Klopt, maar ja, nu kun je sowieso weinig meer doen toch? Die gegevens zijn er niet en grote kans dat de schadeclaims zullen komen. Heb je een rechtsbijstandverzekering?quote:Op maandag 14 januari 2008 13:30 schreef garfield_online het volgende:
[..]
ja dat sowieso maar daat schiet ik nu helaas niet zoveel mee op...
Murphy komt vroeg of laat bij iedere amateurhoster een keer langsquote:Op maandag 14 januari 2008 00:58 schreef garfield_online het volgende:
het heeft voor een 1.5 jaar mooi gewerkt, tot nu...
Zo lang zij hun algemene voorwaarden op orde hebben, zal er waarschijnlijk geen cent te claimen vallen.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:16 schreef devv05 het volgende:
Lijkt me wel dat je de schade gewoon op hen kunt verhalen als zij de dienst niet leveren waar ze contractueel toe verplicht zijn. Ben wel benieuwd verder dus ik ga het ook even volgen.
Zal me verbazen. Als je toezegt in je overeenkomst dagelijks back-ups te maken en klanten moeten een jaar terug, zal het je moeite kosten dat met droge ogen te beweren.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:27 schreef DaneV het volgende:
de backups verdwenen zijn wegens overmacht zul je ook daar nog veel moeite voor moeten doen.
hun backups werden altijd corrupt opgeslagen. Dat lijkt me niet echt overmacht.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:27 schreef DaneV het volgende:
[..]
Zo lang zij hun algemene voorwaarden op orde hebben, zal er waarschijnlijk geen cent te claimen vallen.
Hooguit kun je betaalde bedragen terug vorderen omdat de dienst waarvoor betaald is niet geleverd is. Maar op het moment dat hun beweren dat de backups verdwenen zijn wegens overmacht zul je ook daar nog veel moeite voor moeten doen.
Schade nemen en verhuizen naar een echte host
maar hoe gaat zoiets in zen werk?quote:Op maandag 14 januari 2008 21:37 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik zou hen nu al vast aansprakelijk stellen. En als het niet een BV is, misschien ook al beslag leggen.
striping = 1 disk van de 2 stuk, alles weg (snelheid, geen zekerheid)quote:Op maandag 14 januari 2008 23:15 schreef garfield_online het volgende:
Ze werken volgens hun in een RAID opstelling (striping) waardoor je opzich al een redelijke backup zou moeten hebben. Verder maken ze dagelijks een backup van hun servers op een 2TB lacie systeem (is opzich wel een goed systeem btw). Enkel die backups zijn dus allemaal corrupt. (hoe krijg je het voor elkaar).
Dusja, van hun raid hardeschijf krijgen ze niets meer, ook niet de recovery daarvan. En hun backups zijn corrupt. Echt knap om dat voor elkaar te spelen.
Als bedrijfje heb je een rechtsbijstandverzekering? Die inschakelen? Als je geen rechtsbijstand hebt en je alles zelf moet uitdokteren, terwijl die hosting hoogstwaarschijnlijk wel rechtsbijstand heeft wens ik je veel succes.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:42 schreef garfield_online het volgende:
[..]
maar hoe gaat zoiets in zen werk?
want ik heb hier geen ervaring mee...
Als TS dan in de mail heeft hangen dat ze RAID in striping hebben hangen als backup dan is er denk ik wel genoeg ruimte om ze nalatigheid of iets in die richting te verwijten. Sowieso is daar voldoende ruimte voor maar met dit soort feitenmateriaal sta je stukken sterker.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:58 schreef DABAMaster het volgende:
striping = 1 disk van de 2 stuk, alles weg (snelheid, geen zekerheid)
quote:Op maandag 14 januari 2008 21:37 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik zou hen nu al vast aansprakelijk stellen. En als het niet een BV is, misschien ook al beslag leggen.
Als je een contract afsluit waarin gesproken wordt over dagelijkse backups (en je daar ook voor betaald, al heb ik dat TS nog niet zien roepen), dan lijkt 't me vrij logisch dat je een bedrijf aansprakelijk kunt stellen voor schade als hun dienst niet functioneert.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:36 schreef DaneV het volgende:
Nogmaals, er valt waarschijnlijk niks te sue-en omdat iedere hoster zich in de algemene voorwaarden vaak volledig indekt tegen schadeclaims bij verlies van data.
Algemene voorwaarden zijn natuurlijk niet leidend, de wetgeving is leidend. Als TS met dat striping kan bewijzen dat de hoster nalatig is geweest dan zit daar zeker een opening.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:36 schreef DaneV het volgende:
Nogmaals, er valt waarschijnlijk niks te sue-en omdat iedere hoster zich in de algemene voorwaarden vaak volledig indekt tegen schadeclaims bij verlies van data.
ja sorry, bedoelde mirroring (raid 1)quote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:58 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
striping = 1 disk van de 2 stuk, alles weg (snelheid, geen zekerheid)
Dat de hoster voor Raid-0 kiest voor een dienst waarbij data en continuiteit cruciaal is vind ik ook op zijn minst vreemd te noemen. Maar dan nog denk ik niet dat het leveren van een kwalitatief slecht product (zo noem ik webhosting die op raid-0 zonder mirroring wordt aangeboden) een reden kan zijn voor schadevergoeding op het moment dat dit in de AV`s is uitgesloten. Er zijn namelijk zo veel gevallen te noemen waarbij er door derden schade wordt geleden omdat een product kwalitatief aan de wensen overlaat.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Algemene voorwaarden zijn natuurlijk niet leidend, de wetgeving is leidend. Als TS met dat striping kan bewijzen dat de hoster nalatig is geweest dan zit daar zeker een opening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |