Idd, 't is wel weer leuk geweestquote:Op zondag 13 januari 2008 14:45 schreef Buschetta het volgende:
kutn00b.... zoveelste patat - friet topic.
Mensen die""Om te kotsen" "Zum kotzen" noemen, we zijn hier in Nederland niet in Duitsland.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:44 schreef MoneyTalks het volgende:
Zum kotzen!We zijn hier in Nederland, niet België.
Patat![]()
friet![]()
en we blijven strijden tot mensen dat f-woord niet meer gebruikenquote:Op zondag 13 januari 2008 14:45 schreef Buschetta het volgende:
kutn00b.... zoveelste patat - friet topic.
quote:Op zondag 13 januari 2008 14:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Mensen die""Om te kotsen" "Zum kotzen" noemen, we zijn hier in Nederland niet in Duitsland.
"Wij willen friet met mayanaise" , gezongen door Rotterdams duo, Bas en Aad van Toorquote:Op zondag 13 januari 2008 14:48 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
en we blijven strijden tot mensen dat f-woord niet meer gebruiken
Wat is mayanaise?quote:Op zondag 13 januari 2008 14:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
"Wij willen friet met mayanaise" , gezongen door Rotterdams duo, Bas en Aad van Toor
"Wilhelmus van Nassouwequote:Op zondag 13 januari 2008 14:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Mensen die""Om te kotsen" "Zum kotzen" noemen, we zijn hier in Nederland niet in Duitsland.
quote:Op zondag 13 januari 2008 14:51 schreef DaDude1987 het volgende:
zeiken om niks...
Nou en? Dat betekent nog niet dat we in duitsland zijn, als we zo gaan beginnen is het toch friet, want het komt immers uit Belgie, patat/friet heeft dus 'belgisch bloed'quote:Op zondag 13 januari 2008 14:51 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
"Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij, onverveerd,
den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd."
Dat was mayonaisequote:Op zondag 13 januari 2008 14:56 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat voor baggersaus zit er op die ene linksonder
Er zijn al 23482907354234623 van dit soort topics geweest, die ook allemaal een slotje hebben gekregenquote:Op zondag 13 januari 2008 14:54 schreef Bafnek het volgende:
Ken ik dit topic ergens van?
Fransequote:Op zondag 13 januari 2008 15:00 schreef RickoKun het volgende:
franse 'mayonaise'
Calvé mayonaise, zo vet dat er geen smaak meer aan zit
Ravigotte saus? Knoflooksaus? Ik zou het ook niet weten.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:58 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Dat was mayonaise
nee, ben de naam vergeten. Ik eet die saus nooit
Ja, en decadente logos is per definitie beter?quote:Op zondag 13 januari 2008 14:53 schreef Double-Helix het volgende:
Friet klinkt netter dan patat,wat is dat voor lomp woord.
Dat is tartaarsaus smerige cultuurbarbaarquote:Op zondag 13 januari 2008 14:56 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat voor baggersaus zit er op die ene linksonder
quote:Op zondag 13 januari 2008 13:43 schreef Ravage het volgende:
Pff dat friet vs patat gezeur :S
In het noordelijke deel van NL heet het patat
In het zuidelijke deel van NL en Belgie heet het friet
Je moet gewoon afhankelijk van waar je bent de juiste term gebruiken.
Je bent een cultuurbarbaar als je dat op je patat/friet doetquote:Op zondag 13 januari 2008 15:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is tartaarsaus smerige cultuurbarbaar
Wel als je het op ''Farm Frites'' doet jaquote:Op zondag 13 januari 2008 15:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Je bent een cultuurbarbaar als je dat op je patat/friet doet
alsof er ook maar enig verschil tussen zitquote:Op zondag 13 januari 2008 14:49 schreef De_Ananas het volgende:
Jij weet niet eens wat echte friet is man
Een kinderhand is snel gevuld boven de rivieren
HHAHAHAHAHAHquote:Op zondag 13 januari 2008 15:14 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
alsof er ook maar enig verschil tussen zit
"Patat" -dus niet patatten- is dus het enige juiste woord in Nederlandquote:pa·tat (de)
1 (geen meervoud) in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels
2 (patatten) aardappel
3 (patatten) klap, slag
"Friet" is slechts een synoniem voor "patat", niet meer dan dat.quote:friet (de; frieten)
1 patat
Jij met je Farm Frites gebazelquote:Op zondag 13 januari 2008 16:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
HHAHAHAHAHAH
HAHAHA
HAHAHAHAHHAHAHAH
Sorry, als je denkt dat alle friet hetzelfde is!!!
Boven de rivieren is dat inderdaad, daar heeft iedereen Farm Frites fabriekfriet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |