abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56529448
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:55 schreef phluphy het volgende:
En Dashke, hoe vordert ge?
Ja gestaag, vandaar ook de weinige reacties hier afgelopen week. Vriendinlief was hier ook en we hebben savonds vaak voor dood op de bank gelegen

Morgen komt de stucer om aan de woonkamer te beginnen.

We hebben donderdag, vrijdag en zondag heel veel werk verricht.

-Alle electra ingefreesd en de stopcontacten die halverwege de muur zaten (op1 na) naar beneden geplaatst
-Plafond met electra halletjes voor en achter gesloopt en opnieuw opgebouwd
-Sierlijsten van ramen en deuren verwijderd
-Trap afgeplakt voor stucer
-Gaten in de muur gevuld
-Boven muurtje slaapkamer afgemaakt (gipsplaten en electra)
-Electra badkamer aangelegd
-Oude deurpost slaapkamer eruit, houtwerk erin, gipsplaten erop
-Plafond badkamer op maat gemaakt
-Rachelwerk plfond op maat gemaakt
-Gasleiding in de badkamer omgelegd
-Gestart met scheve deurpost proberen op te krikken (nog niet gelukt )

Nou dat was het wel zo even. De buurman van mn ouders is vrijdag ook nog komen helpen Zonder hem waren we nog niet zo ver geweest.

Wat er morgenavond nog moet gebeuren zijn

-Deurpost recht maken
-Plafond badkamer erin
-Rachelwerk overloop plafond
-Laatste stukje oude plafond eruit (is lastig boven het trapgat kan geen (normale) ladder staan.. )
-Plafond overloop op maat maken
-Plafond overlop erin zetten
-Electra aanleggen voor plafond overloop
-Stukje muur bij raamkozijn verlengen slaapkamer

Dat gaan we dus niet redden in 1 dag We moeten dus echt nog hard werken volgend weekend zodat de stucer de laatste dingen dan af kan maken.

Foto's volgen vanavond waarschijnlijk nog wel
pi_56531217
Waahahaaat een werk! Gaat het nog lukken voor 1 maart denk je?

succes!
Screw them.
We're going home.
  maandag 4 februari 2008 @ 21:25:42 #78
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56534675
Goeie genade Dash. Wat een lijst nog hé! Ik las elders dat je het wel een beetje beu bent. Nou, dat kan ik me goed voorstellen! Op een gegeven moment wil je gewoon wónen, in plaats van werken.

Wij moeten op zich ook nog één en ander doen, maar we kunnen wel alvast echt wonen, en daarna ruimte voor ruimte aanpakken. En daarbij zijn onze klussen niet zo rigoreus als die van jou.
(Behalve het buitenwerk dan, maar dat gaan we dan ook deels uitbesteden).

Ik wens je heel veel succes met je lijst. Ik hoop dat het vanaf nu allemaal meezit en lekker soepeltjes (en snel!) zal vorderen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56535284
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:51 schreef CarOnline het volgende:
Waahahaaat een werk! Gaat het nog lukken voor 1 maart denk je?

succes!
Nou ik denk dat ik er goed aan doe om, als de keuken eenmaal staat en er niet zo'n druk meer op zit, het wat rustiger aan te doen. Opzich heb ik geen haast dus heel erg is het niet om er later in te gaan. Blijft natuurlijk jammer want je wil er zo snel mogelijk in maar m'n rust is me toch ook wel belangrijk.
pi_56535396
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:25 schreef phluphy het volgende:
Goeie genade Dash. Wat een lijst nog hé! Ik las elders dat je het wel een beetje beu bent. Nou, dat kan ik me goed voorstellen! Op een gegeven moment wil je gewoon wónen, in plaats van werken.

Wij moeten op zich ook nog één en ander doen, maar we kunnen wel alvast echt wonen, en daarna ruimte voor ruimte aanpakken. En daarbij zijn onze klussen niet zo rigoreus als die van jou.
(Behalve het buitenwerk dan, maar dat gaan we dan ook deels uitbesteden).

Ik wens je heel veel succes met je lijst. Ik hoop dat het vanaf nu allemaal meezit en lekker soepeltjes (en snel!) zal vorderen!
Ja en dat is dan alleen nog maar de lijst wat af moet voor de stucer

Ben er nu idd zo veel mee bezig. Dag in dag huis, is het niet fysiek dan wel in mn hoofd. Het is allemaal gewoon erg vermoeiend. Ik zal idd blij zijn als ik op mn bank neer kan ploffen en lekker kan relaxen.

Dank je wel voor je bemoedigende woorden. Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal lekker gaat verlopen. Voor het verschil van situaties valt beiden wat te zeggen. Jij zit straks iedere keer een beetje in de troep met je goeie spullen.. ik trek er in als alles af is.. ach t is maar net hoe alles uitkomt
pi_56566027
Nou daar zijn we dan weer met een foto update van de afgelopen week

Er kwam mooi retrobehang achter de verwarmingen vandaan

Muurtje in de slaapkamer afgedicht

Rechter deurpost is in de loop der tijd meer dan 2.5 cm gezakt aan de linkerkant.. en de deur hebben ze ook maar gewoon schuin afgezaagd

Pappa dash doet de electra in het plafond van de hal aan de voorkant

Mn vriendin heeft zichzelf nuttig gemaakt door de hele trap (de treden dan) af te plakken met stucloper

Plafonnetje in de hal zit erin met electra en al

En de hal aan de achterkant ook

Jaja, daar komt de keuken

En dit is mijn kelder te bereiken door een gat in de vloer midden in de keuken

Deur boven aan de halkant gedicht

En ook aan de slaapkamerkant

En het badkamerplafond zit er ook eindelijk in

En vandaag is de stucer voor het eerst aan de slag gegaan

Dit ziet er al goed uit al zeg ik het zelf. Nu die muur netjes is komt het allemaal minder rommelig over. Ben nu al benieuwd wat hij morgen allemaal klaar heeft
  woensdag 6 februari 2008 @ 18:36:25 #82
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56566120
!!

Ik heb immens respect voor mensen die aan zo'n klus willen beginnen. Het ziet er uit alsof het nóóit meer goed gaat komen. Maar inderdaad, na het stucwerk ziet het er al een stuk beter uit, en geeft het weer hoop.
Maarreh, wat is die spleet in de hoek van de muur/plafond op de één na laatste foto?

Succes maar weer, jullie blijven het nodig hebben met zo'n hels karwei!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56566273
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 18:36 schreef phluphy het volgende:
!!

Ik heb immens respect voor mensen die aan zo'n klus willen beginnen. Het ziet er uit alsof het nóóit meer goed gaat komen. Maar inderdaad, na het stucwerk ziet het er al een stuk beter uit, en geeft het weer hoop.
Maarreh, wat is die spleet in de hoek van de muur/plafond op de één na laatste foto?

Succes maar weer, jullie blijven het nodig hebben met zo'n hels karwei!
Nou ik had dus van tevoren dit ook anders voorgesteld hoor Weet niet of ik het zo nog eens snel zou doen maar gelukkig heb ik veel hulp van paps en mams en ooms en buurmannen en vriendin natuurlijk Zonder hun had dit echt niet gekunt.

Bedoel je dat gat in het plafond? Daar zat een koof van gipsplaat van de oude keuken.. t plafond hebben ze daar gewoon niet door laten lopen. Komt weer opnieuw een koof dus dat zien we straks in ieder geval niet meer.

Succes hebben we inderdaad nodig Tot nu toe loopt alles nog best wel goed. Geen dingen die ineens enorm veel geld gaan kopsten ofzo Als dat gebeurd zak je wel ff in een put denkik. Hopen dat het gewoon zo vooruit blijft gaan.

De twee nieuw bestelde binnendeuren zijn trouwens binnen alsmede de vloerbedekking voor de slaapkamer. Die laatste ga ik pas laten leggen zodra het stucen en sauzen in de slaapkamer allemaal gedaan is.
  woensdag 6 februari 2008 @ 18:55:56 #84
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56566509
Wat kwam er ook al weer beneden op de vloer?
En ga je de keuken zelf inbouwen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_56569810
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 18:55 schreef phluphy het volgende:
Wat kwam er ook al weer beneden op de vloer?
En ga je de keuken zelf inbouwen?
Laminaat komt er beneden overal, doorgelegd naar de halletjes. Keuken gaan we idd zelf (ik, pa, oom) plaatsen. Is wel te doen met z'n 3. Mn oom is wat klussen betreft echt geniaal (op electra na) en mijn pa kan weer veel met electra, leidingen. Ik kan weinig op beide gebieden maar wel assisteren enzo :p

Ben net terug uit het huis en heb van de dichtgemaakte deur alle kieren gevuld. Ook in de badkamer is het plafond helemaal dichtgestopt. Om de stucer boven aan het werk te kunnen zetten moeten we nog:

-Muurtje doortrekken tot aan plafond (halverwege)
-Laatste restje plafond eruit op overloop
-Nieuw plafond erin overloop
-Lichtpunten maken overloop
-Deurpost opkrikken om waterpas te kunnen zetten

Als het goed is dan is de stucer volgende week dinsdag of woensdag klaar met alles. Woendsag komt dan iig de keuken. Die hoop ik er dan zondag in te hebben zitten.
pi_56576256
Oeh, je bent flink aan het werk Dash. Leuk om te volgen!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 7 februari 2008 @ 09:11:08 #87
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_56576572
Als je laminaat doorlegt is het handig om bij deuropeningen toch een drempel te leggen (het laminaat niet door de opening heen leggen) als het krimpt/uitzet kan het nergens heen dan
Dum de dum
pi_56606597
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 09:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je laminaat doorlegt is het handig om bij deuropeningen toch een drempel te leggen (het laminaat niet door de opening heen leggen) als het krimpt/uitzet kan het nergens heen dan
Je legt toch het laminaat sowieso een cm van de muur af? Hier op mijn huidige slaapkamer gaat dat wel goed in ieder geval.
pi_56606671
Nou de stucer is bijna klaar beneden. Alleen nog de muren in de hal achter en dan kan hij boven aan de slag Verwacht dat hij woensdag of donderdag klaar zal zijn. Zal morgen even wat nieuwe fototjes maken van alle muren
  vrijdag 8 februari 2008 @ 19:20:27 #90
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56607927
Hang in there! Nog maar een paar weekjes doorbuffelen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56618702
wat een klus, maar jeullie gaan echt hard zeg !
pi_56669679
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 19:20 schreef phluphy het volgende:
Hang in there! Nog maar een paar weekjes doorbuffelen.
pi_56669694
Weer een fotoupdate van afgelopen weekend!

Voorkant van de huiskamer gestuct

Achterkant woonkamer gestuct

Deurpost rechtzetten. Hij moest aan 1 kant 2.5 cm omhoog om weer waterpas te komen

Eerste deel slaapkamer gestuct

Stukje overloop

Plafond overloop

En als laatste plafond badkamer voorbewerkt

Er is weer een hoop gebeurd. Ook hebben we veel maten van spul opgenomen voor de electra, cv en waterleiding voor de keuken en voor de extra groepen. Moet 55 meter plinten halen en ook hetzelfde ongeveer aan deklijsten. Ook alle wandcontactdozen geteld en daar moet ik er ook heel wat van kopen.

De deuren zijn in ieder geval binnen, het wachten is nog op het badkamermeubel.

[ Bericht 92% gewijzigd door Dash-X op 11-02-2008 20:05:12 ]
pi_56721311
Zo zeg wat een verbouwing, ben heel benieuwd naar het eindreslutaat, geweldig zo stap voor stap

Succes!
Groetjes van Liss
pi_56721506
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 09:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Mag ik het daar even niet mee eens zijn? Ik heb samen met Dinooo hier beneden 66 m2 aan laminaat (door)gelegd, van de woonkamer met aan de zijkant de hal en aan de zijachterkant de keuken. Gewoon niet 1 cm maar wel overal 1,2 - 1,6 cm van de kant af gelegd, plakplint erover, klaar. Nog nooit geen problemen gehad.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_56721546
@TS: mooi man, nog even en je zit in een paleis
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Moderator donderdag 14 februari 2008 @ 10:03:03 #97
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:11:07 #98
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56726913
Wow wat zijn jullie opgeschoten!

Je vertelt niets over de keuken...die zou toch gisteren geleverd worden?
De stuccer zal nu wel bijna klaar zijn boven? Dan moet nog de badkamer, de keuken, de plinten en .... wat verder nog?

Ik moet het wel een beetje bijhouden he.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56734921
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat voor schakelmateriaal ga je gebruiken in deze woning ?
Wordt waarschijnlijk holec of ABB materiaal (pa werkt bij abb en die kan wel wat regelen voor een mooi prijsje). Zitten nu dus 3 groepen in en we komen uiteindelijk op 6 uit. Wordt dus een kastje met 2 aardlekschakelaars + 6 groepen.
pi_56735348
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:11 schreef phluphy het volgende:
Wow wat zijn jullie opgeschoten!

Je vertelt niets over de keuken...die zou toch gisteren geleverd worden?
De stuccer zal nu wel bijna klaar zijn boven? Dan moet nog de badkamer, de keuken, de plinten en .... wat verder nog?

Ik moet het wel een beetje bijhouden he.
Haha ik probeer het bij te houden maar ik kom gewoon tijd te kort. Lange dagen en dan vandaag de hele dag projectmanagement training (terwijl pa + oom alle leidingen en electra aan het leggen zijn oor de keuken) en toen ik op de terugweg even langs ging had moeders al een stuk muur gesaust van de woonkamer en de hele hal aan de voorkant (ral 9001)

Keuken is idd geleverd. De kamer staat nu echt helemaal vol.

De stucer is klaar dus we gaan dit weekend beginnen met de keuken op zijn plaats te zetten en nog wat dingetjes aan te sluiten. Morgen ga ik wat meubels kijken in Nijmegen (heb een winkel met mijn smaak meubels gevonden die te betalen zijn )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')