abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56156794
Vergis je niet hoor, het zijn grote grienden, met ieder een stammetje of 6 á 8, waarbij een stam een diameter heeft van 25 cm en het geheel rond de 6 meter lang is. Dat is wel wat meer dan aanmaakhout.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56156878
ja ok maar het deel dat je er zo nu en dan uit kan knotten is wel prima geschikt denk ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56157276
Ah, nee, het zijn geen knotgrienden, het zijn lage grienden. Je zaagt ze bij de grond af. De knot zit op maaiveldhoogte. De hele stammen gaan dus in de voorraad.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56157318
Aha op die manier.

Stoken is leuk .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56159241
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 16:36 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat het op deze manier juist helemaal niet gaat vervelen. Genoeg afwisseling tussen autarkje spelen en een gewone baan hebben, tussen provisorisch houthakken en in de moestuin bezig zijn, en in de decadente auto of PC-met-internet kruipen.

Je ziet het hier in Nijmegen best veel, alternatievelingen-met-volkstuin-en-uitzendbaantjes wanneer nodig, of bewust levende freelancers met weer diezelfde volkstuin.
Ik vind het vooral hypocriet. Wel een auto hebben (wat dus het meteen het meest milieuvervuilende is aan een auto) en dan een beetje in je moestuin aanklooien.

Verder leven alleen sektes op deze manier.
pi_56159757
Mwah, misschien doen die mensen (en sigme) het niet zozeer voor de wereld of voor het milieu, maar voor zichzelf, omdat zij dat leuk vinden?

Voor 100% nuttig bezig zijn voor De Wereld lukt niemand, dan zijn we allemaal hypocriet.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:06:51 #132
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56159967
ik vind het eigenlijk ook wel terecht dat je op zijn minst je internetverbinding moet afsluiten om dit experiment te laten slagen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:13:37 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56160097
Iedereen gaat er inderdaad van uit dat Sigme het óf doet omdat ze geen zin meer heeft om veel te werken, óf vanuit een bepaald idealistisch doel.
Misschien vind ze het gewoonweg veel leuker om in de herfst haar appelbomen te snoeien dan in een suffe managementmeeting te zitten. Om in de lente erbij te zijn wanneer een ooi lammetjes werpt dan de fouten uit het een of andere stuk software te zoeken. Zelfs wanneer ze bji dat werk eerder moe of vies wordt. Misschien heeft ze wel meer het gevoel dat ze leeft wanneer ze buiten bezig is met de natuur.
En misschien is het voor haar gewoon het meest praktische om ongeveer 1/4 te blijven werken in haar oude vak, en de rest aan haar experiment te besteden. Voldoende geld én nog lekker veel tijd.

Dat denk ik dan tenminste.
The End Times are wild
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:14:53 #134
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56160130
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:13 schreef LXIV het volgende:
Iedereen gaat er inderdaad van uit dat Sigme het óf doet omdat ze geen zin meer heeft om veel te werken, óf vanuit een bepaald idealistisch doel.
Misschien vind ze het gewoonweg veel leuker om in de herfst haar appelbomen te snoeien dan in een suffe managementmeeting te zitten. Om in de lente erbij te zijn wanneer een ooi lammetjes werpt dan de fouten uit het een of andere stuk software te zoeken. Zelfs wanneer ze bji dat werk eerder moe of vies wordt. Misschien heeft ze wel meer het gevoel dat ze leeft wanneer ze buiten bezig is met de natuur.
En misschien is het voor haar gewoon het meest praktische om ongeveer 1/4 te blijven werken in haar oude vak, en de rest aan haar experiment te besteden. Voldoende geld én nog lekker veel tijd.

Dat denk ik dan tenminste.
Want dan weten wij dat ofzo
pi_56160165
Vinden de POL-ers het trouwens eng buiten POL?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:17:57 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56160187
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:14 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Want dan weten wij dat ofzo
Wat bedoel je?
The End Times are wild
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:20:52 #137
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56160229
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Dat we vooral moeten weten dat het om een autarkisch experiment gaat (rotwoord trouwens, Hitler wilde Duitsland autarkisch maken), maar dat we ons er geen illusies bij moeten maken. Wat voor experiment is dit, want ik heb niet anders gelezen dan dat Sigme een vriezer vol met lammetjesvlees heeft.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:23:49 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56160283
Omdat Herr Hitler Duitsland autarkisch wilde maken maakt het nog niet fout ofzo. Dan zouden snelwegen, sociale voorzieningen en massamoord opeens óók fout zijn. Maar dat terzijde.

Die vriezer met lammetjesvlees had Sigme toch al. Nu wil ze significant minder gaan werken, en haar tijd gebruiken om meer zelf te produceren. Dat is toch erg interessant.

Ok, ben niet geheel onbevooroordeeld, want het was nota bene ikzelf die haar vroeg eens hierover in een topic te vertellen. Tevens bedenker van de TT. Dus..

Maar goed, gezien alle topic hier op FOK! is dit toch een van de meest interessante, niet dan?
The End Times are wild
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:29:21 #139
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56160389
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:23 schreef LXIV het volgende:
Omdat Herr Hitler Duitsland autarkisch wilde maken maakt het nog niet fout ofzo. Dan zouden snelwegen, sociale voorzieningen en massamoord opeens óók fout zijn. Maar dat terzijde.

Die vriezer met lammetjesvlees had Sigme toch al. Nu wil ze significant minder gaan werken, en haar tijd gebruiken om meer zelf te produceren. Dat is toch erg interessant.

Ok, ben niet geheel onbevooroordeeld, want het was nota bene ikzelf die haar vroeg eens hierover in een topic te vertellen. Tevens bedenker van de TT. Dus..

Maar goed, gezien alle topic hier op FOK! is dit toch een van de meest interessante, niet dan?
Nou ja, op een onbewoond eiland ben je alle dagen vrij. Geen pietsie pech want je hoeft er niets he
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:42:29 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56160659
En je wordt vanzelluf groot.
The End Times are wild
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:52:08 #141
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_56160891
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 12:44 schreef du_ke het volgende:
Hmm jaarlijks 14kuub, dan is het handiger om een al bestaand bosperceeltje te kopen denk ik .
Voor papierproductie wordt wel gezegd dat cannabis een hoger volume op jaarbasis geeft dan bos. Misschien voor brandstof ook bruikbaar? Dan heb je ook meteen eventuele verveling en inkomsten afgevangen
Life is what you make it.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 19:52:53 #142
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56160911
drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot.

Maar om er toch nog iets over te zeggen. Sigme inschattende heeft ze een hekel aan, nee beter gezegt moeite met regels en haar maatschappelijke rol. De meeste mensen zorgen in zo'n geval voor nageslacht, want dat geeft weer wat speelruimte. In dit geval wordt er voor een andere oplossing gekozen, namelijk isolatie. Daarmee zijn de algemene regels nog niet "weg" en is het menselijk om je bij een groep aan te sluiten. De wereld zal altijd "wreed" blijven, we bewegen ons immers in een samenleving waar iedereen belasting betaalt, waar iedereen afhankelijk is van sociaal verkeer en waar iedereen moet stoppen voor een rood stoplicht.

ik hoop niet dat je de spreekbuis voor sigme bent he
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:19:11 #143
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56161651
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:43 schreef sigme het volgende:
Testen is juist geweldig, als het je ligt (en ik ben er goed in).

Wat je ermee verdient hangt af van het risico dat je neemt. Ik zit bij een grote detacheerder. Weinig risico, niet zo hoge verdienste. Freelancers doen precies hetzelfde werk als ik en verdienen tweemaal zoveel. Mijn inhuurder betaalt nu voor mij 65 euro/uur, meen ik. En dat is goedkoop.

De auto kan niet gemist worden, want zonder auto kunnen we niet (uit) werken. Openbaar vervoer / fietsen is geen optie.
Iemand in loondienst hebben kost ook grofweg 2 keer zoveel als wat die persoon uiteindelijk krijgt, dus dat freelancers per uur 2 keer zoveel kosten, maakt voor de werkgever niet veel uit, in totaal is-ie hetzelfde kwijt.
censuur :O
  zondag 20 januari 2008 @ 17:48:02 #144
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56182456
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Dank .

Ik begrijp niet zo goed dat mensen een streven naar een autarkische staat en individuele autarkie op één hoop gooien (nog los van het verschil tussen autarkie-pre-elektrisering / autarkie ten tijde van elektrisch huishouden). Eigenlijk vind ik het te stupide om erop in te gaan. En daarnaast negeer ik het op-de-persoon gejen van een aantal personen, en dan is het extra fijn als die inhoudelijk wel wat tegengas krijgen. Dus ik ben je erkentelijk. Zeer.
Verrassend, Sigme. Er is nog niemand die je libertarisch sympathieen heeft gekoppeld aan je autarkische experiment, toch? Er is nog geen reden tot paniek..

Hierbij, je gratis tegengas
pi_56189604
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:23 schreef LXIV het volgende:
Omdat Herr Hitler Duitsland autarkisch wilde maken maakt het nog niet fout ofzo. Dan zou [..] massamoord opeens óók fout zijn.
Niks mis met massamoord inderdaad.

Interessant experiment... Ben benieuwd hoe het bevalt!
pi_56189805
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:30 schreef Metalibi het volgende:

[..]

Niks mis met massamoord inderdaad.

Interessant experiment... Ben benieuwd hoe het bevalt!
Wat knap dat jij het grapje van L. snapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2008 22:37:16 ]
  maandag 21 januari 2008 @ 00:23:59 #147
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56190902
quote:
Op zondag 20 januari 2008 22:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat knap dat jij het grapje van L. snapt.
zeker, misschien is het ook een autarkische
  maandag 21 januari 2008 @ 21:08:26 #148
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_56208375
Tuinieren
Vee houden
Ploegen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_56214793
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:59 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet wat ze jou hebben wijsgemaakt, maar kindertjes komen niet uit de boerenkool.
Bovendien bied je kinderen een toekomst door ze te krijgen..
wat schattig. maar zo werkt het dus tegenwoordig niet echt meer he. met als grootste voorbeeld, de 3e wereld. me dunkt dat die landen ons toch wel bewezen hebben dat tegenwoordig het maken van kinderen niet hetzelfde is als ze een toekomst geven.

een toekomst geef je door je kinderen een goede educatie en opvoeding mee te geven. zodat ze later zelfstandig hun eigen keuzes kunnen maken. nu zal opvoeding hopelijk geen probleem worden, maar zie jij dan die opleiding maar te financieren.

probeer jij maar met die inkomsten een kind op te voeden, zonder dat het helemaal uit de maatschappij verdwijnt (en je het dus een toekomst (en zeker het recht op een eigen keuze in levenswijze) ontneemt).

ow en voordat je over eventuele thuisscholing begint. besef dat je je kind daarmee het meest belangrijke van een school ontzegt. namelijk sociale contacten en ontwikkeling. zeker niet positief voor de toekomst van je kind.
"Pools are perfect for holding water"
pi_56214798
dubbelpost :S
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')