abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 16:40:41 #51
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56202252
Oh, lekker is dat ja, MeloD... Ik vergeet ook altijd vanalles mee te nemen.. Zo vergat ik een paar jaar geleden bij schoolexamen Latijn mijn woordenboek... Juistem, dan kom je niet zo ver, als je een vertaling moet maken. Dus kon mijn moeder weer eens komen opdraven van thuis...
Hoe is je tentamen gegaan?
Don't come closer, I might hurt you
pi_56205141
Ik had vandaag ook tentamen. Het leren ervan is een hel, ik heb geen 1 hoofdstuk fatsoenlijk door kunnen nemen en de helft van de hoofdstukken niet eens open geslagen.

Maar het vak ligt me wel, energietechniek. Het is veel verbanden leggen en puzzelen met formules en grootheden. Daarom heb ik denk ik toch nog een 6 gehaald.

Ook kan ik me extreem hyperfocussen op tentamens, niks kan mij meer afleiden op zo'n moment. Voel me ook echt vermoeid na zo'n lange tijd focussen, maar ik ben blij dat ik totaal geen last heb van faalangst. Op zo'n moment zit ik echt met de volle 100% concentratie bij mijn toets, terwijl dat met leren gewoon onmogelijk is .
pi_56208551
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:40 schreef Lindytje het volgende:Hoe is je tentamen gegaan?
Oef woordenboeken vergeten is ook niet handig nee, stom zijn dat soort dingen hè
Tentamen is goed gegaan, heb 'm gehaald En dat ondanks 39 graden koorts (heb de griep voor de 2e keer in 1 maand te pakken )
Ben ik echt vreselijk blij mee want het is 1 van de 3 statistiekvakken van dit jaar, en ik moet er dus verplicht 1 halen, anders wordt ik van school getrapt, en dit was de makkelijkste. Nu de andere 2 nog, sowieso de 2e volgende week herkansen.
Ik ben echt een ramp in alles wat met wiskundig inzicht te maken heeft. Ik snap dondersgoed wat ik moet doen, en de standaard voorgekauwde vragen kan ik ook zo maken, maar als ze ook maar iets omgooien dan snap ik 't niet meer. Ook niet na honderden sommen oefenen helaas
pi_56324604
Iemand trouwens enig idee of je hier legaal dexyon kan krijgen? Methamfetamine, ik zou het graag eens proberen. Ik moet snel stoppen met m'n huidige medicatie, want straks is m'n verslaving niet meer te behouden. En ja, methamfetamine is veel verslavender, maar daar ga ik dan gewoon écht veel rustiger mee om
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:51:58 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56324859
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:38 schreef Syheriat het volgende:
Iemand trouwens enig idee of je hier legaal dexyon kan krijgen? Methamfetamine, ik zou het graag eens proberen. Ik moet snel stoppen met m'n huidige medicatie, want straks is m'n verslaving niet meer te behouden. En ja, methamfetamine is veel verslavender, maar daar ga ik dan gewoon écht veel rustiger mee om
Écht of hou je jezelf dat voor?
Je zegt dat je verlaving nu al een probleem vormt en dus wil je wat sterkers..
Zie je de tegenstelling?
Sowieso zou ik niet aan zelfmedicatie gaan doen, in het begin zal het misschien wel werken maar aan het eind heb je er vaak alleen nog maar meer problemen bij.
En trouwens, wat nou als je na een tijdje met methamfetamine ook denkt dat je wat sterkers nodig hebt?
Ga je dan maar aan de coke ofzo?

Als een echte ADD'er heb ik uiteraard ook verslavingsproblemen, bij mij is het wiet en alcohol, wiet gebruik ik ook steeds meer omdat ik dan rustiger ben voor mijn gevoel.
Maar dat levert ook wel een probleem op, je kan niet blijven kopen en iets sterkers durf ik dus echt niet aan voor ik nog meer problemen ga krijgen.
Lig ik straks op Hoog Catharijne te slapen..nee dank je..

Als je het gevoel hebt dat je medicijnen niet het juiste effect hebben bespreek dat dan met je behandelend arts, die weet precies wat wel en niet goed is.
MAAR GA ER VOORAL NIET MEE EXPERIMENTEREN!!!

Zo, da's duidelijk
  zaterdag 26 januari 2008 @ 21:53:06 #56
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56328399
hi allemaal,

Ik denk er over zo'n 'weekplanner-whiteboard' te gaan kopen om te kijken of dat wat helpt dingen te plannen per dag en wat meer overzicht te houden. Iemand daar toevallig ervaring mee? Werkt dat?

Groetjes, Lindy
pi_56328541
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 21:53 schreef Lindytje het volgende:
hi allemaal,

Ik denk er over zo'n 'weekplanner-whiteboard' te gaan kopen om te kijken of dat wat helpt dingen te plannen per dag en wat meer overzicht te houden. Iemand daar toevallig ervaring mee? Werkt dat?

Groetjes, Lindy
Wat voor mij op dit moment fantastisch werkt is mijn nieuwe telefoon. Zit perfecte agenda en takenlijst op. Als iemand iets aan mijn vraagt of ik dat wil doen zet ik het direct in de takenlijst en afspraken zet ik in de agenda. Een boekje heb je niet altijd bij je, dit heb ik altijd bij me en zo vergeet ik niet zoveel meer.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 22:27:19 #58
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56329171
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 21:58 schreef frenkck het volgende:

[..]

Wat voor mij op dit moment fantastisch werkt is mijn nieuwe telefoon. Zit perfecte agenda en takenlijst op. Als iemand iets aan mijn vraagt of ik dat wil doen zet ik het direct in de takenlijst en afspraken zet ik in de agenda. Een boekje heb je niet altijd bij je, dit heb ik altijd bij me en zo vergeet ik niet zoveel meer.
Dat is ook wel een idee ja... Ik ga eens kijken of ik dat ook op mijn telefoon heb, wat een beetje toegankelijk is. Dank je wel voor de tip!!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 22:32:09 #59
45 SiGNe
pi_56329302
Ik moet ook nog een whiteboard marker voor op m'n deur..
Dat ik in elk geval elke keer als ik m'n huis uitloop ik in elk geval nog even herinnerd wordt wat ik nou ook alweer moest doen..

Een van die punten zou kunnen zijn dat ik voor 2007 nog een agenda moest kopen
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:15:42 #60
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56330447
Hahahahahaha!!
Kun je daar meteen 2008 van maken! Ik denk dat ik morgen eens even een flink whiteboard ga scoren in de stad (koopzondag) en dat ik 'm dan een mooi plekje aan de muur ga geven! En misschien wel gewoon in de kamer... Niet zo mooi, wel zo handig!
  zondag 27 januari 2008 @ 00:34:02 #61
45 SiGNe
pi_56331881
Op een plek hangen waar ie in elk geval in het zicht hangt is voor mij in elk geval wel nodig.
Ik stel echt álles uit..
  zondag 27 januari 2008 @ 01:05:54 #62
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56332374
Hier gaat het niet zo goed. Heb weer flink geboff en zie eruit als een dier uit de AH reclame...
En er worden al grapjes gemaakt.
Ik merk dat ik ook sneller geirriteerd ben nu en er vaak niet 100 % bij ben.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_56332397
ADHD, ik ben er enigzins overheen gegroeid, maar wat de users hier plaatsen, herken ik mijzelf erg in..
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  zondag 27 januari 2008 @ 02:49:07 #64
45 SiGNe
pi_56333676
Daarom ben je ook een prutsmod

Oh, ik heb af en toe de neiging om dingen te zeggen voor ik erover nagedacht heb of het kwetsend kan zijn of niet, dus trek je van mij niks aan
pi_56333871
Herkenbaar, zeer herkenbaar, vaak genoeg zeg ik iets waardoor ik later denk ''oh sjit''
Mods met een x zijn tof.
  zondag 27 januari 2008 @ 03:18:49 #66
45 SiGNe
pi_56333933
Na 5 jaar was m'n vriendin het ook een beetje zat..
Nog wel veel contact trouwens, maar ze ergert zich toch wel vaak aan me, ik weet dat ik het doe, ik wil het niet doen en toch doe ik het...

Ik denk dat het komt omdat ik leuk gevonden wil worden, toch even de aandacht op mij vestigen..
En ik vind ook dat ik betere humor heb dan anderen en dat anderen mijn humor niet snappen begrijp ik ook vaak niet.
Even grof door de bocht gezegd dan, in de werkelijkheid is het natuurlijk veel genuanceerder.
pi_56333953
Ik ga hier wat vaker kijken, ik vindt mijzelf gewoon 10 keer terug in de posts

eerst pitten vanmiddag ga ik mij schaamteloos volbunkeren aan een buffet
Mods met een x zijn tof.
pi_56343688
Ik zat mezelf trouwens echt op te vreten op mijn werk zaterdagochtend.

Werk bij een metaalbewerkings/productontwikkelings bedrijf als bijbaantje en mag daar af en toe mijn creativiteit kwijt. Nu moest ik een afzuiger ophangen en rollend maken, zodat hij langs een al aanwezig U profiel kon rijden.

Hele simpele oplossing bedacht en dacht het eventjes snel te maken, want dat moest wel makkelijk lukken in 2,5 uur. Maar ik maakte zulke stomme fouten toen ik het aan het maken was, zodat ik er 5 uur over heb lopen prutsen. Argh, frustrerend!! En ook altijd totale chaos rond om mij, altijd alles kwijt en alles ligt altijd overal.

Vervelend is ook dat ik nu altijd wel gestructureerd begin, maar daarna op de één of andere manier wat gehaaster wordt en de structuur dan altijd compleet verdwijnt.

Bah, die 5 uur was helemaal niet nodig geweest als ik gewoon eventjes rustig alles had uitgetekend en er even rustig voor ging zitten. Nu is dit maar een vakantiebaantje, maar het moet niet zo blijven doorgaan natuurlijk .

Ik heb woensdag nog een belangrijk tentamen en ik ga morgen voor het eerst mijn studiedag benaderen als een gestructureerde 'werkdag'.

Dus dat betekend dat ik de begint tijd en de pauzes heb vastgelegd in mijn telefoon en die een signaal geeft als ik pauze heb of ik weer moet beginnen. Niet dat ik me de volledige tijd kan gaan concentreren, maar hopelijk beter dan dat het nu is (straks, straks, straks, straks).
  zondag 27 januari 2008 @ 20:02:49 #69
45 SiGNe
pi_56346900
Leuke dingen doe ik altijd wel meteen, mar dingen waar ik niet zo'n zin in heb stel ik altijd uit.
Is jullie kamer ook zo'n zooi?
pi_56348447
Kamer opruimen staat altijd op mijn 'to-do' list .

Als het opgeruimd is kan het echt met 2 dagen weer een enorme teringzooi zijn. Ik ben bezig met van alles en dan ga ik weer wat anders doen en leg ik het ergens neer in mijn kamer. Na een paar dagen kijk ik eens rond en besef ik me weer eens hoe het toch mogelijk is om zoveel teringzooi te maken. Maar als ik bezig ben met zooi maken denk ik daar niet aan en valt het me niet op .

Ergste voorbeeld was nog wel mijn werkkleding. Moeder zegt er af en toe wat van dat ik die even netjes in de kast moet leggen en dat had zij dan uiteindelijk gedaan want ik was het weer vergeten. Maar ik had de huissleutel nodig, ik ging weg en had haast. Dus ik pak stapeltje werkkleding en pak de sleutel uit mijn broekzak. Volgende dag was mijn moeder dus boos dat mijn werkkleding weer op de grond lag en ik snapte het eigenlijk toch niet toen ik aan die sleutel dacht. Tja ik was het gewoon vergeten om dan weer die kleren in de kast te stoppen en ja dat begrijpt ze dan niet , ik denk daar gewoon niet aan. Enige wat ze zegt is dat ik dan maar wat beter moet opletten.
pi_56353370
* Knakker meldt.

Ik niet, maar mijn vriendinnetje. Voldoet aan álle symptomen (100% chaoot) en is tot overmaat van ramp óók nog latina (mañana, mañana) . Heb er dus dagelijks mee te maken. Ze is gelukkig altijd even vrolijk en kan smakelijk lachen om haar eigen stommigheden (ontelbaar), dus ik "lijd" er totaal niet onder als je dat al zou kunnen zeggen.

Voordat wij naar Nederland verhuisden ging zij wekelijks naar een "ocupational therapist", die haar leerde structuur aan te brengen in alles wat zij doet. Kleurtjes, schema's, dat soort dingen. Zij wil hier graag mee verder. Verder had zij een milde dosis Ritalina die ze af en toe gebruikte (als ze moest leren) waar ze -naar eigen zeggen- enorm baat bij had. Daar zou ze graag weer wat van hebben.

Hoe werkt deze twee zaken in Nederland precies? Zal via een psycholoog moeten lopen? De IND zal binnenkort haar verblijfsvergunning afgeven (ze heeft nu nog een tijdelijke van 6 maanden) en dan moet ik ook een verzekering voor haar uitkiezen. Hebben jullie aanraders met oog hierop?

Alvast bedankt!
pi_56358521
quote:
Ik heb woensdag nog een belangrijk tentamen en ik ga morgen voor het eerst mijn studiedag benaderen als een gestructureerde 'werkdag'.

Dus dat betekend dat ik de begint tijd en de pauzes heb vastgelegd in mijn telefoon en die een signaal geeft als ik pauze heb of ik weer moet beginnen. Niet dat ik me de volledige tijd kan gaan concentreren, maar hopelijk beter dan dat het nu is (straks, straks, straks, straks).
Groot succes is het nog niet, te laat uit bed en de concentratie is er volledig niet. Terwijl ik gewoon goed heb geslapen, zaterdagnacht ook geen druppel alcohol op heb (was de bob) en op een rustig plekje zit. Mja wat kan me dan nog verder helpen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:31:50 #73
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56395976
Ik heb er eentje hoor, een schrijfbord/planner in de huiskamer! Hartstikke handig, kan er alles op kalken dat ik niet moet vergeten!

pi_56396749
Nice Succes ermee Ik zit er ook over te denken om zoiets te kopen Maar dan heb ik weer zoiets van waar moet ik het ophangen, hoe hang je zoiets op blalblabla
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:26:04 #75
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56397457
Bij de xenos, 9 euro!
Je jast gewoon een spijker in de muur op een plek waar je op een dag vaak langs komt in huis, ding er aan, heel makkelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')