.
quote:
1UP: What made you finally decide to leave Square altogether? Was it just that you wanted more creative freedom or you didn't want to be tied down to Final Fantasy projects specifically? Or maybe you didn't like the direction the company was going in when they merged with Enix? What made you want to break out and form your own company like Dog Ear Records and Smile Please?

KY: [In Japanese] This is probably the question that everyone wants to ask the most...

NU: [In Japanese] The answer's not going to be that exciting.

KY: [In Japanese] I haven't even asked it yet. [Laughs]

NU: It's not exciting at all. I don't even know if you're going to be convinced with it. It's because the SquareEnix office moved from Meguro to Shinjuku.

1UP: Uh-huh.

NU: And I never really liked the Shinjuku space, and I was so comfortable being in Meguro. Where [Reiko and I] live is actually farther away from Meguro, so to go to Shinjuku and make that commute even by car would be over an hour, and it just wasn't the right place for me. I felt whenever I stepped out of the station in the center of Shinjuku, I felt I lost direction, and it's always crowded and you can't breathe the clean air. Compared to Meguro, that wasn't the environment that I wanted to be in.
quote:
"1UP: As you know and as everyone knows, Square really likes to cash in on their previous games and re-release their games over and over again. Do you think that a Final Fantasy VII remake would be good? Not meaning 'would it turn out good,' but do you think it would be a fun idea? Would you be interested in rearranging your classic tracks from VII?

NU: I personally think it would be a good idea, and from my standpoint if we were just to rearrange the music using some of the technologies we didn't have at that time and to be allowed to brush up some of the things that we couldn't do at that time, I would definitely go for it. But if they added something here and there, maybe added some scenes and new music to Final Fantasy VII, I wouldn't really be all for it. Sort of to give a fresh look to it is fine, but still keep the music components"

[ Bericht 27% gewijzigd door Strolie75 op 16-02-2008 12:49:32 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56769664
Ik heb 3 deathbringers

Ben net bij Jahara geweest en toen maar even een kleine tocht gemaakt in die Zertitan grotten en daar Adrammelech tegen gekomen maar ik kon m niet echt beaten (iemand tips?) Heb nou Vaan Ashe en Bashe op lvl 34 en die andere 3 op 15 ofzo

IIk had een clan hunt accepted en daar moet ik in de Giza Plains iemand meeten, maar dat kan alleen in de dry season, wanneer wordt het dry season? Want ik wil die hunts wel bijhouden?

Zit nu in die Vierra hometown en ik ben weer heulemaal hoocked (gister echt tot 4 uur snachts gespeeld). Merk nu echt weer dat het een FF game is, dat ik in het begin wat minder had met dat nieuwe systeem enzo, maar topgame

Ik krijg dat dry season maar niet? Ik wacht 5 minuten bij southgate rabanastre en dan loop ik de giza op en dan is het droog, maar zodra ik bij die settlement ben regent t alweer

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2008 14:38:52 ]
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:14:44 #162
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_56771168
dry season: er is bij het savepunt aan de zuidkant een kerel (Seeq was het geloof ik) die je vertelt of het nog lang duurt voor het dry season begint.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:34:07 #163
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56772452
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:37 schreef SuperFruitig het volgende:
Ik heb 3 deathbringers

Ben net bij Jahara geweest en toen maar even een kleine tocht gemaakt in die Zertitan grotten en daar Adrammelech tegen gekomen maar ik kon m niet echt beaten (iemand tips?) Heb nou Vaan Ashe en Bashe op lvl 34 en die andere 3 op 15 ofzo

IIk had een clan hunt accepted en daar moet ik in de Giza Plains iemand meeten, maar dat kan alleen in de dry season, wanneer wordt het dry season? Want ik wil die hunts wel bijhouden?

Zit nu in die Vierra hometown en ik ben weer heulemaal hoocked (gister echt tot 4 uur snachts gespeeld). Merk nu echt weer dat het een FF game is, dat ik in het begin wat minder had met dat nieuwe systeem enzo, maar topgame

Ik krijg dat dry season maar niet? Ik wacht 5 minuten bij southgate rabanastre en dan loop ik de giza op en dan is het droog, maar zodra ik bij die settlement ben regent t alweer
Als je bij de southgate staat , richting de Giza plain kijkend.
Kan je al aan de lucht zien of het dry of rain season is
bewolkt & groen = rain season.
Veel zon & geel zand = dry season
Na 1 tot 1,5 uur ( echte tijd ) is het dan weer dry season het wisselt zeg maar.
Je kan ondertussen wat Mont Blanc hunts gaan doen
Die zijn wat uitdagender ( en veel leuker ) , en leveren ook meer items / loot op.
Mont Blanc kan je vinden in een huisje boven de Muthru Bazaar in Rabanastre
Ik moet er in totaal nog 3 van Mont Blanc clearen, inc Yiazmat van 50.112.254 HP

Adrammelech is alleen irritant vanwege die klote undead foe's
Hij is zelf level 39 , iets van 40.000 Hp ofzo.
Gewoon zorgen voor veel Chrono tears, vanwege zijn stop effect.
Anders gewoon nog even door levellen , Je hoeft voor de main story hier niet doorheen

[ Bericht 2% gewijzigd door Deacon_Tigra op 16-02-2008 16:44:11 ]
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_56775237
Beste Final Fantasy game voor mij is nr. 9.
Ik ben door dat spel de andere games gaan proberen en ben der echt gek.
FF heeft altijd een fantastisch verhaal en een meesterlijke gameplay.
kan niet wachten op FFXIII
http://i5.photobucket.com/albums/y157/deltae5/DamagedOne.jpg
The Darkness Resides Here!!!!!!!!! ;-)
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:10:58 #165
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56775436
Ik ben pas ingestapt met FF-X
Daarvoor was ik echt nintendo fanboy

Geen laadtijden en 64 bit jeweet

Iedereen wordt op een dag wakker
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_56777591
Serieus mensen, koop Lost Odyssey. Het is de FFXI die we nooit van Square-Enix hebben gekregen!
pi_56778155
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:39 schreef Strolie75 het volgende:
Serieus mensen, koop Lost Odyssey. Het is de FFXI die we nooit van Square-Enix hebben gekregen!
xbox

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2008 21:01:07 ]
pi_56780231
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:39 schreef Strolie75 het volgende:
mijn broer speelt het op dit moment, vet goede game. maare FF is nog steeds beter
http://i5.photobucket.com/albums/y157/deltae5/DamagedOne.jpg
The Darkness Resides Here!!!!!!!!! ;-)
  zondag 17 februari 2008 @ 19:24:52 #169
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56797500
Nog mensen die Revenant Wings spelen of gespeeld hebben?

Ik zit nu op 15% vind het niet echt Final Fantasy maar wel een van de betere spinoffs, ivm FFX-2 bijvoorbeeld.
pi_56798435
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:00 schreef SuperFruitig het volgende:
xbox
Nou en?
pi_56800080
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nou en?
Die hebt ik nie, en die komt er ook niet in
  zondag 17 februari 2008 @ 21:02:53 #172
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56800253
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:24 schreef Ixnay het volgende:
Nog mensen die Revenant Wings spelen of gespeeld hebben?

Ik zit nu op 15% vind het niet echt Final Fantasy maar wel een van de betere spinoffs, ivm FFX-2 bijvoorbeeld.
ik heb hem wel, even opgestart.
Vond het wel heerlijk om weer dezelfde muziekjes te horen.
Tevens intro van levels e.d maar nog geen tijd gehad om er goed aan te gaan beginnen
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 18 februari 2008 @ 03:00:40 #173
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_56807473
Ben nu 30 uur bezig met FFX, m'n 1e FF. Echt, als ik er niet mee bezig ben dan denk ik er zelfs over na, tijdens werk, sporten, alles. .

Maarrrrrrr, ben er wel helemaal verliefd op . Beetje lastig aan het worden, net Seymour verslagen.
pi_56808228
Goed. Weekend Lost Odyssey gespeeld. Nu is het tijd voor wat een wat uitvoerigere beschrijving van mijn indrukken. Ik zit nu op bijna 12 uur, en ben in Numura (disc 1).

Lost Odyssey is simpel gezegd de beste (J)RPG die ik heb gespeeld sinds Skies of Arcadia op de GC. Het is de Final Fantasy XI die nooit ontwikkeld is door Square-Enix omdat ze zonodig Word of Final Fantasy moesten maken. Het is de traditionele gameplay van Final Fantasy games (turn-based en random battles), maar dan op een next-gen platform. De kracht hiervoor wordt gebruikt voor de graphics. De rest van de game is traditioneel. Sommige reviewers spreken over ouderwets, ik hou het liever op degelijk. Natuurlijk zijn games als Oblivion, Mass Effect en Final Fantasy XII ook geweldig, en de makers verdienen alle lof dat ze het genre proberen te vernieuwen. Maar soms wil je gewoon iets herkenbaars, en dat is Lost Odyssey.

Toch is alleen traditionele gameplay niet voldoende als de onderliggende mechanismen en het verhaal niet werken. En dat is bij Lost Odyssey gelukkig niet het geval. Vechten, upgraden en skills aanleren is diepgaand, maar wordt zo gebracht dat het eenvoudig en intuïtief is om het te doen. Kortom, wel diepgang maar geen onbegrijpelijke menustructuren!

Wat ook geweldig is, is dat het vechten niet een kwestie is van zinloos op simpele vijanden inhakken is alvorens af en toe een beetje uitgedaagd te worden door een eindbaas. Nee, elk gevecht is lastig, en eindbazen zijn bijna een puzzel waarbij je een hele strategie moet ontwikkelen. Magie speelt een hele grote rol in het spel, en het eerste wat je moet uitdokteren is voor welke spreuken een vijand kwetsbaar is. Zelfs een random battles kan het je party behoorlijk lastig maken als je niet nadenkt. Op de automatische pilot gamen zit er dus niet in. Zoveel random battles zitten er trouwens niet in het spel, soms moet je een tijdje rondlopen voor er een getriggered wordt. Frequentie had van mij zelfs iets hoger mogen zijn.

Tenslotte het verhaal: tot nu toe geweldig. De personages hebben allemaal een leuke persoonlijkheid die gaandeweg uitgediept wordt, en verandert. De korte verhalen die af en toe verschijnen en waarbij de geschiedenis van Kaim wordt verteld vind ik tot nu toe allemaal boeiend! Sommige zijn echt juweeltjes die toch een brok in mijn keel veroorzaakten. En reviewers moeten zich niet aanstellen, ze zijn allemaal best kort! Maar goed, we hebben het hier over Amerikanen die al in de stress schieten als ze bij een film ondertiteling moeten lezen (reading is work you know).

De grafische rekenkracht van de 360 helpt echt om het spel tot leven te brengen. Wat ik er vroeger in mijn hoofd bij verzon wordt nu op het scherm getoond. God, wat ziet alles er fantastisch uit! Zoveel details! Hoogtepunten tot nu toe was rondlopen op een strand en af en toe stukjes door de zee moeten (kreeg een vakantiegevoel) en gevechten met een vijandelijk leger. Vooral dat laatste vond ik geweldig. Je vecht nog steeds tegen maximaal 6 vijanden, maar daarachter staan er honderden. Gewoon een optische truc, maar het draagt zoveel bij aan de sfeer!

Conclusie is dat elke Final Fantasy fan deze moet game spelen. Het is namelijk gewoon een ouderwetse Final Fantasy met fantastische graphics, ook al heet het spel niet zo! Het bracht bij mij eerder het oude Final Fantasy gevoel van grootschaligheid en een episch verhaal beleven naar boven dan de suffe remakes op de DS of de ports op de GBA (ik geef het toe, ik ben een graphics hoer). Ook RPG-fans in het algemeen moeten deze game spelen. Beter en degelijker als dit worden ze niet gemaakt!

maandag 18 februari 2008 @ 09:31:36 #175
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56808940
quote:
Op maandag 18 februari 2008 08:25 schreef Strolie75 het volgende:
*Volledige eigen review van Lost Odyssey*
Ikzelf vond het begin behoorlijk langdradig. Er zitten wel de nodige komische noten in (Jansen) en het verhaal is wel intrigerend, maar vooralsnog ben ik nog niet onder de indruk. Maar ik zit pas anderhalf uur in het spel, dus dat kan nog veranderen.

FFIX zit ik inmiddels op disc 3 bij Oelivert. Het blijft mijn favoriete FF, de sfeer is gewoon magisch.
Das ist nou einmal zo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')