quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:42 schreef ArnoKlaassen het volgende:[..]
lekker aan het bashen zie ik. Wat je eigenlijk zegt is iPhone = Phone voor Dummies, HTC = Phone voor Profs
Nee, dat zeg ik niet. Een iPhone heeft gewoon minder mogelijkheden dan bepaalde andere toestellen, als je die mogelijkheden nodig hebt, koop dan geen iPhone, simpel.
Maar dat iets moeilijk te bedienen is wil niet zeggen dat het dan DUS voor profs is. Dat het moeilijk te bedienen is wil alleen zeggen dat Microsoft slecht is in het maken van een goede UI.
quote:
Ik zoek een telefoon die alles kan en goed uitbreidbaar is qua functionaliteit en dan kom je toch op HTC uit en valt de iPhone gelijk af.
Windows mobile sucked, dus die valt voor mij ook af. Ik heb zelf een Series60 toestel op het moment, dat suckt trouwens ook. Alle mobiele telefoons sucken, alleen sommige wat meer dan anderen.
quote:
Apple is nu eenmaal voor mensen die niet heel erg veel aanleg voor computers hebben en vooral op de looks vallen.

Als je dat echt denkt ben je niet erg goed geïnformeerd.
Apple's zijn juist heel erg populair bij hardcore ICT-ers. Ik ben zelf software engineer en heb thuis ook een Apple, een heleboel van mijn collega's ook. Waarom ? Ten eerste omdat het 'gewoon werkt' , ik ben de hele dag al met computers aan het prutsen dus 's avonds heb ik daar geen zin in. En ook heel belangrijk: ik heb gewoon een Unix machine nodig, Apple is gewoon de ideale combinatie, een systeem dat gewoon werkt en eenvoudig is in gebruik, maar als je het nodig hebt dan heb je de kracht van een echte Unix onder de motorkap. Met 1 muisklik heb je een bash prompt voor je neus.
Met Windows heb je eigenlijk het slechtste van 2 werelden, onnodig lastig in gebruik en niet de spullen die je als pro nodig hebt.
quote:
Dat is dus ook de reden dat je Apple nooit in het bedrijfsleven ziet. Hoogstens bij desktop publishers (wederom mensen die op de look vallen).
Denk je echt dat DTPers voor Apple kiezen voor de looks

Misschien heeft het te maken met superieure font handling, color management, etc.
Verder is Apple heel groot in dingen als video editing (Final Cut Studio, een groot deel van de films die je in de bioscoop ziet zijn hiermee gemaakt), audio bewerking / recording (niet echt de mensen die op looks vallen he

), etc. etc.
quote:
Het gros van de mensen kijkt gewoon niet verder dan de interface terwijl dat nu juist het meest onbelangrijke punt van een applicatie is
De interface is het
allerbelangrijkste aan een applicatie. Het verzorgt de koppeling tussen de gebruiker en de mogelijkheden die de applicatie bied. Het is het enige gereedschap dat de gebruiker heeft om aan de applicatie duidelijk te maken wat hij wil. Je applicatie kan nog zulke geweldige features hebben, als de interface er niet is om de gebruiker deze optimaal te kunnen laten benutten dan heb je niets aan al die features.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.