Mag ik even kankeren op de gemeente Rotterdam en de IB-Groep hier? Vast wel.
Al sinds 1 oktober woon ik op mijzelf in Rotterdam, heel leuk een hele verdieping voor mijzelf. Praktisch gezien ben ik dus gewoon uitwonend. Nou heeft de Gemeente Rotterdam sinds een jaartje voor de meeste wijken in Rotterdam een huisvestingsvergunning vereist gesteld vóórdat je je mag laten inschrijven bij het gemeenteregister. Kwestie van negertjes en polen pesten, zodat ze blankere wijken kunnen krijgen.
Ik heb me nu al 3 x geprobeerd te laten inschrijven bij de gemeente, en 3 toe heb ik andere formulieren gehad.
1e keer: "Meneer, u heeft een vergunning nodig!"
2e keer: "Meneer, u heeft echt geen vergunning nodig! Maar u moet wel deze gegevens invullen"
-"Wil je dat nog even controleren voor de zekerheid?"
"U heeft echt geen vergunning nodig. U moet deze formulieren invullen en laten invullen door de huiseigenaar"
3e keer kom ik weer aankakken met mijn nieuwe formulieren: "Meneer, wie heeft u gezegd dat u geen vergunning nodig heeft? Dat klopt echt niet hoor. U heeft gewoon een huisvestingsvergunning nodig!"
Na veel gekanker en gezeik hebben ze het stadhuis gebeld, collega's te hulp geroepen, en nu ben ik nog geen stap verder.
Conclusie: Ik sta niet ingeschreven bij de gemeente omdat het een stel bureaucratische kankerhonden zijn, en de IB-Groep luistert niet naar mijn klachten over de gemeente. Komt erop neer dat ik tot juni geen basisbeurs krijg.

![]()
Bureaucratic bastards!