quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:34 schreef melonovy het volgende:
Volgens mij zijn wij ADDers ook erg gevoelig voor winterdips, ik merk bij me zelf echt ieder jaar weer die dip, het verlangen naar een winterslaap en leef ook echt weer op als de dagen langer gaan duren en de zon meer gaat schijnen.
Ik denk dat ik in het najaar echt aan de lichttherapie ga!
Dus nog even mensen, dan hebben we energie voor 10!
Ook al denk ik aan iets doms dan weet ik er wel wat leuks van te maken hahaha, tegenwoordig kijk ik een dvd die ik al ken voor het slapen gaan dan kijk ik en denk niet meer dan ben ik zo weg tv en dvd op sleep en ik slaap.quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:21 schreef cassettebandje het volgende:
Slapen is ook een probleem. Ik moet altijd heel geforceerd aan iets onbenulligs denken voordat ik kan inslapen...
Zijn er mensen die zich hierin herkennen?
Dat helpt bij mij niet eens, melatonine. Ik doe er gewoon standaard 45 min over om in te slapenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef zulthoofd het volgende:
[..]
Ook al denk ik aan iets doms dan weet ik er wel wat leuks van te maken hahaha, tegenwoordig kijk ik een dvd die ik al ken voor het slapen gaan dan kijk ik en denk niet meer dan ben ik zo weg tv en dvd op sleep en ik slaap.
Ook al word ik 6 keer per nacht wakker ben dan wel uitgerust, moet ik ergens anders slapen zonder tv duurt het gewoon een half uur tot een uur als ik geluk heb.
Een oplossing voor de ad(h)d'er om goed in te kunnen slapen is misschien melatonine (misschien al eerder genoemd maar geen zin om alle topic's door te spitten)
Ik heb 3mg van de huisarts gehad en het werkte prima erg handig een lichaamseigenstof normaal gemaakt door je pijnappelklier door licht en donker. Heb dit een tijdje gebruikt maar omdat ik altijd moeilijk moest doen bij mijn zorgverzekeraar en de 11¤ voor 30 stuks elke keer moest declareren dus moest betalen bij de apotheek, heb ik ze via internet besteld en heb er 100 voor dezelfde prijs. Deze worden niet vergoed maarja ik ben ook slecht in het decareren van die 30 hahaha.
Ik gebruik ze niet veel meer door de tv enkel als ik ergens anders slaap!
Hmmm... da's vreemd. Ik moet het gewoon meteen afrekenen... Geen idee hoe dat kan dus!?quote:Op maandag 31 maart 2008 22:54 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou, toch maar Concerta proberen dusMaar nu haal ik het van de apotheek. En ik wist al dat je een eigen bijdrage moet gaan betalen, maar ik hoefde helemaal niks te betalen
![]()
Ik heb nog gevraagd of je het meteen moest betalen, en toen ze zei ja... Weird
Iemand ervaring mee?
Oi!quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:01 schreef Lindytje het volgende:
En even klagen over mijn eigen domheid...
Meds 3 dagen niet genomen (ad en concerta), en nu weer wel al twee dagen en ik ben al twee dagen kotsmisselijk...![]()
Tip: regelmatig innemen!!!!
quote:Gluten is a protein found in wheat, rye, and barley. There exists a genetically predisposing condition called Gluten-Sensitive Enteropathy (also called Celiac Disease or Celiac Sprue) in which, after long-term (months to years) exposure to these dietary proteins, the lining of the small intestine is injured. As a result, this area of intestine, so important in the absorbing and digesting of all nutrients, is unable to work properly, and the result is a broad spectrum of problems relating to malnourishment. Diarrhea, abdominal pain and bloating, vomiting, poor growth, and developmental delays are common symptoms of this condition in late infancy and early childhood. And, of course, such a significant disorder could be associated with poor attention span and learning problems. Therefore, any child whose learning and attentional problems are caused by this gluten sensitivity would show major improvement with the elimination of gluten from their diet, allowing the gut to heal and begin normal digestion and absorption.
But by definition, ADHD describes a behavioral disorder that is caused by a biochemical disorder within the brain itself, thought to be associated with neurotransmitter deficiency. The diagnosis of ADHD specifically excludes the many other conditions that can be associated with symptoms that mimic those found in ADHD, such as other chronic diseases of the body, psychiatric depression, mental retardation, and so on. If a child's behavioral and/or learning problems are improved by a gluten-free diet, he is not likely to have ADHD. This is why it is so important that, before the diagnosis of ADHD is made in any child, he has a complete medical workup to rule out any of the other emotional and physical conditions that can cause symptoms that mimic ADHD or learning disorders.
hoe gaat het met de meds, voel je al enig verschil?quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Oi!Vergeten of wilde je gaan stoppen?
Nou ja blijkbaar is er inderdaad iets niet goed gegaan met de betaling. Heb maar even gebeld. En vandaag even betaaldEr zat namelijk ook geen bijsluiter bij, dus misschien waren ze te druk. Misschien moeten ze daar zelf aan de Ritalin ofzo, het is daar altijd zo een chaos
![]()
Ja, en hoequote:Op zondag 6 april 2008 19:07 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
hoe gaat het met de meds, voel je al enig verschil?
Hey, ik heb Mirtazapine (Remeron) voor het slapenquote:Op woensdag 9 april 2008 11:46 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik zit nog gewoon bij de huis arts.. ik denk dat ik ook maar eens moet doorvragen naar het GGZ ofzo.
Ik heb het idee dat hij er weinig vanaf weet. Ik heb dus ADD zonder het drukke gedeelte. het is alleen druk in mijn hoofd waardoor ik niet kan slapen.
Heeft er iemand medicijnen voor de ADD waarvan je ook beter ging slapen?de doc heeft me op bepaalde medicijnen gewezen maar dat zijn ad, en anti psychose...
Trazolan, Seroquel Remeron, truxal, sanzoz... iemand die er iets meer van weet? het zelf gebruikt en mij de ervaringen kan vertellen? zowel positief als negatief.
Ik slaap nu op slaappillen omdat ik anders echt de slaap niet vatten en ik heb het ondertussen meer dan zat, ik wil gewoon iets waarmee ik normaal kan functioneren, normaal kan denken, en normaal kan slapen, zonder overdag een zombie te zijn met een vreselijke hoofdpijn.
sorry voor het vehaal
Zit je op ADD medicatie zelf? zoals Ritalin oid?quote:Op woensdag 9 april 2008 11:46 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik zit nog gewoon bij de huis arts.. ik denk dat ik ook maar eens moet doorvragen naar het GGZ ofzo.
Ik heb het idee dat hij er weinig vanaf weet. Ik heb dus ADD zonder het drukke gedeelte. het is alleen druk in mijn hoofd waardoor ik niet kan slapen.
Heeft er iemand medicijnen voor de ADD waarvan je ook beter ging slapen?de doc heeft me op bepaalde medicijnen gewezen maar dat zijn ad, en anti psychose...
Trazolan, Seroquel Remeron, truxal, sanzoz... iemand die er iets meer van weet? het zelf gebruikt en mij de ervaringen kan vertellen? zowel positief als negatief.
Ik slaap nu op slaappillen omdat ik anders echt de slaap niet vatten en ik heb het ondertussen meer dan zat, ik wil gewoon iets waarmee ik normaal kan functioneren, normaal kan denken, en normaal kan slapen, zonder overdag een zombie te zijn met een vreselijke hoofdpijn.
sorry voor het vehaal
Interessant, zeker m.b.t. dat "excuuslabel voor een slechte opvoeding".quote:Zes maanden lang worden twee gezinnen met ADHD-kinderen en een ADHD-ouder gevolgd. Soms wordt er gedacht dat de diagnose ADHD een excuuslabel is voor een slechte opvoeding. In deze aangrijpende documentaire wordt duidelijk dat er veel meer aan de hand is. Ook wordt ingegaan op de mogelijkheden van gedragstherapie en medicijnen.
hou er wel rekening mee dat het ook een bijwerking is, ik was ook zo superblij toen ik begon met Ritalin. Dacht dat dat kwam omdat ik nu eindelijk wist van de ADHD en dat ik nu de juiste medicatie had. Helaas was dat blije gevoel niet blijvend, later kwam ik erachter dat dat dus een bijwerking kan zijn, een 'milde euforie' noemde de psychiater dat.quote:Op maandag 14 april 2008 18:20 schreef RedGuy het volgende:
Na 10 jaar ben ik sinds 3 weken weer begonnen met Ritalin, 3 maal 15 mg, en ik voel me zo ontzettend lekker.
Rust in me hoofd, amper chaostische dingen nog, ik ben niet meer zo druk (nog steeds wel aanwezig) en ik kan me zo lekker concentreren.
Hoe doen jullie het met uitgaan, nemen jullie dan ook van te voren in of helemaal niet? En wie gebruikt er alcohol als Ritalin gebruiker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |