abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56083478
quote:
Duitse kinderbescherming stuurt jongen naar Siberië.

Taakstraf, taakstraf, wie is er nog bang voor een taakstraf? Nee dan Duitsland. Daar weten ze wel raad met recalcitrante jongeren. Bijvoorbeeld bij de Raad voor de Kinderscherming in Hessen. Deze Raad heeft een gewelddadige jongen van zestien voor negen maanden naar Siberië gestuurd. Daar moet de jongen in de extreme kou en door zware lichamelijke arbeid leren zijn agressie te beteugelen.

De knul zou zowel op school als thuis en in kindertehuizen bijzonder gewelddadig zijn geweest. Hij verwondde meerdere volwassenen, onder wie zijn moeder. Volgens een woordvoerder van de Raad voor de Kinderscherming is het tripje naar Siberië 'echt zijn allerlaatste kans'.

De Raad koos voor Siberië omdat het een omgeving met 'weinig prikkels' is. In het Siberische dorp is geen internet, geen tv en nauwelijks telefoon. Ook zal de jongen het zonder stromend water moeten stellen en zelf hout moeten hakken als hij het warm wil hebben. Om naar school te gaan moet hij elke dag 2,5 kilometer lopen bij een temperatuur van min 40 graden.
bron: Dag

Dat noem ik pas een taakstraf. Het is steenkoud daar.
  Donald Duck held woensdag 16 januari 2008 @ 20:49:03 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56083743
da's wat anders dan op vlinderjacht gaan in een warm land!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56083877
Goed idee om die verslaafden die naar Portugal zouden gaan dáárheen te sturen!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_56083954
Puik ideetje voor een aantal prachtjongeren in Slotervaart dunkt me.
pi_56084103
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_56084740
Oei... Duitsers zijn wel heel erg gründlich...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_56084856
Duitland
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:21:40 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56084919
Rotzooi trappen en een survival vakantie op de koop toe!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Donald Duck held woensdag 16 januari 2008 @ 21:22:57 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56084964
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:19 schreef renz0r het volgende:
Duitland
ben je even vergeten wat er 67 jaar geleden gebeurde he ?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:27:05 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56085119
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ben je even vergeten wat er 67 jaar geleden gebeurde he ?
Toen wilden ze ook al naar Siberië, ja
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56085177
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Toen wilden ze ook al naar Siberië, ja
Dit is gewoon spionage!
pi_56091529
Racisme fascisme diskriminatie

Linkse rakkers komt uit uw holen en vect met mij tegen dit onrecht
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
pi_56096000
pgffff....die gaat daar lekker aan de alcohol natuurlijk..dat zal ook lekker helpen....
pi_56096138
Hessen, zegt genoeg.
pi_56097147
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 00:21 schreef The_Interpreter het volgende:
Racisme fascisme diskriminatie

Linkse rakkers komt uit uw holen en vect met mij tegen dit onrecht
Mag ik even?

HAHAHAHAHA
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_56097912
Prima als dit soort heethoofdjes daar even afkoelen.
pi_56109372
  donderdag 17 januari 2008 @ 18:38:11 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56109515
Een iets uitvoeriger bron.
quote:
Duitse geweldpleger naar strafkolonie Siberië
Bron : Volkskrant

SEDELNIKOVO/BERLIJN - Een 16-jarige Duitse geweldpleger uit Giessen is door de justitie en sociale diensten in Hessen naar Siberië gestuurd. De 's winters bitter koude ‘strafkolonie’ kent vrijwel geen moderne communicatiemiddelen en wordt daarom ‘arm aan prikkelingen’ genoemd. Daardoor zou de recidivist minder blootstaan aan impulsen die hem opnieuw de fout in drijven. Dit berichtte donderdag het dagblad Die Welt.

Het verblijf in een afgelegen Siberisch dorpje is echter niet alleen arm aan prikkelingen maar ook arm aan onder meer moderne sanitaire voorzieningen en verwarmingstechniek. Om de koude buiten de deur te houden moet er hout worden gehakt en behoeften worden in een vaak zelf uitgehakte beerput op een binnenplaats gedaan. In de kolonie verblijven meerdere ontspoorde jongeren.

Er is geen enkele luxe. De veroordeelde ‘crashkids’ zijn de hele dag in de weer in Sedelnikovo ten noordoosten van de stad Omsk. De winter duurt er zeven maanden en het kan er -50 graden Celcius worden. Televisie en mobiele telefoons zijn niet toegestaan. Het hele intensieve programma omvat doorgaans een periode van circa twee jaar waarvan één op de taiga.

In Hessen kan de jeugdrechter een tiener naar Siberië sturen. Het is de bedoeling dat die door de ontberingen en noeste arbeid zijn agressie leert beheersen. De school in Sedelnikovo is 2,5 kilometer lopen door de sneeuw en de begeleider vertaalt het Russisch naar het Duits. De lokale bevolking staat opvallend open en vriendelijk tegenover de buitenlandse criminelen.

De jeugdrechter oordeelde dat voor de 16-jarige uit Giessen geen ander alternatief meer voorhanden is als gevolg van zijn aanhoudende buitensporige agressiviteit. Siberië is de laatste strohalm voor de ergste gevallen, meent Frank Kröner die het project in Siberië in 1997 met één Duitse tiener begon. Volgens hem wordt 50 procent van de gevallen met succes voltooid.

Ondanks de primitieve levensomstandigheden is het onderbrengen van jeugdige agressieve recidivisten en hun begeleiders in Siberië geen koopje. Eén crashkid een jaar naar Siberië sturen kost 55.000 euro, ongeveer 130 keer het gemiddelde jaarinkomen in Sedelnikovo. Dit is ongeveer net zo duur als opsluiting in een jeugdgevangenis in Duitsland maar het is wel veel goedkoper dan behandeling in een gesloten psychiatrische inrichting of een tehuis in Duitsland.
  donderdag 17 januari 2008 @ 18:57:31 #19
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56109930
In Nederland kennen we een dergelijke straf helaas niet opleggen. De warmbloedige Antilliaanse en Marokkaanse watjes zouden na 2 dagen in een strafkamp in Siberië dood zijn.
pi_56110145
En toch vraag ik me af wat het effect is. Natuurlijk, de afzondering en het bijbrengen van enige moraliteit en doorzettingsvermogen is belangrijk, maar of ie crimineel gedrag afleert?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56111848
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:05 schreef Mikkie het volgende:
En toch vraag ik me af wat het effect is. Natuurlijk, de afzondering en het bijbrengen van enige moraliteit en doorzettingsvermogen is belangrijk, maar of ie crimineel gedrag afleert?
als je daar een paar naartoe wordt gesteurd leer je het snel genoeg af lijkt me. En natuurlijk steeds de straf met 1 jaar verlengen

Dat ze dat aar snel in Nederland invoeren
No bitch to me
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:46:04 #22
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56112598
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:05 schreef Mikkie het volgende:
Zware ontberingen, harde tucht en honger .... dat zijn beproefde kwellingen om criminelen naar je pijpen te laten dansen.
pi_56112636
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:57 schreef Ippon het volgende:
In Nederland kennen we een dergelijke straf helaas niet opleggen. De warmbloedige Antilliaanse en Marokkaanse watjes zouden na 2 dagen in een strafkamp in Siberië dood zijn.
Nee dan heeft de politie geen werk meer Kunnen ze weer de hele dag schoonmaken enzovoort
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_56112732
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:57 schreef Ippon het volgende:
en het probleem is lijkt me een perfecte oplossing voor die rel marokaantjes! (en elk ander stuk tuig) als ze het overleven hebben ze hun lesje wel geleerd verwacht ik en mochten ze het loodje leggen zijn ze zeker niet meer tot last

direct invoeren...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56112832
Er was toch ook zo programma op Rtl4,Dan moesten ze met groepjes zien te overleven ergens in een woestijn/jungle??
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')