Ruubstar | maandag 14 januari 2008 @ 23:20 |
heb er even een paint van gemaakt.![]() Telt dit als een punt? | |
Thomass | maandag 14 januari 2008 @ 23:21 |
Nee, want het scoreboard is geen deel van het veld. Raak je daarentegen een paal van het net, bv., en scoor je daarna een punt dan telt het wel Zo heb ik het altijd begrepen, tevens mooie paint! | |
Ruubstar | maandag 14 januari 2008 @ 23:23 |
Maar het valt wel onder een vaste hindernis zoals het net en de palen | |
KhaZ | maandag 14 januari 2008 @ 23:27 |
quote:Wie heeft je dat verteld, de kabouters? ![]() | |
Ruubstar | maandag 14 januari 2008 @ 23:29 |
REGEL 2 Vaste hindeissen Onder de vaste hindeissen van een tennisbaan worden niet alleen begrepen het net, de netpalen, de enkelspelpaaltjes, het netkoord of de netkabel, de netband en de nettrekband, maar ook rasterwerken of netten achter of naast het speelveld, tribunes, vaste of verplaatsbare zitplaatsen en stoelen om het speelveld en de personen, die daarop hebben plaatsgenomen; voorts alle andere vaste voorwerpen, die zich rondom of boven het speelveld bevinden, de scheidsrechter, de netrechter, de voetfoutrechter, de lijnrechters en de ballenjongens, wanneer zij op hun plaats zijn. | |
appelsjap | maandag 14 januari 2008 @ 23:48 |
vette paint ![]() | |
appelsjap | maandag 14 januari 2008 @ 23:49 |
vooral dat hip jaren 80 pakje is vet! ![]() | |
Ruubstar | dinsdag 15 januari 2008 @ 00:15 |
is er iemand die het wel weet? | |
KhaZ | dinsdag 15 januari 2008 @ 09:00 |
Ik weet niet uit welk sprookjesboek je die info haalt, maar er klopt geen reet van. | |
Ruubstar | dinsdag 15 januari 2008 @ 10:53 |
quote: van de KNLTB site http://knltb.nl/downloads/cms/000/72/TS_2006.pdf kijk eens bij regel2 vaste hindernissen. | |
KhaZ | dinsdag 15 januari 2008 @ 11:27 |
Als je nou even verder leest: Pagina 13: 13.De bal raakt een vaste hindernis (oud 23) Als de bal in het spel een vaste hindernis raakt nadat hij de juiste speelhelft heeft geraakt, wint de speler die de bal sloeg het punt. Als de bal in het spel een vaste hindernis raakt, voordat hij de grond raakt, verliest de speler die de bal sloeg het punt. | |
Zjummie | dinsdag 15 januari 2008 @ 11:27 |
quote: ![]() | |
-0- | dinsdag 15 januari 2008 @ 11:40 |
Als ik die link open staat er toch echt het volgende bij punt 2: 2. Vaste hindernissen (oud 2) Tot de vaste hindernissen van de baan behoren de vaste obstakels achter en naast de baan, de toeschouwers, de tribunes en zitplaatsen voor toeschouwers, alle andere vaste obstakels rond en boven de baan, de stoelscheidsrechter, lijnrechters, netrechter en ballenrapers, voorzover zij zich op hun juiste plaats bevinden. In een enkelspelwedstrijd gespeeld met een dubbelspelnet en enkelspelpaaltjes, zijn de netpalen en het deel van het net buiten de enkelspelpaaltjes vaste hindernissen en worden deze niet beschouwd als netpalen of deel van het net. Oftewel het deel van het net dat wordt gebruikt wordt niet beschouwd als vaste hindernis en een bal via een vaste hindernis spelen is ongeldig. | |
KhaZ | dinsdag 15 januari 2008 @ 11:40 |
Ik vraag me toch sterk af waarom die paupers het "hindernissen" noemen... En TS: ![]() Hoe krijg je 't in die hersens van je gekronkeld dat als je bijv. de tribune of 't plafond van de zaal zou raken, de bal terugstuitert in 't veld, je een punt zou krijgen ![]() ![]() | |
-0- | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:01 |
quote:TS kan beter gaan Squashen. ![]() | |
Ruubstar | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:55 |
quote:Nou is als dat scorbord er niet had gestaan was die bal ook in geweest (zeer gunstige zijwind gister avond) Een tribune of plafond oke dat zou te ver gaan. Maar dat scorebord staat nog geen 30 cm van de netpalen af. En ik heb eens tijdens een toernooi gezien dat een bal via het bankje naast het veld in het vak van de tegenpartij stuiterde en dat er een punt is gegeven, nadat men de regels erbij gehaald hebben. Het punt ging naar diegene die de bal geslagen zo had. | |
Ruubstar | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:56 |
quote:ik heb eerst een andere bron gequote en daar stond wel in dat het vaste hindernissen zijn, | |
KhaZ | dinsdag 15 januari 2008 @ 13:13 |
Boeie, het is fout. | |
Ruubstar | dinsdag 15 januari 2008 @ 14:04 |
quote:oke jammer ![]() Maar als het scorebord aan de netpaal vast zou zitten was hij dan goed geweest? | |
KhaZ | dinsdag 15 januari 2008 @ 14:27 |
Ik denk het niet: bij bijvoorbeeld volleybal verlies je het punt als je deze rode rakker raakt:![]() | |
erkel | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:30 |
quote:Volleybal is dan ook een hele andere sport dan tennis ![]() Als het scorebord vast aan het net zit, dan gaat het spel wel gewoon verder als de bal via dat ding gespeeld wordt. Als het scorebord dus gewoon los van het net ergens staat, dan is dus ongeldig. |