abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:03:33 #126
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56246795
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 01:07 schreef KD-fotografie het volgende:
Zodra je een kat gaat aanpassen zodat hij in huis kan vind ik dat het te ver gaat (dus "schoentjes" om de nagels).

Ik vind het een prachtbeest en ik ben gek op katten, heb er 4 maar zou dit diertje niet willen (ook kan ik het niet betalen maar dan nog)
Snap ook eigenlijk niet dat ze zich kattenliefhebbers noemen, denk dat het puur gaat om te showen en te pochen.
Dat weet ik niet, wij hebben raskatten en kregen ook van veel mensen te horen: Wat belachelijk, je geeft toch geen 500 euro uit aan een kat?!?

Maar we waren (en zijn) gewoon helemaal weg van de rassen die we hebben, het karakter, het uiterlijk, ze zijn gewoon geweldig.
En nu snappen mensen het ook beter, want ze ZIJN gewoon heel leuk...

(iedereen die op bezoek komt wil onze poes kidnappen)
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:06:30 #127
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56246849
En ik ken verder het ras Ashera niet, dus ga daar geen uitlatingen over doen, maar mensen die een kat kopen die zo duur is, worden over het algemeen voor gek versleten, dus echt pochen kun je er niet mee.
Iedereen denkt: die zijn gek!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 januari 2008 @ 12:23:22 #128
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56247217
leuk beest
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:25:06 #129
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_56247263
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:32 schreef n0a het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze de kat nemen om het uiterlijk en hoe groot hij wel niet kan worden. Hoor nergens dat het karakter hun aanspreekt of wat dan ook. Lijkt mij een eerste criterium voor een bepaald ras. Past het bij mijn levensstijl en vreet hij niet mijn andere katten op.
Ken jij die mensen persoonlijk of zo? Waarschijnlijk niet.

De enige informatie die ons bereikt m.b.t. de beweegredenen van deze mensen een dergelijke kat aan te schaffen, komt tot ons via de media. En wat is het meest opmerkelijke aan dit ras in vergelijking met de "normale" huiskat? Juist, zijn afmetingen. Daar wordt dus in de media de nadruk opgelegd.

Misschien hebben deze mensen wel degelijk aangegeven dat ze dit ras leuk vinden om meerdere redenen.
Maar ja, da's natuurlijk voor de media lang niet zo interessant om te vermelden.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_56248310
Ik moet deze mensen kennen om een mening te kunnen vormen?

Uit het bericht van de telegraaf:

"Voor Jeffrey en Sabrina was het meteen duidelijk dat ze een Ashera wilden toen ze een reportage over deze nieuwe kattensoort op tv zagen. "Het was liefde op het eerste gezicht", aldus dierenliefhebber Jeffrey Borrenbergs. "Het is dat we geen tijgers mogen houden, anders hadden we die in de tuin gehad."

Het is een nieuw "ras" een kruising tussen twee soorten, waarschijnlijk eerste generatie. Het is nog maar de vraag wat voor karakter er uit komt.
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:14:47 #131
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56248539
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:03 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, wij hebben raskatten en kregen ook van veel mensen te horen: Wat belachelijk, je geeft toch geen 500 euro uit aan een kat?!?

Maar we waren (en zijn) gewoon helemaal weg van de rassen die we hebben, het karakter, het uiterlijk, ze zijn gewoon geweldig.
En nu snappen mensen het ook beter, want ze ZIJN gewoon heel leuk...

(iedereen die op bezoek komt wil onze poes kidnappen)
Maar zou jij een kat halen bij een boodfokker, ze willen ongeveer 100!!! kittens per jaar fokken, je kan mij niet wijsmaken dat als die ouderkatten er zo geweldig bijzitten als je zoveel katten wil fokken.
Ben ook benieuwd hoe vaak moederpoezen dan zwanger worden per jaar, zou dat 1x zijn of toch wel 2 á 3 x?

Als echte kattenliefhebber zouden deze zaken je toch wel tegenhouden lijkt me.

Ik heb een Heilige birmaan met stamboom, geweldig ras, het karakter spreekt me aan, ben er gek op en daarom zal er altijd wel een birmaantje hier rondwandelen.
Maar ik heb haar niet om het uiterlijk, eigenlijk val ik op een heel ander uiterlijk (kortharig) maar ach, met zo'n lief karakter ga je haar vanzelf prachtig vinden.
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:32:56 #132
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56249030
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:14 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Maar zou jij een kat halen bij een boodfokker, ze willen ongeveer 100!!! kittens per jaar fokken, je kan mij niet wijsmaken dat als die ouderkatten er zo geweldig bijzitten als je zoveel katten wil fokken.
Ben ook benieuwd hoe vaak moederpoezen dan zwanger worden per jaar, zou dat 1x zijn of toch wel 2 á 3 x?

Als echte kattenliefhebber zouden deze zaken je toch wel tegenhouden lijkt me.

Ik heb een Heilige birmaan met stamboom, geweldig ras, het karakter spreekt me aan, ben er gek op en daarom zal er altijd wel een birmaantje hier rondwandelen.
Maar ik heb haar niet om het uiterlijk, eigenlijk val ik op een heel ander uiterlijk (kortharig) maar ach, met zo'n lief karakter ga je haar vanzelf prachtig vinden.
Ik weet niet hoe het daar zit...
Heb er ook niet naar gekeken, 100 is idd veel, als het gaat om halfwilde katten, hebben ze misschien een soort van dierentuin aan huis.
Die hebben misschien minder aandacht nodig.

Maar ik zou sowieso willen kijken bij de fokker, dat hebben we bij een van onze katers niet gedaan omdat het gewoon niet ging (van onze kant) maar ik had wel goede dingen gehoord, bij de andere kater zijn we regelmatig langs geweest en de poes hebben we van mensen die van haar af moesten

Ik ben sowieso gauw achterdochtig, maar kan me ook best voorstellen dat mensen denken: wat een geweldig beest en niet verder kijken...Dat zie je bij cavia's ook(die heb ik een tijdje gefokt) mensen die zo enthousiast zijn over een bepaald beestje en daardoor niet verder denken.
pi_56257881
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:32 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het daar zit...
Heb er ook niet naar gekeken, 100 is idd veel, als het gaat om halfwilde katten, hebben ze misschien een soort van dierentuin aan huis.
Die hebben misschien minder aandacht nodig.

Heb maar geen illusies over de Amerikaanse kattenfokkerij. Hier in Nederland is het een hobby waarbij de katten in huis leven en af en toe een nestje krijgen, maar via Amerikaanse mailinglists ben ik er achter gekomen dat het redelijk normaal is voor fokkers daar om hun katten in kooien houden (deze Perzenfokster heeft zulke mooie kooien dat ze als voorbeeld op een site gezet zijn: http://showcatsonline.com/x/angelpaz_cattery.htm ), dat wordt hygienischer gevonden dan de katten los in huis te hebben. vaak zelf enten, er zijn er die als de katten ziek zijn eerst zelf met antibiotica aan de gang gaan (amoxi, vrij te koop omdat het eigenlijk voor aquariumvissen is) ipv een dierenarts te zien, etc. Ook zit ik op een kattenforum waar een lid twee bobcats en een poema als huisdieren heeft, en die heeft echt geen dierentuin aan huis, die houdt ze gewoon als huiskatten (bobcat met huiskat http://pets.webshots.com/photo/2240976930051418020FGeVJQ) . Bij een fokker gaan die exoten ook een kooi in.
100 katten per jaar fokken is al belachelijk veel, maar de oprichter van lifestylepets is Simon Brodie, ook de man achter de $4000 "allergievrije" katten van Allerca. Daarvan dacht hij er over een paar jaar 10.000 per jaar te fokken.

[ Bericht 6% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 23-01-2008 19:57:10 ]
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:48:11 #134
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56258040
ik wist wel van de pixiebob maar om nu een bobcat als huisdier te houden..

En wat sneu zeg, die katten in kooitjes.
pi_56261567
Ik vind die bobcats er nou niet bepaald ongelukkig uitzien op de foto's in de albums van die mensen. Zo te zien wordt er goed op gepast. In mijn ogen dan ook niet zo'n probleem.
pi_56262454
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:44 schreef bleiblei het volgende:
Pfff... Zelfs een panter kan je gewoon aan een lijntje houden hoor .
[ afbeelding ]
is mijn zusje met een panter

Gemiet om ietwat groot formaat poesje. Een hond kan vervelendere dingen dan een kat. Aan een kat hou je maximaal een aantal krassen over. Wat een leipe Rottweiler of Mechelse Herder aan kan richten wil je niet weten .
Nee, wilde aktachtigen bijten/slaan nooit mensen dood wil je zeggen
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_56262508
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:11 schreef Litso het volgende:

[..]

Ben jij wel eens écht gebeten door een kat?
Als zo'n beest even doorbijt kan dat nog flink wat schade aanrichten hoor... alleen bijten ze over het algemeen niet zo gauw door. Je moet eens zien wat de kat van mn vader vroeger slachtte, als hoektanden weinig schade aanrichten vraag ik me af hoe hij een bloedbad van een duif maakte
En die schade zal al snel erger zijn dan een kleine hondennbeet, iets met infecties enzo
pi_56262665
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:29 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

een kat met een tijger vergelijken
Dus een hond mag ook niet want een wolf is ook verboden
Oja?
pi_56262680
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als die hond een kruising is tussen een wolf en nog wat anders lijikt het me dat dat ook niet mag nee, dit is niet zomaar een lapjeskat natuurlijk.
Saarlooswolfshond
pi_56262718
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:57 schreef ijsmeis het volgende:
Op FOK! staat dit:
[..]

Dus volgens mij zit ie niet vast op het vliegveld?
Panter stichting of hoe dat ook heet, nemen dergelijke "specials" toch vaak?
  woensdag 23 januari 2008 @ 22:28:11 #141
198607 BaaiBaai
Zwaai Zwaai! :)
pi_56262792
dude! lijkt wel een tijgert
pi_56262942
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Panter stichting of hoe dat ook heet, nemen dergelijke "specials" toch vaak?
Stichting Pantera. http://www.pantera.nl/
pi_56263439
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Stichting Pantera. http://www.pantera.nl/
Stoer:
quote:
Vrijwilligerswerk:

Al het werk bij Pantera is vrijwilligerswerk wat we natuurlijk het meest nodig hebben zijn dierverzorgers, hoe meer hoe beter, iedereen wordt opgeleid door ons zelf en we volgen hierbij een zorgvuldig opgebouwd stappenplan. Na afloop van iedere periode ontvangt u een deelcertificaat, besef echter wel vrijwilligerswerk is dan wel vrijwillig maar zeker niet vrijblijvend. Een dierenverzorger kan eigenlijk niet ziek zijn want dan laat je gewoon het dier in de steek, of je zadelt je collega’s op met jouw probleem, want in een winkel worden de mensen dan iets minder snel geholpen maar in de dierenverzorging moeten alle dieren wel iedere dag de minimale verzorging krijgen. Als u niet bang bent voor vieze handen, soms een grauw en een snauw, geen probleem hebt met directheid en niet continue een schouderklopje verwacht bent je welkom om een inwerkdag te komen doen. Dat is geen dag waarbij je met vlag en wimpel onthaald wordt of begint met koffie en gebak, dit is geen dag waarbij je een lezing krijgt wat Pantera doet of een rondleiding krijgt, nee dit is een dag zoals het woord al zegt waarin gewerkt wordt. Je begint met het lezen van het veiligheidsprotocol en vervolgens wordt je stap voor stap begeleidt in de werkzaamheden die je ook te doen zult krijgen als vrijwilliger in de dierenverzorging. Aangezien in het kader van de veiligheid een hoofd roofdierverzorger de inwerkbegeleider is,is het niet mogelijk om met meer dan één persoon in te werken. Alle potentiële vrijwilligers (ook de niet dierverzorgers) volgen zo’n inwerkdag, na deze dag wordt in overleg bepaald wat voor werk, in welk tijdsbestek, bij Pantera gedaan kan worden. Als dierverzorger werken we alleen maar in hele dagen, overige vrijwilligers kunnen ook in dagdelen hun werkzaamheden verrichten Ben je bereidt hardt te werken en heb je een huid als een olifant zul je na verloop van een aantal maanden de schouderklopjes van de dieren ontvangen, dat is je enige genoegdoening, als je dit beseft mail ons dan en maak een afspraak voor een inwerkdag.
.
Overigens vind ik wel dat ze op een denigrerend toontje op die website schrijven. Alsof het is geschreven door een persoon die op dat moment een slecht humeur had .
pi_56264177
HAHAHA bij pantera werken inderdaad blijkbaar een stel lompe boeren en degene die dat schreef was zich dat wel heul erg bewust.
(:
pi_56265651
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]
Ook zit ik op een kattenforum waar een lid twee bobcats en een poema als huisdieren heeft, en die heeft echt geen dierentuin aan huis, die houdt ze gewoon als huiskatten (bobcat met huiskat http://pets.webshots.com/photo/2240976930051418020FGeVJQ) . Bij een fokker gaan die exoten ook een kooi in.
Is dat niet een pixiebob die er naast ligt? Vanwege die korte staart...

En die foto's dan van al die katten in de buitenverblijven, zijn die niet van hun?
Bizar om bobcats in je huis rond te hebben lopen
  donderdag 24 januari 2008 @ 01:19:49 #146
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_56266615
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:17 schreef nein het volgende:
HAHAHA bij pantera werken inderdaad blijkbaar een stel lompe boeren en degene die dat schreef was zich dat wel heul erg bewust.
ik denk dat het ook bedoeld is om iedereen die "lekker met de katten wil stoeien" af te schrikken. Het is geen kinderboerderij
  donderdag 24 januari 2008 @ 02:06:29 #147
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56267117
quote:
Ben je bereidt hardt te werken
Wot?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_56267138
Tijd dat ze dat beest zo snel mogelijk zijn nek omdraaien. Tinkebell wil er vast wel een mooi handtasje van maken. Ik heb helemaal niets op met dit soort door mensen gemaakte gore kutkruisingen. Lekkere genenpoelverkankering van de eerste klasse is het.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_56269066
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 02:06 schreef Litso het volgende:

[..]

Wot?
De hele site staat vol met spelfouten.
pi_56273475
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 02:09 schreef NiteSpeed het volgende:
Tijd dat ze dat beest zo snel mogelijk zijn nek omdraaien. Tinkebell wil er vast wel een mooi handtasje van maken. Ik heb helemaal niets op met dit soort door mensen gemaakte gore kutkruisingen. Lekkere genenpoelverkankering van de eerste klasse is het.
Handtas? Een hutkoffer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')