Dat krijg je als je moeder je tante is en je vrouw je nicht...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:17 schreef Yorrit het volgende:
[..]
je kan je geruststellen, zn nageslacht is waarschijnlijk ook geen lang leven geschonken
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat krijg je als je moeder je tante is en je vrouw je nicht...
Ik heb ook nergens gezegd dat jij mensen bent.quote:
Nee, wat die mensen daar doen moeten ze zelf weten. En mensen die naar dat land toegaan hebben zich maar aan te passen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:03 schreef Monolith het volgende:
Moeten sommige mensen trouwens niet eens klagen over achterlijke moslimcultuur daar in plaats van 'eigen schuld' te roepen?
ja als ergens een lerares wordt opgepakt omdat haar leerlingen een teddybeer de naam Mohammed hebben gegeven zijn het achterlijke moslimsquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat jij mensen bent.![]()
Het valt me gewoon op dat normaal gesproken dit soort topics volstaan met reacties waarin vele users hun walging uitspreken voor achterlijke maatregelen van dit soort Islamitische regimes.
Ja maar het is wat Yorrit zegt. Het is dom en eigen schuld, maar de straf staat in geen verhouding tot een eigenlijk zo kleine dommigheid als het laten zitten van 2 gram softdrugs in je broekzak. Kom op hey, als ie nou een koffer met dubbele bodem vol coke bij zich had ok, maar check jij al je broekzakken voordat je naar het buitenland gaat als ze net uit de was komen en je er totaal geen benul van hebt dat er wat in zit? Nederland is nu eenmaal niet een land waar je constant op je hoede moet zijn dus dat zit niet echt in de routine.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:25 schreef Strolie75 het volgende:
Grappig trouwens dat dit soort verhalen altijd aangedikt worden met zielige kindertjes of nare persoonlijke situaties. Waarschijnlijk weten die ouders ook dat dit verhaal een hoog eigen schuld, dikke bult gehalte heeft.
Dat hele verhaal snap ik nog steeds het fijne niet van.... Het lijkt mij juist heel erg sympathiek tov de Islam dat je kinderen een teddybeer mohammed laat noemen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:33 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja als ergens een lerares wordt opgepakt omdat haar leerlingen een teddybeer de naam Mohammed hebben gegeven zijn het achterlijke moslims
zij had zich toch ook gewoon maar aan moeten passen??
Dat was niet zo slim van haar, maar lang niet zo achterlijk als met drugs in je broekzak naar een dergelijk land vliegen...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:33 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja als ergens een lerares wordt opgepakt omdat haar leerlingen een teddybeer de naam Mohammed hebben gegeven zijn het achterlijke moslims
zij had zich toch ook gewoon maar aan moeten passen??
Natuurlijk doe ik dat, ik ben geen zwakzinnige flapdrol...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:35 schreef Laurabeest het volgende:
check jij al je broekzakken voordat je naar het buitenland gaat als ze net uit de was komen en je er totaal geen benul van hebt dat er wat in zit?
Het is geen 4 jaar cel waard nee naar mijn mening, maar het is zo stom dat ik er geen medelijden mee kan hebben.quote:Ik heb ook weleens vergeten twee scharen uit mijn handbagage te verwijderen voordat ik het vliegtuig in ging. Das ook dom..... Maar geen 4 jaar celstraf waard. 4 jaar celstraf is voor mensen die andere mensen bewust kwaad doen.
mja, lijkt me dat je slim genoeg moet zijn om aan dat soort dingen te denken als je naar zo'n land gaat dus ja als je soft drugs gebruikt zou ik echt alles checken voordat ik naar zo'n land ga... echt waarquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:35 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Ja maar het is wat Yorrit zegt. Het is dom en eigen schuld, maar de straf staat in geen verhouding tot een eigenlijk zo kleine dommigheid als het laten zitten van 2 gram softdrugs in je broekzak. Kom op hey, als ie nou een koffer met dubbele bodem vol coke bij zich had ok, maar check jij al je broekzakken voordat je naar het buitenland gaat als ze net uit de was komen en je er totaal geen benul van hebt dat er wat in zit? Nederland is nu eenmaal niet een land waar je constant op je hoede moet zijn dus dat zit niet echt in de routine.
Ik heb ook weleens vergeten twee scharen uit mijn handbagage te verwijderen voordat ik het vliegtuig in ging. Das ook dom..... Maar geen 4 jaar celstraf waard. 4 jaar celstraf is voor mensen die andere mensen bewust kwaad doen.
Of die jongen die met koninginnedag van 7 meter hoogte in het water van 1,5 meter diep sprong hier in Amsterdam. Dat is ook dom en eigen schuld maar de dwarslaesie die hij er aan over heeft gehouden staat als 'straf' natuurlijk ook totaal niet in verhouding tot zo'n baldadige streek.
En ook als je broek net uit de was komt?? En jij weet precies wat er op dit moment in al je broekzakken, jaszakken, je portemonnee etc. zit? Als je een normale routine doorbreekt door iets wat je normaal NOOIT in je broekzak stopt daar toevallig wel een keer te stoppen, dan is het echt niet heel verbazingwekkend dat je er niet aan denkt om daar te kijken. En ook al zou jij dat wél doen, dan is er nog niet heel veel verbeelding voor nodig om je in te denken dat iemand anders het een keertje niet heeft gedaan.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Natuurlijk doe ik dat, ik ben geen zwakzinnige flapdrol...
[..]
Het is geen 4 jaar cel waard nee naar mijn mening, maar het is zo stom dat ik er geen medelijden mee kan hebben.
Aan te passen aan de wil van de dictators daar?quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:32 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Nee, wat die mensen daar doen moeten ze zelf weten. En mensen die naar dat land toegaan hebben zich maar aan te passen.
Gold dat andersom ook maar...
uhmmm dus for argument sake zou jij met een paar grammetjes wiet zo naar singapore vliegen omdat je de straf disproportioneel vind en je je in je recht voelt staan als Nederlander...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:42 schreef merino het volgende:
Wat een sicko reacties hier zeg
Je mag best tegen wiet zijn maar als je een minimum straf van 4 jaar met 10 minuten familie per jaar terecht vind voor een ongelukje waarbij niemand geschaad is dan ben je imo niet goed bij je hoofd. Ga zelf eens een week in zo'n cel zitten en kom dan nog meer eens zeggen dat dit een terechte straf is.
En als je niet slim genoeg bent verdien je 4 jaar cel??quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:41 schreef Re het volgende:
[..]
mja, lijkt me dat je slim genoeg moet zijn om aan dat soort dingen te denken als je naar zo'n land gaat dus ja als je soft drugs gebruikt zou ik echt alles checken voordat ik naar zo'n land ga... echt waar
Wat een non-redenering. Hij deed het toch niet bewust. Hij zal nu heus wel bij zichzelf denken: had ik het maar gecheckt, en ik zal het nooit meer doen. Maar daar heeft ie mooi niks aan he?quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
uhmmm dus for argument sake zou jij met een paar grammetjes wiet zo naar singapore vliegen omdat je de straf disproportioneel vind en je je in je recht voelt staan als Nederlander...
straffen zijn nou eemaal niet aan IQ verbonden...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:44 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
En als je niet slim genoeg bent verdien je 4 jaar cel??.
Gek genoeg kan ik me dit wel voorstellen, vroeger vond ik ook nog wel eens wat in een broekzak dat er al tijden in zat blijkbaar.quote:In zijn spijkerbroek zat een oud brokje hasj van twee gram, straal vergeten en zelfs al twee keer meegewassen in de wasmachine
niets geen non redenering hoor... en volgens nederlandse maatstaven is het wel disproportioneel omdat het hier legaal is, daar is het illegaal en strafbaar.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:45 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Wat een non-redenering. Hij deed het toch niet bewust. Hij zal nu heus wel bij zichzelf denken: had ik het maar gecheckt, en ik zal het nooit meer doen. Maar daar heeft ie mooi niks aan he?
Als je weet dat je door de douane zult gaan check je dat soort dingen toch juist omdat je misschien vergeten bent dat je iets in je zakken had gestoken?quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:43 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
En ook als je broek net uit de was komt?? En jij weet precies wat er op dit moment in al je broekzakken, jaszakken, je portemonnee etc. zit? Als je een normale routine doorbreekt door iets wat je normaal NOOIT in je broekzak stopt daar toevallig wel een keer te stoppen, dan is het echt niet heel verbazingwekkend dat je er niet aan denkt om daar te kijken. En ook al zou jij dat wél doen, dan is er nog niet heel veel verbeelding voor nodig om je in te denken dat iemand anders het een keertje niet heeft gedaan.
Je ongenuanceerde woordgebruik maakt je niet echt overtuigender ofzo.
Nee, net zomin ik for argument sake mezelf in elkaar moet laten slaan om te bewijzen dat mishandeling onwenselijk en afkeurenswaardig is.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
uhmmm dus for argument sake zou jij met een paar grammetjes wiet zo naar singapore vliegen omdat je de straf disproportioneel vind en je je in je recht voelt staan als Nederlander...
ja het is ook disproportioneelquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:48 schreef Re het volgende:
[..]
niets geen non redenering hoor... en volgens nederlandse maatstaven is het wel disproportioneel omdat het hier legaal is, daar is het illegaal en strafbaar.
volgens nederlandse maatstaven wel idd, maar hij zit niet in nederland nu huh...quote:
Ik zou uberhaupt uitkijken als je blowt en naar Singapore wilt. Als ze daar een urinetest doen en er worden sporen van drugs gevonden, dan wordt je ook gewoon vervolgd. Maar dat even terzijde.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
goed dat je me punt even maakt...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, net zomin ik for argument sake mezelf in elkaar moet laten slaan om te bewijzen dat mishandeling onwenselijk en afkeurenswaardig is.
Tuurlijk wel, hij heeft er toch van geleerd? Dat is het hele idee achter straffen...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:45 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Wat een non-redenering. Hij deed het toch niet bewust. Hij zal nu heus wel bij zichzelf denken: had ik het maar gecheckt, en ik zal het nooit meer doen. Maar daar heeft ie mooi niks aan he?
Het gaat om inlevingsvermogen. Dus het slaat nergens op dat je gaat opperen dat iemand omdat ie vindt dat de straf in geen verhouding staat tot de misdaad, ook maar even expres met 4 gram hasj naar Singapore gaat vliegen. Dat is de non-redenering. Niet dat jij misschien vindt dat het terecht is omdat het daar nu eenmaal in de wet staat en het zijn eigen verantwoording is, dat mag je vinden. Het klopt ook, maar het is wel jammer dat al die mensen hier hem 4 jaar gevangenisstraf gunnen voor iets waar hij niemand kwaad mee heeft gedaan.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:48 schreef Re het volgende:
[..]
niets geen non redenering hoor... en volgens nederlandse maatstaven is het wel disproportioneel omdat het hier legaal is, daar is het illegaal en strafbaar.
In de broek die je aanhebt ja. Maar hij is niet door de douane gepakt volgens mij maar bij het fouilleren na de wedstrijd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als je weet dat je door de douane zult gaan check je dat soort dingen toch juist omdat je misschien vergeten bent dat je iets in je zakken had gestoken?
Spreekt elkaar dat niet tegen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef Brammetje het volgende:
Hoe denk je dat de bevolking er daar over zou denken als iedereen in dat land 4 jaar cel krijgt op het bezit van drugs maar dat er een uitzondering is wanner je uit Nederland komt. Dat is toch niet te verkopen voor de regering, dat is toch niet geloofwaardig.
Wij moeten ons hier eens beseffen dat wat wij hier doen niet perse beter is dan wat ze in andere landen doen. In andere landen zijn nou eenmaal andere regels en wetten, daar moet je je maar aan houden. Deze hele mentaliteit komt door de softe aanpak van rechters hier, deze zijn altijd wel in voor een goede discussie zodat de straf uiteindelijk wordt gehalveerd. In andere landen hebben ze hier geen boodschap aan.
Ik vind het sneu voor hem, maar heb hier geen medelijden mee.
waar staat dat ik hem 4 jaar gevangenis gun? Maar het had zo simpel voorkomen kunnen worden hoor...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Het gaat om inlevingsvermogen. Dus het slaat nergens op dat je gaat opperen dat iemand omdat ie vindt dat de straf in geen verhouding staat tot de misdaad, ook maar even expres met 4 gram hasj naar Singapore gaat vliegen. Dat is de non-redenering. Niet dat jij misschien vindt dat het terecht is omdat het daar nu eenmaal in de wet staat en het zijn eigen verantwoording is, dat mag je vinden. Het klopt ook, maar het is wel jammer dat al die mensen hier hem 4 jaar gevangenisstraf gunnen voor iets waar hij niemand kwaad mee heeft gedaan.
Hij is wel degelijk op het vliegveld aangehouden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:54 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
In de broek die je aanhebt ja. Maar hij is niet door de douane gepakt volgens mij maar bij het fouilleren na de weddstrijd.
Nee, natuurlijk niet alleen in de broek die je aan hebt. De rest van je bagage wordt toch ook gecheckt? Dus zorg je van te voren dat je nergens mee verrast kunt worden...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:54 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
In de broek die je aanhebt ja. Maar hij is niet door de douane gepakt volgens mij maar bij het fouilleren na de wedstrijd.
Ach ja, criminaliteit:quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Nu ben ik de eerste om te roepen dat het allemaal wel wat harder mag met aanpakken van criminaliteit, maar dit vind ik dus een heel erg zielig geval. Er lijkt geen sprake van opzet en helemaal die achtergrond dat hij na twee jaar zorg over zijn gehandicapte dochtertje even mocht gaan ontspannen maakt het vooruitzicht van 4 jaar straf in dat gevangenissysteem echt belachelijk.
Daar kun je natuurlijk ook gewoon voorschreven medicijnen voor nemen, maar dat is nog veel grotere troep en veel verslavender dan wiet over het algemeen.quote:"Hij rookt af en toe 's avonds als hij door alle stress om de gezondheid van zijn jongste dochter niet kan slapen, dan loopt hij met de hond buiten en neemt een paar trekjes", vertelt zijn moeder Mies Berning-Richardson uit Amsterdam.
Die wet dat alle bezoekers van Columbia ontvoerd zouden moeten worden is me even ontgaan, denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef Montov het volgende:
Door achterlijke wetgeving zal hij zijn ongeneeslijke dochtertje nooit meer zien, en mensen roepen dat het zijn eigen schuld is? Whats next, bij een ontvoering in Columbia zeggen dat het te voorzien was, en bij de onthoofding van Wilders in Israel de schouders ophalen?
En ik dacht dat ik cultuurrelativistisch was.
Maar jij weet wel al dat het domme pech was, in plaats van opzet, aan de hand van diezelfde berichten?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef Yorrit het volgende:
dat mensen hier zeggen dat ze geen medelijden met hem hebben, dat vind ik nog het ergst. door een heele domme fout van zichzelf, en dat is het hoogstwaarschijnlijk, gewoon een domme fout, zit hij met nog een beetje pech voor minstens 4 jaar in een dubaise gevangenis, ziet hij misschien zijn dochter nooit meer, zijn familie maximaal 10 minuten per jaar.. hoe kun je je hier niet in inleven?
ja het is wel lekker makkelijk, lekker oordelen op basis van berichtjes over mensen die je niet kent.
hobbie #1 van vele mensen hier
Ik zie het bij teruglezen, ik was in de war door dat berichtje waarin iemand zei dat ie naar die wedstrijd ging en op de terugweg werd gepakt. Ik las dat als terugweg van de wedstrijd, het moest blijkbaar terugweg naar huis zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij is wel degelijk op het vliegveld aangehouden.
Ik denk dat die 'indringende ondervraging door zeven mensen' daar ook wel iets mee te maken had.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef paddy het volgende:
Iets in het Arabisch ondertekenen zonder dat je weet wat er staat? Mên!..... Er is toch een Nederlands Ambassade daar![]()
Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die daar vertrouwen in hebben. Heb ik het niet eens alleen over de rechtsstaat daar.
nee ik zeg domme foutquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:07 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Maar jij weet wel al dat het domme pech was, in plaats van opzet, aan de hand van diezelfde berichten?
Ik vind de daad heus niet zo erg dat ik daarom geen medelijden met hem zou kunnen hebben hoor. Uiteraard gun ik hem die lange gevangenisstraf niet, maar sorry dat ik het zeg...Hij had wel degelijk beter kunnen wetenquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:03 schreef Yorrit het volgende:
dat mensen hier zeggen dat ze geen medelijden met hem hebben, dat vind ik nog het ergst. door een heele domme fout van zichzelf, en dat is het hoogstwaarschijnlijk, gewoon een domme fout, zit hij met nog een beetje pech voor minstens 4 jaar in een dubaise gevangenis, ziet hij misschien zijn dochter nooit meer, zijn familie maximaal 10 minuten per jaar.. hoe kun je je hier niet in inleven?
ja het is wel lekker makkelijk, lekker oordelen op basis van berichtjes over mensen die je niet kent.
hobbie #1 van vele mensen hier
Helaas is niet iedereen zo perfect als jijquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet alleen in de broek die je aan hebt. De rest van je bagage wordt toch ook gecheckt? Dus zorg je van te voren dat je nergens mee verrast kunt worden...
grote van topje van je ringvinger zoietsquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:09 schreef Re het volgende:
hoe groot is een blokje van 2 gram eigenlijk ook alweer?
Ja en ik las ook nog ergens dat de ambassade geen steun geeft.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat die 'indringende ondervraging door zeven mensen' daar ook wel iets mee te maken had.
jep. Net was de moeder van die man die nu gevangen zit op de radio. Het was nog wel een cadeautje een reisje Dubai.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Gek genoeg kan ik me dit wel voorstellen, vroeger vond ik ook nog wel eens wat in een broekzak dat er al tijden in zat blijkbaar.
Ben je lekker mee, zeker met een kind dat erg veel aandacht vraagt thuis.
Zucht, vertel mij watquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:10 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Helaas is niet iedereen zo perfect als jij
Dat slaat echt totaal nergens opquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef Montov het volgende:
Door achterlijke wetgeving zal hij zijn ongeneeslijke dochtertje nooit meer zien, en mensen roepen dat het zijn eigen schuld is? Whats next, bij een ontvoering in Columbia zeggen dat het te voorzien was, en bij de onthoofding van Wilders in Israel de schouders ophalen?
En ik dacht dat ik cultuurrelativistisch was.
Scherpquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Die wet dat alle bezoekers van Columbia ontvoerd zouden moeten worden is me even ontgaan, denk ik.
noem mij landen waar je niet opgepakt wordt op een vliegveld als je drugs bij je hebt...quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:18 schreef Monidique het volgende:
Misschien is het niet slim van die jongen, maar de kern van het probleem is natuurlijk de extreem-achterlijke wetgeving in zo'n extreem-achterlijk land als de Emiraten.
Er zijn wel wat landen waar je bijvoorbeeld alleen maar een boete krijgt, Canada bijvoorbeeld. Maar dat is eigenlijk het hele punt hier niet. Een minimumstraf van 4 jaar, gedwongen worden een schuldbekentenis te tekenen waarvan je de inhoud niet eens kan lezen, etcetera.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
noem mij landen waar je niet opgepakt wordt op een vliegveld als je drugs bij je hebt...
Ik zal de laatste zijn die commentaar geeft op spelfouten, maar in combinatie met een dergelijke reactiequote:Op donderdag 17 januari 2008 14:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Dom, geen medelijden hier. Jammer dat hij zich al heeft voortgepland...
Dat kun je voorkomen door je drugs thuis te laten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:18 schreef Monidique het volgende:
Misschien is het niet slim van die jongen, maar de kern van het probleem is natuurlijk de extreem-achterlijke wetgeving in zo'n extreem-achterlijk land als de Emiraten.
Het betreft hier wel meer dan slechts oppakken.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
noem mij landen waar je niet opgepakt wordt op een vliegveld als je drugs bij je hebt...
wat moeten ze dan zeggen... oh u bent van Nederland en het was niet de bedoeling zei u... ok nee dan is het goed... goede reis...quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het betreft hier wel meer dan slechts oppakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |