abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56044317
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:20 schreef pfaf het volgende:
Niet iedereen heeft al 40 jaar gehad om te oefenen..
Hahahaha, da's waar... Alhoewel het in mijn geval 30 jaar is, maar goed...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:15:08 #27
202804 Broodje_Ham
Yamaha xjr 1300!!!
pi_56045322
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:16 schreef hello_goodbye het volgende:

En nee, ik heb geen tablatuur van welk nummer dan ook. Ik verzin dingen ter plekke en speel het gewoon in, dus ik heb geen notatie nodig. Via Sonar zou ik misschien wel iets op notenschrift kunnen krijgen, maar dat heb ik nog nooit gedaan... Als je het echt wilt kan ik vanavond wel even de akkoordenprogressie opdiepen. Maar een beetje muzikant speelt zo'n deuntje natuurlijk zo na... zo heb ik het vroeger ook geleerd.
ah ok... als je tijd hebt ...graag,
ennuh idd een beetje muzikant moet hier wel iets van kunnen maken... maar mijn gitaarspel is nogal basic (nog niet heel veel gespeeld... alleen nog maar oefeningen en enkele liedjes van tab gespeeld ...terwijl ik dat ding al 3 jaar heb )
pi_56047324
Is goed, Alleen wordt het morgenavond want vanavond ben ik de hort op... sorry, maar een lekker uitgebreid etentje laat ik hiervoor natuurlijk niet voobij gaan.

EDIT:
Mwah, wacht even, ik zal eens kijken wat ik nu (op het werk ) kan doen, want het is in feite maar één kort stukje wat steeds herhaalt wordt... Tot zo.

EDIT:
Ben ik weer. Ik heb even een online piano opgezocht, want ik wist echt niet meer in welke toonsoort het nummer is (en ik heb geen absoluut gehoor), en ik heb even op Wikipedia gekeken hoe tablature werkt. Ik heb alleen geen idee hoe je de lengte van noten moet aangeven... kan dat wel met tabs...? (Als iemand met meer verstand van tabs nog opmerkingen heeft...) Enfin, hier is de basisriff plus akkoorden.

Gewoon 12 keer herhalen en je bent klaar.

[ Bericht 24% gewijzigd door hello_goodbye op 15-01-2008 14:09:18 ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 16:39:48 #29
202804 Broodje_Ham
Yamaha xjr 1300!!!
pi_56051327
ok hier kan ik wel wat mee en idd de lengte v/d noten kan je in een tab niet echt goed aangeven(maar ik speel gewoon ff met je nummer mee )

bedankt voor de moeite ... het was zeker saai op je werk

[ Bericht 12% gewijzigd door Broodje_Ham op 15-01-2008 16:48:26 ]
pi_56051707
Graag gedaan. Ach, koffiepauze...

Trouwens, als je zo die tab ziet, lijkt het opeens een erg saai nummer...!
pi_56065479
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:16 schreef hello_goodbye het volgende:

Ik doe niet moeilijk over muziek downloaden: dat doe ik zelf ook, dus... Hoe meer mensen m'n muziek beluisteren, hoe leuker. Een cd komt er toch niet van, dus ach... Nu gebeurt er tenminste nog iets mee!
Alleen als iemand een nummer gaat gebruiken (waarvoor dan ook), dan is het natuurlijk wel zo netjes (en leuk) om de juiste credits (via mij te bekomen) aan te geven.
Denk eraan he...Spinvis was ook een zolderprutser....
Jij hebt ook wel hitpotentie hoor..
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 07:58:40 #32
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_56065546
Je hebt alleen al een band Hello Goodbye.

Op het eerste gehoor klinkt het erg braaf, misschien wel saai, doch professioneel.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 16 januari 2008 @ 08:01:47 #33
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_56065565
hij blijft op loading staan
Imperare sibi maximum imperium est
pi_56065592
Klinkt allemaal goed hoor. Vooral unresolved anxiety vond ik heel mooi.
pi_56066243
Bedankt voor de positieve (en ook de iets minder positieve) opmerkingen!
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 07:47 schreef helldeskr het volgende:
Jij hebt ook wel hitpotentie hoor..
Dank je! Hitpotentie heb je echter niet veel aan. Om het op een of andere manier te maken in de muziekwereld heb je vooral een giga-dosis geluk nodig. Er zijn duizenden lui die op zolder prutsen, volgens mij, en daar hoor je nooit wat van. Ik weet 100% (nou goed, 90%) zeker dat de mooiste muziek ooit gemaakt ergens op een zolder ligt te verstoffen en ongemerkt in de vergetelheid zal verdwijnen. Ik heb vroeger wel eens een lp gekocht die werkelijk NIEMAND kende (ik ook niet, ik kocht 'm alleen maar omdat de hoes leuk was en 'ie maar 1 gulden kostte), maar die PRACHTIG was, alleen werd die simpelweg nooit op de radio gedraaid...!
Dus ik heb ook niet de illusie dat het met mijn muziek ooit wat wordt op dat vlak: ik vind het al leuk dat veel mensen het via internet kunnen horen en wie weet, pikt een of ander bandje of weet ik veel iemand ooit een liedje van mij eruit om wat mee te doen. Dat zou al heel wat zijn. Ik ben denk ik ook simpelweg niet ambitieus genoeg daarvoor.
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 08:01 schreef de_priester het volgende:
hij blijft op loading staan
Je kan de nummers ook downloaden (zie link ergens hierboven): werkt dat ook niet...?

[ Bericht 56% gewijzigd door hello_goodbye op 16-01-2008 09:20:04 ]
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:31:54 #36
3878 Vork
Manisch creatief
pi_56066560
Hey, dat klinkt zeker niet verkeerd. Ik vind eigenlijk dat de stem nog iets te zuiver is. Het mag, zeker bij de wat hardere nummers, best nog een stukje rauwer klinken, misschien dat dat de braafheid (die belsen ook al opmerkte) er dan een beetje uithaalt. Net als bij het heftige stuk van Fallen Leaves, waarbij alles net iets te netjes op de tel wordt gespeeld. Allicht heb je ook het een en ander ingeprogrammeerd of rechtgetrokken ipv gespeeld, bij gebrek aan een professionele omgeving, dan zou dat een hoop verklaren.

Iets waar je trouwens echt trots op mag zijn is de diversiteit van je muziek, ieder nummer heeft iets eigens en is onderscheidend van de ander, zonder verlies van een eigen stijl. Je hoort ook veel invloeden terug uit meerdere stijlen muziek. Misschien bewust, misschien ook niet. Maar ik denk wel dat dat echt iets is om vast te houden, dat maakt het voor jezelf ook leuk.

Hoe heb je trouwens alles opgenomen? Alles zelf ingespeeld, in laten spelen of geprogrammeerd?
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:01:19 #37
202804 Broodje_Ham
Yamaha xjr 1300!!!
pi_56067057
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 16:55 schreef hello_goodbye het volgende:
Graag gedaan. Ach, koffiepauze...

Trouwens, als je zo die tab ziet, lijkt het opeens een erg saai nummer...!
idd slaapverwekkend

maar de meeste goed klinkende riffs zien er op papier uit alsof ze door een kleuter bedacht zijn dussuh dat is normaal
pi_56067258
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:31 schreef Vork het volgende:
Hey, dat klinkt zeker niet verkeerd. Ik vind eigenlijk dat de stem nog iets te zuiver is. Het mag, zeker bij de wat hardere nummers, best nog een stukje rauwer klinken, misschien dat dat de braafheid (die belsen ook al opmerkte) er dan een beetje uithaalt. Net als bij het heftige stuk van Fallen Leaves, waarbij alles net iets te netjes op de tel wordt gespeeld. Allicht heb je ook het een en ander ingeprogrammeerd of rechtgetrokken ipv gespeeld, bij gebrek aan een professionele omgeving, dan zou dat een hoop verklaren.

Iets waar je trouwens echt trots op mag zijn is de diversiteit van je muziek, ieder nummer heeft iets eigens en is onderscheidend van de ander, zonder verlies van een eigen stijl. Je hoort ook veel invloeden terug uit meerdere stijlen muziek. Misschien bewust, misschien ook niet. Maar ik denk wel dat dat echt iets is om vast te houden, dat maakt het voor jezelf ook leuk.

Hoe heb je trouwens alles opgenomen? Alles zelf ingespeeld, in laten spelen of geprogrammeerd?
Thx!

Tsja, ik heb niet echt een rauwe stem. Ik ben allang blij dat ik, nu ik wat ouder ben geworden, ik zo nu en dan een soort van klagelijk kraakje in m'n stem kan hebben, anders was het helemaal een iel gebeuren

Die diversiteit gaat vanzelf, eigenlijk. Ik werk simpelweg nummer voor nummer (van A tot Z) en als ik een bepaalde song af heb, maak ik nooit weer een zelfde soort: da's te saai. Ik hou ook van veel soorten muziek Ik draai van alles en nog wat... Ik zei al, ik ben 46 en heb al HEEL wat muziek voorbij horen komen, dus ben ook van allerlei kanten beinvloed.
Ik moet ook zeggen dat ik muziek maak voor m'n lol en ik vind het vaak al leuk om mezelf in een bepaalde stijl te horen 'net alsof het echt is'. Ik ben dus niet enkel en alleen bezig om heel creatief te zijn en laat me soms ook bewust beinvloeden. Maar toch probeer ik natuurlijk wel in elk nummer toch iets origineels te doen! Ik bedoel, ik probeer niet m'n eigen karaokebar op zolder te maken. Op een bepaald moment heb je ook alles wat je wilt wel wel gedaan en dan ga je vanzelf creatiever te werk, zoals met Unresolved anxiety.

Het is trouwens wel leuk om te horen dat ik ondanks de diversiteit wel iets van een eigen stijl/herkenbaarheid heb!

Zoals gezegd werk ik alleen met VSTi's/softsynths en zo omdat ik geen gitaar meer kan spelen. Ik voer het meeste in via een synthesizer die ik aan de computer heb hangen. Ik speel dus aardig wat live in, maar daarna trek ik er wel aardig aan (midi-editing). Her en der heb ik wat te veel gequantiseerd, moet ik erkennen. Omdat ik nogal zuig wat keyboardspelen betreft, is dat soms ook wel nodig. De laatste nummers heb ik dat minder gedaan (wel wat rechtgetrokken maar niet meer 100%). Als het even kan laat ik bijvoorbeeld solo's wat dat betreft ongemoeid en ALS ik dan al dingen handmatig 'teken' (midi) zorg ik wel dat de snap uit staat.

De drums zijn meestal wel handmatig geprogrammeerd (via een grid): de plugin die ik gebruik (Jamstix 2) weet er alsnog iets menselijks/anti machinegun van te maken. Diverse gitaartracks (vooral ritme) zijn ook ingetekend omdat het soort plugin dat ik daarvoor gebruik voor mij te lastig is om live te spelen.

Al met al zit er dus best ook aardig wat 'programmeer werk' in, alhoewel ik het voor mijn gevoel meer 'muziek schrijven' vind, dan 'programmeren': ik bedoel, ik voel me eerder een componist die een partituur uitschrijft voor sessiemuzikanten dan een programmeur: en dankzij de huidige techniek wordt die partituur meteen nog gespeeld ook! Ik doe in ieder geval alles dus in m'n uppie.
Sommigen vinden dat programmeren 'cheaten', maar ik zie niet echt verschil tussen alles zelf in de computer zetten of alles laten doen door ingehuurde sessiemuzikanten. Ja, natuurlijk klinkt dat laatste beter en echter, maar alles ZELF echt spelen kan ik niet dus... dan vind ik het niet veel uitmaken hoe je het voor elkaar krijgt. Het gaat mij dan meer om het eindresultaat, niet om de methode.
pi_56067474
Stuk voor stuk allemaal leuke liedjes, leuke deuntjes en vrij toegankelijk. Heb alleen wel het gevoel dat ik het allemaal al een keertje gehoord heb. En sommige dingen klinken mij iets te 'droog', zoals bijvoorbeeld de gitaar in Downtown.
Maar voor de rest echt supervet, tof dat mensen zelf op hun zoldertje een productie als dit in elkaar weten te zetten en ik ben er van overtuigt dat er een hele grote doelgroep is voor deze muziek! Keep up the good work en stap naar een platenlabel.
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:30:18 #40
3878 Vork
Manisch creatief
pi_56067537
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:13 schreef hello_goodbye het volgende:
Tsja, ik heb niet echt een rauwe stem. Ik ben allang blij dat ik, nu ik wat ouder ben geworden, ik zo nu en dan een soort van klagelijk kraakje in m'n stem kan hebben, anders was het helemaal een iel gebeuren
Meer whisky drinken dus
quote:
Die diversiteit gaat vanzelf, eigenlijk. Ik werk simpelweg nummer voor nummer (van A tot Z) en als ik een bepaalde song af heb, maak ik nooit weer een zelfde soort: da's te saai. Ik hou ook van veel soorten muziek Ik draai van alles en nog wat... Ik zei al, ik ben 46 en heb al HEEL wat muziek voorbij horen komen, dus ben ook van allerlei kanten beinvloed.
Ik moet ook zeggen dat ik muziek maak voor m'n lol en ik vind het vaak al leuk om mezelf in een bepaalde stijl te horen 'net alsof het echt is'. Ik ben dus niet enkel en alleen bezig om heel creatief te zijn en laat me soms ook bewust beinvloeden. Maar toch probeer ik natuurlijk wel in elk nummer toch iets origineels te doen! Ik bedoel, ik probeer niet m'n eigen karaokebar op zolder te maken. Op een bepaald moment heb je ook alles wat je wilt wel wel gedaan en dan ga je vanzelf creatiever te werk, zoals met Unresolved anxiety.
Dat is wel een voordeel en daarbij klopt het ook in het totaalplaatje met de muziek, de stijlen en invloeden en dat wat je er zelf mee wilt bereiken.
quote:
Het is trouwens wel leuk om te horen dat ik ondanks de diversiteit wel iets van een eigen stijl/herkenbaarheid heb!
Het doet mij ergens een beetje denken aan Motorpsycho. Niet zo zeer qua stijl, maar wel qua diversiteit, en invloeden. Dat is overigens verre van gelikt, maar in het geheel niet storend, eerder bijpassen. Maar je zingt wel vele malen zuiverder.
quote:
Zoals gezegd werk ik alleen met VSTi's/softsynths en zo omdat ik geen gitaar meer kan spelen. Ik voer het meeste in via een synthesizer die ik aan de computer heb hangen. Ik speel dus aardig wat live in, maar daarna trek ik er wel aardig aan (midi-editing). Her en der heb ik wat te veel gequantiseerd, moet ik erkennen. Omdat ik nogal zuig wat keyboardspelen betreft, is dat soms ook wel nodig. De laatste nummers heb ik dat minder gedaan (wel wat rechtgetrokken maar niet meer 100%). Als het even kan laat ik bijvoorbeeld solo's wat dat betreft ongemoeid en ALS ik dan al dingen handmatig 'teken' (midi) zorg ik wel dat de snap uit staat.

De drums zijn meestal wel handmatig geprogrammeerd (via een grid): de plugin die ik gebruik (Jamstix 2) weet er alsnog iets menselijks/anti machinegun van te maken. Diverse gitaartracks (vooral ritme) zijn ook ingetekend omdat het soort plugin dat ik daarvoor gebruik voor mij te lastig is om live te spelen.

Al met al zit er dus best ook aardig wat 'programmeer werk' in, alhoewel ik het voor mijn gevoel meer 'muziek schrijven' vind, dan 'programmeren': ik bedoel, ik voel me eerder een componist die een partituur uitschrijft voor sessiemuzikanten dan een programmeur: en dankzij de huidige techniek wordt die partituur meteen nog gespeeld ook! Ik doe in ieder geval alles dus in m'n uppie.
Sommigen vinden dat programmeren 'cheaten', maar ik zie niet echt verschil tussen alles zelf in de computer zetten of alles laten doen door ingehuurde sessiemuzikanten. Ja, natuurlijk klinkt dat laatste beter en echter, maar alles ZELF echt spelen kan ik niet dus... dan vind ik het niet veel uitmaken hoe je het voor elkaar krijgt. Het gaat mij dan meer om het eindresultaat, niet om de methode.
Er is dus meer geprogrammeerd nog dan ik dacht. Vanuit jouw visie (niet meer gitaar kunnen spelen en de focus op het componeren) is dat ook zeer begrijpelijk. Ik heb zelf ook wel eens ergens wat bij moeten programmeren, wegens het gebrek aan opname faciliteiten van de drums. Voor het menselijke effect had ik toen met name de fills (al dan niet in meerdere keren) ingespeeld op een synthesizer (midi dus).

Maar inderdaad het gaat om het resultaat. Soms krijg je dat gewoon nooit voor elkaar met alleen een computer, soms ook wel en dan zou de methode uiteraard niet uit moeten maken. Het enige nadeel is dit geval is natuurlijk dat het over het algemeen wat braaf en gelikt gaat klinken. In sommige gevallen kan dat jammer zijn, t.o.v. alles inspelen, maar dat is lang niet altijd het geval.

Ik denk overigens dat er vast bands zijn die nummers van jou live uit zouden willen voeren. Dan valt mijn band overigens af, want we werken momenteel in 't geheel zonder gitaristen .
pi_56070969
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:26 schreef overworld het volgende:
Stuk voor stuk allemaal leuke liedjes, leuke deuntjes en vrij toegankelijk. Heb alleen wel het gevoel dat ik het allemaal al een keertje gehoord heb. En sommige dingen klinken mij iets te 'droog', zoals bijvoorbeeld de gitaar in Downtown.
Maar voor de rest echt supervet, tof dat mensen zelf op hun zoldertje een productie als dit in elkaar weten te zetten en ik ben er van overtuigt dat er een hele grote doelgroep is voor deze muziek! Keep up the good work en stap naar een platenlabel.
Thx! Ach, een platenlabel is zo nineties... Internet is het helemaal. Alleen verdien ik er dan geen moer aan, natuurlijk. (Ik kan trouwens wel via Soundclick laten betalen voor het downloaden van nummers: men kan dan wel gratis alles streamen. Maar ja, ik doe het voor de lol, dus... En ik zou zelf ook niet echt gauw betalen voor onbekende muziek online...)
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:30 schreef Vork het volgende:

Het doet mij ergens een beetje denken aan Motorpsycho. Niet zo zeer qua stijl, maar wel qua diversiteit, en invloeden. Dat is overigens verre van gelikt, maar in het geheel niet storend, eerder bijpassen. Maar je zingt wel vele malen zuiverder.
Hm, Motorpsycho... die is even aan me voorbij gegaan in die 46 jaar...
quote:
Maar inderdaad het gaat om het resultaat. Soms krijg je dat gewoon nooit voor elkaar met alleen een computer, soms ook wel en dan zou de methode uiteraard niet uit moeten maken. Het enige nadeel is dit geval is natuurlijk dat het over het algemeen wat braaf en gelikt gaat klinken. In sommige gevallen kan dat jammer zijn, t.o.v. alles inspelen, maar dat is lang niet altijd het geval.
Het is me opgevallen dat vooral gitaristen zwaar moeite hebben met het simuleren daarvan. Niemand maalt om een nep-piano of nep-fluit, maar zodra je nep-gitaren gebruikt, schijn je heiligschennis te plegen... Grappig is wel dat ik dus op wat Amerikaanse fora de nummers al heb laten horen: in het begin had ik er niet bijgezegd (onbewust) dat de gitaren met plugins en zo waren gespeeld. Toen men over het goede gitaarspel begin, voelde ik me toch wel gedwongen dat alsnog te zeggen. Nou, jongens, sommige die-hard gitaristen werden me toch pissig...! Maar ik denk vooral omdat ze baalden dat ze het niet doorhadden... Nogmaals, mij kan het niet schelen hoe de muziek gemaakt wordt, als het eindresultaat maar is wat ik voor ogen had. Ik moet wel zeggen dat ik niet tegen slecht gesimuleerde gitaren kan: dan heb ik liever een ander instrument. Maar de plugins die ik gebruik, klinken (in mijn oren tenminste!!!) best okay in de mix.
quote:
Ik denk overigens dat er vast bands zijn die nummers van jou live uit zouden willen voeren. Dan valt mijn band overigens af, want we werken momenteel in 't geheel zonder gitaristen .
Jammer van jouw band. Maar wie weet wat er verder nog gaat gebeuren! Ik heb verder trouwens ook geen plannen, hoor. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ik nu een jaar lang niets meer maak. Het lijkt me ook helemaal niets om een contract te hebben met een platenmaatschappij en dan nummers te MOETEN maken. Het idee alleen al... Nee, lang leve de lol!
pi_56104360
TVP
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_56108245
eindelijk kan ik de nummers openen ik ben lang aan het sleutelen en zoeken geweest maar er miste dus een klein bestandje van een plugin

en wat ben ik blij dat ie het nu doet
Ik luister zelf erg graag naar muziek en dan liefst naar zo veel mogelijk verschillende stijlen, van klassiek tot jazz tot poprock tot... eigenlijk alles wel.

Speel zelf wel gitaar maar heb nooit op les gezeten, en kan het ook niet bepaald. Maarja, oefenen he.

De muziek zelf heeft er nu in ieder geval al voor gezorgd dat ik even gerelaxed ben druk aan de studie namelijk en het valt me helemaal niet tegen! in tegendeel zelfs, het klinkt super!

Keep up the good work! (**fluit met vingers in zn mond**)
pi_56108394
jeumig! ik hoor nu unresolved anxiety
die doet wel wat die moet zeg ik voel van die kriebels van men slapen over men rug lopen
doel bereikt
pi_56110427
Ha, ik ben blij dat je de moeite genomen hebt om alles aan de praat te krijgen. En ik ben NOG meer blij met je enthousiasme! En ook om te horen dat ik inderdaad m'n doel bereikt hebt met dat nummer!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:39:41 #46
3878 Vork
Manisch creatief
pi_56130108
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:57 schreef hello_goodbye het volgende:
Thx! Ach, een platenlabel is zo nineties... Internet is het helemaal. Alleen verdien ik er dan geen moer aan, natuurlijk. (Ik kan trouwens wel via Soundclick laten betalen voor het downloaden van nummers: men kan dan wel gratis alles streamen. Maar ja, ik doe het voor de lol, dus... En ik zou zelf ook niet echt gauw betalen voor onbekende muziek online...)
Mensen zijn tegenwoordig al nieteens meer bereid om te bepalen voor bekende muziek, online.
quote:
Hm, Motorpsycho... die is even aan me voorbij gegaan in die 46 jaar...
Zoek maar op, je gaat het vast waarderen .
quote:
Het is me opgevallen dat vooral gitaristen zwaar moeite hebben met het simuleren daarvan. Niemand maalt om een nep-piano of nep-fluit, maar zodra je nep-gitaren gebruikt, schijn je heiligschennis te plegen... Grappig is wel dat ik dus op wat Amerikaanse fora de nummers al heb laten horen: in het begin had ik er niet bijgezegd (onbewust) dat de gitaren met plugins en zo waren gespeeld. Toen men over het goede gitaarspel begin, voelde ik me toch wel gedwongen dat alsnog te zeggen. Nou, jongens, sommige die-hard gitaristen werden me toch pissig...! Maar ik denk vooral omdat ze baalden dat ze het niet doorhadden... Nogmaals, mij kan het niet schelen hoe de muziek gemaakt wordt, als het eindresultaat maar is wat ik voor ogen had. Ik moet wel zeggen dat ik niet tegen slecht gesimuleerde gitaren kan: dan heb ik liever een ander instrument. Maar de plugins die ik gebruik, klinken (in mijn oren tenminste!!!) best okay in de mix.

Jammer van jouw band. Maar wie weet wat er verder nog gaat gebeuren! Ik heb verder trouwens ook geen plannen, hoor. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ik nu een jaar lang niets meer maak. Het lijkt me ook helemaal niets om een contract te hebben met een platenmaatschappij en dan nummers te MOETEN maken. Het idee alleen al... Nee, lang leve de lol!
Typisch en ook een reden dat wij geen gitarist hebben (nouja, we hebben nog geen geschikte gevonden, dus proberen we het nu zonder). Veel (en uiteraard lang niet alle) gitaristen zijn vergelijkmaar met van die vervelende dedicated fans van populaire bands, met een zeer zwart-witte muziekmening. Tussen 'echt' en 'nep' zit ook een heel erg groot grijs gebied.

Daarbij is het ook een kwestie van smaak. Ik heb zelf minder met muziek die is voorzien van een zeer gladde productie een hol-en-kraakhelderde-jaren-80-sound of van die progrock die bestaansrecht ontleent aan het feit dat alles moeilijk en strak en technisch hoogstaand is (uitzonderingen daargelaten), terwijl iemand anders weer struikelt over van die rommelige ruizende we-zitten-verdorie-al-lang-en-breed-nietmee- in-de-60's lowbudget opnames. In beide gevallen maakt men naast het inspelen nog altijd gebruik van een hoop hulpmiddelen om het gewenste effect te bereiken. Is dit dan nep of echt? Zolang het maar past bij dat wat het voor moet stellen, de band, de sfeer, de uitstraling.

Ik haast alle gevallen maakt men gebruik van de computer en al die mensen die een aversie hebben tegen de computer als muziekinstrument danwel attribuut (wat dat is het in feite ook en het wordt ook wel zo gebruikt), die moeten zich dan maar gaan beperken tot acoustische en onversterkte live optredens ofzo.
pi_56130365
Klinkt echt goed!
pi_56134431
Dank je, n0r!

En ik ben het eens met je relaas, Vork.
pi_56134507
TVP
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 18 januari 2008 @ 17:30:19 #50
3878 Vork
Manisch creatief
pi_56134710