abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56049331
Ik wil graag aan het voeteneind van mijn bed een gordijn hangen over de hele breedte. Probleem is alleen dat die wand schuin is en er balken aan zitten. (zie foto)

Mijn vraag is

- hoe bevestig ik het gordijn (aan een rails ofzo) zonder dat er teveel ruimte overblijft tussen de balken
- hoe kan ik de gordijnen laten blijven hangen? (niet dat ze door zwaartekracht naar rechts schuiven)

dinsdag 15 januari 2008 @ 15:28:36 #2
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_56049705
zowel boven als onder een gordijnrails maken, even goed meten dat je de haakjes op de juiste hoogtes hebt en dan heb je een schitterend schuin gordijn!
Action is the enemy of thoughts
pi_56050512
Ik zou een mal maken waarop ik de balken aangaf in de schuinte zoals ze zijn. Tussen de balken de rails bevestigen. Aan de rails gewone runners, met aan de bovenkant van de rials als eerste een eindstopje. Gordijn maken door het eerst te plooien. Plooien vastzetten met rijgsteken. Daarna de mal op de geplooide stof leggen en met naad het gordijn afknippen, daarbij rekening houdend met de balken. Naden invouwen, desnoods bij de stukjes balk eerst vlieseline instrijken. Gordijn naaien met gordijnband (dat is het mooiste bij zo'n schuining) en daarna zonder opnieuw te plooien, de haakjes aanbrengen.
Zo heb ik het eens opgelost in een huis met een schuin plafond van 3.23 naar 2.83. Een k...karwei.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_56067517
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:28 schreef Reintje het volgende:
zowel boven als onder een gordijnrails maken, even goed meten dat je de haakjes op de juiste hoogtes hebt en dan heb je een schitterend schuin gordijn!
Op de grond een gordijnrails?
pi_96300057
Hallo :) Ik weet dat er al 1202 dagen niet in dit topic gepost is, maar ik wil toch even reageren :) Ik wil namelijk precies hetzelfde als TS gaan doen! Heb ongeveer exact dezelfde schuine wand dus ik kan ook nog wel wat tips gebruiken ^O^
Het enige verschil bij mij is dat ik de "middelste" balk die TS wel heeft niet heb
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  woensdag 4 mei 2011 @ 09:22:27 #6
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_96330307
@DijnN, even ter verduidelijking:

• moeten de gordijnen tegen de rechte muur (en moet dus de gordijn-rail scheef hangen)?
of
• moeten de gordijnen tegen het dak aan komen te hangen?

(uit de tweede vraag van TS begrijp ik het eerste, maar de antwoorden lijken op de tweede situatie te slaan)
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:13:33 #7
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96331661
runners "runnen" nauwelijks op schuine rails...lamellen??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_96360343
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:22 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
@DijnN, even ter verduidelijking:

• moeten de gordijnen tegen de rechte muur (en moet dus de gordijn-rail scheef hangen)?
of
• moeten de gordijnen tegen het dak aan komen te hangen?

(uit de tweede vraag van TS begrijp ik het eerste, maar de antwoorden lijken op de tweede situatie te slaan)
Een gordijnrail komt tegen de balk aan te hangen, en de andere rail wil ik tegen het "dak" oftewel tegen de schuine wand :)
TS, ik heb even jouw foto gebruikt om te verduidelijken hoe ik het wil maken :) Jouw wand ziet er namelijk nagenoeg hetzelfde uit als die van mij :) Alleen heb jij een extra balk :P
De grijze belijning is dus de plaats waar de rail moet komen.
Het roze is het gordijn ( :') Nee ik heb geen paint skillz _O- ). Ik wil dat het gordijn mooi om mijn bed heen valt. Als een soortement van klamboe. Het rode vierkant op de vloer is natuurlijk mijn bed :)
Hoop dat het een beetje duidelijk is
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')