abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53794535
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:21 schreef DarkShine het volgende:
Kaalheide heeft meerdere kunstgrasvelden, maar het hoofdveld is nog altijd echt gras.
Ik ben ook voorstander van een goede echte grasmat, maar dat is puur vanuit een emotioneel standpunt.

Het feit is dat er ik nog weinig 'echte' argumenten heb gezien tegen het kunstgras, de argumenten die hier gegeven worden zijn op basis van emotie of op basis van een vergelijking met kunstgras bij amateurverenigingen.
pi_53794653
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:11 schreef Damzkieee het volgende:
Terrorobbie bewijst eens te meer een kortzichtige blik op het voetbal te hebben.
Zegt de man die voor Heracles, Real en Ajax is
  maandag 8 oktober 2007 @ 19:19:26 #63
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53796912
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 17:31 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Zegt de man die voor Heracles, Real en Ajax is

Dat jij je nu niet fatsoenlijk kunt gedragen in topics van andere clubs wil nog niet zeggen dat iedereen die dat wel kan ook direct fan van die club is.
En volgens mij balt dat amateurploegje van jou nogsteeds in de JL
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56046359
quote:
Cambuur oerwaget gewoan gers
15-01-2008 | 12:21 folgjende »
Cambuur oerwaget om dochs wer in gewoan gersfjild yn it stadion oan te lizzen. It keunstgersfjild fan no foldocht net. Spilers kleie dat it te hurd is. Fanwege it wiete waar kin der net boarstele wurde en dan wurdt de matte hurd. Ferfanging troch in oar keunstgersfjild of troch gewoan gers heart ta de mooglikheden.

Mooglik krijt Cambuur ek in nij stadion. Pama ferwachtet dêr oer op syn heechst in healjier dúdlikens oer.
vertaling: Cambuur overweegt weer op gewoon gras te gaan spelen omdat kunstgras niet voldoet.
pi_56046410
Ik hoop het.

Bij tennis komen nu ook steeds meer kunstgrasbanen wat geen zak aan is !
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:03:09 #66
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56046429
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:59 schreef MaxPower het volgende:

[..]

vertaling: Cambuur overweegt weer op gewoon gras te gaan spelen omdat kunstgras niet voldoet.
Laten we het hopen en voor mijn part bidden....
pi_56046432
Gras. .

Kunstgras. .
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:05:27 #68
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56046478
Lijkt me niet dat Cambuur bepaald of het verleden tijd is of niet
29.10 Novastar HMH
pi_56046503
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:01 schreef De_Ananas het volgende:
Ik hoop het.

Bij tennis komen nu ook steeds meer kunstgrasbanen wat geen zak aan is !
Echt? Straks Wimbledon op kunstgras!
pi_56046518
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:05 schreef Damzkieee het volgende:
Lijkt me niet dat Cambuur bepaald of het verleden tijd is of niet
Cambuur is altijd al een trendsetter geweest.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:07:35 #71
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56046539
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:06 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Hoe bedoel je charme weg met een dak en kunstgras
pi_56046594
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:06 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Naja ik tennis al een 6tal jaar niet meer maar hier in de buurt werd al het gravel weggehaald om er kunstgras voor in de plaats te leggen !

Ook echte grastoernooien zijn er nog maar 5 ofzo op de wereld maar daar is geen kunstgras voor in de plaats gekomen volgens mij.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:15:34 #73
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56046731
Ja hey, Cambuur heeft inferieur kunstgras, het moet dan ook weg van de KNVB. Hardstikke schattig zo'n Friesch berichtje, maar het geeft wel een verkeerd beeld.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:18:17 #74
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_56046791
Er wordt al heel lang nauwelijks op echt gras getennist. En met reden, want het slaat gewoon nergens op. En 15 jaar geleden lag er al op heel veel banen kunstgras.

(Ja, dit staat in VBL, maartochmaartochmaartoch)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_56046833
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er wordt al heel lang nauwelijks op echt gras getennist. En met reden, want het slaat gewoon nergens op. En 15 jaar geleden lag er al op heel veel banen kunstgras.

(Ja, dit staat in VBL, maartochmaartochmaartoch)
Maar tegenwoordig is de hype om gravel weg te halen ten koste van kunstgras

En ik zou graag op gras tennissen maar voor een amateurclub is dat gewoon te duur en te moeilijk
pi_56046856
echt gras
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:26:00 #77
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_56046982
Kunstgras heeft wel degelijk de toekomst, maar er zal nog het een en ander moeten gebeuren voordat het een volwaardige vervanger wordt voor echt gras. Nu is dat in elk geval nog niet het geval.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:27:28 #78
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56047010
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:15 schreef pfaf het volgende:
Ja hey, Cambuur heeft inferieur kunstgras, het moet dan ook weg van de KNVB. Hardstikke schattig zo'n Friesch berichtje, maar het geeft wel een verkeerd beeld.
Dat dus.
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:32:29 #79
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_56047122
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:59 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Kunst-taal..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_56047395
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:15 schreef pfaf het volgende:
bron?
pi_56050146
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar tegenwoordig is de hype om gravel weg te halen ten koste van kunstgras
Omdat dat op langere termijn goedkoper is, en je tevens in de winter kan blijven doortennissen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_56050197
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:49 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Omdat dat op langere termijn goedkoper is, en je tevens in de winter kan blijven doortennissen.
Net alsof er iemand in de winter gaat tenissen

En dat langere termijn goedkoper is ook voor voetbalclubs de reden en ik ben er niet blij mee
pi_56051061
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:51 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Net alsof er iemand in de winter gaat tenissen
Ja. Maar goed, dit gaat te ver offtopic.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 21 januari 2008 @ 15:23:48 #84
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56200618
Dat je het voor trainingen gebruikt ok, maar voor wedstrijden

Doordat Kaalheide zowel echt als ku(ns)tgras heeft kan Roda bijna altijd trainen daar.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_56206493
Dooie mus enzo .
pi_56687412
Schopje dan maar.
quote:
‘Zingend’ kunstgras voor Heracles

ALMELO - Heracles krijgt een nieuw kunstgrasveld. Daarvoor trekt leverancier Koninklijke Ten Cate, tevens hoofdsponsor van de Almelose eredivisieclub, 400.000 euro uit. „Het gaat om een mat waarin de nieuwste, nu al toepasbare kunstgrasvezels worden verwerkt.”
Dat zegt bestuursvoorzitter L. de Vries.

We beschouwen het Polman-stadion als onze showroom. Het nieuwe veld zal zowel qua uitstraling als qua beleving voor de spelers nog meer aansluiten op dat van echt gras.” De nieuwe kunstgrasmat wordt in de zomerstop gelegd. Dan heeft het huidige veld er twee jaar gelegen.

Het verschil wordt gemaakt door een nieuw type kunstgrasvezels. „Die zijn bolvormig en blijven daardoor beter rechtop staan. Spelers kunnen daardoor de voetbalschoen nog beter onder de bal krijgen. Bijkomend effect van dit materiaal is dat een speler een bal bij het schieten hoort wegzoeven”, schetst De Vries, die in dit verband spreekt over ‘zingend gras’. In de nieuwe mat blijft verder de infill van kunststofkorrels, van belang voor de demping, beter op zijn plek liggen.

„De nieuwe mat is een volgende stap op weg naar kunstgras dat de natuur zo dicht als maar mogelijk is, benadert”, aldus De Vries. In laboratoria van TenCate wordt al volop gewerkt aan deze ‘ultieme grasmat’. „In de toekomst zullen ook kunststofkorrels niet meer nodig zijn. Die infill is nu nog een bron van ergernis van gebruikers omdat het in kleding en schoenen gaat zitten.

Groot voordeel is ook dat de kosten van deze toekomstige kunstgrasmat vijftig procent omlaag kunnen.” De Vries verwacht dat deze nieuwe vezels, aangeduid als vierde generatie kunstgras, over anderhalf tot twee jaar op grotere schaal in de praktijk toepasbaar zijn. Tot zolang moet Heracles het doen met de nieuwe kunstgrasmat die in de zomer wordt aangelegd.

www.tctubantia.nl
pi_56687618
Beter gaat iedereen gewoon weer over op gewoon gras.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56687679
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Beter gaat iedereen gewoon weer over op gewoon gras.
Misschien degradeert Heracles wel, dan blijft er alleen 'echt' gras over als Zwolle en Volendam niet promoveren. Dan zullen de meesten tevreden zijn.

Misschien promoveert Zwolle en/ of Volendam wel, dan zouden er in principe 2 of 3 clubs met kunstgras zijn. Dan zullen er wel heel erg veel not amused zijn.
pi_56687721
quote:
Blatter: 'WK wellicht op kunstgras'

FIFA-president Sepp Blatter sluit niet uit dat het WK van 2010 op kunstgras wordt gespeeld. De velden in Zuid-Afrika hebben te lijden onder de regen- en droogteperiodes. "Er is nog geen beslissing genomen, maar wij kunnen ons voorstellen dat het WK van 2010 op kunstgras wordt gespeeld", vertelde de Zwitser aan BBC Sport.

Blatter vindt dat de Afrika Cup ook op kunstgras moet worden afgewerkt. "Ik heb de Afrika Cup (in Ghana, red.) nauwlettend gevolgd en vond dat er op een hoog niveau werd gespeeld", aldus Blatter. "Wat ik niet leuk vond, was het gras. Vooral in Accra was het veel te hoog."

www.voetbal.nl
Dit speelt ook nog trouwens.
pi_56687758
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:29 schreef Blawh het volgende:

[..]

Misschien degradeert Heracles wel, dan blijft er alleen 'echt' gras over als Zwolle en Volendam niet promoveren. Dan zullen de meesten tevreden zijn.

Misschien promoveert Zwolle en/ of Volendam wel, dan zouden er in principe 2 of 3 clubs met kunstgras zijn. Dan zullen er wel heel erg veel not amused zijn.
Nouja, de kans dat ik daar moet voetballen is vrij klein. Maar steeds meer amateurclubs hebben het ook, en het speelt gewoon een stuk minder prettig vind ik.
Van die smerige schaafwonden na een sliding
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')