abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56218806
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:56 schreef Sanne het volgende:
Maar wat ik niet snap, die kat is 6 weken oud en verlaat nu al het nest.
Dat is bij gewone katten veel te vroeg. Zou het voor zo'n bijzondere dan niet ook veel te vroeg zijn?
En dan zit ie nu ook nog helemaal in zn uppie bij de douane
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:04:51 #102
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_56228663
word ie dan in beslag genomen of teruggestuurd? want ik neem aan dat er in andere landen ook liefhebbers zat zijn
pi_56230182
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als die hond een kruising is tussen een wolf en nog wat anders lijikt het me dat dat ook niet mag nee, dit is niet zomaar een lapjeskat natuurlijk.
Een kruising tussen een hond en een wolf mag gewoon. De Saarloos Wolfhond (ras) IS een kruising tussen hond en wolf.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:26:57 #104
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56230232
Wow wat een gaaf beest.

maar het lijkt me niet helemaal normaal zo'n ding in huis te hebben. Typisch zoiets wat pas weer verboden wordt als het een keertje is misgegaan. Wat elke idioot nu al kan voorspellen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:08:06 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_56231306
Ik vind er niks aan, net zoiets belachelijks als een minipaard in huis houden of een varkentje
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_56232465
Wat een machtigmooi diertje. .
pi_56234799
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:52 schreef zarGon het volgende:
Wat een machtigmooi diertje. .
Laat dat 'tje' maar weg.
pi_56237755
Vind het zielig voor dat beest dat ie nu vastzit op schiphol eigenlijk.....
(:
pi_56237882
Op FOK! staat dit:
quote:
Zolang het onderzoek duurt, blijft het dier vastzitten. Het beest is ondergebracht bij een opvangadres.
Dus volgens mij zit ie niet vast op het vliegveld?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:58:10 #110
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_56237904
ze gaan op zoek naar wilde kenmerken..maar zelfs een gewone huiskat vertoont die nog wel.. maar hij staat niet op de cites lijst
pi_56239791
Onze kat gevangennemen is flauwekul’

Een Nederlands stel uit Eindhoven kocht voor 27.000 dollar een zogeheten asherakat uit de Amerika.

Ze dachten dat ze van tevoren alles goed hadden geregeld. Maar de kat werd vorige week tóch op Schiphol in beslag genomen door de Algemene Inspectie Dienst (AID). Vijf vragen aan de op zijn kat wachtende eigenaar Jeffrey Borrenbergs.

1 Wat is dat voor een soort kat, zo’n asherakat?

,,De AID denkt dat deze soort kat een kruising is tussen een serval en een Aziatische luipaard. De tekening van het dier lijkt daar een beetje op. Maar het is niet zo, het is een kruising tussen een serval en een gewone huiskat. Het is dus allemaal flauwekul. Zeker omdat we van te voren van verschillende instanties, waaronder de politie, de dierenbescherming en de AID, de garantie hadden gekregen dat de invoer van het beest oké is. We meenden ook alle benodigde papieren te hebben.’’

2 En nu?

,,Nu is de AID bezig met een onderzoek. Ik snap niet waarom dat zo lang moet duren. Ze zijn een heel dossier van het beest aan het aanleggen, terwijl je volgens mij best snel kunt uitzoeken wat voor soort kat dit is. Kijk, ik vind het prima dat er goed onderzoek wordt gedaan om te voorkomen dat mensen een leeuw in de tuin houden. Maar het beest mag nooit de dupe worden. Onze kat zit nu al vanaf 16 januari, de dag dat ie vanuit Los Angeles op het vliegtuig ging, in een hokje.’’

3 Waarom hebben jullie eigenlijk de zinnen gezet op een asherakat?

,,We zijn echte kattenliefhebbers. We zagen een tijdje geleden op televisie een item over de asherakat en vonden het beest prachtig. Tja, dat is smaak. We hebben ook een naaktkat. Die vinden veel mensen lelijk, maar wij vinden ’m mooi.’’

4 En is hij erg exclusief?

,,Zeker. Onze kat is de eerste ashera in Nederland. Zo’n grote kat is toch prachtig! Hij kan wel vijftien kilo worden.’’

5 Hij is het geld dus zeker waard?

,,Ja. Sommige mensen kopen grote auto’s of een duur sieraad. Wij geven het geld liever aan een kat uit.’’
  woensdag 23 januari 2008 @ 01:07:53 #112
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56241047
Zodra je een kat gaat aanpassen zodat hij in huis kan vind ik dat het te ver gaat (dus "schoentjes" om de nagels).

Ik vind het een prachtbeest en ik ben gek op katten, heb er 4 maar zou dit diertje niet willen (ook kan ik het niet betalen maar dan nog)
Snap ook eigenlijk niet dat ze zich kattenliefhebbers noemen, denk dat het puur gaat om te showen en te pochen.
  Redactie Games woensdag 23 januari 2008 @ 01:14:02 #113
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56241125
¤27.000,- voor een kat die ze niet eens in huis mogen nemen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 23 januari 2008 @ 08:29:03 #114
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_56242530
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 01:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
¤27.000,- voor een kat die ze niet eens in huis mogen nemen..
USD 27.000,-
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_56242537
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:29 schreef kasper het volgende:

[..]

USD 27.000,-
100 euro dus
pi_56242611
Als het stel zichzelf een kattenliefhebber noemt, zouden ze eerst een beessie uit een asiel halen ipv 27.000 dollar neertellen voor een Kat.
Die kat wordt meer gekocht/gebruikt als statussymbool dan uit liefhebberij.
pi_56242641
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:37 schreef staticdata het volgende:
Als het stel zichzelf een kattenliefhebber noemt, zouden ze eerst een beessie uit een asiel halen ipv 27.000 dollar neertellen voor een Kat.
Die kat wordt meer gekocht/gebruikt als statussymbool dan uit liefhebberij.
En als jij een kind wil ga je eerst adopteren, echt zo'n kromme vergelijking
Als je een auto koopt ga je eerst op de sloop kijken
pi_56242782
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 08:39 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

En als jij een kind wil ga je eerst adopteren, echt zo'n kromme vergelijking
Als je een auto koopt ga je eerst op de sloop kijken
Nee jouw vergelijking slaat kant nog wal

Het nemen van een kind staat in een heel ander perspectief tot het nemen van een kat.

En als jij een auto bij de sloop vind die meteen start en waar geen mankementen aan zit vind ik het knap van je .
pi_56243085
quote:
Baasjes ongerust over lot Shin-Chan

Jeffrey en Sabrina Borrenbergs maken zich grote zorgen over Shin-Chan, hun reuzenpoes die al bijna een week wordt vastgehouden door de inspectiedienst.

Het Eindhovens echtpaar vreest dat de in Amerika gefokte asherakat onder erbarmelijke omstandigheden wordt vastgehouden. „Wij krijgen maar niet te horen waar hij is. Er wordt wel tegen ons gezegd dat er goed voor Shin-Chan wordt gezorgd. Maar we kennen natuurlijk wel verhalen uit het verleden dat het niet altijd goed gaat met dieren op Schiphol”, verzucht Jeffrey Borrenbergs.
De douane en de AID namen de 27.000 euro kostende reuzenpoes vorige week donderdag meteen na aankomst in beslag. De AID is nu bezig om alle papieren te controleren. Zo wil de dienst weten in hoeverre de kruising tussen een serval en een Aziatische luipaardkat in ons land überhaupt mag worden ingevoerd. „We verwachten zeker niet dat er voor volgende week maandag een beslissing is”, aldus een woordvoerder van de inspectiedienst gisteren.

Shin-Chan zoals hij vorige week nog net kon worden gefotografeerd in zijn kleine draagkooi voordat hij op Schiphol in beslag werd genomen. Baasjes Jeffrey en Sabrina maken zich ernstige zorgen over hun uit Amerika geïmporteerde lieveling.

Verbaasd
De Borrenbergs zijn zeer verbaasd over de inbeslagname. „We hebben natuurlijk voordat we hem naar Nederland lieten komen alle instanties gebeld. Die vertelden allemaal dat het geen probleem was. Maar nu ineens wordt er moeilijk gedaan.”

De Eindhovenaren zijn nu druk doende om alles uit te zoeken en het dier zo snel mogelijk naar al hun andere poezen in Eindhoven te krijgen. „In de Verenigde Staten staat de ashera gewoon geregistreerd als huiskat.”
bron
pi_56243109
Maar wat in de VS normaal is, hoeft in NL niet zo te zijn.....
pi_56243145
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:23 schreef -moppie- het volgende:
Maar wat in de VS normaal is, hoeft in NL niet zo te zijn.....
Precies, Nederland is met sommige dingen veel strenger.
pi_56244726
Ik vind dit soort gesol met dieren te walgelijk voor woorden. Die lui zitten nu hypocriet te mauwen dat hun poekie vast wel onder erbarmelijke omstandigheden wordt vastgehouden, wat denken ze dan van de ouders van deze dieren ? Ze hadden er blijkbaar geen moeite mee dat Lifestylepets lekker Servals in een hokkie stopte om mee aan te fokken. En ook héél diervriendelijk om een huispoesje te laten dekken door een Servalkater van zo'n 15 kilo.

Ze lijken ook te jokken als het hen uitkomt, want ze beweren nu dat Ashera's "gewoon" een kruising zijn tussen een serval en een huiskat (newsflash; die kruising is voor 1/3 van de prijs ook te koop in Duitsland onder de naam Savannah, weer zoiets dieronvriendelijks trouwens), terwijl op de site van lifestylepets toch echt staat dat er wél Bengaalse tijgerkatten aan te pas gekomen zijn.

En dan een hoop bullshit dat de Ashera in Amerika geregistreerd zou staan als huiskat, tja we zijn hier niet in het doorgeslagen Amerika waar je onder het motto van vrijheid Servals, lynxen en poema's (!!) als huiskat mag hebben. Dat het daar mag betekent nog niet dat het een goed idee is. Verder is de Ashera in tegenstelling tot bv de Savannah bij gaan enkele Amerikaanse kattenvereniging als kattenras erkend, zelfs niet bij TICA die alles erkennen wat er maar te erkennen valt, omdat lifestylepets de precieze stamboom van de dieren "geheim" houdt. Het vermoeden in de raskattenwereld is trouwens dat dat is omdat een Ashera, zoals ik hierboven al noemde, helemaal niet zo'n uniek ras is als bericht wordt; waarschijnlijk is het een Savannah waar ook Bengalen (huiskat x asian leopard cat) in gekruist zijn, en dat soort katten wordt al voor veel minder geld aan de man gebracht.

Deze mensen hebben dus niet alleen een verwrongen soort dierenliefde, ze zijn ook niet bijster slim. Ze geven véél te veel geld uit aan een Savannah zonder stamboom van een broodfokbedrijf (hoe chique hun persberichten ook lijken, het zijn broodfokkers) en ze maken ook nog eens slapende honden wakker door met hun aankoop te patsen in de Telegraaf. Ik vind het enorm zonde voor deze kat, maar met degenen die hem hebben besteld heb ik echt geen medelijden.
pi_56245990
Ik vind het vreemd dat ze de kat nemen om het uiterlijk en hoe groot hij wel niet kan worden. Hoor nergens dat het karakter hun aanspreekt of wat dan ook. Lijkt mij een eerste criterium voor een bepaald ras. Past het bij mijn levensstijl en vreet hij niet mijn andere katten op.
  Donald Duck held woensdag 23 januari 2008 @ 11:38:55 #124
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56246190
dat doen mensen met honden ook. Van die doorgefokte rassen met een erg opvallend uiterlijk. Dat er dan bijv. ook bepaalde gezondheidsproblemen komen kijken vinden mensen minder interessant, want ze vinden het uiterlijk zo grappig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56246326
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:32 schreef n0a het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze de kat nemen om het uiterlijk en hoe groot hij wel niet kan worden. Hoor nergens dat het karakter hun aanspreekt of wat dan ook. Lijkt mij een eerste criterium voor een bepaald ras. Past het bij mijn levensstijl en vreet hij niet mijn andere katten op.
Nu je het zegt.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')