abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56043756
Hoi,

ik ben voor het laatst 4 november ongesteld geworden (eerste dag) en nu heb ik een zwangerschapstest gedaan, die negatief uitkwam. ik heb de test vrij laat gedaan omdat ik niet weer in spanning wilde afwachten en dat dan pas na weken wachten zou blijken of het goed was of niet (vorig jaar al een miskraam gehad).

ik heb de dokter vanochtend gebeld, die zou terugbellen. iemand enig idee wat dit kan zijn?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56043790
Er zijn ook periodes dat je amper/bijna niet ongesteld wordt. Dit heeft mijn vriendin ook een paar keer gehad. Wij schrokken wel op eerste moment, maar gelukkig was ze niet zwanger
pi_56043799
verstopt?
pi_56043835
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:00 schreef jslavenburg het volgende:
Er zijn ook periodes dat je amper/bijna niet ongesteld wordt. Dit heeft mijn vriendin ook een paar keer gehad. Wij schrokken wel op eerste moment, maar gelukkig was ze niet zwanger
ja, ok.

ter info: ik slik al 5 jaar geen pil en ben anders altijd erg regelmatig.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:07:14 #5
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_56043957
even uit laten spuiten, kan zijn dat het verstopt is idd
Freed from desire, Mind and senses purified.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:08:07 #6
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_56043978
TOCH zwanger. De thuistest is niet altijd betrouwbaar.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_56043999
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:08 schreef DoctorB het volgende:
TOCH zwanger. De thuistest is niet altijd betrouwbaar.
volgens de huisarts anders wel. vorig jaar hoefde ik na de thuistest geen extra tests te laten doen "omdat de thuistest net zo betrouwbaar is als de bloedtest in het ziekenhuis"
pi_56044032
Telefoontje van de huisarts afwachten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Vis een optie? dinsdag 15 januari 2008 @ 11:12:41 #9
70532 loveli
N
pi_56044101
Als je met een 8 maanden zwangere buik over een strip plast, zegt de strip dat je niet zwanger bent. In de eerste (vier?) maanden wordt de zwangerschap door een bepaald hormoon in stand gehouden, later wordt dat overgenomen door een ander hormoon. Alleen op dit eerste hormoon reageert de test.

Stress kan een rol spelen. Het enige wat ik verder kan bedenken is PCO, maar ook dat komt niet overeen met een regelmatige menstruatie. Sterkte ermee!
crap in = crap out
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:16:04 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56044172
Hoe oud ben je? Ik heb het ook een keer gehad. Volgens de huisarts hoefde ik pas 'alarm' te slaan als het een half jaar weg zou blijven. Stress kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je een tijdje niet ongesteld wordt. Heb je veel stress?
Wat de dokter zal doen, is controleren of je niet toch zwanger bent (test met ochtendurine), daarna een inwendig onderzoek om te kijken of je baarmoeder vergroot is en evt. een echo maken. En verder mag je wachten tot het een half jaar duurt, maar meestal komt het vanzelf weer goed .
KuikenGuppy
pi_56044251
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:02 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, ok.

ter info: ik slik al 5 jaar geen pil en ben anders altijd erg regelmatig.
Mijn vriendin heeft ook nog nooit de pil geslikt
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:37:06 #12
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_56044585
Een zwangerschapstest is alleen betrouwbaar als de uitkomst POSITIEF is..
de test is niet erg betrouwbaar als de test negatief is

Dus ik zou een tweede test halen, als daar weer negatief uitkomt in ieder geval even advies vragen bij apotheek/huisarts
pi_56044898
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:37 schreef Curri het volgende:
Een zwangerschapstest is alleen betrouwbaar als de uitkomst POSITIEF is..
de test is niet erg betrouwbaar als de test negatief is

Dus ik zou een tweede test halen, als daar weer negatief uitkomt in ieder geval even advies vragen bij apotheek/huisarts
naar ik begrepen heb kan de uitslag van de test negatief zijn terwijl je wel zwanger bent als je de test te vroeg uitvoert. dat is hier niet het geval.

edit: zie http://www.babyinfo.nl/ad(...)wangerschapstest.asp
pi_56044925
Wacht nog even 9 maand
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:03:59 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56045108
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:09 schreef simmu het volgende:

[..]

volgens de huisarts anders wel. vorig jaar hoefde ik na de thuistest geen extra tests te laten doen "omdat de thuistest net zo betrouwbaar is als de bloedtest in het ziekenhuis"
Dat komt omdat je nooit een valse positieve test kan hebben. Die test kan alleen maar positief zijn als er hcg in je urine zit en dat heb je alleen als je zwanger bent.

Vals negatief kan daarentegen wel, dan heb je gewoon niet genoeg van dat hcg in je urine om de test te laten uitslaan naar positief.
En dat komt wel vaker voor. Er zijn hier ook een aantal meiden die pas na 2 maanden een positieve test kregen.

Dus... je zou zwanger kunnen zijn, maar goed, dat hoeft ook niet. Een menstruatie kan om allerlei redenen uitblijven hoewel het wel vreemd is als je zolang al regelmatig bent.

Er valt verder echt niks zinnigs over te zeggen. Gewoon even de huisarts afwachten dus maar.
pi_56045254
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:54 schreef Pakspul het volgende:
Wacht nog even 9 maand
is het nu zo vreemd dat ik wil weten waar ik aan toe ben?
vorige keer was ik eerst 2 maanden dolblij om daarna bij de termijn echo te moeten zien hoe het vruchtje dood was. daarna fijn aan de slag met weeopwekkende middelen (2x) die wel weeen, maar geen vruchtje opleverden, gevolgd door een curretage. dit alles gedurende een week of 4 (met minimaal 2 inwendige onderzoeken per week)

maar goed: dokter belde net terug. over 10 dagen de test opnieuw doen, als er half februari nog geen druppel uitgekomen is worden dingen verder onderzocht. ik ben in december stevig grieperig geweest, en daar kan het ook van komen.
pi_56045382
Pff.. simmu, niet fijn als je zo in het ongewisse blijft. Hier was mijn vrouw ook een keer 40 dagen over tijd, zonder dat er echt iets was, ook negatieve tests ed. en ze is altijd heel regelmatig.
Een paar maanden later (na 3 jaar wachten) werd ze toch zwanger, dus het zei blijkbaar ook weer niks.
pi_56047110
naja, dat hele "wacht u maar rustig af" zit me toch niet helemaal lekker. als ik wel zwanger zou zijn, dan had ik deze of volgende week al de termijnecho gehad, dus waarom kan dat nu dan niet? dan weet ik toch waar ik aan toe ben?

en als ik nu ongesteld wordt, is dat dan gewoon ongesteld, of een miskraam? dat maakt wel uit, of je tampons kan gebruiken of niet, zwemmen, etc...
pi_56047950
Ik heb ook zoiets, ik had 16 december ongesteld moeten worden, maar ben het nu nog steeds niet, en heb al 4 testen gedaan (ja, geen geduld he), alle 4 negatief...
Morgen heb iik een afspraak bij de huisarts, maar die zal idd ook wel weer zeggen van wacht het nog even af. Bah, daar ben ik echt niet goed in.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:08:23 #20
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56047957
Ik zou me nog niet te druk maken als ik jouw was, hoewel ik nsap dat het erg vervelend is heb je het nu al over nog een miskraam terwijl je niet eens weet of je wel of niet zwanger bent.
Je zou aan de huisarts om een bloedtest kunnen vragen.

Ik ben ook heel regelmatig maar heb toch 2x mijn menstruatie overgeslagen, tot op de dag van vandaag weet ik niet waarom maar het zal wel iets simpels zijn geweest.

Ik weet uit ervaring dat een miskraam erg indrukwekkend kan zijn maar je moet jezelf niet gek maken, daar help je jezelf niet mee.

Overigens, mocht het een vroege miskraam zijn (dus dat het eitje zich niet heeft ingenesteld) dan mag je gewoon tampons gebruiken ( dit gebeurd regelmatig bij vrouwen alleen de meeste hebben het zelf niet eens in de gaten en zien het als een heftigere menstruatie), is het een wat latere miskraam ( dan zie je dat wel aan je menstruatie) dan is het verstandiger even maandverband te gebruiken.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:21:45 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56048216
Verder in: Zwanger... en dan gaat het mis (4)
Er valt toch voor ons users niks zinnigs over te zeggen. Alleen een arts kan uitsluitsel geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')