abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123249788
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:22 schreef Dale. het volgende:
Vraagje... heeft iemand hier een script die t volgende kan?

Ik heb een folder. Hierin zitten allemaal plaatjes. Nu heb ik een boel dubbele files omdat zij van naam verschillenen. Nu is het veel te veel werk om dit allemaal na te gaan. Daarom zoek een script dat eigenlijk dus checkt welke plaatjes dus allemaal dubbel zijn en dubbele plaatjes verwijderd.
fdupes ;).
జ్ఞ‌ా
pi_123249840
$ fdupes --recursive --noempty /pad/naar/directory

geeft bloedjesnel alle overeenkomende bestanden. Hij zoekt eerst recursief alles, vergelijkt daarna op grootte en daarna op hash.
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:07:00 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123259302
fdupes is inderdaad fantastisch spul! Voor ik dat vond had ik zelf zoiets in elkaar gescript... fdupes is veel beter.
censuur :O
pi_123260424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:07 schreef RemcoDelft het volgende:
fdupes is inderdaad fantastisch spul! Voor ik dat vond had ik zelf zoiets in elkaar gescript... fdupes is veel beter.
heb er inderdaad een mooi script voor weggegooid :P
జ్ఞ‌ా
pi_123519456
Even nog een vraag voor de script guru's:

Ik heb een script die de applicatie status gecontroleerd. Hij controleert op de applicaties al gestart zijn en als dat niet geval is, doet dit script dat voor mij.

Echter ontstaat het probleem dat hij de applicaties na elkaar controleert (PGREP) en gaat dus alleen verder als de exit status van de vorige applicatie nul is, ergo hij start de rest van de applicaties niet op. Dit heb ik deels weten te omzeilen om programma's als daemon te starten, maar de opeenvolgende programma's hebben die mogelijkheid niet (sickbeard & autosub).

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 if [ $APPLICATIONSTATUS -ne 0 ]; then
  case $APPLICATION in
   sabnzbd) 
            /usr/bin/sabnzbdplus -d
            ;;
   SickBeard*)
            /usr/bin/python /home/mainstream/SickBeard/SickBeard.py
            ;;
   AutoSub*)
            /usr/bin/python /home/mainstream/SickBeard/auto-sub/AutoSub.py
            ;;

Heeft het zin om de output te verwijzen naar /dev/null 2>&1 om dit probleem te omzeilen of hoe kan ik dit het best aanpakken.

BVD :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:22:14 #181
332574 µ
alt-m
pi_123519573
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:19 schreef relativity het volgende:
Even nog een vraag voor de script guru's:

Ik heb een script die de applicatie status gecontroleerd. Hij controleert op de applicaties al gestart zijn en als dat niet geval is, doet dit script dat voor mij.

Echter ontstaat het probleem dat hij de applicaties na elkaar controleert (PGREP) en gaat dus alleen verder als de exit status van de vorige applicatie nul is, ergo hij start de rest van de applicaties niet op. Dit heb ik deels weten te omzeilen om programma's als daemon te starten, maar de opeenvolgende programma's hebben die mogelijkheid niet (sickbeard & autosub).
[ code verwijderd ]

Heeft het zin om de output te verwijzen naar /dev/null 2>&1 om dit probleem te omzeilen of hoe kan ik dit het best aanpakken.

BVD :)
Ik doe het zo:
1
2
3
4
pgrep fbpanel || fbpanel&
pgrep RetroShare || RetroShare&
pgrep redshift || redshift -l 52.130:4.659&
pgrep opera || /usr/bin/opera&
Voor elke regel geldt: als het programma niet draait wordt het opgestart :s).
జ్ఞ‌ా
pi_123591503
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:22 schreef µ het volgende:

[..]

Ik doe het zo:
[ code verwijderd ]

Voor elke regel geldt: als het programma niet draait wordt het opgestart :s).
Ja dat weet ik dat dat zo kan, alleen weet ik niet hoe ik dit in mijn script moet verwerken, omdat het afzonderlijke commands zijn.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_124349832
Weet iemand of het volgende kan in VIM? En zo ja hoe?

Bij het copy/paste/delete in VISUAL mode kan ik iets kopieren en dan maar één keer pasten. Ik wil iets kopieren en dan ongelimiteerd pasten zonder dat ik dus die copy actie weer opnieuw moet doen. Hoe doe ik dat?
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:06:33 #184
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124350855
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:48 schreef Dale. het volgende:
Weet iemand of het volgende kan in VIM? En zo ja hoe?

Bij het copy/paste/delete in VISUAL mode kan ik iets kopieren en dan maar één keer pasten. Ik wil iets kopieren en dan ongelimiteerd pasten zonder dat ik dus die copy actie weer opnieuw moet doen. Hoe doe ik dat?
Je kan het in een paste buffer stoppen, even vergeten hoe ookalweer.

Select block, shift " [a-z] y (om te yanken).
dan

shift " [a-z] p (om te pasten).

en a-z zijn dan je buffers, dus je kan een buffer in a hebben, in b en die zijn verschillend.

En dat werkt ook tussen files in dezelfde vim sessie.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_124350893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:06 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Je kan het in een paste buffer stoppen, even vergeten hoe ookalweer.

Select block, shift " [a-z] y (om te yanken).
dan

shift " [a-z] p (om te pasten).

en a-z zijn dan je buffers, dus je kan een buffer in a hebben, in b en die zijn verschillend.

En dat werkt ook tussen files in dezelfde vim sessie.
Super! Ga even proberen dan :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:12:33 #186
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124351183
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:07 schreef Dale. het volgende:

[..]

Super! Ga even proberen dan :)
Moet lukken, ik heb het net getest :P
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_124351305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:12 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Moet lukken, ik heb het net getest :P
pi_128834295
1
2
3
4
5
6
running=$(mysql -u ******** -p******** -e SHOW SLAVE STATUS\G" | /bin/grep "Slave_SQL_Running: ")
if [${running} == "Slave_SQL_Running: Yes"]; then
    /usr/bin/zenity --warning --text="Replication is running\n${running}" --display=:0.0
else
    /usr/bin/zenity --warning --text="Replication is NOT running\n${running}" --display=:0.0
fi
ik krijg constant de melding:
line 2 [: missing `]'
...en hij gaat naar het else statement, terwijl echo ${running} wel degelijk "Slave_SQL_Running: Yes" laat zien...

Weet iemand wat ik fout doe?

-edit-
fixed
== moest zijn =
en hij struikelde over whitespaces.

[ Bericht 3% gewijzigd door KomtTijd... op 11-07-2013 14:37:58 ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:39:29 #189
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128843163
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[ code verwijderd ]

ik krijg constant de melding:
line 2 [: missing `]'
...en hij gaat naar het else statement, terwijl echo ${running} wel degelijk "Slave_SQL_Running: Yes" laat zien...

Weet iemand wat ik fout doe?

-edit-
fixed
== moest zijn =
en hij struikelde over whitespaces.
Waarom zou je dat doen?

als je echo bla | grep -q bla doet dan weet je de return value van grep en dan kan je met een simpele stukje code eea fixen:

1
2
3
4
5
6
echo bla | grep -q bla 
if [ $? -eq 0 ] ; then
   echo "bla found"
else
   echo "bla was not found"
fi
pi_128844030
omdat 3 woorden: quick and dirty.

maar die tip ga ik er morgen toch wel even in verwerken denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')