Ik geloof eigenlijk vrij weinig van het verhaal dat alle backups die ze gemaakt zijn corrupt zijn. Heb je de corrupte backups zelf al in handen? Weet je uberhaupt wel zeker dat ze over een backupfacaliteit beschikken en deze ook daadwerkelijk gebruiken?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:52 schreef garfield_online het volgende:
[..]
ja sorry, bedoelde mirroring (raid 1)
in zulke opstelling draaiden zij volgens mij. Maar dan snap ik het probleem niet dat het al zo moeilijk is om de data terug te halen...
En de backups die corrupt zijn, daar moet je best ook nog wel iets van kunnen terughalen...
Zelfs dat niet: je zorgt maar dat je kopietjes van je backups offsite bewaart. Ik zou serieus overwegen om een advocaat in te schakelen.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:43 schreef garfield_online het volgende:
Overmacht lijkt me eerder als het datacenter onderwater loopt of als iemand hun servers steelt ofzo...
ik heb daar vandaag om gevraagd. Ik heb ook ge-eist dat ik uiterlijk vandaag een antwoord hierop wou hebben omdat het ondertussen al zo'n 96u is geleden dat ik voor het laatst iets van hun heb gehoord.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:03 schreef DaneV het volgende:
[..]
Ik geloof eigenlijk vrij weinig van het verhaal dat alle backups die ze gemaakt zijn corrupt zijn. Heb je de corrupte backups zelf al in handen? Weet je uberhaupt wel zeker dat ze over een backupfacaliteit beschikken en deze ook daadwerkelijk gebruiken?
Voor mij klinkt het meer als een smoes. Zeggen dat de backups corrupt zijn is nog altijd beter dan zeggen dat ze vergeten zijn de cron in te stellen of dat er helemaal geen backups bestaan...
Daar heb je helemaal gelijk in, en daarom denk ik ook zeker dat je kans hebt om je geld wat je aan de host hebt betaald terug te krijgen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:16 schreef garfield_online het volgende:
[..]
Algemene Voorwaarden etc, oké, maar als een provider in hun specificaties zegt een dagelijkse backup te maken, dan moeten ze zich hier toch ook gewoon aan houden?
Een provider kan toch ook niet zeggen:
U heeft 5GB webruimte terwijl u maar 3GB krijgt?
Hun backup systeem zou op een externe 2TB lacie backup disk worden gemaakt. Je gaat mij niet vertellen dat ze die zomaar eventjes verwijderen omdat het corrupt was. Ik vermoed dat ze nooit backups hadden en nu in de problemen zitten.quote:Helaas hebben wij deze corrupte backups niet meer voorhanden, deze waren onherstelbaar en zijn daarom ook gewist van onze backup server.
Ja daar ben ik nu mee bezig. Heb zelf de helft van de klanten (alle klanten sinds februari 2007) zelf handmatig opnieuw moeten aanmaken. Hierbij hebben ze alle instellingen aan de website/email accounts/paswoorden/user accounts/ftp accounts, ga zo maar door ook opnieuw moeten instellen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Backups gewist? Suuuuuure. Dan ben je helemaal idioot, want een klant heeft recht op die backups, corrupt of niet. Zo te zien hebben ze gegokt ze nooit nodig te hebben en verloren. Zo schadeplichtig als de pest, dus. Heb jij je eigen klanten al gesproken, uitleg gegeven en zo?
Ah e-dentifyquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:14 schreef sh4dow het volgende:
E-dentify:|
http://www.webhostingtalk(...)-dit.html#post929192
Sim-pel. Mensen hebben er geen geld voor over, als je voor een dubbeltje op de eerste rang kan, waarom dan een kwartje of nog erger, halve euro uitgeven? En dan is het natuurlijk héél onverwacht dat de service nul is en men zich niet aan de afspraken houdtquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:26 schreef DaneV het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe die lui het voor elkaar krijgen om na jaren van zo`n slechte dienstverlening nog steeds actief te zijn op de webhostingmarkt....
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:48 schreef Simsfan88 het volgende:
TVP. Binnenkort topic even doorlezen.
Nonsens. Een bedrijf kan nog zo hard roepen dat ze aansprakelijkheid uitsluiten, maar wanneer blijkt dat hetgeen ze beloven niet geleverd wordt, in dit geval omdat ze geen backups maken (een backup die structureel corrupt is, is geen backup), dat ze wel degelijk aansprakelijk zijn voor de kosten c.q. schade die hieruit voortvloeit.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:36 schreef DaneV het volgende:
[..]
![]()
Nogmaals, er valt waarschijnlijk niks te sue-en omdat iedere hoster zich in de algemene voorwaarden vaak volledig indekt tegen schadeclaims bij verlies van data.
Of terwijl, doe geen moeite en steek je energie in het begeleiden van je klanten om het verlies zo klein mogelijk te maken
Oh ja, die ken ik wel. Leuk bedrijf is dat:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:14 schreef sh4dow het volgende:
E-dentify:|
http://www.webhostingtalk(...)-dit.html#post929192
Welke afspraken heb je met je eigen klanten gemaakt over backups? Kunnen ze zelf backups maken van al hun gegevens?quote:Op maandag 14 januari 2008 00:28 schreef garfield_online het volgende:
Het is nog niet zo ver, maar hier gaan wij schadeclaims voor krijgen denk ik. Hoe moeten we dit aanpakken? Kunnen we die schadeclaims door verwijzen of eigen schadeclaim opstellen tegenover dat webhosting bedrijf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |