Ik ben ook voorstander van een goede echte grasmat, maar dat is puur vanuit een emotioneel standpunt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:21 schreef DarkShine het volgende:
Kaalheide heeft meerdere kunstgrasvelden, maar het hoofdveld is nog altijd echt gras.
Zegt de man die voor Heracles, Real en Ajax isquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:11 schreef Damzkieee het volgende:
Terrorobbie bewijst eens te meer een kortzichtige blik op het voetbal te hebben.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zegt de man die voor Heracles, Real en Ajax is
vertaling: Cambuur overweegt weer op gewoon gras te gaan spelen omdat kunstgras niet voldoet.quote:Cambuur oerwaget gewoan gers
15-01-2008 | 12:21 folgjende »
Cambuur oerwaget om dochs wer in gewoan gersfjild yn it stadion oan te lizzen. It keunstgersfjild fan no foldocht net. Spilers kleie dat it te hurd is. Fanwege it wiete waar kin der net boarstele wurde en dan wurdt de matte hurd. Ferfanging troch in oar keunstgersfjild of troch gewoan gers heart ta de mooglikheden.
Mooglik krijt Cambuur ek in nij stadion. Pama ferwachtet dêr oer op syn heechst in healjier dúdlikens oer.
Laten we het hopen en voor mijn part bidden....quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
vertaling: Cambuur overweegt weer op gewoon gras te gaan spelen omdat kunstgras niet voldoet.
Echt? Straks Wimbledon op kunstgras!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:01 schreef De_Ananas het volgende:
Ik hoop het.
Bij tennis komen nu ook steeds meer kunstgrasbanen wat geen zak aan is!
Cambuur is altijd al een trendsetter geweest.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:05 schreef Damzkieee het volgende:
Lijkt me niet dat Cambuur bepaald of het verleden tijd is of niet
Hoe bedoel je charme weg met een dak en kunstgrasquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:06 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Echt? Straks Wimbledon op kunstgras!
Naja ik tennis al een 6tal jaar niet meer maar hier in de buurt werd al het gravel weggehaald om er kunstgras voor in de plaats te leggenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:06 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Echt? Straks Wimbledon op kunstgras!
Maar tegenwoordig is de hype om gravel weg te halen ten koste van kunstgrasquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er wordt al heel lang nauwelijks op echt gras getennist. En met reden, want het slaat gewoon nergens op. En 15 jaar geleden lag er al op heel veel banen kunstgras.
(Ja, dit staat in VBL, maartochmaartochmaartoch)
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:15 schreef pfaf het volgende:
Ja hey, Cambuur heeft inferieur kunstgras, het moet dan ook weg van de KNVB. Hardstikke schattig zo'n Friesch berichtje, maar het geeft wel een verkeerd beeld.
Kunst-taal..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]
vertaling: Cambuur overweegt weer op gewoon gras te gaan spelen omdat kunstgras niet voldoet.
bron?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:15 schreef pfaf het volgende:
Ja hey, Cambuur heeft inferieur kunstgras, het moet dan ook weg van de KNVB. Hardstikke schattig zo'n Friesch berichtje, maar het geeft wel een verkeerd beeld.
Omdat dat op langere termijn goedkoper is, en je tevens in de winter kan blijven doortennissen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig is de hype om gravel weg te halen ten koste van kunstgras
Net alsof er iemand in de winter gaat tenissenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:49 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Omdat dat op langere termijn goedkoper is, en je tevens in de winter kan blijven doortennissen.
Ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:51 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Net alsof er iemand in de winter gaat tenissen![]()
quote:‘Zingend’ kunstgras voor Heracles
ALMELO - Heracles krijgt een nieuw kunstgrasveld. Daarvoor trekt leverancier Koninklijke Ten Cate, tevens hoofdsponsor van de Almelose eredivisieclub, 400.000 euro uit. „Het gaat om een mat waarin de nieuwste, nu al toepasbare kunstgrasvezels worden verwerkt.”
Dat zegt bestuursvoorzitter L. de Vries.
We beschouwen het Polman-stadion als onze showroom. Het nieuwe veld zal zowel qua uitstraling als qua beleving voor de spelers nog meer aansluiten op dat van echt gras.” De nieuwe kunstgrasmat wordt in de zomerstop gelegd. Dan heeft het huidige veld er twee jaar gelegen.
Het verschil wordt gemaakt door een nieuw type kunstgrasvezels. „Die zijn bolvormig en blijven daardoor beter rechtop staan. Spelers kunnen daardoor de voetbalschoen nog beter onder de bal krijgen. Bijkomend effect van dit materiaal is dat een speler een bal bij het schieten hoort wegzoeven”, schetst De Vries, die in dit verband spreekt over ‘zingend gras’. In de nieuwe mat blijft verder de infill van kunststofkorrels, van belang voor de demping, beter op zijn plek liggen.
„De nieuwe mat is een volgende stap op weg naar kunstgras dat de natuur zo dicht als maar mogelijk is, benadert”, aldus De Vries. In laboratoria van TenCate wordt al volop gewerkt aan deze ‘ultieme grasmat’. „In de toekomst zullen ook kunststofkorrels niet meer nodig zijn. Die infill is nu nog een bron van ergernis van gebruikers omdat het in kleding en schoenen gaat zitten.
Groot voordeel is ook dat de kosten van deze toekomstige kunstgrasmat vijftig procent omlaag kunnen.” De Vries verwacht dat deze nieuwe vezels, aangeduid als vierde generatie kunstgras, over anderhalf tot twee jaar op grotere schaal in de praktijk toepasbaar zijn. Tot zolang moet Heracles het doen met de nieuwe kunstgrasmat die in de zomer wordt aangelegd.
www.tctubantia.nl
Misschien degradeert Heracles wel, dan blijft er alleen 'echt' gras over als Zwolle en Volendam niet promoveren. Dan zullen de meesten tevreden zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Beter gaat iedereen gewoon weer over op gewoon gras.
Dit speelt ook nog trouwens.quote:Blatter: 'WK wellicht op kunstgras'
FIFA-president Sepp Blatter sluit niet uit dat het WK van 2010 op kunstgras wordt gespeeld. De velden in Zuid-Afrika hebben te lijden onder de regen- en droogteperiodes. "Er is nog geen beslissing genomen, maar wij kunnen ons voorstellen dat het WK van 2010 op kunstgras wordt gespeeld", vertelde de Zwitser aan BBC Sport.
Blatter vindt dat de Afrika Cup ook op kunstgras moet worden afgewerkt. "Ik heb de Afrika Cup (in Ghana, red.) nauwlettend gevolgd en vond dat er op een hoog niveau werd gespeeld", aldus Blatter. "Wat ik niet leuk vond, was het gras. Vooral in Accra was het veel te hoog."
www.voetbal.nl
Nouja, de kans dat ik daar moet voetballen is vrij klein. Maar steeds meer amateurclubs hebben het ook, en het speelt gewoon een stuk minder prettig vind ik.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
Misschien degradeert Heracles wel, dan blijft er alleen 'echt' gras over als Zwolle en Volendam niet promoveren. Dan zullen de meesten tevreden zijn.
Misschien promoveert Zwolle en/ of Volendam wel, dan zouden er in principe 2 of 3 clubs met kunstgras zijn. Dan zullen er wel heel erg veel not amused zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |