abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56037373
heb er even een paint van gemaakt.

Telt dit als een punt?
pi_56037398
Nee, want het scoreboard is geen deel van het veld. Raak je daarentegen een paal van het net, bv., en scoor je daarna een punt dan telt het wel

Zo heb ik het altijd begrepen,
tevens mooie paint!
pi_56037465
Maar het valt wel onder een vaste hindernis zoals het net en de palen
pi_56037562
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:23 schreef Ruubstar het volgende:
Maar het valt wel onder een vaste hindernis zoals het net en de palen
Wie heeft je dat verteld, de kabouters?
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_56037633
REGEL 2
Vaste hindeissen

Onder de vaste hindeissen van een tennisbaan worden niet alleen begrepen het net, de netpalen, de enkelspelpaaltjes, het netkoord of de netkabel, de netband en de nettrekband, maar ook rasterwerken of netten achter of naast het speelveld, tribunes, vaste of verplaatsbare zitplaatsen en stoelen om het speelveld en de personen, die daarop hebben plaatsgenomen; voorts alle andere vaste voorwerpen, die zich rondom of boven het speelveld bevinden, de scheidsrechter, de netrechter, de voetfoutrechter, de lijnrechters en de ballenjongens, wanneer zij op hun plaats zijn.
pi_56038130
vette paint
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_56038145
vooral dat hip jaren 80 pakje is vet!
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_56038712
is er iemand die het wel weet?
pi_56041696
Ik weet niet uit welk sprookjesboek je die info haalt, maar er klopt geen reet van.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
pi_56043593
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:00 schreef KhaZ het volgende:
Ik weet niet uit welk sprookjesboek je die info haalt, maar er klopt geen reet van.

van de KNLTB site

http://knltb.nl/downloads/cms/000/72/TS_2006.pdf kijk eens bij regel2 vaste hindernissen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:27:02 #11
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_56044410
Als je nou even verder leest:

Pagina 13:

13.De bal raakt een vaste hindernis (oud 23)

Als de bal in het spel een vaste hindernis raakt nadat hij de juiste speelhelft heeft geraakt, wint de speler die de bal sloeg het punt. Als de bal in het spel een vaste hindernis raakt, voordat hij de grond raakt, verliest de speler die de bal sloeg het punt.
pi_56044417
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:29 schreef Ruubstar het volgende:
REGEL 2
Vaste hindeissen

Onder de vaste hindeissen van een tennisbaan worden niet alleen begrepen het net, de netpalen, de enkelspelpaaltjes, het netkoord of de netkabel, de netband en de nettrekband, maar ook rasterwerken of netten achter of naast het speelveld, tribunes, vaste of verplaatsbare zitplaatsen en stoelen om het speelveld en de personen, die daarop hebben plaatsgenomen; voorts alle andere vaste voorwerpen, die zich rondom of boven het speelveld bevinden, de scheidsrechter, de netrechter, de voetfoutrechter, de lijnrechters en de ballenjongens, wanneer zij op hun plaats zijn.
pi_56044652
Als ik die link open staat er toch echt het volgende bij punt 2:

2. Vaste hindernissen (oud 2)
Tot de vaste hindernissen van de baan behoren de vaste obstakels
achter en naast de baan, de toeschouwers, de tribunes en zitplaatsen
voor toeschouwers, alle andere vaste obstakels rond en boven de
baan, de stoelscheidsrechter, lijnrechters, netrechter en ballenrapers,
voorzover zij zich op hun juiste plaats bevinden.
In een enkelspelwedstrijd gespeeld met een dubbelspelnet en enkelspelpaaltjes,
zijn de netpalen en het deel van het net buiten de enkelspelpaaltjes
vaste hindernissen en worden deze niet beschouwd als
netpalen of deel van het net.

Oftewel het deel van het net dat wordt gebruikt wordt niet beschouwd als vaste hindernis en een bal via een vaste hindernis spelen is ongeldig.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:40:41 #14
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_56044654
Ik vraag me toch sterk af waarom die paupers het "hindernissen" noemen...

En TS:

Hoe krijg je 't in die hersens van je gekronkeld dat als je bijv. de tribune of 't plafond van de zaal zou raken, de bal terugstuitert in 't veld, je een punt zou krijgen
pi_56045071
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:40 schreef KhaZ het volgende:

En TS:

Hoe krijg je 't in die hersens van je gekronkeld dat als je bijv. de tribune of 't plafond van de zaal zou raken, de bal terugstuitert in 't veld, je een punt zou krijgen
TS kan beter gaan Squashen.
pi_56046245
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:40 schreef KhaZ het volgende:

En TS:

Nou is als dat scorbord er niet had gestaan was die bal ook in geweest (zeer gunstige zijwind gister avond) Een tribune of plafond oke dat zou te ver gaan. Maar dat scorebord staat nog geen 30 cm van de netpalen af. En ik heb eens tijdens een toernooi gezien dat een bal via het bankje naast het veld in het vak van de tegenpartij stuiterde en dat er een punt is gegeven, nadat men de regels erbij gehaald hebben. Het punt ging naar diegene die de bal geslagen zo had.
pi_56046276
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:40 schreef -0- het volgende:
Als ik die link open staat er toch echt het volgende bij punt 2:

2. Vaste hindernissen (oud 2)
Tot de vaste hindernissen van de baan behoren de vaste obstakels
achter en naast de baan, de toeschouwers, de tribunes en zitplaatsen
voor toeschouwers, alle andere vaste obstakels rond en boven de
baan, de stoelscheidsrechter, lijnrechters, netrechter en ballenrapers,
voorzover zij zich op hun juiste plaats bevinden.
In een enkelspelwedstrijd gespeeld met een dubbelspelnet en enkelspelpaaltjes,
zijn de netpalen en het deel van het net buiten de enkelspelpaaltjes
vaste hindernissen en worden deze niet beschouwd als
netpalen of deel van het net.

Oftewel het deel van het net dat wordt gebruikt wordt niet beschouwd als vaste hindernis en een bal via een vaste hindernis spelen is ongeldig.
ik heb eerst een andere bron gequote en daar stond wel in dat het vaste hindernissen zijn,
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:13:40 #18
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_56046695
Boeie, het is fout.
pi_56047883
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:13 schreef KhaZ het volgende:
Boeie, het is fout.
oke jammer maar het was gewoon een meesterlijke bal (maar dat is mijn mening)

Maar als het scorebord aan de netpaal vast zou zitten was hij dan goed geweest?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:27:49 #20
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_56048328
Ik denk het niet: bij bijvoorbeeld volleybal verlies je het punt als je deze rode rakker raakt:

dinsdag 15 januari 2008 @ 21:30:03 #21
75556 erkel
back from Dagestan
pi_56058416
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:27 schreef KhaZ het volgende:
Ik denk het niet: bij bijvoorbeeld volleybal verlies je het punt als je deze rode rakker raakt:

[ afbeelding ]
Volleybal is dan ook een hele andere sport dan tennis

Als het scorebord vast aan het net zit, dan gaat het spel wel gewoon verder als de bal via dat ding gespeeld wordt. Als het scorebord dus gewoon los van het net ergens staat, dan is dus ongeldig.
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')