goeie vraag....quote:Op zondag 4 mei 2008 19:19 schreef Twinky het volgende:
zeg, ander vraagje. Dat ding moet er 7 dagen na het begin van de menstruatie in he, maar wanneer dan precies? Ik heb de nuvaring (staat ongeveer gelijk aan de pil), maar wanneer moet ik dan stopweek gaan houden!
15 mei is de dag
Oh, fijn!quote:Op maandag 5 mei 2008 13:51 schreef Ikook het volgende:
@Enfermera: Mwah dat verwijderen is echt peanuts vergeleken bij het zetten....
Het is meer een pijnscheut die razendsnel komt maar ook heel snel weer weg is. Ze trekken dat ding gewoon aan de draadjes eruit. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. En trouwens, dat duurt nog 4,5 jaar voor jou!
En over het plaatsen 7 dagen na de menstruatie: dat is inderdaad zodat de baarmoedermond ietwat meer open staat zodat het inbrengen wat makkelijker gaat.
Je kunt 'm gewoon altijd laten zetten, dat maakt niet uit. Maar dan moet je volgens mij nog wel een x aantal dagen extra conceptie (condoom bijv) gebruiken. Ik weet niet hoe lang...
Jaiks! Wat naar joh... maar je hebt besloten toch aan de Mirena te blijven? En hebben ze 'm laten zitten dan? Ik dacht dat in geval van zwangerschap het spiraaltje er zo snel mogelijk uit moest...quote:
Voelde je wel dat je zwanger was dan? En zo ja, hoe dan?quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:42 schreef Wynter het volgende:
Was er niet snel genoeg bij... je denkt eerst "dat kan niet"
Ja dan kan je idd nog beter de nuvaring hebben.. Ik had dat idd ook met de pil, met microgynon meer dan met Yasmin, maar toch nog wel wat vergeleken met mn spiraaltje. Het is zooooooooveel verbeterd sinds ik mirena heb.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:01 schreef Jipje het volgende:
[..]
Voelde je wel dat je zwanger was dan? En zo ja, hoe dan?
* Jipje twijfelt nog steeds of ze een mirena wil, sinds kort vanaf de nuvaring naar de pil, probleem: geen libido meer...
Bij mij is het juist ook met de nuvaring drie keer niks gebleven... Verder vond ik em stinken en daarom ben ik weer overgestapt naar de microgynon. Maar nu ervaar de nadelen van de pil (op je werk op de WC zitten en denken, ojee, heb ik em wel ingenomen??...quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:11 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja dan kan je idd nog beter de nuvaring hebben.. Ik had dat idd ook met de pil, met microgynon meer dan met Yasmin, maar toch nog wel wat vergeleken met mn spiraaltje. Het is zooooooooveel verbeterd sinds ik mirena heb.![]()
Is mn vriend ook erg blij mee
Hmm. Oh lordquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:14 schreef Jipje het volgende:
[..]
Bij mij is het juist ook met de nuvaring drie keer niks gebleven... Verder vond ik em stinken en daarom ben ik weer overgestapt naar de microgynon. Maar nu ervaar de nadelen van de pil (op je werk op de WC zitten en denken, ojee, heb ik em wel ingenomen??...)
Voor de mirena heb ik dezelfde zorgen als Wynter, hoe weet je nou of je wel of niet zwanger bent?
Ik wilde inderdaad nog eens met de huisarts praten. Ik wil ook graag de mirena omdat ik een jaar op reis ga, en totaal geen zin heb in gedoe met anticonceptie... Dat wordt dan weer te warm en dan werkt het niet, en je zult altijd zien dat er dan een condoom scheurt ofzoquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:25 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Hmm. Oh lordDat is idd niet grappig.
Klopt, dat is idd een nadeel.. Maar zoiets komt echt heel weinig voor. Het komt wel voor zoals je ziet, maar de kans is gewoon klein..Bespreek zoiets ook met je arts, en gebruik de eerste 6 weken extra voorbehoedsmiddelen zou ik zeggen, dat laatste heb ik ook gedaan. En goed naar je lichaam luisteren lijkt me.
Aan alle anticonceptiemiddelen zitten nadelen, maar ik vind tot nu toe de Mirena toch wel de meeste voordelen hebben persoonlijk
Ja dan is het wel heel handig.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:45 schreef Jipje het volgende:
[..]
Ik wilde inderdaad nog eens met de huisarts praten. Ik wil ook graag de mirena omdat ik een jaar op reis ga, en totaal geen zin heb in gedoe met anticonceptie... Dat wordt dan weer te warm en dan werkt het niet, en je zult altijd zien dat er dan een condoom scheurt ofzoIk werd alleen wel bang van 2 verhalen van mn zus, die heeft 2 vriendinnen die door de mirena heen zwanger geraakt zijn en die het dus wel goed volbracht hebben. Theoretisch zouden 2 op de 1000 vrouwen zwanger kunnen raken. Is dit nou gewoon heel toevallig, of ligt het percentage toch hoger?
![]()
Aan de andere kant, er zijn vast nog meer vrouwen die door de pil heen zwanger raken...
Anyway, ik lurk nog even meeIk begin wel overtuigd te raken maar blijf het moeilijk vinden.
Nog iets anders, hoe lang duurt het gemiddeld voordat je weer 'normaal' menstrueert nadat je gestopt bent met de pil/nuvaring?? Heeft iemand daar enig idee over?
Al sinds mijn 17equote:Op woensdag 7 mei 2008 11:52 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Dat laatste; ik heb geen idee.. De hoeveelheid hormonen zijn ongeveer gelijk toch? Hoe lang ben je nou al bezig?
Nouja, nuvaring zit dichterbij de plek waar het echt moet zijn. Daarom zitten er idd minder hormonen in. Ik heb geen idee hoe dat werkt als je weer aan de pil gaat. Al aan de doc gevraagd?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:54 schreef Jipje het volgende:
[..]
Al sinds mijn 17eIk ben ongeveer 2 of 3 jaar aan de nuvaring geweest en nu sinds een paar dagen weer aan de pil. Ik dacht juist dat de nuvaring veel minder hormonen afgaf, omdat dat veel directer naar je bloed gaat.
Neequote:Op woensdag 7 mei 2008 12:04 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nouja, nuvaring zit dichterbij de plek waar het echt moet zijn. Daarom zitten er idd minder hormonen in. Ik heb geen idee hoe dat werkt als je weer aan de pil gaat. Al aan de doc gevraagd?
Ja, het zijn inderdaad van die specifieke zwangerschapssymptomen. Vind dit wel een beetje griezelig, je bent de derde in mijn 'omgeving' nu waarvan ik hoor dat ze door de mirena heen zwanger geraakt is... Toch maar eens een goed praatje met de dokter houdenquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:28 schreef Wynter het volgende:
@ Jipje, ik was daarvoor nog nooit zwanger geweest, maar ik voelde me vollop zwanger... ik dacht alleen maar aan babies, en droomde er zelfs over, en qua lijf voelde ik me ook zwanger, voelde me opgeblazen, en daardoor deed het pijn om op mijn buik te slapen, en ik maar denken "Het kan niet, het kan niet" ... en mede ook doordat (toen) vriendlief al in de stress zat over kinderen... heb ik het hem ook niet verteld en probeerde ik me ook voor te doen alsof het niet zo was... heb zelfs tegen hem gelogen dat ik wel ongesteld was geworden.. (dat werd ik wel altijd elke maand) en, sinds ik niet meer zwanger ben, ben ik ook weer gewoon netjes op tijd, ongesteld... Ik neem het mezelf ook verschrikkelijk kwalijk dat ik niet eerder naar de gyn gegaan ben... maar, heb het er ook met mijn moeder over gehad, en die bleef ook maar roepen dat het niet kon.. Ben wel eerder bang geweest dat ik zwanger was, maar, nooit gevoeld wat ik toen voelde... helaas kwam het testen ook te laat... maar ik weet het gewoon zeker...![]()
De symptomen die ik had:
*krampen in de buik (waarvan ik uit ga dat dit bandenpijn was, is nu weg)
*blaas ontsteking (al is dit niet eht een symptoom voor mij, aangezien ik 4x per jaar een blaasontsteking heb)
*hoofdpijn
*misselijk (heb ik nooi, en is weer weg sinds ik niet meer zwanger bent)
*pijn onder in de rug (heb ik ook nooit, en is ook weer weg sinds ik niet meer zwanger ben)
*vermoeid (ben ik nu ook niet meer)
*verstopte neus (maar dat heb ik het hele jaar door)
*wit verlies (is nu ook weg)
*slapeloosheid (is nu ook weg)
Qua gevoel & lichaams kwaaltjes, weet ik het gewoon zeker. Ookal kwam de test te laat
Damn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:36 schreef Wynter het volgende:
Met de pil ben ik nog nooit zwanger geraakt...
Maargoed, ik heb de mirena laten zitten, omdat ik nu toch geen vriend meer heb... en ik het nooit meer zonder condoom ga doen... om nou ook nog eens door de pijn te gaan van het eruit halen heb ik geen zin in
Was trouwens de eerste keer dat we het zonder condoom gingen doen, hebben we maar 2x gedaan ofzo, omdat meneer er niet al te best in is zonder condoom... dus het was ook gelijk raak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |