Die wet dat alle bezoekers van Columbia ontvoerd zouden moeten worden is me even ontgaan, denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef Montov het volgende:
Door achterlijke wetgeving zal hij zijn ongeneeslijke dochtertje nooit meer zien, en mensen roepen dat het zijn eigen schuld is? Whats next, bij een ontvoering in Columbia zeggen dat het te voorzien was, en bij de onthoofding van Wilders in Israel de schouders ophalen?
En ik dacht dat ik cultuurrelativistisch was.
Maar jij weet wel al dat het domme pech was, in plaats van opzet, aan de hand van diezelfde berichten?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef Yorrit het volgende:
dat mensen hier zeggen dat ze geen medelijden met hem hebben, dat vind ik nog het ergst. door een heele domme fout van zichzelf, en dat is het hoogstwaarschijnlijk, gewoon een domme fout, zit hij met nog een beetje pech voor minstens 4 jaar in een dubaise gevangenis, ziet hij misschien zijn dochter nooit meer, zijn familie maximaal 10 minuten per jaar.. hoe kun je je hier niet in inleven?
ja het is wel lekker makkelijk, lekker oordelen op basis van berichtjes over mensen die je niet kent.
hobbie #1 van vele mensen hier
Ik zie het bij teruglezen, ik was in de war door dat berichtje waarin iemand zei dat ie naar die wedstrijd ging en op de terugweg werd gepakt. Ik las dat als terugweg van de wedstrijd, het moest blijkbaar terugweg naar huis zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij is wel degelijk op het vliegveld aangehouden.
Ik denk dat die 'indringende ondervraging door zeven mensen' daar ook wel iets mee te maken had.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef paddy het volgende:
Iets in het Arabisch ondertekenen zonder dat je weet wat er staat? Mên!..... Er is toch een Nederlands Ambassade daar![]()
Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die daar vertrouwen in hebben. Heb ik het niet eens alleen over de rechtsstaat daar.
nee ik zeg domme foutquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:07 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Maar jij weet wel al dat het domme pech was, in plaats van opzet, aan de hand van diezelfde berichten?
Ik vind de daad heus niet zo erg dat ik daarom geen medelijden met hem zou kunnen hebben hoor. Uiteraard gun ik hem die lange gevangenisstraf niet, maar sorry dat ik het zeg...Hij had wel degelijk beter kunnen wetenquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef Yorrit het volgende:
dat mensen hier zeggen dat ze geen medelijden met hem hebben, dat vind ik nog het ergst. door een heele domme fout van zichzelf, en dat is het hoogstwaarschijnlijk, gewoon een domme fout, zit hij met nog een beetje pech voor minstens 4 jaar in een dubaise gevangenis, ziet hij misschien zijn dochter nooit meer, zijn familie maximaal 10 minuten per jaar.. hoe kun je je hier niet in inleven?
ja het is wel lekker makkelijk, lekker oordelen op basis van berichtjes over mensen die je niet kent.
hobbie #1 van vele mensen hier
Helaas is niet iedereen zo perfect als jijquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet alleen in de broek die je aan hebt. De rest van je bagage wordt toch ook gecheckt? Dus zorg je van te voren dat je nergens mee verrast kunt worden...
grote van topje van je ringvinger zoietsquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:09 schreef Re het volgende:
hoe groot is een blokje van 2 gram eigenlijk ook alweer?
Ja en ik las ook nog ergens dat de ambassade geen steun geeft.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat die 'indringende ondervraging door zeven mensen' daar ook wel iets mee te maken had.
jep. Net was de moeder van die man die nu gevangen zit op de radio. Het was nog wel een cadeautje een reisje Dubai.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Gek genoeg kan ik me dit wel voorstellen, vroeger vond ik ook nog wel eens wat in een broekzak dat er al tijden in zat blijkbaar.
Ben je lekker mee, zeker met een kind dat erg veel aandacht vraagt thuis.
Zucht, vertel mij watquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Helaas is niet iedereen zo perfect als jij
Dat slaat echt totaal nergens opquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef Montov het volgende:
Door achterlijke wetgeving zal hij zijn ongeneeslijke dochtertje nooit meer zien, en mensen roepen dat het zijn eigen schuld is? Whats next, bij een ontvoering in Columbia zeggen dat het te voorzien was, en bij de onthoofding van Wilders in Israel de schouders ophalen?
En ik dacht dat ik cultuurrelativistisch was.
Scherpquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Die wet dat alle bezoekers van Columbia ontvoerd zouden moeten worden is me even ontgaan, denk ik.
noem mij landen waar je niet opgepakt wordt op een vliegveld als je drugs bij je hebt...quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:18 schreef Monidique het volgende:
Misschien is het niet slim van die jongen, maar de kern van het probleem is natuurlijk de extreem-achterlijke wetgeving in zo'n extreem-achterlijk land als de Emiraten.
Er zijn wel wat landen waar je bijvoorbeeld alleen maar een boete krijgt, Canada bijvoorbeeld. Maar dat is eigenlijk het hele punt hier niet. Een minimumstraf van 4 jaar, gedwongen worden een schuldbekentenis te tekenen waarvan je de inhoud niet eens kan lezen, etcetera.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
noem mij landen waar je niet opgepakt wordt op een vliegveld als je drugs bij je hebt...
Ik zal de laatste zijn die commentaar geeft op spelfouten, maar in combinatie met een dergelijke reactiequote:Op donderdag 17 januari 2008 14:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Dom, geen medelijden hier. Jammer dat hij zich al heeft voortgepland...
Dat kun je voorkomen door je drugs thuis te laten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:18 schreef Monidique het volgende:
Misschien is het niet slim van die jongen, maar de kern van het probleem is natuurlijk de extreem-achterlijke wetgeving in zo'n extreem-achterlijk land als de Emiraten.
Het betreft hier wel meer dan slechts oppakken.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
noem mij landen waar je niet opgepakt wordt op een vliegveld als je drugs bij je hebt...
wat moeten ze dan zeggen... oh u bent van Nederland en het was niet de bedoeling zei u... ok nee dan is het goed... goede reis...quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het betreft hier wel meer dan slechts oppakken.
Nou dat is nog maar een onderdeel van het verhaal.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
Ja, en een lintje. Is er misschien nog een andere wereld dan die zwart-witte?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:25 schreef Re het volgende:
[..]
wat moeten ze dan zeggen... oh u bent van Nederland en het was niet de bedoeling zei u... ok nee dan is het goed... goede reis...
och in Nederland was het een tijdje hip om volgens de Zwolse methode te overhoren...quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:26 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Nou dat is nog maar een onderdeel van het verhaal.
En er zijn vast ook wel meer landen waar je opgepakt wordt, door 7 personen verhoord, zonder juridische steun gedwongen wordt een bekentenis te ondertekenen in een taal die je niet kan lezen, en daarna voor minstens 4 jaar in een gevangenis belandt waar je een karige bezoekregeling hebt, of misschien nog wel erger dan dat. Maar wil dat zeggen dat het terecht is??
En als in de wet staat dat dat dit alles mag, maakt het dat dan een eerlijk proces???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |