quote:Van de 170 boeken die voor de Libris Literatuur Prijs 2008 in aanmerking kwamen, koos de jury (voorzitter Tom de Swaan en de leden Klaas Beekman, Marc Kregting, Marc Reynebeau en Fleur Speet) de hiernavolgende 18 op haar longlist:
* A.F.Th., Het schervengericht (Querido)
* Paul Bogaers, Onderlangs (IJzer)
* Jeroen Brouwers, Datumloze dagen (Atlas)
* Peter Delpeut, Het vergeten seizoen (Augustus)
* Stephan Enter, Spel (Van Oorschot)
* Marjolijn Februari, De literaire kring (Prometheus)
* Louise O.Fresco, De utopisten (Prometheus)
* Wouter Godijn, De dood van een auteur die een beetje op Wouter Godijn lijkt (Contact)
* Anne-Gine Goemans, Ziekzoekers (De Geus)
* Kristien Hemmerechts, In het land van Dutroux (Atlas)
* D.Hooijer, Sleur is een roofdier (Van Oorschot)
* Lucas Hüsgen, Plooierijen van geschik (Querido)
* Atte Jongstra, De avonturen van Henry II Fix (De Arbeiderspers)
* Marc Legendre, Verder (Atlas)
* Piet Meeuse, Het lied van de ezelin (De Bezige Bij)
* Koen Peeters, Grote Europese roman (Meulenhoff)
* Sybren Polet, Bedenktijd (Wereldbibliotheek)
* Anne Provoost, In de zon kijken (Querido)
Toch vreemd, want de premisse - een verhaal dat zich geheel in een Amerikaanse gevangenis afspeelt door Nederlandse hoorspelacteurs laten vertolken - klinkt anders hilarisch genoeg.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:12 schreef JAM het volgende:
Gisterennacht hoorde ik op Radio de hoorspelbewerking van A.F.Th.'s Schervengericht met Jack Wouterse en Frank Lammers en Rik Launspach en weet ik veel wie nog meer. Nondeju, wat een doodsteek was dat zeg. Niet alleen werd het echt héél slecht gespeeld (vooral van Jack Wouterse had ik meer verwacht, de andere twee kende ik nog niet) maar het verhaal zelf, God; wat een kutverhaal was dat zeg. Geen greintje humor te bekennen.
Ik heb ook geen van deze boeken gelezen, al staat het Schervengericht nog wel op de 'ooit-te-kopen'-lijstquote:
Dat gaf me vaker een gevoel van plaastvervangende schaamte dan dat ik er echt om moest lachen. Die ene vent noemde Jack Wouterse de hele tijd Charlie en/of Maddox en die ouwehoerde dan wat over Hurley Burley en Cozy horror en...God, het was zo'n doodsteek. Wat ik ervan begrepen heb was die ene vent eigenlijk Roman Polanski.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Toch vreemd, want de premisse - een verhaal dat zich geheel in een Amerikaanse gevangenis afspeelt door Nederlandse hoorspelacteurs laten vertolken - klinkt anders hilarisch genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |