abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:11:34 #101
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57762268
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:27 schreef Ephemera het volgende:
Okeee.... ik kom net terug van de huisarts
Ik had alwééér vette pijn in mijn onderbuik en na wat gewroet van zijn kant kwam hij tot de conclusie dat de touwtjes van mijn spiraaltje (en dus misschien het ding zelf ook) naar binnen zijn geschoten, dat mijn baarmoeder te groot is en en en... ik moet me vanmiddag om 15 uur in het ziekenhuis melden
he verdorie zeg
wat ontzettend vervelend voor je! Heel veel sterkte
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57763612
Oh.. bedankt voor de reacties

Ik ben weer heelhuids terug en het blijkt maar weer dat mannen 0,0 verstand hebben van het vrouwenlichaam, want mijn baarmoeder had gewoon normale proporties en de touwtjes zijn niet naar binnen geschoten, maar ze hebben zich als een slangetje opgerold en daardoor steken er dus twee kleine sprietjes omhoog

Wat dan wél behoorlijk vervelend is, is de cyste in mijn rechter eierstok (3 maanden geleden zat er één in mijn linker eierstok) van 3 bij 3 cm (!!) En dat veroorzaakt dus die pijn. Volgens de arts was dat niks om me druk over te maken, het komt vrij vaak voor bij Mirena-gebruikers. Ze gaan vanzelf weg en ze komen ook vanzelf misschien wel weer terug . En tot hij weg is moet ik me maar 'gewoon' volproppen met Ibuprofen.

Zijn er meer mensen die last hebben van cystes? Volgens de arts doen ze meestal geen pijn en weten de meeste mensen dus niet eens dát ze een cyste hebben.

Of ik nu gerustgesteld ben na dit bezoekje? Ik weet het niet
  woensdag 2 april 2008 @ 10:29:27 #103
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57775107
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:40 schreef Ephemera het volgende:
Oh.. bedankt voor de reacties

Ik ben weer heelhuids terug en het blijkt maar weer dat mannen 0,0 verstand hebben van het vrouwenlichaam, want mijn baarmoeder had gewoon normale proporties en de touwtjes zijn niet naar binnen geschoten, maar ze hebben zich als een slangetje opgerold en daardoor steken er dus twee kleine sprietjes omhoog

Wat dan wél behoorlijk vervelend is, is de cyste in mijn rechter eierstok (3 maanden geleden zat er één in mijn linker eierstok) van 3 bij 3 cm (!!) En dat veroorzaakt dus die pijn. Volgens de arts was dat niks om me druk over te maken, het komt vrij vaak voor bij Mirena-gebruikers. Ze gaan vanzelf weg en ze komen ook vanzelf misschien wel weer terug . En tot hij weg is moet ik me maar 'gewoon' volproppen met Ibuprofen.

Zijn er meer mensen die last hebben van cystes? Volgens de arts doen ze meestal geen pijn en weten de meeste mensen dus niet eens dát ze een cyste hebben.

Of ik nu gerustgesteld ben na dit bezoekje? Ik weet het niet
ik was helemaal blij voor je aan het begin van je post, maar hoe verder ik las, hoe meer ik iets had van: he verdorie
ik heb het ding net een week, dus ik kan er nog weinig zinnigs over zeggen, behalve veel sterkte ermee
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 2 april 2008 @ 12:13:38 #104
204710 je_ouwe_moer
let op je woorden jongeman!
pi_57777008
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:40 schreef Ephemera het volgende:
Oh.. bedankt voor de reacties

Ik ben weer heelhuids terug en het blijkt maar weer dat mannen 0,0 verstand hebben van het vrouwenlichaam, want mijn baarmoeder had gewoon normale proporties en de touwtjes zijn niet naar binnen geschoten, maar ze hebben zich als een slangetje opgerold en daardoor steken er dus twee kleine sprietjes omhoog

Wat dan wél behoorlijk vervelend is, is de cyste in mijn rechter eierstok (3 maanden geleden zat er één in mijn linker eierstok) van 3 bij 3 cm (!!) En dat veroorzaakt dus die pijn. Volgens de arts was dat niks om me druk over te maken, het komt vrij vaak voor bij Mirena-gebruikers. Ze gaan vanzelf weg en ze komen ook vanzelf misschien wel weer terug . En tot hij weg is moet ik me maar 'gewoon' volproppen met Ibuprofen.

Zijn er meer mensen die last hebben van cystes? Volgens de arts doen ze meestal geen pijn en weten de meeste mensen dus niet eens dát ze een cyste hebben.

Of ik nu gerustgesteld ben na dit bezoekje? Ik weet het niet
Ten eerste: hoe gaat het nog? Heb je nog pijn? Of zit je op de bank allemaal mooie kleurtjes te bekijken die uit de muur komen?

Ten tweede: naar aanleiding van je post heb ik nog eens wat gezocht. Volgens officiële medische websites krijgt zo'n 10% van de vrouwen wel een keer last van cystes bij gebruik van Mirena.
Dan rijst bij mij de vraag: is het niet hartstikke ongezond om iets te gebruiken waarvan je ontstekingen aan je eierstokken krijgt? Mijn huisarts zegt van alles ooooh nee valt wel mee komt wel goed, maarja die beweert wel meer.
Ik hoop echt die iemand hier wat meer over weet, of een link heeft naar een (niet door Bayer gefinancierde) website.
pi_57777265
Wederom bedankt voor de reacties

Het gaat nu net zo als de afgelopen 2 weken; dus zo af en toe komt er een pijn scheut langs en klap ik dubbel. Maar het is op zich wel te doen, met zo af en toe een Ibuprofen en 's nachts een kruik. Maar goed; zo wil ik natuurlijk niet voor de rest van mijn Mirena-leven door gaan.

Zowel de huisarts als meerdere artsen in het UMCG zeiden dat cystes onschuldig zijn, dat ze vanzelf weer weggaan en dat ze nergens invloed op hebben (bijvoorbeeld op je vruchtbaarheid). Ik denk ook niet dat het ontstekingen zijn, maar ik geloof dat het een soort inwendige blaren zijn. Dat was ook wat ik op de echo zag; een groot zwart gat met niks erin (of hooguit vocht ofzo). Maar dat doet niet af aan de pijn die ik er van heb.

Ik heb zelf even gespiekt op de computer van de arts (toen ze even weg was) en zag toen dat cystes tussen de 3 cm en 7 cm in de 'gevarenzone' zitten. Ik zit daar (met de cyste van 3 bij 3 cm) dus nog maar net in en het kan dus nog veel erger

Dan tot slot nog een paar opbeurende woorden; de Mirena stoot in de eerste paar maanden de meeste hormonen af, daarna kunnen dus allerlei klachten een stuk minder worden (ik hoop dat mijn cyste-gedoe daar onder valt). Ik geef de Mirena dus ook minimaal een half jaar voor ik besluit of ik hem er weer uit ga halen.

-edit-
Ik vond de volgende informatie nog. http://www.gezondheidsple(...)ten-eierstokken.html

Sowieso is het dus 'cysten' en niet 'cystes' Ze komen het meest voor bij vrouwen tussen de 35 en 55 jaar (klopt.. ik ben 23 ) En ze kunnen eventueel de vruchtbaarheid aantasten.. pff.

-edit2-
En dan nog een prachtig plaatje, waarbij 2 de gewone eierstok is en 3 de eierstok met cyste :



[ Bericht 10% gewijzigd door Ephemera op 02-04-2008 12:36:05 ]
pi_57791224
hmm heb dat ding nu een jaar zonder problemen maar nu sinds een week is er weer een beetje bruine prut... geen echte ongesteldheid maar wel irritant met name bij bepaalde bezigheden... Hoe lang gaat dit duren??
  donderdag 3 april 2008 @ 19:15:24 #107
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57810582
moer, sex is geen enkel probleem hoor
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 3 april 2008 @ 19:16:24 #108
92409 Twinky
Little star.
pi_57810610
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:15 schreef Muck het volgende:
moer, sex is geen enkel probleem hoor
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:00:13 #109
204710 je_ouwe_moer
let op je woorden jongeman!
pi_57833170
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:15 schreef Muck het volgende:
moer, sex is geen enkel probleem hoor
Hahaha dank voor de info

Nja ik had me gewoon verkeerd laten informeren bleek. Ik dacht namelijk dat die draadjes een soort hele dunne ijzerdraadjes waren, zoals die waar je kettingen van rijgt maar dan nog iets dunner. Ik dacht al, dat gaat toch nooit goed?! Maar mijn huisarts zei dat het gewone draadjes waren, zoals van hechtingen. Haha, zo zie je maar dat je nieti al je info bij elkaar moet googlen
pi_57833328
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:00 schreef je_ouwe_moer het volgende:

[..]

Hahaha dank voor de info

Nja ik had me gewoon verkeerd laten informeren bleek. Ik dacht namelijk dat die draadjes een soort hele dunne ijzerdraadjes waren, zoals die waar je kettingen van rijgt maar dan nog iets dunner. Ik dacht al, dat gaat toch nooit goed?! Maar mijn huisarts zei dat het gewone draadjes waren, zoals van hechtingen. Haha, zo zie je maar dat je nieti al je info bij elkaar moet googlen
Laatst kon ik ze dus wél voelen, normaal kan ik er dus niet bij, maar op een vreemde manier een paar weken terug wel ineens... maar ze zijn wel wat stugger dan normaal draad hoor... en uiteindjes prikken ook wel beetje, maar "ex" ( ) voelde er nooit wat van...
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:45:05 #111
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57852288
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:00 schreef je_ouwe_moer het volgende:

[..]

Hahaha dank voor de info

Nja ik had me gewoon verkeerd laten informeren bleek. Ik dacht namelijk dat die draadjes een soort hele dunne ijzerdraadjes waren, zoals die waar je kettingen van rijgt maar dan nog iets dunner. Ik dacht al, dat gaat toch nooit goed?! Maar mijn huisarts zei dat het gewone draadjes waren, zoals van hechtingen. Haha, zo zie je maar dat je nieti al je info bij elkaar moet googlen

als het ijzerdraad zou zijn, zou mijn vriend wel uit mijn buurt blijven geloof ik
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57956045
Hallo allemaal,

Ik ben dit weekend begonnen met het lezen van deel 1 en ik heb nu eindelijk bij het laatste deel. De ervaringen zijn heel verschillend maar overwegend positief. Vanmiddag om 15:40 ben ik aan de beurt en ik ben toch wel een beetje zenuwachtig Dus tips & trucs zijn erg welkom!!

Ook wilde ik graag weten hoe de eerste keer seks na het plaatsen is...en dan met name voor vriend. Ik heb net een nieuw exemplaar en hij weet wat er vanmiddag gaat gebeuren wil ik hem ook kunnen vertellen wat hij mogelijk (hopelijk niet!!) zou kunnen merken. Dus ik hoor heel graag wat de ervaringen zijn voor zowel jou als je vent!

IJzerdraad pijn heb ik inmiddels uitgesloten iig
  donderdag 10 april 2008 @ 13:31:41 #113
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57956208
Hey ArwenMM,

dat is vlot zeg! Succes vanmiddag
Nou ja, ik heb het ding vandaag precies 2 weken, dus ik kan je er wel wat over vertellen hoor.
Het zetten op zich was naar, maar het is binnen notime weer voorbij, dus ga je alsjeblieft niet te druk lopen maken, daar heeft niemand wat aan. Dat je zenuwachtig bent is heel logisch hoor
Ik ben 5 minuten na het plaatsen weer doodleuk op de fiets gesprongen en naar huis gegaan en dat ging prima. 's Avonds had ik wat zeurende buikpijn, zoals je kunt hebben als je ongesteld bent, dus heb ik me lekker in mijn pyjama op de bank genesteld met Gilmore Girls, thee en chocola

De eerste keer seks na het plaatsen waren we allebei héél voorzichtig, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig was, dus hebben we het later nog maar een keer wat minder voorzichtig over gedaan
Mijn vriend voelt in principe niets en heeft ook nergens last van, behalve als we hele aparte dingen doen en ik mijn benen in zijn nek leg (TMI? ) Dan kan ie de touwtjes voelen en dat schijnt een gek gevoel te zijn.

Verder euh, ja, vraag maar raak hoor
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57956602
haha gilmore girls, thee en chocolade lagen al klaar voor vanavond
Ik ben blij te horen dat je vriend niets voelde en de gekke standjes laat ik in eerste instantie maar even achterwege! Zelf ga ik met de auto terug en ik hoop dat ik niet (nog meer) een gevaar op de weg ben dan! heb wel een back up geregeld voor in het geval dat maar verwacht dat het wel wat mee gaat vallen.

Ik weet niet of je er ervaring mee hebt, maar ik ben onlangs behandeld voor een vaginale infectie, ongeveer een week geleden heb ik daarvoor een kuurtje geslikt en de klachten zijn toen helemaal verdwenen maar ik weet niet of dat van invloed is? Ik ga het hoe dan ook even vragen aan de gynaecoloog (samen met de vraag waarom een man voor dit vak kiest? :p)
Over de pijn maak ik me eigenlijk niet zo druk, ik zie wel hoe het gaat, mijn tatoeage (onderrug) is eigenlijk de naarste ervaring die ik op het gebied van pijn heb gehad en als het daarmee vergelijkbaar is hoop ik dat ze genoeg emmertjes hebben in het ziekenhuis
pi_57956763
Ps. bedankt voor de snelle reactie!
pi_57958108
Ik en mijn erg klamme handjes gaan onderweg, jullie horen de afloop wel...;)
pi_57958587
Succes!

Heb je iemand mee die eventueel kan autorijden? Just in case...
pi_57960877
Haai!

Nou ik ben weer thuis en poe hey ik ben blij dat dat voorbij is!
Ik moest eerst al een uur langer wachten door wat verandering in de planning..daarna kwamen ze erachter dat ik kwam voor plaatsen en niet voor het voorgesprek...en vervolgens ging een co-assistent hem plaatsen. Fijn zo'n jongeman van mijn leeftijd! Maar goed..het was vervelend, maar de pijn was wel dragelijk. Opmeten was gruwelijk vervelend! :| maar toen ze de mirena plaatsten viel het wel mee. Enige probleem was dat ik me niet zo goed kon ontspannen waardoor het wat stugger verliep. Ik ben zelf terug gereden en dat ging gelukkig ook allemaal prima

Nu rest alleen nog de vraag.....wat gebeurt er nu allemaal in mijn lichaam? Werd gezegd dat ik na 4 weken iig niet meer zou moeten bloeden en heb een prachtig boekje meegekregen waarin ik dat mag bijhouden. Over 6 weken is de controle of het allemaal nog op z'n plek zit.

Enige wat ik nu nog heb zijn wat krampen en die ga ik lekker uitzitten op de bank met een dvd gilmore girls!
Kortom een positieve ervaring!
pi_57960898
Oh en nee ik had niemand meegenomen voor het autorijden, ik vond drie paar ogen op me gericht wel voldoende
pi_57969154
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:10 schreef hannekethemaster het volgende:
hmm heb dat ding nu een jaar zonder problemen maar nu sinds een week is er weer een beetje bruine prut... geen echte ongesteldheid maar wel irritant met name bij bepaalde bezigheden... Hoe lang gaat dit duren??
even een quote naar mezelf, na ruim een week was t weer over en nu weer gone ever since
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:58:37 #121
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57980160
quote:
Op donderdag 10 april 2008 22:45 schreef hannekethemaster het volgende:

[..]

even een quote naar mezelf, na ruim een week was t weer over en nu weer gone ever since
maf zeg! maar goed dat het weer weg is
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:23:13 #122
204710 je_ouwe_moer
let op je woorden jongeman!
pi_57990927
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:31 schreef Muck het volgende:

Mijn vriend voelt in principe niets en heeft ook nergens last van, behalve als we hele aparte dingen doen en ik mijn benen in zijn nek leg (TMI? ) Dan kan ie de touwtjes voelen en dat schijnt een gek gevoel te zijn.

Maarmaar... dat is juist zo leuuuk
pi_58011705
Hallo, nieuw hier en twee dagen geleden een mirena laten plaatsen.
Het ging echt heel lomp, mijn huisarts (v) propte dat ding erin en heeft me terwijl ik nog heel veel pijn had de deur uitgebonjourd...ik was te verward om vragen te stellen en heb net een uurtje gesurfd en allerlei horror-verhalen gelezen waardoor ik dat ding er het liefst NU weer uit wil hebben :S

Maar toch een vraagje...ik heb nu erge krampen en hele slappe benen...vooral die benen zijn irritant, zijn er meer mensen die dit gehad hebben? En dit is vast iets te voorbarig, maar echt geen haar op mijn hoofd die nog aan seks denkt. Is dat normaal de eerste dagen?

en: ik voel maar 1 draadje?
pi_58013019
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:19 schreef rooos het volgende:
Hallo, nieuw hier en twee dagen geleden een mirena laten plaatsen.
Het ging echt heel lomp, mijn huisarts (v) propte dat ding erin en heeft me terwijl ik nog heel veel pijn had de deur uitgebonjourd...ik was te verward om vragen te stellen en heb net een uurtje gesurfd en allerlei horror-verhalen gelezen waardoor ik dat ding er het liefst NU weer uit wil hebben :S

Maar toch een vraagje...ik heb nu erge krampen en hele slappe benen...vooral die benen zijn irritant, zijn er meer mensen die dit gehad hebben? En dit is vast iets te voorbarig, maar echt geen haar op mijn hoofd die nog aan seks denkt. Is dat normaal de eerste dagen?

en: ik voel maar 1 draadje?
die krampen zijn normaal, je baarmoeder moet gewoon ff wennen aan een vreemd lichaam in zich. En dat je niet aan seks denkt kan ik me levendig voorstellen haha, bereid je iig maar vast voor op een maand of 2 oud bloedverlies en daarna geen ongesteldheid meer en heel veel zin in seks
en dat van dat draadje is ook niet ongewoon, gewoon over 6 weken ff een controle echo laten maken of hij goed zit dan weet je het zeker
pi_58013240
maar jezus, 2/3 maanden is echt heel erg lang :S ik heb dat ding laten zetten omdat ik depressief werd van de pil, maar hier word ik ook niet echt vrolijk van....sowieso een beetje stom dat ik dat ding gelijk heb laten plaatsen, nu weet ik dus niet hoe mijn gemoedstoestand helemaal hormoonvrij is.

wel bedankt voor je antwoord trouwens. Ik ben een beetje panisch geworden. Als je te lang op internet zoekt kom je ook allemaal schokkende onderzoeken tegen over die mirena. bla. drama.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')