Mag ik vragen welk software bedrijf dit is? PM me maar als je het liever niet post op het forum. Ben namelijk zelf over een paar maanden afgestudeerd en dit spreekt me wel aan.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:58 schreef klnvntrbyt het volgende:
Leeftijd: 25
Opleiding: WO Informatica
Werkervaring: 6 mnd
Werkgever: software bedrijf
Huidige functie: consultant
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: ja
Auto: ja, lease EUR 920,- inc. benzine, max 40k prive (en dat haal ik toch niet).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: diversen
Werkweek: 40 h/week
Maand salaris(bruto): 2600
Gedetacheerd bij een grote bank/verzekeraar, noorden des lands.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:54 schreef Cornelis83 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waar iedereen werkt. En dan doel ik op de regio/plaats, hoewel naam bedrijf mij ook wel interessant lijkt.
Het is niet alleen het salaris waar ik over klaag bij mijn huidige werkgever... Krijg ook totaal geen uitdagingen en heb zelf het gevoel dat ik werk onder mijn niveau aan het doen ben. Maar ik ben niet de enige binnen het bedrijf die weg wiltquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:28 schreef Serphiot het volgende:
Dat is inderdaad mager ja, bij mijn werk was het uiten van mijn onvrede genoeg om in een aantal jaar wel op het gewenste nivo te komen. Maar jobhoppen is ook een goede manier natuurlijk
Het valt mee hoor met je onderbetaling... Natuurlijk is het wellicht wat mager wat ze overmaken elke maand.. maar vergeet niet dat je feitelijk een part-timer bent..quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het is niet alleen het salaris waar ik over klaag bij mijn huidige werkgever... Krijg ook totaal geen uitdagingen en heb zelf het gevoel dat ik werk onder mijn niveau aan het doen ben. Maar ik ben niet de enige binnen het bedrijf die weg wilt
Mwah, parttimer zou ik mezelf toch echt niet willen noemen hoor, ik ben toch elke dag op pad, mijn contract is gebaseerd op een 40-urige werkweek en tja, als klanten me elke dag om 16:00 er al uit schoppen, dat is mijn probleem nietquote:Op donderdag 19 juni 2008 07:08 schreef avotar het volgende:
[..]
Het valt mee hoor met je onderbetaling... Natuurlijk is het wellicht wat mager wat ze overmaken elke maand.. maar vergeet niet dat je feitelijk een part-timer bent..
Part-time is leuk, maar duur.
Vergis je niet in de waarde van je adv dagen. Je hebt veel meer vrije dagen dan een ander... en daarbij.. als je zelf zegt dat je in de praktijk maar 32 uur werkt.... dat vind je op weinig andere plekken kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 07:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, parttimer zou ik mezelf toch echt niet willen noemen hoor, ik ben toch elke dag op pad, mijn contract is gebaseerd op een 40-urige werkweek en tja, als klanten me elke dag om 16:00 er al uit schoppen, dat is mijn probleem niet
Weet ik ook, maar daar zit 'm nu net het probleem, ik WIL best wel 40 uur werken, maar dat lukt niet, aangezien 90% van de klanten bestaat uit basisscholen en dat is een vrij aparte tak van het "bedrijfsleven" die erg gebrand zijn op hun vrije uren en daardoor je ook eerder de deur uit sturen, dan dat ze blijven wachten tot je iets af hebt... Een professionele houding kennen ze daar over het algemeen nog niet.quote:Op donderdag 19 juni 2008 07:57 schreef avotar het volgende:
[..]
Vergis je niet in de waarde van je adv dagen. Je hebt veel meer vrije dagen dan een ander... en daarbij.. als je zelf zegt dat je in de praktijk maar 32 uur werkt.... dat vind je op weinig andere plekken kan ik je zeggen.
Tja, als je het zo berekent wel, maar ik ben wel 5 dagen per week aan het werk, die dagen kan ik dus niets anders gaan doen. Ik kan ook niet mijn werk anders indelen dat ik het over 4 dagen verdeel ipv over 5. Die vakantiedagen zijn inderdaad mooi meegenomen, maar dat is dus weer het voordeel van het hebben van zoveel klanten in het basisonderwijs. In schoolvakanties is er bijvoorbeeld ook geen bal te doen, maar (hoe tegenstrijdig het ook is) dan maak ik wel weer weken van 40 uur...quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Precies, in feite heb je 36 vakantiedagen op een 4daagse werkweek. Dat is best riant.
Als je het echt zo berekent wel. Maar dat laatste is dus ook heel erg waar en daar begint het nu steeds meer naartoe te draaien, geen werk meer op locatie, maar alles vanuit kantoor en dat betekent dus wel gewoon 40-urige werkweken tegen hetzelfde loon... Wat meer vrije tijd is leuk soms, maar het zijn vaak nutteloze uren waarin je toch niets anders kunt. Dan heb ik echt zoiets van: laat me maar werken.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:34 schreef muhahaha het volgende:
Eigenlijuk zou je wel kunnen zeggen dat 2000 euro gelijk is aan 80% gezien hij 1 dag minder werk per week. Je zou dus kunnen stellen dat hij 2400 euro krijgt bij een daadwerkelijke 40-urige werkweek met als nadeel dat als hij van project veranderd ineens wel 40u moet draaien voor 2k.
Omdat ze die mensen waarschijnlijk wel voor 40 uur kunnen billen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Afgezien van het afdwalen, ik vind de club waar je nu zit niet echt slim bezig. Als de meeste van je klanten (basisscholen, zolas je aangeeft) zo inelkaar zittten dat je mensen eigenlijk maar 32 uur aan het werk kan houden, waarom dan niet 32 uurs contracten aanbieden?
Updatequote:Op zondag 20 januari 2008 15:15 schreef Icefire het volgende:
Leeftijd: 25
Opleiding: Bedrijfskundige Informatica (HBO)
Werkervaring: 9 maanden
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Tester/Developer/Designer
Laptop: Ja
Vakantiegeld:Ja 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e maand
GSM: Ja
Auto: Ja (15.000 km per jaar prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2.030,-
2100 br, bijna 2 jaar werkervaring.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vond mijn 1875 voor 40u al heel wat, met 1 jaar werkervaring -o-
Dat is hoge vergoeding voor je leeftijd/opleiding! Heb je goed voor mekaarquote:Op woensdag 3 september 2008 16:24 schreef GTM_22 het volgende:
Leeftijd: 23
Opleiding: mbo beheer ict
Werkervaring: 3jr ongeveer
Werkgever:
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering:volgens mij geen 13e maand
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bouw 2 verlof dagen per maand extra op
Werkweek: 40u (op basis van 36)
Maand salaris(bruto): 2350
Niet bewust, maar ik weet niet hoe lang het geleden isquote:Op woensdag 3 september 2008 18:48 schreef Snapcount2 het volgende:
Op zich een goed salaris, en goede arbeidsvoorwaarden. Ik weet niet of er logicanen zijn die ook de invoering van CMMI meegemaakt hebben?
Hehe, okee. Dan zit je blijkbaar dus niet bij GSD. Als ik jou was zou ik dat ook zo houden. (alhoewel we altijd op zoek zijn naar nieuwe collega's.....quote:Op donderdag 4 september 2008 11:39 schreef avotar het volgende:
[..]
Niet bewust, maar ik weet niet hoe lang het geleden is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |