hmm vind 2900 voor je leeftijd en werkervaring en geen 13e maand toch wel tegenvallenquote:Op woensdag 3 september 2008 18:48 schreef Snapcount2 het volgende:
Leeftijd: 34
Opleiding: HAVO + hoop cursussen
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Logica
Huidige functie: Consultant
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 dagen + 2 verplicht
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
GSM: Nee.
Auto: 765 euro p/m (en onbeperkt autokeuze + 13.500 privékilometers) (Seat Altea 2.0 TDI)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledig pensioen, ziektekosten, onkostenvergoeding en studiekosten. Alhoewel ik van die studiekosten nog geen ruk gemerkt heb. (willen mijn HBO niet betalen..)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2900
Op zich een goed salaris, en goede arbeidsvoorwaarden. Ik weet niet of er logicanen zijn die ook de invoering van CMMI meegemaakt hebben?
Nou vooral het ontbreken van de dertiende maand vind ik bezwaarlijk, en dat de leaseautovergoeding zoveel minder is dan mijn vorige werkgever vind ik eigenlijk ook wel vervelend. Daardoor ben ik er wel op achteruit gegaan. Van de andere kant, voor mijn vorige werkgever moest ik elke dag 100 km enkele reis rijden.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hmm vind 2900 voor je leeftijd en werkervaring en geen 13e maand toch wel tegenvallen
al maken de secundaire voorwaarden wel wat goed
Volgens mij is GSD wel het andere uiterste dan hoor..quote:Op donderdag 4 september 2008 11:44 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Hehe, okee. Dan zit je blijkbaar dus niet bij GSD. Als ik jou was zou ik dat ook zo houden. (alhoewel we altijd op zoek zijn naar nieuwe collega's.....)
De afdeling waar ik nu zit, is een leuke afdeling met aardige mensen en veel kansen om nieuwe skills te onder de knie te krijgen. Alleen ik heb zes jaar bij een heel klein ICT-bedrijfje gewerkt als consultant/manusje-van-alles en ik vind het heel lastig om te wennen aan de manier van werken en de bureaucratie die er heerst.
Dat is nog zacht uitgedrukt.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:35 schreef avotar het volgende:
[..]
Volgens mij is GSD wel het andere uiterste dan hoor..
Ik ben zelf gewoon een consultant die bij een klant is ingezet, dus ik heb niet zoveel van doen met alle CMM dingen..
quote:Op zondag 9 maart 2008 16:47 schreef DeTolk het volgende:
Leeftijd: 23
Opleiding: MBO IT Kantoorautomatisering
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Medewerker Marketing/ICT
Laptop:Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Ja (13e)
GSM: -
Auto: - (woon op 5 min. fietsafstand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Werkweek: 37,5 (was 38)
Maand salaris(bruto): 1600 (1e salaris , wordt opengebroken bij vaste aanstelling)
EUT Rotterdam... en mag ik je tegelijk dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1276194 aanraden voordat we te veel off topic gaan hierquote:Op donderdag 4 september 2008 13:02 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is nog zacht uitgedrukt.![]()
Tja, het is in theorie een mooi systeem, alleen in de praktijk heeft het nogal wat voeten in de aarde. Je moet voor de kleinste dingen zo verschrikkelijk veel papier genereren (formulieren invullen en documenten bijwerken en dergelijke) dat het gewoon niet leuk meer is. Ze zitten in India op CMMI niveau 5, in Nederland is GSD nu gecertificeerd op niveau 3 en willen ze over een jaar ook naar niveau 5.
Waar zit jij bij Logica als ik vragen mag?
Ik heb met Indiaase CMM level 5 bedrijven gewerkt die ik persoonlijk nog niet bekwaam genoeg vondt om een openbaar toilet te runnen, maar goed...quote:Op donderdag 4 september 2008 13:02 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is nog zacht uitgedrukt.![]()
Tja, het is in theorie een mooi systeem, alleen in de praktijk heeft het nogal wat voeten in de aarde. Je moet voor de kleinste dingen zo verschrikkelijk veel papier genereren (formulieren invullen en documenten bijwerken en dergelijke) dat het gewoon niet leuk meer is. Ze zitten in India op CMMI niveau 5, in Nederland is GSD nu gecertificeerd op niveau 3 en willen ze over een jaar ook naar niveau 5.
Waar zit jij bij Logica als ik vragen mag?
CMMI level 5 betekent dus ook alleen maar dat je de juiste formulieren in kan vullen. Het zegt verder niet zoveel over je competenties. En in een hierarchische cultuur als de Indiase is dat misschien makkelijk in te voeren, maar als je een stel techneuten in Nederland hebt die voor 1 regel codewijziging 10 formulieren in moeten gaan vullen, dan kan je weleens scheve gezichten krijgen.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb met Indiaase CMM level 5 bedrijven gewerkt die ik persoonlijk nog niet bekwaam genoeg vondt om een openbaar toilet te runnen, maar goed...
Mwah, voor elk zo'n 3.5% erbij, dan zit je er vast niet ver naast.quote:Op maandag 15 september 2008 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nu voorspellen wat er over drie jaar gebeurt is best wel koffie dik kijken.
4100 op je 24equote:Op maandag 15 september 2008 15:36 schreef roest8 het volgende:
Leeftijd: 24
Opleiding: MAVO + veel cursussen
Werkervaring: +- 3 jaar
Werkgever: Financiele instelling
Huidige functie: Unix Systeembeheer
Vakantiegeld: Ja (8%)
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: 99 euro declaratie
Auto: Nee, niet nodig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zonder verplichtingen cursus kunnen volgen
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 4100
Hmm verdien jij nou zoveel of verdien ik nou zo weinig?quote:Op maandag 15 september 2008 15:50 schreef m28740 het volgende:
Leeftijd: 26
Opleiding: HBO Technische bedrijfskunde
Werkervaring: 2,5 jaar waarvan 1,5 jaar huidige werkgever
Werkgever: Softwareboer
Huidige functie: Consultant
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee, wel een bonus tot 20% (in de praktijk ongeveer 5%)
GSM: ja, onbeperkt prive
Auto: Ja, van 30000 onbeperkt prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:50% pensioenbijdrage en 100 euro onkostenvergoeding
Werkweek: min 40 uur
Maand salaris(bruto): 3050
Als ik het zo allemaal lees zit ik redelijk hoog in mijn salaris. Dit kan nog lastig worden omdat ik erover na zit te denken om te gaan solliciteren.
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:21 schreef Icefire het volgende:
[..]
Update
Leeftijd: 26
Opleiding: Bedrijfskundige Informatica (HBO)
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: ERP developer/BI developer
Vakantiegeld:Ja 8%
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e maand
GSM: Ja
Auto: Ja (15.000 km per jaar prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2279,-
quote:Op maandag 15 september 2008 15:36 schreef roest8 het volgende:
Leeftijd: 24
Opleiding: MAVO + veel cursussen
Werkervaring: +- 3 jaar
Werkgever: Financiele instelling
Huidige functie: Unix Systeembeheer
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: 99 euro declaratie
Auto: Nee, niet nodig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zonder verplichtingen cursus kunnen volgen
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 4100
Ach, op internet is elke piemel ook 5 centimeter langer.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:39 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd ook dat de 4 en de 1 eigenlijk andersom moeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |