abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75533875
ik plaats even een tvp zodat ik later kan luisteren, ben nu wel benieuwd geworden!
pi_75535672
Bedankt voor het luisteren, anboni! Die twee nummers behoren tot de rustigste en ik kan me wel iets bij de Alan Parsons link bedenken: bedankt voor het compliment. Er zit echter ook genoeg andere 'links' tussen. En ik ben net zo benieuwd naar jou reactie, Zocalo! Grappig, ik had niet verwacht dat een kick nog weer nieuwe luisteraars zou opleveren.
pi_75536386
tvp.
klinkt echt heel goed! Ga zo door zou ik zeggen:D
Feyenoord Rotterdam
pi_75576180
Dank je, Fuszy! En door ga ik zeker, want hier is alweer het volgende nummer. Het begon als een simpele test voor een nieuwe plugin, maar het resultaat beviel me wel, dus ik heb er uiteindelijk een compleet nummer van gemaakt!

Circle
  zondag 13 december 2009 @ 22:35:25 #155
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75596551
Ik verwachtte wel iets anders toen ik je naam zag. Maar klinkt goed
  zondag 13 december 2009 @ 23:16:26 #156
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75598388
dit verbaast: tvp
-edit- instant fan!
Geweldig.....! En nog hyvevriend van miranda (ben nog wel eens bij haar in de uitzending geweest) en klaas ook! Heb je wel eens geprobeerd bij een label aan te kloppen?

Helemaal top!

[ Bericht 92% gewijzigd door klaasdj op 13-12-2009 23:59:52 ]
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_75598794
Dit is zeker goed!

Fallen Leaves doet me denken aan Dream Theater, en dat is een groot compliment

Doe je de vocals ook zelf?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_75608053
Dank!

@fs180: ja, die naam is eigenlijk een hele oude nickname waar ik moeilijk vanaf kan komen... Veranderen gaat niet zo simpel jammergenoeg.

@klaasdj: nee, ik heb nog niet bij een label aangeklopt. Ik maak nog steeds muziek voor de lol, eigenlijk... Wordt me ook allemaal teveel gedoe, ben ik bang. En je moet zo ongelooflijk veel mazzel hebben om iets te bereiken met muziek in dit landje... plus hoogontwikkeld ellebogenwerk, zelfverzekerdheid, arrogantie en een goed uiterlijk: allemaal zaken die er bij mij niet inzitten. Maar goed, het zou natuurlijk best kunnen dan een of ander bandje iets met een nummer van mij zou kunnen doen: zou ook al leuk zijn.

@BlackLining: ja, de vocals doe ik ook zelf. Eigenlijk is dat het enige wat 'echt' is aan mijn muziek, want (om te voorkomen dat iedereen gaat denken dat ik een multi-instrumentalist ben) alle instrumenten zijn VSTi's, dus softsynths, samplers, etc. Ik speel of programmeer wel echt élke noot zelf in, dat wel, maar dus niet live met analoge instrumenten. Nou ja, vaak wel live, via een oude Roland D-20, maar dan bewerk ik de MIDI-data in de computer. Het is dus wel echt helemaal 'mijn' muziek, maar wel gemaakt via de computer. Op m'n stem na dus. Ik vind het dan wel weer de lol om alles zoveel mogelijk 'echt' (analoog) te laten klinken, alsof er echt een band speelt.
pi_75643323
P.S. Er staat een nieuwe versie van Circle online (verbeterde mix, vooral wat betreft de drums, en de preset van de eerste lead guitar is meer passend gemaakt).
pi_75646015
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef hello_goodbye het volgende:
P.S. Er staat een nieuwe versie van Circle online (verbeterde mix, vooral wat betreft de drums, en de preset van de eerste lead guitar is meer passend gemaakt).
Heb je in de tussentijd nog iets bereikt met de muziek (platencontract, singles etc.)? Ik luister nu Yellow Light en dat klinkt verassend goed moet ik je zeggen. Zal meer nummers deze week gaan luisteren maar van wat ik tot nu toe heb gehoord, vind ik je veel potentie hebben.
pi_75648450
Ik ga zeker nog naar je nummers luisteren hello_goodbye! Ik ben ook zo iemand die op zijn zolder allerlei nummers schrijf, maar ben te lui om ze daadwerkelijk op te nemen Misschien ben jij wel mijn inspirator om mijn dingen op te nemen
pi_75654647
Bedankt voor de complimenten. En nee, ik heb niets ondernomen wat betreft contracten of zo.

Nou, -Dries-, hop, aan het werk! Laat ons eens wat horen!
pi_75655400
Vind het erg goed persoonlijk
pi_75678818
Dank je, frame-saw!
  woensdag 16 december 2009 @ 10:15:49 #165
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_75679121
Klinkt goed. Mocht je er trouwens echt werk van willen maken, dan zou ik sowieso al even nadenken als ik jou was hoe je dit live kunt brengen. Er zijn altijd wel kroegen en podia in de buurt waar je een try-out kunt geven.
pi_75681485
Mijn welgemeende complimenten, het klinkt erg lekker
Zou mooi zijn als je een band bij elkaar kunt krijgen zodat je dit ook live kunt doen.

Een kleine opmerking: ik vind het drumstel iets te nadrukkelijk aanwezig, mag wel iets minder wat mij betreft.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_75682441
Maar je speelt dus niks zelf? Of begrijp ik het verkeerd?
pi_75689192
Bedankt, Grobbel en Symphonic!

@-Dries-: ja, ik speel wel alles zelf, maar alleen met een sythesizer (keyboard), dus via MIDI. Dus elke noot die je hoort speel ik wel zelf, maar als je een bas hoort, speel ik dus geen echte bas maar speel ik keyboard en gaat de MIDI-data via een sampler in de computer die een bas heeft geladen. En zo gaat dat met alle instrumenten. En de MIDI-data die ik opneem, kan ik op de computer bijschaven, aanpassen, veranderen etc. (om fouten weg te halen of om de melodie te veranderen, etc.). Dus alleen de stem wordt rechtstreeks als audio opgenomen: de rest is MIDI die via samplers en softsynths in instrumenten veranderd, om het zo maar te zeggen.

EDIT:
Over dat zelf spelen: dat betekent dus niet dat ik een héle goede keyboardspeler ben: dat ben ik namelijk niet, maar dankzij het feit dat je MIDI data heel makkelijk kan bewerken op de computer (klinkt erg saai, maar is het niet, vind ik) kan je makkelijk fouten weghalen maar bijvoorbeeld ook snelle passages langzamer opnemen of zelfs 'intekenen' (als live spelen echt niet lukt). Dat nog even voor de duidelijkheid.
pi_75689594
Heh grappig. Nooit geprobeerd om gitaar te spelen ofzo?
pi_75699316
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:06 schreef -Dries- het volgende:
Heh grappig. Nooit geprobeerd om gitaar te spelen ofzo?
Jazeker, zo ben ik ooit begonnen met muziek maken (eerst gitaar, later piano)! Vroeger nam ik wel alles live op met twee cassettedecks, sound on sound, een partij opnemen en die dan afspelen en dat samen met de volgende partij weer opnemen op het andere deck. Those were the days. Hoor je dan te zeggen. (Maar het gaat nu stukken makkelijker en relaxter! ) Maar na zo'n kleine 30 jaar gitaar spelen ("Shit, ben je zo oud?" Ja!) moest ik daarmee stoppen vanwege artritis (ik kan de vingers aan m'n linkerhand niet goed genoeg meer buigen). Ik heb toen een paar jaar geen muziek gemaakt, totdat er plugins op de markt kwamen waarmee je gitaar kon 'simuleren' (zonder gitaar geen muziek voor mij) en sindsdien ben ik (als ik er zin in heb) weer bezig met muziek! (En btw met die plugins en 'nepgitaren' speel ik echt stukken beter 'gitaar' dan vroeger in het echt. Nou, solo's op de electrische gitaar tenminste. Wat ik vroeger op de akoestische gitaar kon spelen, is met die plugins haast niet te doen en ritme is ook lastig. Maar het kan tenminste, ook al is het met wat moeite.) En btw 2: het is ook wel erg handig als je weet hoe een gitaar werkt en wat erop kan en zo, anders is het simuleren ervan een stuk lastiger (om het een beetje goed te laten klinken).
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:36 schreef Symphonic het volgende:
Een kleine opmerking: ik vind het drumstel iets te nadrukkelijk aanwezig, mag wel iets minder wat mij betreft.
Welk nummer? Ik moet je zeggen: als er IETS lastig is, is het wel het mixen van je eigen muziek...!

[ Bericht 10% gewijzigd door hello_goodbye op 16-12-2009 19:38:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')