kon ook geen filmpje vindenquote:Op maandag 14 januari 2008 00:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben echt razend benieuwd. Het is niet normaal hoeveel mensen deze jongen opgehemeld wordt. Z'n goal heb ik nog niet gezien overigens.
http://www.d1g.com/video/show/1686877quote:Op maandag 14 januari 2008 00:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ben echt razend benieuwd. Het is niet normaal hoeveel mensen deze jongen ophemelen. Z'n goal heb ik nog niet gezien overigens.
quote:Op maandag 14 januari 2008 00:25 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
http://www.d1g.com/video/show/1686877
quote:Op maandag 28 januari 2008 17:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heeft ie een 'dinnetje?
quote:
http://ca.youtube.com/watch?v=tXy-ND3bMhY&feature=relatedquote:Op maandag 28 januari 2008 18:22 schreef jorienvdherik het volgende:
goals van dit weekend iemand een link ?
laten we dat maar eens doen danquote:Op maandag 4 februari 2008 15:21 schreef Dos37 het volgende:
Ja je kan al een wereld elftal maken met tieners.
Kuszczak is 25 man...quote:Op maandag 4 februari 2008 16:30 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
laten we dat maar eens doen dan
----------------Kuszczak-----------------
----------------------------------------------
Ramos------Senderos------Marcelo
----------------------------------------------
------------------Mikel---------------------
--------F. Gago-------Fabregas-------
-----------------Giovani-------------------
-----------------------------------------------
------Messi-----Pato-----Krkić-------
moeilijker om verdedigers te vinden dan aanvallers
Je bent onze vriend vergetenquote:Op maandag 4 februari 2008 20:16 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, je hebt ook nog Denílson, Nicklas Bendtner en Theo Walcott van Arsenal, Ben Sahar van Chelsea, Anderson van Man Utd, Micah Richards, Michael Johnson en Stephen Ireland van Man City, Gareth Bale van Spurs, Sergio Agüero van Atlético, Sergio Asenjo van Valladolid, Diego Capel van Sevilla en Juan Mata en Ever Banega van Valencia bijvoorbeeld. En de jongens uit onze competitie.
Nee, want Benzema is 20.quote:Op maandag 4 februari 2008 23:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je bent onze vriend vergetenBenzema
quote:AC Milan in de ban van Pato
Door JAN-CEES BUTTER
ROTTERDAM/MILAAN - Alexandre Pato is de nieuwe revelatie bij AC Milan. De Braziliaan, achttien jaar oud, speelt vanavond tegen Arsenal in de Champions League. Inzet is een plaats in de kwartfinales. Het eerste duel eindigde in 0-0.
Eigenlijk is het een wonder dat hij nog leeft. Alexandre Pato, de nieuwe revelatie van AC Milan, was nog maar net tien jaar oud toen artsen een kwaadaardig gezwel onder zijn arm ontdekten. Zijn familie was ten einde raad. Het ontbrak ze aan financiële middelen voor een operatie.
Pato kreeg hulp van Paulo Roberto Mussi, een bevriende dokter. Hij bood aan om de tumor kosteloos te verwijderen. Alexandre Pato is hem daar eeuwig dankbaar voor. Zijn liefde voor de bal was als tienjarige immers nog lang niet bekoeld.
Want de bal is zijn leven. Pato liep op z’n derde al te dribbelen in de gymzaal van Pato Branco. In 2001 - hij was toen elf jaar oud - verliet hij zijn ouderlijk huis om z’n geluk te beproeven bij Internacional Porto Alegre, de club waarmee hij op zeventienjarige leeftijd de wereldbeker voor clubs won.
Bij Internacional ontwikkelde Pato zich tot de speler die hij nu is. Hij accelereert razendsnel en weet zijn explosiviteit te koppelen aan inzicht en trefzekerheid. Niet voor niets werd hij vorig jaar begeerd door alle Europese topclubs.
AC Milan kocht Pato vorige zomer voor 22 miljoen van Internacional. Pato tekende een contract voor vijf jaar en kon zijn geluk niet op. „Om met Kaká en Ronaldo in een team te spelen is als een droom voor mij,” zei Pato.
Aanvankelijk werd zijn komst met scepsis begroet. Pato was immers nog een groentje, moest zich nog bewijzen. Bovendien was hij pas vanaf 1 januari speelgerechtigd. Was hij dat geld wel waard?
Pato legde de sceptici het zwijgen op. Bij zijn officiële debuut in de wedstrijd tegen Napoli (5-2) was hij direct trefzeker. Ook tegen Genoa (2-0) en Fiorentina (1-0) nam hij de treffers voor zijn rekening.
Inmiddels klinkt er geen andere naam dan Pato in Milaan. De adoratie rond zijn persoon neemt dezelfde vormen aan als bij zijn landgenoten Kaká en Ronaldo, met wie hij na de winterstop een succesvol aanvalstrio vormde. Ronaldo moet echter vrezen voor zijn carrière na z’n knieblessure van vorige maand.
Italiaanse kranten waren lyrisch. Ze hadden het over Ka-Pa-Ro, een verwijzing naar de Braziliaanse drie-eenheid. Ook trainer Carlo Ancelotti liet zich lovend uit over zijn aanvalslinie. „Met Ka-Pa-Ro is Ronaldinho niet meer nodig,” refereerde hij aan geruchten over een mogelijke komst van Ronaldinho.
Ook voorzitter Silvio Berlusconi is tevreden over de dure aankoop. Hij verwacht komend seizoen dertig doelpunten van de jonge Braziliaan. „Pato is het beste wat Milan de laatste tien jaar is overkomen,” jubelde hij.
Pato (Portugees voor eend) neemt de lyrische woorden voor lief. Vorige week werd zijn eerste officiële Milan-shirt geveild. Opbrengst? Ruim 16.000 euro.
Dat was hij 3 jaar geledenquote:
Daar kon hij niet zoveel aan doen. Milan speelde erg verdedigend en hij kreeg maar weinig ballen. Ben benieuwd vanavond.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 08:31 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hopen dat als ie vanavond speelt ie net zo onzichtbaar is als twee weken terug
Had er veel over gehoord voor die wedstrijd en dat was de eerste hele wedstrijd die ik van hem zag. Maar hij was toen ook net geblesseerd geweest, en Milan speelde inderdaad verre van aanvallend.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Daar kon hij niet zoveel aan doen. Milan speelde erg verdedigend en hij kreeg maar weinig ballen. Ben benieuwd vanavond.
Van mij mag hij uitblinken, zolang Arsenal maar één doelpuntje meer maakt dan Milan.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Had er veel over gehoord voor die wedstrijd en dat was de eerste hele wedstrijd die ik van hem zag. Maar hij was toen ook net geblesseerd geweest, en Milan speelde inderdaad verre van aanvallend.
Als ie vanavond maar niet uitblinkt, vind ik het wel goed en hoop ik op weer een nieuwe topper
Pech voor de keeper, leuk afgemaaktquote:Op donderdag 27 maart 2008 09:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Een leuke goal bij z'n debuut in Brazilië.
quote:Pato: "Mijn ouders belden me huilend op"
Het debuut van Alexandre Pato voor Brazilië is heel bijzonder: de 18-jarige maakte woensdag in Londen de enige goal in Zweden-Brazilië, een heruitgave van de WK-finale van 1958. Pato, die op het uur mocht invallen, strafte in de 72e minuut een blunder van de Zweedse doelman Rami Shaaban af.
Na de wedstrijd werd de Milan-spits overladen met felicitaties. "Mijn ouders belden me huilend op", zegt Pato. "Ik was ook ontroerd, want ik ben hen alles verschuldigd. Er bestaat niets mooiers in het leven dan je ouders op deze manier te bedanken."
Alleen Pelé, Rivaldo, Ronaldinho en Zico scoorden bij hun debuut voor de nationale ploeg. "Allemaal fenomenen", reageerde Pato. "Dat ben ik nog niet."
quote:Pato legt toekomst in handen van Ancelotti
Alexandre Pato wil pas een besluit over zijn toekomst nemen nadat hij heeft gesproken met Carlo Ancelotti. De trainer, die komend seizoen aan de slag gaat bij Chelsea, zou de jonge aanvaller graag mee willen nemen naar Londen.
De negentienjarige spits van AC Milan twijfelt over waar hij zijn carrière zal voortzetten. Hoewel de Braziliaan nog een langdurig contract heeft in Italië, trekt de kans om bij Chelsea aan de slag te gaan hem ook. Binnenkort zal Pato dan ook een besluit over zijn toekomst nemen.
"Het is een grote eer om in verband te worden gebracht met een club als Chelsea", zegt Pato in gesprek met Gazzetta dello Sport. "Maar ik zal eerst met Ancelotti spreken, pas daarna ga ik om tafel met het bestuur van AC Milan. Ik hoop eind juni op meer duidelijkheid over mijn toekomst."
"Op dit moment is er nog niets beslist", reageert Pato op berichten dat hij reeds getekend zou hebben bij de Londense club. "Ik wil eerst met Ancelotti praten omdat hij voor mij heel veel betekent. Hij is een sensationale man, ik heb veel aan hem te danken. Voordat ik een beslissing neem praat ik eerst met hem."
Ziek, die gast heeft altijd wat.quote:Alexandre Pato heeft de training van AC Milan woensdag verlaten met een dijbeenblessure • De Braziliaanse aanvaller zal zondag de seizoensopener tegen Sampdoria naar alle waarschijnlijkheid aan zich voorbij moeten laten gaan • Tests moeten de komende dagen uitwijzen hoe ernstig de kwetsuur is • Tijdens het vorig seizoen stond Pato ook al langdurig buitenspel door spierblessures
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |