abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:30:35 #201
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_57685964
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:34 schreef melonovy het volgende:
Volgens mij zijn wij ADDers ook erg gevoelig voor winterdips, ik merk bij me zelf echt ieder jaar weer die dip, het verlangen naar een winterslaap en leef ook echt weer op als de dagen langer gaan duren en de zon meer gaat schijnen.
Ik denk dat ik in het najaar echt aan de lichttherapie ga!
Dus nog even mensen, dan hebben we energie voor 10!

Geen last van, maar heb ook zonnebank hahahahaha

Ik vind dat elk jaargetijde zijn charmes heeft...

Ook erg add/adhd'er
Expertus dico
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:46:32 #202
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_57686376
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:21 schreef cassettebandje het volgende:

Slapen is ook een probleem. Ik moet altijd heel geforceerd aan iets onbenulligs denken voordat ik kan inslapen...

Zijn er mensen die zich hierin herkennen?
Ook al denk ik aan iets doms dan weet ik er wel wat leuks van te maken hahaha, tegenwoordig kijk ik een dvd die ik al ken voor het slapen gaan dan kijk ik en denk niet meer dan ben ik zo weg tv en dvd op sleep en ik slaap.

Ook al word ik 6 keer per nacht wakker ben dan wel uitgerust, moet ik ergens anders slapen zonder tv duurt het gewoon een half uur tot een uur als ik geluk heb.

Een oplossing voor de ad(h)d'er om goed in te kunnen slapen is misschien melatonine (misschien al eerder genoemd maar geen zin om alle topic's door te spitten)

Ik heb 3mg van de huisarts gehad en het werkte prima erg handig een lichaamseigenstof normaal gemaakt door je pijnappelklier door licht en donker. Heb dit een tijdje gebruikt maar omdat ik altijd moeilijk moest doen bij mijn zorgverzekeraar en de 11¤ voor 30 stuks elke keer moest declareren dus moest betalen bij de apotheek, heb ik ze via internet besteld en heb er 100 voor dezelfde prijs. Deze worden niet vergoed maarja ik ben ook slecht in het decareren van die 30 hahaha.

Ik gebruik ze niet veel meer door de tv enkel als ik ergens anders slaap!
Expertus dico
pi_57748894
Nou, toch maar Concerta proberen dus Maar nu haal ik het van de apotheek. En ik wist al dat je een eigen bijdrage moet gaan betalen, maar ik hoefde helemaal niks te betalen Ik heb nog gevraagd of je het meteen moest betalen, en toen ze zei ja... Weird Iemand ervaring mee?
  dinsdag 1 april 2008 @ 11:53:16 #204
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_57757647
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef zulthoofd het volgende:

[..]

Ook al denk ik aan iets doms dan weet ik er wel wat leuks van te maken hahaha, tegenwoordig kijk ik een dvd die ik al ken voor het slapen gaan dan kijk ik en denk niet meer dan ben ik zo weg tv en dvd op sleep en ik slaap.

Ook al word ik 6 keer per nacht wakker ben dan wel uitgerust, moet ik ergens anders slapen zonder tv duurt het gewoon een half uur tot een uur als ik geluk heb.

Een oplossing voor de ad(h)d'er om goed in te kunnen slapen is misschien melatonine (misschien al eerder genoemd maar geen zin om alle topic's door te spitten)

Ik heb 3mg van de huisarts gehad en het werkte prima erg handig een lichaamseigenstof normaal gemaakt door je pijnappelklier door licht en donker. Heb dit een tijdje gebruikt maar omdat ik altijd moeilijk moest doen bij mijn zorgverzekeraar en de 11¤ voor 30 stuks elke keer moest declareren dus moest betalen bij de apotheek, heb ik ze via internet besteld en heb er 100 voor dezelfde prijs. Deze worden niet vergoed maarja ik ben ook slecht in het decareren van die 30 hahaha.

Ik gebruik ze niet veel meer door de tv enkel als ik ergens anders slaap!
Dat helpt bij mij niet eens, melatonine. Ik doe er gewoon standaard 45 min over om in te slapen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:44:58 #205
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_57758634
ADHD!
Jeuj adhd en oververmoeidheid.
Ik maak mezelf moe, doe ik goed
Een zer bijzondere combinatie!
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:00:38 #206
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_57760111
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:54 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou, toch maar Concerta proberen dus Maar nu haal ik het van de apotheek. En ik wist al dat je een eigen bijdrage moet gaan betalen, maar ik hoefde helemaal niks te betalen Ik heb nog gevraagd of je het meteen moest betalen, en toen ze zei ja... Weird Iemand ervaring mee?
Hmmm... da's vreemd. Ik moet het gewoon meteen afrekenen... Geen idee hoe dat kan dus!?
Don't come closer, I might hurt you
  dinsdag 1 april 2008 @ 14:01:44 #207
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_57760132
En even klagen over mijn eigen domheid...
Meds 3 dagen niet genomen (ad en concerta), en nu weer wel al twee dagen en ik ben al twee dagen kotsmisselijk...
Tip: regelmatig innemen!!!!
Don't come closer, I might hurt you
pi_57766455
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:01 schreef Lindytje het volgende:
En even klagen over mijn eigen domheid...
Meds 3 dagen niet genomen (ad en concerta), en nu weer wel al twee dagen en ik ben al twee dagen kotsmisselijk...
Tip: regelmatig innemen!!!!
Oi! Vergeten of wilde je gaan stoppen?

Nou ja blijkbaar is er inderdaad iets niet goed gegaan met de betaling. Heb maar even gebeld. En vandaag even betaald Er zat namelijk ook geen bijsluiter bij, dus misschien waren ze te druk. Misschien moeten ze daar zelf aan de Ritalin ofzo, het is daar altijd zo een chaos
pi_57783233
op de website http://www.de-poort.be/ wordt veel gesproken over dat gluten een grote boosdoener is en dat veel mensen positief reageren op een glutenvrij dieet.

Ik heb na het lezen van informatie de proef op de som genomen en probeer nu een maand zo goed als glutenvrij te blijven, wat me wel prima gaat lukken.

Brood is zo goed als de grootste leverancier van gluten, want het zit in tarwemeel. Daarom bak ik nu zelf brood van teffmeel, wat een glutenvrij meel is en bovendien ook nog eens gezonder. Wat natuurlijk mooi meegenomen is.

Als ik positieve resultaten merk zal ik ze uiteraard plaatsen hierzo.
  woensdag 2 april 2008 @ 18:57:47 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57785572
quote:
Gluten is a protein found in wheat, rye, and barley. There exists a genetically predisposing condition called Gluten-Sensitive Enteropathy (also called Celiac Disease or Celiac Sprue) in which, after long-term (months to years) exposure to these dietary proteins, the lining of the small intestine is injured. As a result, this area of intestine, so important in the absorbing and digesting of all nutrients, is unable to work properly, and the result is a broad spectrum of problems relating to malnourishment. Diarrhea, abdominal pain and bloating, vomiting, poor growth, and developmental delays are common symptoms of this condition in late infancy and early childhood. And, of course, such a significant disorder could be associated with poor attention span and learning problems. Therefore, any child whose learning and attentional problems are caused by this gluten sensitivity would show major improvement with the elimination of gluten from their diet, allowing the gut to heal and begin normal digestion and absorption.

But by definition, ADHD describes a behavioral disorder that is caused by a biochemical disorder within the brain itself, thought to be associated with neurotransmitter deficiency. The diagnosis of ADHD specifically excludes the many other conditions that can be associated with symptoms that mimic those found in ADHD, such as other chronic diseases of the body, psychiatric depression, mental retardation, and so on. If a child's behavioral and/or learning problems are improved by a gluten-free diet, he is not likely to have ADHD. This is why it is so important that, before the diagnosis of ADHD is made in any child, he has a complete medical workup to rule out any of the other emotional and physical conditions that can cause symptoms that mimic ADHD or learning disorders.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 6 april 2008 @ 19:07:35 #211
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_57874415
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Oi! Vergeten of wilde je gaan stoppen?

Nou ja blijkbaar is er inderdaad iets niet goed gegaan met de betaling. Heb maar even gebeld. En vandaag even betaald Er zat namelijk ook geen bijsluiter bij, dus misschien waren ze te druk. Misschien moeten ze daar zelf aan de Ritalin ofzo, het is daar altijd zo een chaos
hoe gaat het met de meds, voel je al enig verschil?
pi_57877616
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:07 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

hoe gaat het met de meds, voel je al enig verschil?
Ja, en hoe Ik slikte hiervoor 20 mg Ritalin en nu 36 mg Concerta, dus het is al een verhoging. Heb nog gezegd dat het teveel is, maar nee het zou wel goed zijn zo
De rust die de Ritalin me gaf heb ik nu niet meer. Ik ben weer de hele dag aan het rondlopen in huis en dit en dat even doen, en weet soms even niet meer waar ik het moet zoeken En duizelig...Gister werd ik wakker, en moest echt een heel tijd nadenken welke dag het nou was...Echt supervaag
Het is met deze wel dat het geleidelijk gaat, ik kan wel nu in de avond eventjes aan de huiswerk En als het bedtijd is ben ik uitgeput, dus slapen kan ik nu wel
  maandag 7 april 2008 @ 06:46:54 #213
210143 EyeMJR
Eye See Eye Forget !!!
pi_57882517
ik heb ADHD
When Crying In The Mist, To Pray For Amnesia
pi_57922668
Morgen weer gesprek bij GGZ, zag ik wel als iets heel belangrijks en had het ook in mijn agenda opgenomen natuurlijk. Werd ook nog een brief nagestuurd met exacte tijd.

Zeg ik net tegen mijn moeder (want die moet mee), morgen om 15 uur hè. Zegt zij: hè? om 9.40 hoor, ik heb in die brief meegekeken en die tijd opgeschreven.

Ik als een gek die brief zoeken, maar die heb ik natuurlijk al weg gegooid. Jeetje is het al te lastig om gewoon even de tijd fatsoenlijk over te nemen .

Owja uiteraard ook de naam van de arts aldaar vergeten, misschien toch handig om brieven enzo te bewaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door frenkck op 09-04-2008 08:35:52 ]
pi_57924949
Succes morgen
  woensdag 9 april 2008 @ 11:46:56 #216
121741 _Dizzy_
pi_57930907
ik zit nog gewoon bij de huis arts.. ik denk dat ik ook maar eens moet doorvragen naar het GGZ ofzo.

Ik heb het idee dat hij er weinig vanaf weet. Ik heb dus ADD zonder het drukke gedeelte. het is alleen druk in mijn hoofd waardoor ik niet kan slapen.
Heeft er iemand medicijnen voor de ADD waarvan je ook beter ging slapen?de doc heeft me op bepaalde medicijnen gewezen maar dat zijn ad, en anti psychose...

Trazolan, Seroquel Remeron, truxal, sanzoz... iemand die er iets meer van weet? het zelf gebruikt en mij de ervaringen kan vertellen? zowel positief als negatief.

Ik slaap nu op slaappillen omdat ik anders echt de slaap niet vatten en ik heb het ondertussen meer dan zat, ik wil gewoon iets waarmee ik normaal kan functioneren, normaal kan denken, en normaal kan slapen, zonder overdag een zombie te zijn met een vreselijke hoofdpijn.

sorry voor het vehaal
pi_57990059
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:46 schreef _Dizzy_ het volgende:
ik zit nog gewoon bij de huis arts.. ik denk dat ik ook maar eens moet doorvragen naar het GGZ ofzo.

Ik heb het idee dat hij er weinig vanaf weet. Ik heb dus ADD zonder het drukke gedeelte. het is alleen druk in mijn hoofd waardoor ik niet kan slapen.
Heeft er iemand medicijnen voor de ADD waarvan je ook beter ging slapen?de doc heeft me op bepaalde medicijnen gewezen maar dat zijn ad, en anti psychose...

Trazolan, Seroquel Remeron, truxal, sanzoz... iemand die er iets meer van weet? het zelf gebruikt en mij de ervaringen kan vertellen? zowel positief als negatief.

Ik slaap nu op slaappillen omdat ik anders echt de slaap niet vatten en ik heb het ondertussen meer dan zat, ik wil gewoon iets waarmee ik normaal kan functioneren, normaal kan denken, en normaal kan slapen, zonder overdag een zombie te zijn met een vreselijke hoofdpijn.

sorry voor het vehaal
Hey, ik heb Mirtazapine (Remeron) voor het slapen Ik gebruik het al heel erg lang, en ben er supertevreden over Ik heb een heel lage dosering, gebruik het ook alleen als bijwerking (slaperig) En slaap er goed van in Een tijdje geleden toch maar weer slaappillen geprobeerd, omdat ik echt zwaar moeilijk mijn bed uit kan komen Maar inderdaad, slaappillen zijn echt heel niet cool, misschien voor een tijdje. Maar met Remeron heb je na een tijdje ook niet meer nodig, zoals met slaappillen
  vrijdag 11 april 2008 @ 23:02:19 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57993199
quote:
Op woensdag 9 april 2008 11:46 schreef _Dizzy_ het volgende:

sorry voor het vehaal
Zit je op ADD medicatie zelf? zoals Ritalin oid?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 13 april 2008 @ 00:10:04 #219
121741 _Dizzy_
pi_58013749
nee ik gebruik helemaal niets voor de add zelf...
pi_58013827
Ik ben min of meer van de methylfenidaat af, ik kan mij zodner die medicijnen makkelijk rustig houden, ook als het druk is

alleen als ik zenuwachtig voor iets ben, neem ik nog wel eens wat, maar ook dat is soms neit meer nodig.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_58021669
Om 18.15 op Nederland 2.

Leven met ADHD
quote:
Zes maanden lang worden twee gezinnen met ADHD-kinderen en een ADHD-ouder gevolgd. Soms wordt er gedacht dat de diagnose ADHD een excuuslabel is voor een slechte opvoeding. In deze aangrijpende documentaire wordt duidelijk dat er veel meer aan de hand is. Ook wordt ingegaan op de mogelijkheden van gedragstherapie en medicijnen.
Interessant, zeker m.b.t. dat "excuuslabel voor een slechte opvoeding".
pi_58022817
Brrr... rotmedicatie ook Concerta word ik vaag van, en mijn psych kon ik vrijdag niet bereiken. Yeah...En dat terwijl ik ernaast ook nog Clonidine slik, waar ik er nog maar één van heb. Gevolg: vreselijke koppijn (heb echt het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar knalt gewoon )...En dan dacht ik kan wel een dagje zonder de Concerta, begin helemaal te trillen En dan zeggen ze dat het niet verslavend is...Ik snap echt niet dat dit spul aan kleine kinderen wordt gegeven
  maandag 14 april 2008 @ 11:01:15 #223
121741 _Dizzy_
pi_58039098
Niet veel mensen hebben hetzelfde add probleem als ik ...
  maandag 14 april 2008 @ 18:20:54 #224
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_58047084
Na 10 jaar ben ik sinds 3 weken weer begonnen met Ritalin, 3 maal 15 mg, en ik voel me zo ontzettend lekker.
Rust in me hoofd, amper chaostische dingen nog, ik ben niet meer zo druk (nog steeds wel aanwezig ) en ik kan me zo lekker concentreren.

Hoe doen jullie het met uitgaan, nemen jullie dan ook van te voren in of helemaal niet? En wie gebruikt er alcohol als Ritalin gebruiker?
The Most Incredible, Baby
  maandag 14 april 2008 @ 22:53:18 #225
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_58055729
quote:
Op maandag 14 april 2008 18:20 schreef RedGuy het volgende:
Na 10 jaar ben ik sinds 3 weken weer begonnen met Ritalin, 3 maal 15 mg, en ik voel me zo ontzettend lekker.
Rust in me hoofd, amper chaostische dingen nog, ik ben niet meer zo druk (nog steeds wel aanwezig ) en ik kan me zo lekker concentreren.

Hoe doen jullie het met uitgaan, nemen jullie dan ook van te voren in of helemaal niet? En wie gebruikt er alcohol als Ritalin gebruiker?
hou er wel rekening mee dat het ook een bijwerking is, ik was ook zo superblij toen ik begon met Ritalin. Dacht dat dat kwam omdat ik nu eindelijk wist van de ADHD en dat ik nu de juiste medicatie had. Helaas was dat blije gevoel niet blijvend, later kwam ik erachter dat dat dus een bijwerking kan zijn, een 'milde euforie' noemde de psychiater dat.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')