Ik vind het vooral hypocriet. Wel een auto hebben (wat dus het meteen het meest milieuvervuilende is aan een auto) en dan een beetje in je moestuin aanklooien.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:36 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat het op deze manier juist helemaal niet gaat vervelen. Genoeg afwisseling tussen autarkje spelen en een gewone baan hebben, tussen provisorisch houthakken en in de moestuin bezig zijn, en in de decadente auto of PC-met-internet kruipen.
Je ziet het hier in Nijmegen best veel, alternatievelingen-met-volkstuin-en-uitzendbaantjes wanneer nodig, of bewust levende freelancers met weer diezelfde volkstuin.
Want dan weten wij dat ofzoquote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:13 schreef LXIV het volgende:
Iedereen gaat er inderdaad van uit dat Sigme het óf doet omdat ze geen zin meer heeft om veel te werken, óf vanuit een bepaald idealistisch doel.
Misschien vind ze het gewoonweg veel leuker om in de herfst haar appelbomen te snoeien dan in een suffe managementmeeting te zitten. Om in de lente erbij te zijn wanneer een ooi lammetjes werpt dan de fouten uit het een of andere stuk software te zoeken. Zelfs wanneer ze bji dat werk eerder moe of vies wordt. Misschien heeft ze wel meer het gevoel dat ze leeft wanneer ze buiten bezig is met de natuur.
En misschien is het voor haar gewoon het meest praktische om ongeveer 1/4 te blijven werken in haar oude vak, en de rest aan haar experiment te besteden. Voldoende geld én nog lekker veel tijd.
Dat denk ik dan tenminste.
Dat we vooral moeten weten dat het om een autarkisch experiment gaat (rotwoord trouwens, Hitler wilde Duitsland autarkisch maken), maar dat we ons er geen illusies bij moeten maken. Wat voor experiment is dit, want ik heb niet anders gelezen dan dat Sigme een vriezer vol met lammetjesvlees heeft.quote:
Nou ja, op een onbewoond eiland ben je alle dagen vrij. Geen pietsie pech want je hoeft er niets hequote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:23 schreef LXIV het volgende:
Omdat Herr Hitler Duitsland autarkisch wilde maken maakt het nog niet fout ofzo. Dan zouden snelwegen, sociale voorzieningen en massamoord opeens óók fout zijn. Maar dat terzijde.
Die vriezer met lammetjesvlees had Sigme toch al. Nu wil ze significant minder gaan werken, en haar tijd gebruiken om meer zelf te produceren. Dat is toch erg interessant.
Ok, ben niet geheel onbevooroordeeld, want het was nota bene ikzelf die haar vroeg eens hierover in een topic te vertellen. Tevens bedenker van de TT. Dus..
Maar goed, gezien alle topic hier op FOK! is dit toch een van de meest interessante, niet dan?
Voor papierproductie wordt wel gezegd dat cannabis een hoger volume op jaarbasis geeft dan bos. Misschien voor brandstof ook bruikbaar? Dan heb je ook meteen eventuele verveling en inkomsten afgevangenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:44 schreef du_ke het volgende:
Hmm jaarlijks 14kuub, dan is het handiger om een al bestaand bosperceeltje te kopen denk ik.
Iemand in loondienst hebben kost ook grofweg 2 keer zoveel als wat die persoon uiteindelijk krijgt, dus dat freelancers per uur 2 keer zoveel kosten, maakt voor de werkgever niet veel uit, in totaal is-ie hetzelfde kwijt.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:43 schreef sigme het volgende:
Testen is juist geweldig, als het je ligt (en ik ben er goed in).
Wat je ermee verdient hangt af van het risico dat je neemt. Ik zit bij een grote detacheerder. Weinig risico, niet zo hoge verdienste. Freelancers doen precies hetzelfde werk als ik en verdienen tweemaal zoveel. Mijn inhuurder betaalt nu voor mij 65 euro/uur, meen ik. En dat is goedkoop.
De auto kan niet gemist worden, want zonder auto kunnen we niet (uit) werken. Openbaar vervoer / fietsen is geen optie.
Verrassend, Sigme. Er is nog niemand die je libertarisch sympathieen heeft gekoppeld aan je autarkische experiment, toch? Er is nog geen reden tot paniek..quote:Op zondag 20 januari 2008 10:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Dank.
Ik begrijp niet zo goed dat mensen een streven naar een autarkische staat en individuele autarkie op één hoop gooien (nog los van het verschil tussen autarkie-pre-elektrisering / autarkie ten tijde van elektrisch huishouden). Eigenlijk vind ik het te stupide om erop in te gaan. En daarnaast negeer ik het op-de-persoon gejen van een aantal personen, en dan is het extra fijn als die inhoudelijk wel wat tegengas krijgen. Dus ik ben je erkentelijk. Zeer.
Niks mis met massamoord inderdaad.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:23 schreef LXIV het volgende:
Omdat Herr Hitler Duitsland autarkisch wilde maken maakt het nog niet fout ofzo. Dan zou [..] massamoord opeens óók fout zijn.
Wat knap dat jij het grapje van L. snapt.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:30 schreef Metalibi het volgende:
[..]
Niks mis met massamoord inderdaad.
Interessant experiment... Ben benieuwd hoe het bevalt!
zeker, misschien is het ook een autarkischequote:Op zondag 20 januari 2008 22:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat knap dat jij het grapje van L. snapt.
wat schattig. maar zo werkt het dus tegenwoordig niet echt meer he. met als grootste voorbeeld, de 3e wereld. me dunkt dat die landen ons toch wel bewezen hebben dat tegenwoordig het maken van kinderen niet hetzelfde is als ze een toekomst geven.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:59 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet wat ze jou hebben wijsgemaakt, maar kindertjes komen niet uit de boerenkool.
Bovendien bied je kinderen een toekomst door ze te krijgen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |