abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53493882
quote:
"Uiteindelijk gaat heel Nederland op kunstgras spelen"
26 september 2007

Of we het nu leuk vinden of niet, in de toekomst zullen de echte, ouderwetse grasvelden verdwijnen uit het betaald voetbal. Dat denkt Louis van Gaal, de trainer van AZ. Volgens hem is het slechts een kwestie van tijd voordat er in heel Nederland overgegaan zal worden op kunstgras. Momenteel is Heracles Almelo nog de enige eredivisionist die haar thuisduels op kunstgras afwerkt.

Vrijwel alle spelers en trainers zijn tegen kunstgras, maar Van Gaal niet. "Maar al mijn spelers hebben een chip in hun hoofd dat ze niet op kunstgras willen spelen", vertelt hij op de website van AZ, aan de vooravond van de bekerwedstrijd, op kunstgras, bij Cambuur Leeuwarden. "Ze denken ook dat ze eerder blessures oplopen op kunstgras, maar de ondergrond van kunstgras is egaal en juist beter dan bij echt gras. Wat dat betreft zouden voetballers op langere termijn juist minder blessures moeten krijgen dan op normaal gras."

"Uiteindelijk gaat heel Nederland op kunstgras spelen", voorspelt de coach van de Alkmaarders. "Dat proces duurt alleen wat langer dan in de hockeysport. Het is een kwestie van tijd, alleen maak ik het als trainer denk ik niet meer mee."
wat is jullie mening hierover?
ik ben het er wel mee eens, voetballers die gelijk al zeuren dat ze er niet op willen spelen, ja logisch, als je al 18 jaar op echt gras speelt, is enige aanpassing nodig. is dat nou zo erg? het komt alleen maar ten goede aan het spel, er zijn minder blessures, je zult ook nooit meer je benen breken door een polletje, elk veld is gelijkwaardig aan de ander, want ze worden allemaal gekeurd volgens standaarden, die echt gras nooit zullen halen.
pi_53493931
Het werd tijd. Geen velden meer die half verzopen zijn, of waardoor je bijna in de parkeergarage verdwijnt.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_53494000
kunstgras is voor watjes
  woensdag 26 september 2007 @ 19:12:16 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53494071
Echt voetballers hebben modder aan de poten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_53494100
kom op, geef eens wat constructieve redenen.
pi_53494113
Dat gaat niet.

Het is nieuw en voetballers kunnen absoluut niet tegen verandering.
pi_53494129
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:12 schreef Dos37 het volgende:
Echt voetballers hebben modder aan de poten.
Precies, net zoals echte schaatsers het nog steeds op friese doorlopers op bevroren meertjes doen.
En echte voetballers het met een echte leren bal die dichtgeknoopt is met een veter doen.

Nee, de vooruitgang, het is me wat hoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_53494133
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:14 schreef marcb1974 het volgende:
Dat gaat niet.

Het is nieuw en voetballers kunnen absoluut niet tegen verandering.
ja het zijn azijnzeikers pur sang, dat klopt helemaal
pi_53495164
Voetbal hoort gewoon op echt gras. Een koe zet je toch ook niet op kunstgras?
VarsesteR heeft tot oneindig getelt. Twee keer.
Als VarsesteR een pushup doet, tilt hij niet zichzelf op, hij duwt de aarde naar beneden.
To be or not to be? That is the question. The answer? VarsesteR.
pi_53495195
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:52 schreef VarsesteR het volgende:
Dus voetballers zijn koeien
pi_53495367
Het blijft altijd nog een goed gevoel geven om na een flinke sliding/tackle smerig te worden. Daar kan kunstgras niet aan tippen.
pi_53495435
Ik voetbal al 11 jaar op dezelfde schoenen (Calcio's, voor de liefhebber), maar slijt er de laatste tijd veel meer dan vroeger door het kunstgras; het gebeurt niet zelden dat noppen gewoon afbreken.

[edit] wat ik wel een bijkomend voordeel vind is dat je nagenoeg altijd kan voetballen en niet meer afhankelijk bent van het weer.
  woensdag 26 september 2007 @ 20:01:25 #14
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_53495453
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:14 schreef TerroRobbie het volgende:
kutgras
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=cuntgras&meta=cr%3DcountryNL

Bedoelde u: kunstgras
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_53495513
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:52 schreef VarsesteR het volgende:
That's all folks!
pi_53495660
Waarom geen kunstgras? Daarom:

http://www.youtube.com/watch?v=-rvgB4QP6B0
pi_53495692
Kunstgras is wel fijn om op te spelen, maar gewoon gras hoort meer bij voetbal.
That's all folks!
pi_53495754
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:13 schreef Incolumis het volgende:
kom op, geef eens wat constructieve redenen.
Echt (nat) gras ruikt lekker. Rubber stinkt!
pi_53495767
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Kunstgras is wel fijn om op te spelen, maar gewoon gras hoort meer bij voetbal.
da's net zo'n stelling als "voetballers horen altijd met zwarte voetbalschoenen te spelen"
pi_53495776
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:11 schreef Logitik het volgende:

[..]

Echt (nat) gras ruikt lekker. Rubber stinkt!
Kunstgras ruik je niet
pi_53495803
Dat rubber ruik je zeker. Zeker bij nieuwe matten. Heb zelfs iemand van zn eigen af zien gaan door die geur. En meerdere mensen misselijk gevoel.
pi_53495830
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:11 schreef Incolumis het volgende:

[..]

da's net zo'n stelling als "voetballers horen altijd met zwarte voetbalschoenen te spelen"
Ben ik het ook mee eens overigens, maar dat doet er niet toe.

Ik ben absoluut niet tegen kunstgras, maar waarom een ondergrond vervangen als het in de meeste stadions prima functioneert. Verder is het een gevoelsmatige kwestie.
That's all folks!
pi_53495908
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:14 schreef TerroRobbie het volgende:
kutgras
liever zonder gras
"Believing is overrated; The solution is Secularization by the concept op Disenchantment"
"This can only be archieved by placing the authority of man-made law above Religious Doctrine"
pi_53496002
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat rubber ruik je zeker. Zeker bij nieuwe matten. Heb zelfs iemand van zn eigen af zien gaan door die geur. En meerdere mensen misselijk gevoel.
dat kunstgras wat je bij amateurclubs ziet kun je niet vergelijken met het gras dat bij Heracles ligt natuurlijk he, da's een wereld van verschil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')