abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:36:50 #42
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_56042169
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:37 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik zou hen nu al vast aansprakelijk stellen. En als het niet een BV is, misschien ook al beslag leggen.

Nogmaals, er valt waarschijnlijk niks te sue-en omdat iedere hoster zich in de algemene voorwaarden vaak volledig indekt tegen schadeclaims bij verlies van data.

Of terwijl, doe geen moeite en steek je energie in het begeleiden van je klanten om het verlies zo klein mogelijk te maken
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2008 @ 09:38:10 #43
43556 miss_dynastie
pi_56042190
In hoeverre is corrupt trouwens corrupt? Soms kun je ze met wat moeite toch uitlezen en knip- en plakwerk een en ander terugzetten. Ik zou vragen om de bestanden.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:40:59 #44
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_56042245
hoho!

Ten eerste striping is absoluut VERBODEN!! voor dit soort bedrijven. Tenzij het een striping-mirror is (RAID10). Als 1 van de disken stuk is dan heb je een probleem, echter, dit is op te lossen!!!

Maar wees er snel bij! Ik heb pas een RAID5 met 2 defecte schijven gehad, en die is voor paar duizend euro prima gefixed. Alle data is terug gehaald! Ik zou dat eens gaan aandragen!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:40:59 #45
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56042246
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:36 schreef DaneV het volgende:

Nogmaals, er valt waarschijnlijk niks te sue-en omdat iedere hoster zich in de algemene voorwaarden vaak volledig indekt tegen schadeclaims bij verlies van data.
Als je een contract afsluit waarin gesproken wordt over dagelijkse backups (en je daar ook voor betaald, al heb ik dat TS nog niet zien roepen), dan lijkt 't me vrij logisch dat je een bedrijf aansprakelijk kunt stellen voor schade als hun dienst niet functioneert.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56042527
Ik hang even mee in dit topic vanwege de leerzaamheid en de uiteindelijke onthulling van de naam van deze prutsers.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_56042550
quote:
Algemene voorwaarden zijn natuurlijk niet leidend, de wetgeving is leidend. Als TS met dat striping kan bewijzen dat de hoster nalatig is geweest dan zit daar zeker een opening.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:02:52 #48
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_56042631
Volgens mij is de belangrijkste vraag van TS op dit moment *hoe* hij zijn provider aansprakelijk kan stellen. Wie weet hier meer van? Mij lijkt het genoeg om een aangetekende brief te sturen met daarin duidelijk en bondig beschreven dat bedrijf van TS het bedrijf van de provider aansprakelijk stelt. Als je al weet wat de schade in euro's is kan je dit er meteen bij vermelden. Anders sowieso aansprakelijk stellen en zodra je hebt uitgerekend wat voor vergoeding je eist dit in een vervolgbrief meedelen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_56043575
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 07:58 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

striping = 1 disk van de 2 stuk, alles weg (snelheid, geen zekerheid)
ja sorry, bedoelde mirroring (raid 1)
in zulke opstelling draaiden zij volgens mij. Maar dan snap ik het probleem niet dat het al zo moeilijk is om de data terug te halen...

En de backups die corrupt zijn, daar moet je best ook nog wel iets van kunnen terughalen...

[ Bericht 24% gewijzigd door garfield_online op 15-01-2008 10:57:58 ]
Garfield!!!!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:56:13 #50
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_56043669
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:58 schreef FJD het volgende:

[..]

Algemene voorwaarden zijn natuurlijk niet leidend, de wetgeving is leidend. Als TS met dat striping kan bewijzen dat de hoster nalatig is geweest dan zit daar zeker een opening.
Dat de hoster voor Raid-0 kiest voor een dienst waarbij data en continuiteit cruciaal is vind ik ook op zijn minst vreemd te noemen. Maar dan nog denk ik niet dat het leveren van een kwalitatief slecht product (zo noem ik webhosting die op raid-0 zonder mirroring wordt aangeboden) een reden kan zijn voor schadevergoeding op het moment dat dit in de AV`s is uitgesloten. Er zijn namelijk zo veel gevallen te noemen waarbij er door derden schade wordt geleden omdat een product kwalitatief aan de wensen overlaat.

Nogmaals, ik denk wel dat je mede door bovenstaande je reeds betaalde bedragen terug kunt krijgen omdat je niet het product hebt gekregen wat je had mogen verwachten. Het is echter wel zo dat je hierbij als consument vaak een stuk sterker staat dan B2B klant.
pi_56043690
Het staat en valt volgensmij allemaal met de algemene voorwaarde. Als daar niets over backups in staat dan kan je het vergeten. Het is namelijk niet wettelijk bepaald dat een provider backups moet maken. Daarnaast ligt het er ook aan wat jij in je algemene voorwaarde hebt staan. Stel jij hebt erin staan dat je backups verzorgt (omdat je dacht dat jou provider dit zou doen) en jou provider heeft het er niet in staan dan kan je nog wel wat problemen verwachten.

Zelf ben ik redelijk veel tijd kwiijt geweest om dit voor mij goed vast te leggen bij een jurist...

[edit]

Daarnaast als de provider backups maakt maar deze zijn corrupt wordt het al moeilijker om ze op nalatigheid te pakken. (Let op.... een rechter ziet het anders dan de meeste hier)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:03:28 #52
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_56043872
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:52 schreef garfield_online het volgende:

[..]

ja sorry, bedoelde mirroring (raid 1)
in zulke opstelling draaiden zij volgens mij. Maar dan snap ik het probleem niet dat het al zo moeilijk is om de data terug te halen...

En de backups die corrupt zijn, daar moet je best ook nog wel iets van kunnen terughalen...
Ik geloof eigenlijk vrij weinig van het verhaal dat alle backups die ze gemaakt zijn corrupt zijn. Heb je de corrupte backups zelf al in handen? Weet je uberhaupt wel zeker dat ze over een backupfacaliteit beschikken en deze ook daadwerkelijk gebruiken?

Voor mij klinkt het meer als een smoes. Zeggen dat de backups corrupt zijn is nog altijd beter dan zeggen dat ze vergeten zijn de cron in te stellen of dat er helemaal geen backups bestaan...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:07:59 #53
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_56043972
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:43 schreef garfield_online het volgende:
Overmacht lijkt me eerder als het datacenter onderwater loopt of als iemand hun servers steelt ofzo...
Zelfs dat niet: je zorgt maar dat je kopietjes van je backups offsite bewaart. Ik zou serieus overwegen om een advocaat in te schakelen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_56044178
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:03 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ik geloof eigenlijk vrij weinig van het verhaal dat alle backups die ze gemaakt zijn corrupt zijn. Heb je de corrupte backups zelf al in handen? Weet je uberhaupt wel zeker dat ze over een backupfacaliteit beschikken en deze ook daadwerkelijk gebruiken?

Voor mij klinkt het meer als een smoes. Zeggen dat de backups corrupt zijn is nog altijd beter dan zeggen dat ze vergeten zijn de cron in te stellen of dat er helemaal geen backups bestaan...
ik heb daar vandaag om gevraagd. Ik heb ook ge-eist dat ik uiterlijk vandaag een antwoord hierop wou hebben omdat het ondertussen al zo'n 96u is geleden dat ik voor het laatst iets van hun heb gehoord.
Als zij zeggen corrupte backups te hebben wil ik die nu gewoon zelf zien. Zie ik ze niet, dan ga ik er bijna vanuit dat er nooit backups waren...

Algemene Voorwaarden etc, oké, maar als een provider in hun specificaties zegt een dagelijkse backup te maken, dan moeten ze zich hier toch ook gewoon aan houden?

Een provider kan toch ook niet zeggen:
U heeft 5GB webruimte terwijl u maar 3GB krijgt?
Garfield!!!!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:23:15 #55
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_56044332
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:16 schreef garfield_online het volgende:

[..]
Algemene Voorwaarden etc, oké, maar als een provider in hun specificaties zegt een dagelijkse backup te maken, dan moeten ze zich hier toch ook gewoon aan houden?

Een provider kan toch ook niet zeggen:
U heeft 5GB webruimte terwijl u maar 3GB krijgt?
Daar heb je helemaal gelijk in, en daarom denk ik ook zeker dat je kans hebt om je geld wat je aan de host hebt betaald terug te krijgen.
Maar een schadevergoeding voor de verloren data lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Je zou deze vraag ook op webhostingtalk.nl neer kunnen leggen. Daar zijn ook nogal wat mensen aanwezig die weten waar ze over praten.
pi_56046233
Ik heb trouwens gevraagd om deze corrupte backup in te mogen zien (dat ze die beschikbaar stellen zodat ik deze kan downloaden en misschien zelf iets van kan restoren).

Hierop kreeg ik het antwoord:
quote:
Helaas hebben wij deze corrupte backups niet meer voorhanden, deze waren onherstelbaar en zijn daarom ook gewist van onze backup server.
Hun backup systeem zou op een externe 2TB lacie backup disk worden gemaakt. Je gaat mij niet vertellen dat ze die zomaar eventjes verwijderen omdat het corrupt was. Ik vermoed dat ze nooit backups hadden en nu in de problemen zitten.
Garfield!!!!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:16:46 #57
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_56046761
Het klinkt mij nogal vreemd in de oren. Op basis van de informatie die je geeft heb ik het idee dat er nooit backups waren of dat er grove fouten zijn gemaakt.

In ieder geval aansprakelijk stellen. Als ze het dan op overmacht gooien dan zullen ze die overmacht ook moeten bewijzen lijkt mij. Dus de corrupte bestanden kunnen tonen en eventueel door een deskundige laten onderzoeken om de authenticiteit en eventueel de oorzaak te kunnen bewijzen.

Hoe dan ook heeft dit bedrijf een ernstig probleem. Zou je mij niet de naam via PM door willen geven? Ik heb ook sites bij verschillende providers lopen en hoor graag van dit soort incidenten.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2008 @ 13:21:25 #58
43556 miss_dynastie
pi_56046875
Backups gewist? Suuuuuure. Dan ben je helemaal idioot, want een klant heeft recht op die backups, corrupt of niet. Zo te zien hebben ze gegokt ze nooit nodig te hebben en verloren. Zo schadeplichtig als de pest, dus. Heb jij je eigen klanten al gesproken, uitleg gegeven en zo?
pi_56047430
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Backups gewist? Suuuuuure. Dan ben je helemaal idioot, want een klant heeft recht op die backups, corrupt of niet. Zo te zien hebben ze gegokt ze nooit nodig te hebben en verloren. Zo schadeplichtig als de pest, dus. Heb jij je eigen klanten al gesproken, uitleg gegeven en zo?
Ja daar ben ik nu mee bezig. Heb zelf de helft van de klanten (alle klanten sinds februari 2007) zelf handmatig opnieuw moeten aanmaken. Hierbij hebben ze alle instellingen aan de website/email accounts/paswoorden/user accounts/ftp accounts, ga zo maar door ook opnieuw moeten instellen.
Dus je kunt nogal nagaan wat voor een werk dit was....

Garfield!!!!!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:00:26 #60
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56047782
OMG wat een verhaal.

Ik denk ook dat er nooit backups zijn geweest als ze zeggen dat ze die hebben gewist. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_56047800
Hoe heet die hut nou?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:08:52 #62
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_56047968
wordt natuurlijk straks helemaal feest als het bedrijf over de kop gaat van de schadeclaims
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:14:36 #63
76312 sh4dow
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:37:15 #64
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_56048551
Je hebt toch wel een SLA met die firma? Daarin zou moeten staan wat je in dit soort gevallen kan verwachten?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:26:26 #65
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_56049654
quote:
Ah e-dentify . In dat geval kan ik je garanderen dat er geen backups gemaakt zijn. Ik snap nog steeds niet hoe die lui het voor elkaar krijgen om na jaren van zo`n slechte dienstverlening nog steeds actief te zijn op de webhostingmarkt....
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2008 @ 15:55:44 #66
43556 miss_dynastie
pi_56050299
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:26 schreef DaneV het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe die lui het voor elkaar krijgen om na jaren van zo`n slechte dienstverlening nog steeds actief te zijn op de webhostingmarkt....
Sim-pel. Mensen hebben er geen geld voor over, als je voor een dubbeltje op de eerste rang kan, waarom dan een kwartje of nog erger, halve euro uitgeven? En dan is het natuurlijk héél onverwacht dat de service nul is en men zich niet aan de afspraken houdt
pi_56060526
TVP. Binnenkort topic even doorlezen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:03:01 #68
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_56060976
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:48 schreef Simsfan88 het volgende:
TVP. Binnenkort topic even doorlezen.
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
pi_56065384
quote:

[..]

Of terwijl, doe geen moeite en steek je energie in het begeleiden van je klanten om het verlies zo klein mogelijk te maken
Nonsens. Een bedrijf kan nog zo hard roepen dat ze aansprakelijkheid uitsluiten, maar wanneer blijkt dat hetgeen ze beloven niet geleverd wordt, in dit geval omdat ze geen backups maken (een backup die structureel corrupt is, is geen backup), dat ze wel degelijk aansprakelijk zijn voor de kosten c.q. schade die hieruit voortvloeit.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:14:07 #70
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_56066312
quote:
Oh ja, die ken ik wel. Leuk bedrijf is dat:

http://www.ispam.nl/archi(...)ify-2500-euro-boete/
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:48:57 #71
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_56066846
Geweldig
pi_56077900
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:28 schreef garfield_online het volgende:
Het is nog niet zo ver, maar hier gaan wij schadeclaims voor krijgen denk ik. Hoe moeten we dit aanpakken? Kunnen we die schadeclaims door verwijzen of eigen schadeclaim opstellen tegenover dat webhosting bedrijf?
Welke afspraken heb je met je eigen klanten gemaakt over backups? Kunnen ze zelf backups maken van al hun gegevens?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')