Nee hoor. Zo een drain ding loopt van wand tot wand. Als de vloer op afschot is richting de drain loopt vrijwel al het water in de drain. Een putje is maar klein. Als de vloer in 1 richting op afschot loopt dan stroomt 80 a 90% van het water langs het putje en verzamelt het zich naast en in het lager liggende gedeelte achter het putje.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Spreekt dit elkaar niet een beetje tegen tnimble
Jawel, je hebt metalen trekstaven in de vloer zitten. De aarde daarvan is niet gegarendeerd.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 04:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oh, zo was het mij niet verteld
Maar dan hoef ik dus helemaal geen aardmat te hebben???
Sterker nog water geleid vrijwel geheel geen elektrische stroom. Het zijn juist de andere stoffen zoals mineralen, metalen en andere vervuiling die met het water mee komen die geleiden. Bakstenen, beton, tegels enz die zijn licht geleidend.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:38 schreef bbtb77 het volgende:
Niet alleen water geleid stroom. Voor de zekerheid dus gewoon een aardmat plaatsen.
Omdat je een zeer lomp en zwaar apparaat op het verste punt vanaf de deur gaan plaatsen. Waarbij je allerhande obstakels als smalle en onhandige trappen moet zien te overkomen. Ook met de wasmand moet je telkens weer het halve huis door en trap op en af. Helemaal leuk als het een echte zoldertrap of vlizotrap is.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo is het onhandig hem op zolder te hebben
Maar dat bedoel ik niet. Zoals ik het begrijp uit jouw post kan een putje zonder afschot wel als er een waterkering is.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:03 schreef tnimble het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo een drain ding loopt van wand tot wand. Als de vloer op afschot is richting de drain loopt vrijwel al het water in de drain. Een putje is maar klein. Als de vloer in 1 richting op afschot loopt dan stroomt 80 a 90% van het water langs het putje en verzamelt het zich naast en in het lager liggende gedeelte achter het putje.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:53 schreef bbtb77 het volgende:
Aardmat storten in zandcement, daarna egaliseren. Veel goedkoper, gezien je toch een redelijke dekking moet hebben.
Een dag of twee moet volgens mij wel genoeg zijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
En een aanvullende vraag:
Als de aardmat en het zandcement gedaan is, hoe lang moet ik dan wachten tot de egalisatie laag er op kan??
Tja, moet, moet... Het is lekker als de aardmat 'zweeft' in de zandcementvloer. Dan zit je aan een centimeter of 5. Officieel moet het dan drie weken drogen, maar heb vaak genoeg na drie dagen al tegels geplakt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe dik moet de betonlaag zijn??
Wij zetten in de bouw de aardmat altijd vast op de betonnen vloerplaten; daarover heen komt de vloer laag zelf (meestal een cm of 5 á 6).quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik dacht eigenlijk de aarmat vast te maken op de bestaande vloer. En dan een laag zandcement van 1 of 1,5cm erop..
Er zijn speciale verbindingsstrippen in de handel; maar de verbinding is al voldoende als je de twee aardmatten gewoon aan elkaar vlecht met behulp van bijvoorbeeld een combinatietangquote:Op zondag 2 maart 2008 15:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ha Vonkie, een vraag speciaal voor jou: Hoe verbind je de verschillende stukken aardmat met elkaar??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |