No matter, liever een voorstel als nietsquote:Op woensdag 16 januari 2008 21:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Okee, dat kon ik niet ruiken natuurlijk. Was ook maar een ideetje.
Financieel kan je uitgaan van ongeveer 200 per maand, maar daar gaat nog wel verzekering etc. vanaf.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:52 schreef TomHoofd het volgende:
Wat nogal van belang is is hoe haar financiele situatie op het moment is. Heeft ze nog iets achter de hand op dat gebied want verhuizen is sowieso vrij prijzig.
Heeft ze daarnaast een baan op het moment? Ik zo ook direct met de opleiding stoppen als dat toch geen zin meer heeft. Dat is een kans om wat te verdienen en wat financiele draagkracht schept al gelijk een hoop mogelijkheden.
Ook zou ik toch maar even dat idee met die nicht bekijken. Je weet toch nooit of haar ouders daar mischien mee accoord gaan.
kinda depends eh, maar 200 incluis woning en vreten red je het niet. Mijn ex had btw ook zon trekje, haar ouders waren niet al te best, 'zachtjes' uitgedrukt. En toch bleef ze maar, soms moet je gewoon door drammen, het 1 of het ander. Toen maar uitgemaaktquote:Op woensdag 16 januari 2008 23:05 schreef Hpzone het volgende:
Ze vind de manier waarop ze behandelt word zwaar klote, maar heeft nog steeds een zwak voor haar ouders. Waarom snap ik niet, maar dat is ook niet relevant. Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan eten/drinken etc als je op kamers zit? Ben er totaal niet ervaren mee, dus daarom wellicht beetje domme vragen.
Is ze erg druk of kan ze er een baantje bijnemen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:56 schreef Hpzone het volgende:
[..]
No matter, liever een voorstel als niets
[..]
Financieel kan je uitgaan van ongeveer 200 per maand, maar daar gaat nog wel verzekering etc. vanaf.
Bedenk even dat de kans groot is dat ze ineens veel meer zelf moet betalen. Je praat niet alleen over kamerhuur, maar ook over levensonderhoud, verzekeringen etc. Althans, ouders sponsoren dat vaak niet meer als je uit huis gaat. Een beetje kamer kost al 300 euro, verzekering, telefoon, eten en huishoudstuff erbij en je gaat al gauw richting de 600. Dan heb je nog geen broek aan je kont en geen biertje gekocht in de stad.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:13 schreef Hpzone het volgende:
Als ze inderdaad gaat werken kan ze dus wel wat meer besteden per maand. Dan is 6-700 euro per maand wel een redelijk bedrag om vanuit te gaanKinderbescherming is op de hoogte, maar vind het niet nodig om er wat aan te doen. Geven vriendin enkel advies om naar psycholoog te gaan, terwijl ze ook aangeven dat ze geen schuld heeft aan de situatie.
Daar zla ongetwijfeld wel een reden voor zijn..quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:13 schreef Hpzone het volgende:
Kinderbescherming is op de hoogte, maar vind het niet nodig om er wat aan te doen. Geven vriendin enkel advies om naar psycholoog te gaan, terwijl ze ook aangeven dat ze geen schuld heeft aan de situatie.
Inderdaad gewoon uitmaken en verder kijken naar een normaal persoon. Verder zei je ook dat ze dik is, snap dus sowieso niet wat je nog bij haar doet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
kinda depends eh, maar 200 incluis woning en vreten red je het niet. Mijn ex had btw ook zon trekje, haar ouders waren niet al te best, 'zachtjes' uitgedrukt. En toch bleef ze maar, soms moet je gewoon door drammen, het 1 of het ander. Toen maar uitgemaaktwant ze bleef toch bij haar ouders plakken. Dat druilerige ik wil het wel, maar heb toch eigenlijk ook weer geen trek gebeuren.
Zoals ik al zei, is het echt zo ernstig, confronteer haar dan met de keuze dat ze weg kan zijn haal gewoon kinderbescherming erbij, been there done that. Ben je binnen een weekje weg.
beetje kortzichtig gedacht, als zij nu gaat werken en kamer vindt hoeft zij helemaal geen schulden te maken, ze heeft 1000e reserve, handdoeken ed haal je bij zeeman oid en natuurlijk niet bij de bijenkorf. meubels bij de 2e hands winkel, en misschien kunnen vrienden en familie wel wat missen. een matras op de grond doet t prima. als je echt weg wil thuis interesseert t je niet dat je zuinig aan moet doen ,en je nog niet je droom meubels hebt, je krijgt er veel vrijheid voor terug en dat teltquote:Op donderdag 17 januari 2008 08:11 schreef avotar het volgende:
[..]
Daar zla ongetwijfeld wel een reden voor zijn..
Maar heel reeel... en niet rot bedoeld.. 18 jaar.. geen diploma's .. geen werk... geen geld... Het is echt kansloos dat ze het huis gaat lijkt me.
Ik voorzie in dat geval een aantal lange lange jaren met het opbouwen van schulden en nog veel meer.
Als ze nu al geen cent heeft.. waar moet ze dan meubels van gaan halen... verf... handdoeken etc... Dat is dus al het einde van de 1000 euro aan spaargeld.
Gezien de hele beschrijving vind ik het een hele grote als.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:23 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
beetje kortzichtig gedacht, als zij nu gaat werken en kamer vindt hoeft zij helemaal geen schulden te maken, ze heeft 1000e reserve, handdoeken ed haal je bij zeeman oid en natuurlijk niet bij de bijenkorf. meubels bij de 2e hands winkel, en misschien kunnen vrienden en familie wel wat missen. een matras op de grond doet t prima. als je echt weg wil thuis interesseert t je niet dat je zuinig aan moet doen ,en je nog niet je droom meubels hebt, je krijgt er veel vrijheid voor terug en dat telt
quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:47 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon uitmaken en verder kijken naar een normaal persoon. Verder zei je ook dat ze dik is, snap dus sowieso niet wat je nog bij haar doet.
Bingo, spot on.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Mijn ex had btw ook zon trekje, haar ouders waren niet al te best, 'zachtjes' uitgedrukt. En toch bleef ze maar, soms moet je gewoon door drammen, het 1 of het ander. Toen maar uitgemaaktwant ze bleef toch bij haar ouders plakken. Dat druilerige 'ik wil het wel, maar heb toch eigenlijk ook weer geen trek' gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |