Ja, het maken van deze film en hoe de verantwoordelijkheden liggen is in dit geval een thema; wat ik echter bedoel is dat het draait om steeds weer dezelfde onderliggende discussie, en die spitst zich dan toe in een situationele discussie nav één of ander incident.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben het met de constatering van de laatste alinea eens (wat is de aantrekkingskracht van de islam buiten de traditioneel islamitische landen?), alleen zijn er meestal in dit debat meerdere thema's verweven.
Daar wijs ik op.
Maar jij bent geen voorbeeldfunctiequote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:52 schreef Gia het volgende:
Als ik graag naar de winkel ga om een koran te kopen om daar de BBQ mee aan te maken, dan moet ik dat nog altijd zelf weten.
Als ik dit in het openbaar doe, of er een filmpje van maak en op youtube zet, en moslims gaan dan auto's van zomaar willekeurige nederlanders in de fik steken, wie is er dan fout?
Klopt. Iedereen mag zijn zegje doen. Het wordt commercieel uitgemolken, maar Wilders is op zichzelf staand al een hype.quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het maken van deze film en hoe de verantwoordelijkheden liggen is in dit geval een thema; wat ik echter bedoel is dat het draait om steeds weer dezelfde onderliggende discussie, en die spitst zich dan toe in een situationele discussie nav één of ander incident.
Dat klopt, de rest is onzin.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders wel hij is een volksvertegenwoordiger
voor jou is dat onzinquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:56 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dat klopt, de rest is onzin.
Ah je hebt contacten over de hele wereld,wat doe je hier nog dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:57 schreef Meki het volgende:
[..]
alle andere landen zien Wilders als Nederland
Ga eerst op zoek naar nieuws en ga niet zomaar alles ontkrachten hierquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:59 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Ah je hebt contacten over de hele wereld,wat doe je hier nog dan?
Wie Wilders ziet als zijnde Nederland is behoorlijk dom.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:57 schreef Meki het volgende:
[..]
voor jou is dat onzin
vertel dat tegen alle landen..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie Wilders ziet als zijnde Nederland is behoorlijk dom.
Dat is dan ook alleen maar een excuus om te kunnen rellen.
Wilders is NIET Nederland. En Nederland is niet verantwoordelijk voor wat Wilders, doet of zegt.
Daarbij denk ik niet dat Wilders een koran zou verscheuren. Hooguit enkel passages eruit. Maar dat is dan ook volledig te verdedigen.
Als de regels in Iran niet zo streng waren en er geen noodzaak was je aan te passen tot in het extreme, zou je het dan ook doen? Ik betwijfel het.quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:54 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Hij mag van mij part best die film uit geven, netzo als die hele rel over die ex-moslim dat gaat ook te ver. Laat hem maar lekker z'n gang gaan en als die hippies er niet tegen dan moeten ze gewoon snappen dat ze hier niet welkom zijn, 60 jaar geleden zijn er mensen geweest die ervoor hebben gezorgt dat wij nu leven in een maatschappij waar je alles mag zeggen en dat moet ook onthouden worden.
Als ik naar Iran ga pas ik mij aan naar hun en als hun hier komen nemen ze het geloof mee, klopt niet en zal ook nooit goed gaan. Geloof heel leuk en aardig, 6 meter onder de grond waar ik er geen last van heb
zeg dramaqueen: 95% van alle andere landen heeft geen flauw benul waar Nederland ligt, wat de hoofdstad is, wie Wilders is of wat hij al dan niet zegt.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:57 schreef Meki het volgende:
[..]
voor jou is dat onzin
Ga jij nu maar op zoek naar fatsoenlijke argumenten.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Ga eerst op zoek naar nieuws en ga niet zomaar alles ontkrachten hier
Daar heerst ook de fuckin dollar,dream on.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:06 schreef Meki het volgende:
Shell en ABN AMRO en alle water en bouwbedrijven zullen harde klappen krijgen in het midden oosten
dan spreek ik alleen over Dubai en VAE
Net zo goed als Wilders niet hóeft te provoceren, hoef je je niet door een provocatie te laten verleiden.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:48 schreef Meki het volgende:
Mocht Wilders zo ver gaan om de Koran te verbranden of verscheuren, dan zal dit volgens de groot-moefti betekenen dat hij aanzet tot "oorlogen en bloedvergieten".
Wat een onzin. Niemand anders dan Wilders zelf is verantwoordelijk voor zijn gedrag.quote:Volgens al-Hassoun is het "de verantwoordelijkheid van het Nederlandse volk om hem ervan te weerhouden".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |