fdupesquote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:22 schreef Dale. het volgende:
Vraagje... heeft iemand hier een script die t volgende kan?
Ik heb een folder. Hierin zitten allemaal plaatjes. Nu heb ik een boel dubbele files omdat zij van naam verschillenen. Nu is het veel te veel werk om dit allemaal na te gaan. Daarom zoek een script dat eigenlijk dus checkt welke plaatjes dus allemaal dubbel zijn en dubbele plaatjes verwijderd.
heb er inderdaad een mooi script voor weggegooidquote:Op zaterdag 23 februari 2013 23:07 schreef RemcoDelft het volgende:
fdupes is inderdaad fantastisch spul! Voor ik dat vond had ik zelf zoiets in elkaar gescript... fdupes is veel beter.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | if [ $APPLICATIONSTATUS -ne 0 ]; then case $APPLICATION in sabnzbd) /usr/bin/sabnzbdplus -d ;; SickBeard*) /usr/bin/python /home/mainstream/SickBeard/SickBeard.py ;; AutoSub*) /usr/bin/python /home/mainstream/SickBeard/auto-sub/AutoSub.py ;; |
Ik doe het zo:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:19 schreef relativity het volgende:
Even nog een vraag voor de script guru's:
Ik heb een script die de applicatie status gecontroleerd. Hij controleert op de applicaties al gestart zijn en als dat niet geval is, doet dit script dat voor mij.
Echter ontstaat het probleem dat hij de applicaties na elkaar controleert (PGREP) en gaat dus alleen verder als de exit status van de vorige applicatie nul is, ergo hij start de rest van de applicaties niet op. Dit heb ik deels weten te omzeilen om programma's als daemon te starten, maar de opeenvolgende programma's hebben die mogelijkheid niet (sickbeard & autosub).
[ code verwijderd ]
Heeft het zin om de output te verwijzen naar /dev/null 2>&1 om dit probleem te omzeilen of hoe kan ik dit het best aanpakken.
BVD
1 2 3 4 | pgrep fbpanel || fbpanel& pgrep RetroShare || RetroShare& pgrep redshift || redshift -l 52.130:4.659& pgrep opera || /usr/bin/opera& |
Ja dat weet ik dat dat zo kan, alleen weet ik niet hoe ik dit in mijn script moet verwerken, omdat het afzonderlijke commands zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:22 schreef µ het volgende:
[..]
Ik doe het zo:
[ code verwijderd ]
Voor elke regel geldt: als het programma niet draait wordt het opgestart.
Je kan het in een paste buffer stoppen, even vergeten hoe ookalweer.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:48 schreef Dale. het volgende:
Weet iemand of het volgende kan in VIM? En zo ja hoe?
Bij het copy/paste/delete in VISUAL mode kan ik iets kopieren en dan maar één keer pasten. Ik wil iets kopieren en dan ongelimiteerd pasten zonder dat ik dus die copy actie weer opnieuw moet doen. Hoe doe ik dat?
Super! Ga even proberen danquote:Op donderdag 21 maart 2013 21:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je kan het in een paste buffer stoppen, even vergeten hoe ookalweer.
Select block, shift " [a-z] y (om te yanken).
dan
shift " [a-z] p (om te pasten).
en a-z zijn dan je buffers, dus je kan een buffer in a hebben, in b en die zijn verschillend.
En dat werkt ook tussen files in dezelfde vim sessie.
Moet lukken, ik heb het net getestquote:
quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:12 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Moet lukken, ik heb het net getest
1 2 3 4 5 6 | running=$(mysql -u ******** -p******** -e SHOW SLAVE STATUS\G" | /bin/grep "Slave_SQL_Running: ") if [${running} == "Slave_SQL_Running: Yes"]; then /usr/bin/zenity --warning --text="Replication is running\n${running}" --display=:0.0 else /usr/bin/zenity --warning --text="Replication is NOT running\n${running}" --display=:0.0 fi |
Waarom zou je dat doen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]
ik krijg constant de melding:
line 2 [: missing `]'
...en hij gaat naar het else statement, terwijl echo ${running} wel degelijk "Slave_SQL_Running: Yes" laat zien...
Weet iemand wat ik fout doe?
-edit-
fixed
== moest zijn =
en hij struikelde over whitespaces.
1 2 3 4 5 6 | echo bla | grep -q bla if [ $? -eq 0 ] ; then echo "bla found" else echo "bla was not found" fi |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |