Nee, jij hebt een lekker bekkie...wat is dat voor frusti uitspraak? Ik ken heel veel testers, en die willen bepaald niet stoppen. We doen het veel te goed op de arbeidsmarkt namelijkquote:Op maandag 14 januari 2008 15:37 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Testen is dan ook enorm kut. Geen wonder dat die gasten allemaal willen stoppen.
Dat maakt het nog geen leuk werk.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee, jij hebt een lekker bekkie...wat is dat voor frusti uitspraak? Ik ken heel veel testers, en die willen bepaald niet stoppen. We doen het veel te goed op de arbeidsmarkt namelijk
Oh maar Floripas, het is zulks geweldig leuk werk! Echt waarquote:
Nee zeg, dat wordt voor mij betaald. Verdiende ik zoveel dan had ik in 1 maand al genoeg voor het hele jaar.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 06:13 schreef Ryan3 het volgende:
Zo, dus je verdient om en nabij 8*80*5*4 = 12.800 ¤ /maand?
Als je serieus wat zou willen, stuur me dan even een PMquote:
Ik dacht dat er andere verdoving gebruikt moet worden, en ik denk dat vleessoorten gescheiden moet blijven (dus geen varken slachten op een dag dat andere beesten geslacht worden).quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:48 schreef liesell het volgende:
Wat voor andere/ speciale maatregelen die voor koeien & schapen niet nodig zijn dienen er getroffen te worden om een varken te slachten in een slachterij?
Ik heb voor m'n baas de eerste 1,5 maand al genoeg voor m verdiend voor de rest van het jaar....quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee zeg, dat wordt voor mij betaald. Verdiende ik zoveel dan had ik in 1 maand al genoeg voor het hele jaar.
Van die 80 blijft maar 35 voor mij over, dat had ik toch voorgerekend? In 4*9.
Dus 9*35*4*4.
Uit deze text haalde ik 30 ¤/u.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee zeg, dat wordt voor mij betaald. Verdiende ik zoveel dan had ik in 1 maand al genoeg voor het hele jaar.
Van die 80 blijft maar 35 voor mij over, dat had ik toch voorgerekend? In 4*9.
Dus 9*35*4*4.
79-4-15-30 = 30.quote:Mijn opdrachtgever betaalt nu 79,-/u voor mij. Daarvan pakt de broker een paar euro, blijft er 75 over. Komt de meneer waar ik vanmiddag mee sprak, die was lekker helder: hij pakt 15 euro. Dan komt mijn baas (tevens familie; koude kant van de koude kant), die heeft zich hierover steeds in mistig stilzwijgen gehuld. Maar aangezien ik nu alle getalletjes heb kan ik het wel uitrekenen. Hij pakt (gdvrrrrdmm) 30 euro. Per door mij gewerkt uur! Betaalt 'ie wel mijn auto en benzine van, poeh nou.
Mijn fout. Ik hou (bruto) ongeveer 35/uur over (weet ik), dus de laatste tussenpersoon haalt er (bereken ik) 25 euro/u af. En dus niet zoals ik eerder zei 30.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uit deze text haalde ik 30 ¤/u.
[..]
79-4-15-30 = 30.
Naiefquote:Maar als zzp'er straks betalen ze je dan toch 79 ¤/u, of ben ik inene naïef?
Geen bonussen hoor, dat valt af als ZZP.quote:Vraag is dan gerechtvaardigd, want dan zit je op 166.400 ¤/j (of zeg 165K¤/j), exclusief bonussen,
Nee nee nee, ik peins er niet over 10 jaar van m'n leven vergooien in de hoop dat ik later ..quote:waarom werk je niet nog een jaar of 10 gewoon gezellig door? Daarna heb je zeker 1 miljoen ¤, wrs veel meer, dan kun je op het front waarmee je bezig bent het toch tot je einde der levensdagen financieel rooien?
165K¤ is nogal wat, me dunkt. Ook al is het bruto.
Wat zegt je man erover?
Vergeet je nu de werkgeverslasten mee te rekenen?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 04:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn fout. Ik hou (bruto) ongeveer 35/uur over (weet ik), dus de laatste tussenpersoon haalt er (bereken ik) 25 euro/u af. En dus niet zoals ik eerder zei 30.
[..]
Ik ben gedetacheerd. Mjn werkgever heeft geen lasten aan mij (muv die auto).quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vergeet je nu de werkgeverslasten mee te rekenen?
Op de universiteit kréég ik een euro of 2200 bruto per maand, maar ik kostte de universiteit wel 100.000 euro per jaar. Overhead, etc.
Het is niet factor 4.... dat is echt onzin. Maal 2 is realistischer, en nog ruim geschat.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vergeet je nu de werkgeverslasten mee te rekenen?
Op de universiteit kréég ik een euro of 2200 bruto per maand, maar ik kostte de universiteit wel 100.000 euro per jaar. Overhead, etc.
Factor 45 bij Floripas.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is niet factor 4.... dat is echt onzin. Maal 2 is realistischer, en nog ruim geschat.
O, nee sorry, 26.400/j.quote:
In de Balkan?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:53 schreef misteriks het volgende:
ik heb zelf vage plannen in die richting ; maar dan wel met 'n chambre d'hote ergens in de Balkan
Dat is net zoiets onmeetbaars als welzijn. Subjectief geneuzel dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, nee sorry, 26.400/j.
PS offtopic, maar de semantiek bij haar is grappig, ze kost 100K/j.
Maar breng je dat dan ook op, als eh letterkundige, hoe bereken je dat.
Dit terwijl de opbrengst bij iemand in het beroep (het testen van software???) van sigme wel te berkenen is.
Ik leefde al veel langer met de idee om zoiets in Frankrijk te beginnen (familie van me heeft het succesvol gedaan, de man is zelfs burgemeester geworden van 76 onderdanenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de Balkan?
Wij hebben onlangs ideeën gehad mbt ene chambre d'hôte in het land waaruit die term afkomstig is, zijn ook wezen kijken, en proeven, daar bij een object, maar daar komt nog veel bij kijken, eer je je livelyhood opzegt om een plons te maken in het diepe... En dan zou ik liever gaan naar Frankrijk, of een Gasthaus in Duitsland/Oostenrijk dan in de Balkan. Voor je het weet beginnen ze weer een burgeroorlogje oid. Hoe kom je erbij joh, of kom je er oorspronkelijk vandaan?
Is het niet mogelijk om daarvoor 'vereiste' papieren te halen? Een slager 'mag' immers ook zelf slachten. Geen idee hoe dat precies werkt hoor, regelgeving is niet mijn specialiteit, dat weet je...quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doe ik niet zelf. Ik laat slachten en eet ze zelf op. Volgende week weer vier.
Sinds -ik dacht- ongeveer halverwege de jaren '70 zijn alle vormen van thuisslachten verboden.
Mijn dieren voldoen keurig aan de regels. Voorzien van UBNnummer en twee gele oorflappen. En zelfs ingeent tegen blauwtong.
Het vervoer naar het slachthuis is wel veruit het meest stressvol voor de schapen, wat dat betreft zou ik best graag thuis willen mogen slachten. Maar tweemaal per jaar de slagers spreken is ook best gezellig.
Neequote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om daarvoor 'vereiste' papieren te halen? Een slager 'mag' immers ook zelf slachten. Geen idee hoe dat precies werkt hoor, regelgeving is niet mijn specialiteit, dat weet je...
Tjsa, bij gestructureerd testen zou zoiets als 'productie' wel enigzins meetbaar zijn. Maar de afgelopen maanden heb ik anderen gecoordineerd. Is die opbrengst meetbaar? Ik heb wel meetbaarheid toegevoegd, als men dat na volgende week nog gebruikt heb ik iets opgeleverd, anders niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, nee sorry, 26.400/j.
PS offtopic, maar de semantiek bij haar is grappig, ze kost 100K/j.
Maar breng je dat dan ook op, als eh letterkundige, hoe bereken je dat.
Dit terwijl de opbrengst bij iemand in het beroep (het testen van software???) van sigme wel te berkenen is.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Slagerspapieren zullen natuurlijk wel te halen zijn, in theorie, maar dan moet je ook nog een gekeurde slachtruimte hebben en voorafgaand aan iedere slachting de keurmeester bellen zodat hij de te slachten beesten kan bekijken.
We, we, we, wanneer komt die gozer van jou nu eens online?quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:34 schreef sigme het volgende:
Nou, kort samengevat leef ik van moestuin, schapevlees en eieren.
De moestuin wordt verdubbeld; volgend jaar zouden we er dan een heel jaar van moeten kunnen doorkomen (al is de oogst het eerste jaar vaak minder).
We hebben een hoogrendement houtkachel gemaakt, daarmee winnen we een hoop comfort en besparen we enorm op stookhout - en op gas, want er kan in gekookt worden (slowfood)
Er zijn een paar regentonnen geinstalleerd en de wc wordt daarop doorgespoeld.
Kortom - dat gaat heel behoorlijk. Volgend jaar moeten we nog een en ander maken om voorraden beter op te kunnen slaan - een inkuilkelder en een grote vorstvrije voorraadkast.
Na afronden van de vorige testklus ben ik ZZP'er geworden. Aangezien er hier verder niet veel gedaan hoeft te worden nu (ja, houthakken, nog 38 kuub te gaan..) zou ik wel weer een betaalde klus willen gaan doen, maar hmm. Iets met kredietcrisis. Schiet niet op, momenteel.
Maar daar staat tegenover dat het geld nog niet op is.
Dat is toch gek, sigme?quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:43 schreef sigme het volgende:
Nee die is niet online, en als 'ie dat nu nog niet is komt 'ie dat vast ook niet.
Dit is WGR. [Deel 1516] De leraar moet niet dalenquote:
Zou me toch niet zo'n zorgen maken over een gat in je cv van een jaar.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:45 schreef sigme het volgende:
Niettemin heb ik besloten komend jaar toch mezelf 47 weken naar kantoor te slepen.
De markt stortte in, nergens freelancers gevraagd. En natuurlijk zal dat wel weer aantrekken, maar ik heb nu al een gat van 6 maanden op m'n cv, het lijkt me niet verstandig dat te laten oplopen tot een jaar. Dus de autarkie wordt niks in 2009. Behalve een enorme moestuin naast een kantoorbaan.
Afijn, dat houdt me van de straat.
Oh dat vind ik best sneu voor je...quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:45 schreef sigme het volgende:
Niettemin heb ik besloten komend jaar toch mezelf 47 weken naar kantoor te slepen.
De markt stortte in, nergens freelancers gevraagd. En natuurlijk zal dat wel weer aantrekken, maar ik heb nu al een gat van 6 maanden op m'n cv, het lijkt me niet verstandig dat te laten oplopen tot een jaar. Dus de autarkie wordt niks in 2009. Behalve een enorme moestuin naast een kantoorbaan.
Afijn, dat houdt me van de straat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |