Wie heeft je dat verteld, de kabouters?quote:Op maandag 14 januari 2008 23:23 schreef Ruubstar het volgende:
Maar het valt wel onder een vaste hindernis zoals het net en de palen
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:00 schreef KhaZ het volgende:
Ik weet niet uit welk sprookjesboek je die info haalt, maar er klopt geen reet van.
quote:Op maandag 14 januari 2008 23:29 schreef Ruubstar het volgende:
REGEL 2
Vaste hindeissen
Onder de vaste hindeissen van een tennisbaan worden niet alleen begrepen het net, de netpalen, de enkelspelpaaltjes, het netkoord of de netkabel, de netband en de nettrekband, maar ook rasterwerken of netten achter of naast het speelveld, tribunes, vaste of verplaatsbare zitplaatsen en stoelen om het speelveld en de personen, die daarop hebben plaatsgenomen; voorts alle andere vaste voorwerpen, die zich rondom of boven het speelveld bevinden, de scheidsrechter, de netrechter, de voetfoutrechter, de lijnrechters en de ballenjongens, wanneer zij op hun plaats zijn.
TS kan beter gaan Squashen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:40 schreef KhaZ het volgende:
Ik vraag me toch sterk af waarom die paupers het "hindernissen" noemen...
En TS:
Hoe krijg je 't in die hersens van je gekronkeld dat als je bijv. de tribune of 't plafond van de zaal zou raken, de bal terugstuitert in 't veld, je een punt zou krijgen![]()
Nou is als dat scorbord er niet had gestaan was die bal ook in geweest (zeer gunstige zijwind gister avond) Een tribune of plafond oke dat zou te ver gaan. Maar dat scorebord staat nog geen 30 cm van de netpalen af. En ik heb eens tijdens een toernooi gezien dat een bal via het bankje naast het veld in het vak van de tegenpartij stuiterde en dat er een punt is gegeven, nadat men de regels erbij gehaald hebben. Het punt ging naar diegene die de bal geslagen zo had.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:40 schreef KhaZ het volgende:
Ik vraag me toch sterk af waarom die paupers het "hindernissen" noemen...
En TS:
Hoe krijg je 't in die hersens van je gekronkeld dat als je bijv. de tribune of 't plafond van de zaal zou raken, de bal terugstuitert in 't veld, je een punt zou krijgen![]()
ik heb eerst een andere bron gequote en daar stond wel in dat het vaste hindernissen zijn,quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:40 schreef -0- het volgende:
Als ik die link open staat er toch echt het volgende bij punt 2:
2. Vaste hindernissen (oud 2)
Tot de vaste hindernissen van de baan behoren de vaste obstakels
achter en naast de baan, de toeschouwers, de tribunes en zitplaatsen
voor toeschouwers, alle andere vaste obstakels rond en boven de
baan, de stoelscheidsrechter, lijnrechters, netrechter en ballenrapers,
voorzover zij zich op hun juiste plaats bevinden.
In een enkelspelwedstrijd gespeeld met een dubbelspelnet en enkelspelpaaltjes,
zijn de netpalen en het deel van het net buiten de enkelspelpaaltjes
vaste hindernissen en worden deze niet beschouwd als
netpalen of deel van het net.
Oftewel het deel van het net dat wordt gebruikt wordt niet beschouwd als vaste hindernis en een bal via een vaste hindernis spelen is ongeldig.
oke jammerquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:13 schreef KhaZ het volgende:
Boeie, het is fout.
Volleybal is dan ook een hele andere sport dan tennisquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:27 schreef KhaZ het volgende:
Ik denk het niet: bij bijvoorbeeld volleybal verlies je het punt als je deze rode rakker raakt:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |