Ik ga naar school. Ik studeer ICT. Vaak afwezig. Dan ben ik weer ziek, of zoals vandaag begeeft mn oog het en moet ik strax naar de dokter. Ze worden er hier gek vanquote:Op woensdag 30 januari 2008 10:14 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Wordt nog lekker druk hier met iedereen die zich zelf er in herkent,
Als we nou is wat progessiever gingen posten ipv steeds in een identiteits-crisis te vervallen..
Zoals, wat doen jullie in het dagelijks leven, wat vinden jullie leuk om te doen? wat haalt jullie gedachten van al je maleur af?
beetje positieve kant op, we kunnen het
Ik vind fysiek bezig zijn fantastisch, want dan merk ik m'n eigen tics niet eens
hier staat een online test, geen idee wat de kwaliteit daar van is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 04:54 schreef Magic-IRC het volgende:
Is er trouwens een online test die eventueel een beetje uitsluitsel zou kunnen geven?
Heb namelijk niet echt veel zin om naar een arts te gaan om me te laten testen.
Herkenning.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:42 schreef frenkck het volgende:
Ik had vandaag weer een hertentamen wiskunde waar ik een 5,5 voor stond, had ik vorig jaar eens behaald. Mijn voornemen was uiteraard om eventjes keihard te gaan leren, want ik kan het makkelijk. Dat ging jammer genoeg niet helemaal goed, kon me geen moment concentreren. Dus gewoon praktisch niet geleerd.
Maar op een tentamen ben ik dan weer zo enorm gefocust, dat ik zo makkelijk verbanden kan leggen en dat ik zo vraagstukken kan oplossen die ik nog nooit behandeld heb in mijn boek. Tentamens zijn eigenlijk de enige momenten dat ik ik mij echt volledig kan hyperfocussen, zo erg heb ik dat verder nooit. Heerlijk gevoel is dat, ik vind het bijna leuk om tentamens te maken.
Dus ik zal er wel een 8 voor hebben ofzo.
Nu maandag weer een tentamen wiskunde, maar dat zal wel iets pittiger worden. Die stof beheers ik nog totaal niet, hopelijk komt het een beetje goed.
Ja het stomme is ik maak de opdrachten e.d echt prima. Het gaat ook geweoon goed. Ik ben alleen keivaak afwezigquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:15 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik ben ook vaak afwezigAls ik op tijd kom is het van oh ben je wakker
![]()
Vrouwen en computers, het kan dus tochquote:Op woensdag 30 januari 2008 11:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga naar school. Ik studeer ICT. Vaak afwezig. Dan ben ik weer ziek, of zoals vandaag begeeft mn oog het en moet ik strax naar de dokter. Ze worden er hier gek van
Verder reis ik vaak naar Den Helder aangezien daar mn vent woont. Ik mag graag kloten met pc's, met mn dikke goldenretriever lopen/ouwehoeren, foto's maken, poolen, karten, eten, e.d.
Als iets mijn gedachten volledig inneemt, dan heb ik er 's avonds ook nog last van in bed
Never change a winning team!, ga zo doorquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:19 schreef melonovy het volgende:
Mijn positieve en creatieve flow: Ik heb gisteren mijn kledingadviezen gepresenteerd aan het toneelgezelschap waar ik lid van ben, ik had het totaal anders aangepakt dan dat ze al jaaaaaren gewend waren, mijn beelden bij de rollen gevisualiseerd en uitgewerkt. Iedereen enthousiast en mijn werk werd beloond met een warm applaus.
Bedankt!quote:Voordat wij naar Nederland verhuisden ging zij wekelijks naar een "ocupational therapist", die haar leerde structuur aan te brengen in alles wat zij doet. Kleurtjes, schema's, dat soort dingen. Zij wil hier graag mee verder. Verder had zij een milde dosis Ritalina die ze af en toe gebruikte (als ze moest leren) waar ze -naar eigen zeggen- enorm baat bij had. Daar zou ze graag weer wat van hebben.
Hoe werkt deze twee zaken in Nederland precies? Zal via een psycholoog moeten lopen? De IND zal binnenkort haar verblijfsvergunning afgeven (ze heeft nu nog een tijdelijke van 6 maanden) en dan moet ik ook een verzekering voor haar uitkiezen. Hebben jullie aanraders met oog hierop?
Stoer!quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:19 schreef melonovy het volgende:
Mijn positieve en creatieve flow: Ik heb gisteren mijn kledingadviezen gepresenteerd aan het toneelgezelschap waar ik lid van ben, ik had het totaal anders aangepakt dan dat ze al jaaaaaren gewend waren, mijn beelden bij de rollen gevisualiseerd en uitgewerkt. Iedereen enthousiast en mijn werk werd beloond met een warm applaus.
ik heb het geslikt tegen tourette-tics. Het hielp niet tegen de tics en ik, werd er erg moe van. Ik slikte 8 pilletjes van 0,025 mg.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dus nu maar ClonidineMeer mensen die dit hebben? Het is eigenlijk voor hoge bloeddruk/migraine, maar schijnt ook te helpen
Dat slaap verhaal heb ik ook. Schijtziek word je ervan. Inslapen gaat uitermate kut, om over doorslapen nog maar te zwijgen. Ik slik geen medicijnen. In de weekenden heb ik een "oplossing" gevonden. Het redelijk laat maken, en zeker 4 sterke borrels zuipen. Gisteren 3 wodka jus gehad met meer wodka dan jus. En verdomme, ik heb heerlijk geslapenquote:Op woensdag 6 februari 2008 13:39 schreef VendoR het volgende:
Ik ben na de diagnose weer tot rust gekomen, heb een aantal zaken geaccepteerd. Nu begrijp ik waarom ik niet kan slapen, ik lig in bed, merk meteen dat ik aan van alles denk en de rem er moeilijk op kan zetten. Heel mooi eigenlijk, want ik besef na 10 min meteen dat het een zware nacht wordt. Spanning over m'n hele lijf, onrust, ik denk niet aan negatieve dingen, volgens mij ziet alles er okay uit... Maar toch blijf ik klaarwakker, ik heb er een soort berusting in lijkt wel.
Nu nog iets vinden waarom ik het bed uit zou willen om de "aanval" uit te zitten. Gister ging ik wat eten, wat dingen doen, en werd daarna weer moe (ging 23.30 naar bed, 3.00 sliep ik.
Ik probeer mij op een schema te forceren, 's avonds geen moeilijke dingen meer doen... proberen te plannen. Niemand om mij heen gelooft mij tot nu toe nog als ik zeg dat ik ADHD zou hebben, maar planningshulp krijg ik van alle kanten.
Ik heb m'n ADHD diagnose gekregen, onafhankelijk van m'n studieproblemen. De chaos in m'n gedachten werd een echt probleem de laatste jaren... Ik heb altijd concentratieproblemen, slaapproblemen, onverklaarbare onrust, drukte, etc, gehad, maar dacht dat iedereen het had. Ik haalde er zelfs een soort voldoening uit, moeilijk kunnen lezen, en jezelf op allerlij manieren forceren toch door te gaan. Ik haalde cijfers die best okay zijn. Maar ik deed er ook erg veel moeite voor (wel op het laatste moment maarja). Als ik probeerde te plannen, haalde ik supercijfers (of ik was er erg in geinteresseerd). Nu met m'n afstuderen loop ik op een dood punt, want die methode werkt nu niet meer.
Ik vind ADHD een vaag verhaal, alles wat ik zeg, heeft iedereen zelf ook. Ik kan alleen met prive voorbeelden komen om het uit te leggen waarom ik denk dat ik echt "iets heb". Als ze bijv. met m'n laatste vriendin zouden praten (toen wist ik het nog niet van mezelf).
Erg mooi, dat ik nu in ieder geval weet waar ik op moet letten. Ik ben er zeker van dat ik slim genoeg ben om mijn problemen mijzelf niet te laten overheersen. Gewoon eerlijk hulp zoeken, m'n enthousiasme is wat mij mij maakt, ik weet dat ik alles wat ik wil tot nu toe nog kon. En nu ik mijzelf beter ken, kan het alleen maar beter gaan.
Nouja voel me erg positief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |