abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56098357
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik ben het met de constatering van de laatste alinea eens (wat is de aantrekkingskracht van de islam buiten de traditioneel islamitische landen?), alleen zijn er meestal in dit debat meerdere thema's verweven.
Daar wijs ik op.
Ja, het maken van deze film en hoe de verantwoordelijkheden liggen is in dit geval een thema; wat ik echter bedoel is dat het draait om steeds weer dezelfde onderliggende discussie, en die spitst zich dan toe in een situationele discussie nav één of ander incident.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 17-01-2008 12:00:27 ]
I´m back.
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:08:19 #22
3542 Gia
User under construction
pi_56100505
Het is eigenlijk heel simpel. In de wet is vastgelegd tot hoe ver de vrijheid van meningsuiting gaat en waar de grenzen liggen. Als iemand daar overheen gaat door het moedwillig beledigen van een bevolkingsgroep, dan kan men die persoon aanklagen. Het beledigen moet dan dus wel een vooropgezet plan zijn. Het gaat er niet om dat iemand iets zegt waardoor een ander zich beledigd VOELT, maar om het opzettelijk beledigen.

Als Wilders van mening is dat er passages in de koran staan die duidelijk botsen met onze wetgeving, maar waar moslims wél waarde aan hechten, dan constateert hij terecht een probleem. Dit probleem moet bespreekbaar kunnen zijn. Het bespreekbaar maken van problemen heeft niks te maken met opzettelijk beledigen, ook niet als moslims dat nu eenmaal wel zo voelen.

Ik vind trouwens ook dat het wel wat duidelijker mag worden wat precies valt onder vrijheid van geloof en vrijheid van meningsuiting. Het moeten mogen dragen van een boerka vind IK niet vallen onder vrijheid van geloof.
Als ik zeg dat moslims geitenneukers zijn, dan is dat opzettelijk beledigen en valt dat m.i. niet onder vrijheid van meningsuiting. Het is ordinair schelden en heeft niks te maken met een mening.
Als ik zeg dat de islam een vrouwenonderdrukkende godsdienst is en ik staaf die mening met passages uit de koran, dan is dat een duidelijke mening die gezegd moet kunnen worden.

IK snap niet wat er zo moeilijk is aan de hele kwestie. Als Wilders over de grens gaat, klaag je hem aan.
Als moslims zomaar wat willekeurige auto's gaan vernielen is dat niet de schuld van Wilders, maar van die specifieke moslims. Simpel zat.
pi_56100533
Ben zeer benieuwd...ik begreep al niet wat al de ophef was rondom Submission...dus dit zal me ook al niks doen....

Als je de lijn van Wilders een beetje volgt, denk ik dat een film wordt waarbij veel beelden zullen zien van de uitvoering van de islamitische wetgeving (sharia) dus lekker veel handenafhakkerij, vrouwen die worden geëxcuteerd vanwege vermeend overspel, onderdrukken van vrouwen, homo's die van het hoogste gebouw worden gepleurd en natuurlijk vervolging van andersdenkenden/gelovigen...

Ik wacht met spanning af....ik verwacht fantastische 'spontane' protesten in zogenaamde islamistische landen van mensen die de film helemaal niet hebben gezien
pi_56139806
Mocht Wilders zo ver gaan om de Koran te verbranden of verscheuren, dan zal dit volgens de groot-moefti betekenen dat hij aanzet tot "oorlogen en bloedvergieten". Volgens al-Hassoun is het "de verantwoordelijkheid van het Nederlandse volk om hem ervan te weerhouden".

Dit klopt waar en ben het met de moefti eens
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:52:25 #25
3542 Gia
User under construction
pi_56139922
Als ik graag naar de winkel ga om een koran te kopen om daar de BBQ mee aan te maken, dan moet ik dat nog altijd zelf weten.
Als ik dit in het openbaar doe, of er een filmpje van maak en op youtube zet, en moslims gaan dan auto's van zomaar willekeurige nederlanders in de fik steken, wie is er dan fout?
pi_56139963
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:52 schreef Gia het volgende:
Als ik graag naar de winkel ga om een koran te kopen om daar de BBQ mee aan te maken, dan moet ik dat nog altijd zelf weten.
Als ik dit in het openbaar doe, of er een filmpje van maak en op youtube zet, en moslims gaan dan auto's van zomaar willekeurige nederlanders in de fik steken, wie is er dan fout?
Maar jij bent geen voorbeeldfunctie
Wilders wel hij is een volksvertegenwoordiger
en hij is wel het gezicht van Nederland in vele landen
pi_56139972
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het maken van deze film en hoe de verantwoordelijkheden liggen is in dit geval een thema; wat ik echter bedoel is dat het draait om steeds weer dezelfde onderliggende discussie, en die spitst zich dan toe in een situationele discussie nav één of ander incident.
Klopt. Iedereen mag zijn zegje doen. Het wordt commercieel uitgemolken, maar Wilders is op zichzelf staand al een hype.

Ten aanzien van het forum ben ik dan ook voor een topic reeks.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56140007
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders wel hij is een volksvertegenwoordiger
Dat klopt, de rest is onzin.
pi_56140026
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:56 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Dat klopt, de rest is onzin.
voor jou is dat onzin
alle andere landen zien Wilders als Nederland
pi_56140083
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Ah je hebt contacten over de hele wereld,wat doe je hier nog dan?
pi_56140113
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:59 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Ah je hebt contacten over de hele wereld,wat doe je hier nog dan?
Ga eerst op zoek naar nieuws en ga niet zomaar alles ontkrachten hier

Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft van ambassades en ondernemingen in het buitenland "kritische signalen" ontvangen dat de film mogelijk heftige reacties zal losmaken. Sommige bedrijven maken zich zorgen over wat er zou kunnen gebeuren.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:01:32 #32
3542 Gia
User under construction
pi_56140122
quote:

[..]

voor jou is dat onzin
Wie Wilders ziet als zijnde Nederland is behoorlijk dom.

Dat is dan ook alleen maar een excuus om te kunnen rellen.

Wilders is NIET Nederland. En Nederland is niet verantwoordelijk voor wat Wilders, doet of zegt.

Daarbij denk ik niet dat Wilders een koran zou verscheuren. Hooguit enkel passages eruit. Maar dat is dan ook volledig te verdedigen.
pi_56140130
We hebben het gezien bij Arla Foods afgelopen 2 jaar
pi_56140161
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie Wilders ziet als zijnde Nederland is behoorlijk dom.

Dat is dan ook alleen maar een excuus om te kunnen rellen.

Wilders is NIET Nederland. En Nederland is niet verantwoordelijk voor wat Wilders, doet of zegt.

Daarbij denk ik niet dat Wilders een koran zou verscheuren. Hooguit enkel passages eruit. Maar dat is dan ook volledig te verdedigen.
vertel dat tegen alle landen..

Wilders is een volksvertegenwoordiger en het gezicht van Nederland anders zat ie niet in de kamer.

Hij is het gezicht van Nederland als hij op het buitenland is..
pi_56140186
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 08:54 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Hij mag van mij part best die film uit geven, netzo als die hele rel over die ex-moslim dat gaat ook te ver. Laat hem maar lekker z'n gang gaan en als die hippies er niet tegen dan moeten ze gewoon snappen dat ze hier niet welkom zijn, 60 jaar geleden zijn er mensen geweest die ervoor hebben gezorgt dat wij nu leven in een maatschappij waar je alles mag zeggen en dat moet ook onthouden worden.

Als ik naar Iran ga pas ik mij aan naar hun en als hun hier komen nemen ze het geloof mee, klopt niet en zal ook nooit goed gaan. Geloof heel leuk en aardig, 6 meter onder de grond waar ik er geen last van heb
Als de regels in Iran niet zo streng waren en er geen noodzaak was je aan te passen tot in het extreme, zou je het dan ook doen? Ik betwijfel het.
Sanity is (not) statistical
pi_56140227
Shell en ABN AMRO en alle water en bouwbedrijven zullen harde klappen krijgen in het midden oosten

dan spreek ik alleen over Dubai en VAE
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:07:54 #37
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_56140263
quote:

[..]

voor jou is dat onzin
zeg dramaqueen: 95% van alle andere landen heeft geen flauw benul waar Nederland ligt, wat de hoofdstad is, wie Wilders is of wat hij al dan niet zegt.
sterker nog: het kan ze niet echt iets schelen

dus maak het niet leuker dan het is: dit is een puur nationale zaak
zonnig Brasil
pi_56140276
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Ga eerst op zoek naar nieuws en ga niet zomaar alles ontkrachten hier
Ga jij nu maar op zoek naar fatsoenlijke argumenten.
pi_56140313
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:06 schreef Meki het volgende:
Shell en ABN AMRO en alle water en bouwbedrijven zullen harde klappen krijgen in het midden oosten

dan spreek ik alleen over Dubai en VAE
Daar heerst ook de fuckin dollar,dream on.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:10:18 #40
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_56140334
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:48 schreef Meki het volgende:
Mocht Wilders zo ver gaan om de Koran te verbranden of verscheuren, dan zal dit volgens de groot-moefti betekenen dat hij aanzet tot "oorlogen en bloedvergieten".
Net zo goed als Wilders niet hóeft te provoceren, hoef je je niet door een provocatie te laten verleiden.
quote:
Volgens al-Hassoun is het "de verantwoordelijkheid van het Nederlandse volk om hem ervan te weerhouden".
Wat een onzin. Niemand anders dan Wilders zelf is verantwoordelijk voor zijn gedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')