Hij is mooiquote:Op maandag 14 januari 2008 14:27 schreef SjonLok het volgende:
Een rijke fabriekseigenaar zag tot zijn afschuw een visser lui naast zijn boot liggen en een sigaret roken. ‘Waarom ben je niet aan het vissen?’ vroeg de fabriekseigenaar. ‘Omdat ik genoeg vis heb gevangen voor vandaag’, zei de visser.
De man: ‘Waarom vang je er niet nog een paar?’
De visser: ‘Wat zou ik ermee moeten?’
‘Je zou geld kunnen verdienen’ luidde het antwoord. ‘Daarmee zou je een motor op je boot kunnen laten monteren om verder de zee op te gaan en meer vis te vangen. Dan zou je genoeg verdienen om nylon netten te kopen. Die zouden je meer vis en meer geld opleveren. Al gauw zou je genoeg geld hebben om twee boten te bezitten… misschien wel een hele vloot. Dan zou je een rijk man zijn net als ik.’
‘Wat zou ik dan doen?’ vroeg de visser. ‘Dan zou je werkelijk van het leven kunnen genieten’ zei de fabriekseigenaar. ‘En wat denk je wat ik nu aan het doen ben?’ antwoordde de visser.
Alleen wel flauwekul. De praktijk leert namelijk dat de visser wel hetzelfde welstandsniveau eist.quote:
Vergeet niet dat werk van je eigen keuze stukken leuker is dan opgelegd werk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:27 schreef Fastmatti het volgende:
- Een moestuin lijkt mij toch redelijk wat werk. Misschien wel meer dan gewoon een kantoorbaan.
- Een paar schapen lijken me te weinig en als je er te veel krijgt komt de AID ongetwijfeld eens een kijkje nemen.
Ja en ook al dat je aan geeft dat je misschien wel een dagje per week gaat werken enzo, dat vermindert je autokratisch bestaan toch wel heel ergquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Alleen wel flauwekul. De praktijk leert namelijk dat de visser wel hetzelfde welstandsniveau eist.
Maar OT, volgens mij onderschat TS de verplichtingen die er in dit land zijn.
- Je hebt wel degelijk belastingen. Gemeentebelastingen en belastingen over je bezit. Kom je niet omheen terwijl het risico op een flinke verhoging van deze belasting reëel is.
- Je bent verplicht een zorgverzekering af te sluiten, toch weer 125 euro per maand *2. Hoewel dit wel te omzeilen is.
- 3 maanden per jaar werken is leuk, maar dit ga je niet jaren vol houden. Over een paar jaar loop je hopeloos achter en huurt niemand je meer in.
- Een moestuin lijkt mij toch redelijk wat werk. Misschien wel meer dan gewoon een kantoorbaan.
- Een paar schapen lijken me te weinig en als je er te veel krijgt komt de AID ongetwijfeld eens een kijkje nemen.
Nee, in Nederland lijkt me dit onmogelijk.
Het juiste woord is autarkisch:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:43 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja en ook al dat je aan geeft dat je misschien wel een dagje per week gaat werken enzo, dat vermindert je autokratisch bestaan toch wel heel ergDat je nu een huis en stuk land in NL bezit mag geen probleem zijn (en is in mijn ogen een excuus
) want als je deze verkoopt heb je zo een 10x groter stuk land+huis in een minder bevolkt landje, met 10x minder kosten/belastingen. Maar goed..
Werken om te eten is geen opgelegd werk?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Vergeet niet dat werk van je eigen keuze stukken leuker is dan opgelegd werk.
Dit zou wel een mogelijkheid zijn. Hoewel er wel een paar haken en ogen aanzitten.quote:
Overigens, de oplossing voor het verouderen van je skills is 'simpel': doe vaardigheden op die universeel bruikbaar zijn. Ik zou leren loodgieten. Of stuccen. Dat zou je 3 maanden kunnen doen.
Daarom staat er ook dat het in Nederland niet mogelijjk is. In het, door sigme ongetwijfeld gehate land, aan de overkant van de plas lijkt het me wel mogelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:43 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja en ook al dat je aan geeft dat je misschien wel een dagje per week gaat werken enzo, dat vermindert je autokratisch bestaan toch wel heel ergDat je nu een huis en stuk land in NL bezit mag geen probleem zijn (en is in mijn ogen een excuus
) want als je deze verkoopt heb je zo een 10x groter stuk land+huis in een minder bevolkt landje, met 10x minder kosten/belastingen. Maar goed..
Ik zie dat niet als werk, nee.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:57 schreef Fastmatti het volgende:
Werken om te eten is geen opgelegd werk?
Onder andere het feit dat ik sigme nou niet echt met balen roodband van 20kg zie lopen, plus dat dat natuurlijk geen verbetering is tov d'r huidige werk...quote:Dit zou wel een mogelijkheid zijn. Hoewel er wel een paar haken en ogen aanzitten.
Ze zal wel niet dezelfde motieven hebben als aangehaald trio; haar OP begint met 'vaarwel wrede wereld', ook in het woord 'ratrace' die ze aan ons laat, daarin moet je iets in kunnen vinden, alsmede een soort libertarische flirtatie oid.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het juiste woord is autarkisch:
wiki
David Koresh, Hitler en Pol Pot waren ook voorstander van autarkie..![]()
maar ik zou niet durven iemand met dit gezelschap te vergelijken
Veel eten (en vooral ongezond eten) kost geld. Handig bijeffect van dit experiment.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:03 schreef Fastmatti het volgende:
Mij lijkt de oplossing gewoon een vent te zoeken en vervolgens te stoppen met werken. Enige risico is wel dat hij TS inruilt als ze te dik wordt, maar dan belandt TS gewoon in de bijstand.
Wrs is het zo dat als je meedoet aan die ratrace dat je het dan bij voorbaat niet kan snappen, omdat je erin zit.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:26 schreef SjonLok het volgende:
Ik snap trouwens niet dat je wilt stoppen met de ratrace maar dan toch 3 maanden per jaar wil blijven werken. Het klinkt nogal halfslachtig.
Lijkt me trouwens ook behoorlijk niet spannend. Jaar in jaar uit zorgen dat de bomen en struiken groeien. Jaar in jaar uit zorgen dat je vee genoeg vlees en nakomelingen produceert. Jaar in jaar uit hetzelfde, zonder enige groei of uitdaging.
En daarbij heb je geen geld voor leuke dingen zoals op vakantie gaan, iets van de wereld zien.
jij hebt teveel The Matrix gekekenquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:30 schreef Ryan3 het volgende:
Wrs is het zo dat als je meedoet aan die ratrace dat je het dan bij voorbaat niet kan snappen, omdat je erin zit.
Punt is wel dat zij nu ook in die ratrace zit, waarom kan zij het dan wel snappen?
Mwoch, 't lijkt mij wel ideaal hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:26 schreef SjonLok het volgende:
Lijkt me trouwens ook behoorlijk niet spannend. Jaar in jaar uit zorgen dat de bomen en struiken groeien. Jaar in jaar uit zorgen dat je vee genoeg vlees en nakomelingen produceert. Jaar in jaar uit hetzelfde, zonder enige groei of uitdaging.
Wat is daar dan precies zo 'leuk' aan, gezellig met iedereen hetzelfde doen?quote:En daarbij heb je geen geld voor leuke dingen zoals op vakantie gaan, iets van de wereld zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |