abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 09:26:59 #101
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56742478
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:39 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Wordt waarschijnlijk holec of ABB materiaal (pa werkt bij abb en die kan wel wat regelen voor een mooi prijsje). Zitten nu dus 3 groepen in en we komen uiteindelijk op 6 uit. Wordt dus een kastje met 2 aardlekschakelaars + 6 groepen.
Heeft ABB wandcontactdozen en schakelaars in het assortiment dan
pi_56743234
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 09:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heeft ABB wandcontactdozen en schakelaars in het assortiment dan
Pff ik zat te slapen, zat aan de meterkast te denken. En ABB heeft inderdaad wel schakelmateriaal ,Bush Jaeger is allemaal ABB spul.

Nu dan echt naar het schakelmateriaal, Daar ben ik dus nog niet 100% over uit. Ik heb bij de Hornbach wat aardigs gezien (KOPP serie Paris)maar dat is dus zo goed als nergens te krijgen (ook niet op internet) verder. Bij Hornbach kan het wel besteld worden maar duurt ff (ze hadden (te) weinig voorraad). Ik vinf het moeilijk om iets moois en betaalbaars te vinden.
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 10:21:08 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56743608
In de nieuwbouwprojecten waar ik veel geweest ben wordt vaak schakelmateriaal van Peha toegepast.

Peha - Standaard - Creme

Ik zelf ben niet zo geweldig overtuigt van de duurzaamheid van peha schakelmateriaal, laat het niet uit je handen vallen want voordat je het weet vliegen de stukken eraf; het is vooral bij het monteren erg kwetsbaar.

Verder wordt er ook veel van de rolls royce van het schakelmateriaal toegepast; namelijk :

Busch Jaeger - Standaard - Reflex SI

Kwalitatief erg goed schakelmateriaal; wat helaas in de prijs ook wel te merken is. Eenvoudige montage; tijdloos ontwerp. Alleen is het schakelmateriaal beetje groot. Ze hebben wel erg leuke design ontwerpen.

In nederland zijn er een x aantal fabrikanten van schakelmateriaal; dat zijn in willekeurige volgorde :
- Jung
- Berker
- Gira
- Niko
- Busch & Jaeger
- Merten
- Peha

Personelijk zou ik kiezen tussen schakelmateriaal van Niko, Peha of Busch & Jaeger. Eenvoudige montage, kwalitatief goed schakelmateriaal.

Jung, Berker en Gira hebben dat na mijn gevoel / ervaring net iets minder
  maandag 18 februari 2008 @ 16:55:06 #104
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_56817620
Je vergeet BTicino
pi_56840085
De ABB HAF schakelkast is in bestelling. Erin komen 1 hoofdschakelaar, 2 aardlekschakelaars en 6 groepen in

[ Bericht 0% gewijzigd door Dash-X op 19-02-2008 17:21:29 ]
pi_56840181
Moeders kan er wat van

Langzaamaan wordt het wel wat

Vanavond gaan we weer verder. Boven gaat het plafond van de badkamer geverft worden en de rest van de overloop.

Pa en ik gaan nog een stopcontactje bij maken voor de boiler (waren we vergeten ) en daarna nog wat waterpas zetten van de keuken. De muren zijn zo krom dat als de lange kast onder tegen de muur staat, en waterpas staat, deze aan de bovenkant er zo'n 2.5 cm vanaf staat Dat wordt nog even een afdeklatje halen. Nu nog hopen dat het andere deel van het aanrechtblad er ook makkelijk op kan.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 17:30:29 #107
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_56840367
Tjonge. wel een mooie keuken hoor (tenminste wat we er nu van kunnen zien )
Heb de topic nu een aantal keer doorgeklikt maar vind t op de een of andere manier nog steeds zonde van de open haard .
pi_56840673
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:30 schreef egg-bird het volgende:
Tjonge. wel een mooie keuken hoor (tenminste wat we er nu van kunnen zien )
Heb de topic nu een aantal keer doorgeklikt maar vind t op de een of andere manier nog steeds zonde van de open haard .
T wordt zeker mooi Helemaal naar mn zin. De openhaard moest er gewoon echt uit Ik had er misschien een kachel voor in de plaats kunnen zetten maar dan zou alles allemaal erg dicht op elkaar komen te staan wat weer een krap gevoel geeft. Daarnaast was het echt ouderwets spul en daar hou ik totaal niet van
pi_56840891
Wauw wat een mooie keuken zeg
Is bijna dezelfde als die van ons
  dinsdag 19 februari 2008 @ 18:12:30 #110
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56841178
Wordt mooi!

En succes weer, met dat-wat-bijna-de-laatste-loodjes-worden!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56841471
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 18:12 schreef phluphy het volgende:
Wordt mooi!

En succes weer, met dat-wat-bijna-de-laatste-loodjes-worden!
Pfff was het maar zo ver Er moet echt nog veel gebeuren hoor. Zal donderdag wel weer eens een werklijstje plaatsen met de werkzaamheden die nog over zijn
pi_56843740
Het gaat allemaal weer even voor de wind als ik je laatste foto's zo zie Dash. (Ok op de scheve muur na dan)

Ik ben ook heel benieuwd naar foto's van de keuken als hij af is.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_56967673
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:09 schreef Nanook24 het volgende:
Het gaat allemaal weer even voor de wind als ik je laatste foto's zo zie Dash. (Ok op de scheve muur na dan)

Ik ben ook heel benieuwd naar foto's van de keuken als hij af is.
Weer even een nieuwe update! Het gaat op het moment even niet zo voor de wind. De belangrijkste klusserd (pa) Heeft griep sinds vrijdag en in de tussentijd zijn we dus geen drol opgeschoten met de keuken. Best wel een beetje balen want volgend weekend gaan ze de caravan wegbrengen naar z'n plekkie voor de zomer. Ook dan wordt er dus niet gewerkt aan electra, gas en dat soort dingen.

Wel hebben we van het weekend veel geschuurd. Ook zijn de overloop, plafond van de slaapkamer en ongeveer 1/3e van het huiskamerplafond geverft.

Ook heb ik ondertussen een nieuw toilet besteld

Ook alvast voor de keuken een mooi pannensetje aangeschaft

Voor nu dus nog wat schuurwerk (plafondbalken) te doen maar verder schiet het niet echt op. Ga dit weekend een rustweekend inlassen en even helemaal niet klussen. Hopelijk staat het weekend erop de keuken helemaal. De planning van 1/2 maart erin gaan we dus niet echt redden heb het maar verschoven naar 1e weekend april. Ik blij dat ik geen dubbele hypotheek heb iig maar wel een dompertje.
pi_56991456
De nieuwe radiator voor de slaapkamer:

En de kickspace voor de keuken komen ook deze week binnen:

Voor vonkie, dit wordt het schakelmateriaal.
pi_56991823
Gaat goed!
pi_56993194
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:41 schreef Dash-X het volgende:
En de kickspace voor de keuken komen ook deze week binnen:
Die wil ik ook hebben!

Maar onze keuken is voor alsnog niet aan de beurt.

Door jouw gekozen schakelmateriaal is ook van Busch-Jaeger (onderdeel van ABB), alleen dan een andere serie, namelijk Future.

Zelf hier in huis de standaard Reflex SI serie gecombineer met de Solo serie.
pi_56995890
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:55 schreef naaa het volgende:

[..]

Die wil ik ook hebben!

Maar onze keuken is voor alsnog niet aan de beurt.

Door jouw gekozen schakelmateriaal is ook van Busch-Jaeger (onderdeel van ABB), alleen dan een andere serie, namelijk Future.

Zelf hier in huis de standaard Reflex SI serie gecombineer met de Solo serie.
Ja die kickspace is een mooie oplossing. De duurste variant leverde gelukkig genoeg vermogen. Ik heb ook naar designradiatoren gekeken maar om 3000 watt te halen ben je heeeeel veel centen kwijt.

T schakelmateriaal komt idd van ABB. Die wordt ook besteld via pa's werk. De korting is niet enorm maar wel het maximale wat abb erop geeft. Heb ook nog getwijfeld om de lijsten die in het zicht zitten van de carat serie te doen (de glas variant) maar dat werd uiteindelijk toch wat prijzig. Voor een enkel dekraampje 22 euro
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 23:02:26 #118
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56999912
Wow, gave pannenset !
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_57153170
Nou even weer een kleine update.

We zijn flink met de keuken bezig en hebben zo'n beetje alles tegen gehad wat je je maar kan bedenken. Soms onze eigen fout maar ook vaak genoeg dat er net weer iets niet klopte. Spoelbakken die niet in de kastjes passen, koelkasten die te diep zijn voor de kast, gaskookplaat met een niet standaard aansluiting.. etc.

Voor nu staat het er zo bij en vanavond gaan we weer verder:

Wat een zooitje

Heb helaas niet altijd even veel tijd om te reageren (klussen + werken + administratie slokt wat tijd op in deze periode )
pi_57153846
Wat een bende maar het muurtje is iig nog steeds weg
pi_57440224
Nou weer even een kleine update. Prive erg druk dus helaas niet meer iedere avond de tijd om te klussen en te Fok!en.

De laatste foto die ik van de keuken heb is deze. Hier zit het deurtje niet voor de vaatwassen en die zit er nu wel op.

Afgelopen weekend is ook de nieuwe groepenkast erin gegaan :

Even ter vergelijking, zo zag hij er eerst uit:

Ook heb ik de plinten opgehaald en alvast de plinten voor de slaapkamer geverfd. Mooie hoge plint van ik meen 8cm met een kwart kraal:

Ook de bestelde radiator hangt inmiddels in de slaapkamer:

Ik heb ook een afspraak gemaakt voor het leggen van de vloerbedekking (31 maart) en die dag gaan we waarschijnlijk ook mijn bestelde bank ophalen. Het weekend ervoor gaan we namelijk laminaat leggen beneden

Morgen en donderdag gaan we dus op de slaapkamer al het houtwerk in orde maken zodat die kamer zo goed als af is.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 14:52:15 #122
209648 Re-Vision
FOK Visitor
pi_57453709
Zie er super netjes uit, jullie schieten echt op. erg leuk om mee te kijken/lezen bij de verbouwing van een ander.
Ook handig voor tips etc!
pi_57456297
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:52 schreef Re-Vision het volgende:
Zie er super netjes uit, jullie schieten echt op. erg leuk om mee te kijken/lezen bij de verbouwing van een ander.
Ook handig voor tips etc!
Ik vind dat opschieten wel meevallen eigenlijk Maargoed, misschien wil ik gewoon te snel We pakken alleen de weekenden en dan normale tijden van 10 tot 6 en 3 avonden in de week van 8 tot 10. Ik ga me dus niet overwerken of extreem oververmoeiend door dag in dag uit in het huis aan het werk te zijn.

De bestelde bank gaan we nu definitief ook de 31e ophalen Vanavond gaan we wat kozijnenwerk + plintenwerk doen op de slaapkamer. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de plinten er echt op zitten.
pi_57892777
Hier ook weer even een kleine update. Ben tussendoor een poosje ziek geweest en het heeft even stilgelegen. Laatste week nu even flink doorgebuffelt maar we moeten het helaas van de weekenden hebben.

De spotjes in de halletjes en de wc zitten erin

Toen werd de slaapkamervloer gelegd! Erg mooi geworden vind ik zelf al hebben ze ons in de winkel slechte voorlichting gegeven. Ze zeiden in de winkel dat we beter eerst de plinten erop konden zetten maar dat moest bij deze dus weer niet Nu komen sommige iets van de muur af aan de bovenkant.. daar moeten we nog wat op verzinnen...

Ook de bank werd bezorgd. Hier kan je ook de vloer goed zien die pas gelegd is.

Bankje in elkaar gezet om te kijken of alles past.

Begonnen met het badkamerkastje.

M'n dressoir en tv kastje zijn ook gearriveerd maar heb ik geen foto's van. Van het dressoir zijn ze de handgrepen trouwens vergeten mee te leveren. Het kan ook nooit in 1 keer goed he

Al met al ben ik al bst wel tevreden met hoe het erbij staat. Nog een 3 weken klussen en dan moet ik er toch wel in ongeveer!
  maandag 7 april 2008 @ 18:47:40 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_57893982
Leuk weer, die vorderingen. Al ben ik ook hel erg benieuwd hoe je keuken er nu uitziet, want die vind ik erg vet!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')