quote:Op zondag 13 januari 2008 17:59 schreef HAL9000S het volgende:
Zojuist nog een friet super oorlog opMet satesaus, mayo en uitjes
Niet slim. Doordeweek kun je genoeg gezond eten... zondag is de beste dag om friet te etenquote:Op zondag 13 januari 2008 18:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
.
.
.
Sterf. nou heb ik honger. En ik heb 'gezond'![]()
eten gehaald.
/carequote:Op zondag 13 januari 2008 18:08 schreef Repeat het volgende:
hoor je nou zelf niet dat dat totaal niet klinkt?
Frietje oorlog klinkt ook kutquote:Op zondag 13 januari 2008 18:08 schreef Repeat het volgende:
friet oorlog![]()
quote:Op zondag 13 januari 2008 18:08 schreef Repeat het volgende:
friet oorlog![]()
Wat ik al zeiquote:Op zondag 13 januari 2008 18:11 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Frietje oorlog klinkt ook kut
In tegenstelling tot ''patatje oorlog''
Patat [ afbeelding ]
Mensen die patat zeggen [ afbeelding ]
Gebieden waar men patat zegt [ afbeelding ]
Friet [ afbeelding ]
Mensen die friet zeggen [ afbeelding ]
Gabieden waar men friet zegt [ afbeelding ]
Bwhahaha, ik heb nog nooit zoiets belachelijks als friet sate gehoordquote:Op zondag 13 januari 2008 17:57 schreef Posdnous het volgende:
Krijgen we dat weer..
Voor de honderste keer:
Het is gewoon FRIET pauper.
En een FRIET SATE en geen Patatje Pinda![]()
.
Frietje Super..
Neen. Ik zei hierboven al wat ik vermoedde en dat klopte ook:quote:Op zondag 13 januari 2008 18:14 schreef DaMart het volgende:
Terechte klacht. Het is gewoon patat, tenzij je een Belg bent, dan is het friet!
quote:Het is onder diverse benamingen bekend, die in verschillende delen van het Nederlandse taalgebied gebruikelijk zijn. In Noord-Nederland wordt meestal van patat, in Zuid-Nederland van friet en in Vlaanderen van frieten of friet gesproken. Andere benamingen zijn patat friet of patates frites en frietjes. Het is af te raden de benaming patat in Vlaanderen te gebruiken, aangezien dit mogelijk verwarring kan veroorzaken; patat betekent in Vlaanderen namelijk "aardappel".
Curryworst.quote:Op zondag 13 januari 2008 17:35 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Wat ga je frituren, frikandelletje, kroket, patat?
Dat zeg ik, in België is het friet, hier is het patatquote:Op zondag 13 januari 2008 18:22 schreef DuTank het volgende:
[..]
Neen. Ik zei hierboven al wat ik vermoedde en dat klopte ook:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |