Vandaar ook Nero Micro, daar is alle troep uitgesloopt. Heerlijkquote:Op zondag 13 januari 2008 13:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Nero is zeker een goed voorbeeld. Je wilt alleen DVD's branden, krijg je allerlei crap erbij
Als niets erop werkt heb je ook geen drivers nodig neequote:Op zondag 13 januari 2008 14:05 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Want een mac heeft nooit drivers nodig
Enigsinds waar, maar de constante honger naar meer zinloze eye-candy speelt een grote rol.. Ja, in het DOS-tijdperk paste elk programma in een paar KB, maar mensen willen het liefst geen computerkennis meer hebben en het gewoon kunnen gebruiken... Vroeger kon iedere computergebruiker nog een beetje programmeren (wat imo erg handige kennis is), maar dat is taboe.. Denk dat het fenomeen minstens zoveel met de breezahgeneratie te maken heeft die allemaal overbodige troep wil als met de programmeurs..quote:Op zondag 13 januari 2008 14:27 schreef Zero2Nine het volgende:
Dat bundelen is volgens mij nog niet eens de voornaamste oorzaak. Je kan die extra dingen meestal wel uitzetten en dan heb je nog een lomp programma over. De overvloed aan schijfruimte en werkgeheugen zorgt gewoon voor luiheid bij programmeurs. Hoezo efficiënt geheugen gebruik? deze printerdriver werkt toch gewoon op een quadcore met 4GB RAM en 2TB harde schijf?
Ja, precies. Echt dramatisch.quote:Op zondag 13 januari 2008 03:48 schreef Nosh het volgende:
Eens. Laat staan als het dan eenmaal geinstalleerd is, en het belachelijk veel geheugen in gaat nemen, precies door dezelfde reden. Systemen die omhoog schieten, wat voor luie programmeurs zorgt, wat voor een muziekafspeelprogramma zorgt waarvoor je vroeger een aparte computer nodig zou hebben.
Het heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat programma's ook wel wat meer kunnen dan toenquote:Op zondag 13 januari 2008 14:30 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Enigsinds waar, maar de constante honger naar meer zinloze eye-candy speelt een grote rol.. Ja, in het DOS-tijdperk paste elk programma in een paar KB, maar mensen willen het liefst geen computerkennis meer hebben en het gewoon kunnen gebruiken... Vroeger kon iedere computergebruiker nog een beetje programmeren (wat imo erg handige kennis is), maar dat is taboe.. Denk dat het fenomeen minstens zoveel met de breezahgeneratie te maken heeft die allemaal overbodige troep wil als met de programmeurs..
quote:Op zondag 13 januari 2008 06:31 schreef Elixabete het volgende:
Eens met TS.
nero express is ook al zoiets... dat vind ik er al teveel aan.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Vandaar ook Nero Micro, daar is alle troep uitgesloopt. HeerlijkAlleen Nero Burning ROM en Nero Express.
Precies. Goed voorbeeld. Het kleinst mogelijke programma met onwijs veel functies.quote:Op zondag 13 januari 2008 17:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik vind het apart dat een programma als uTorrent maar 1 file (214KB) is terwijl als je kijkt naar Azureus pakt het paar honderd MB aan RAM en heeft het een 200MB install nodig van java.
Sure, computers tegenwoordig hebben misschien specs die goed genoeg zijn, maar dan wil ik nog wel een paar programmas tegenlijk kunnen draaien.
Niet als je hem net opgestart hebt. Firefox groeit naarmate je langer browst. Volgens mij wordt de history niet naar HD maar naar RAM opgeslagen. Gaat sneller. Heb je wel veel RAM nodigquote:Op zondag 13 januari 2008 18:00 schreef Repeat het volgende:
Mijn firefox gebruikt nu 135mb ram. Voor een pagina fok
10 jaar geleden zat er niet eens zoveel ram in een hele pc en toen kon je zulke sites toch ook gewoon bekijken?![]()
ImgBurnquote:Op zondag 13 januari 2008 14:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
nero express is ook al zoiets... dat vind ik er al teveel aan.
imgburn kan het met 1.5 megabyte; branden / image maken / image verifiën / hashtests... Verder zitten er nog functies op die nero niet eens heeft (zoals de burnque & de ondersteuning voor meerdere branders tegelijk).
Nero is gewoon zo'n pakket dat iedereen kent & daardoor veel gebruikt wordt, juist zoals Norton. Iedereen kent het van de dagen dat het nog goed was, en blijft het daarom kopen. Dat het je systeem nog meer vertraagd dan alle virussen die het ooit zal vinden samen wordt maar gewoon buiten beschouwing gelaten...
Precies.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:33 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb er geen problemen meeMijn harddisks zijn groot zat
Dat is idd belachelijk. Wat ik me wel kan voorstellen is dat bij die 200 mb de Java Runtime Environment erbij zit?quote:Op zondag 13 januari 2008 17:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik vind het apart dat een programma als uTorrent maar 1 file (214KB) is terwijl als je kijkt naar Azureus pakt het paar honderd MB aan RAM en heeft het een 200MB install nodig van java.
Sure, computers tegenwoordig hebben misschien specs die goed genoeg zijn, maar dan wil ik nog wel een paar programmas tegenlijk kunnen draaien.
Daar gaat het toch niet om, waarom moet een printerdriver 60MB zijn?quote:Op zondag 13 januari 2008 19:21 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Precies.
Voor de overige mensen: Ga eens met de tijd mee.
Je opslag is toch ook met de laatste jaren groter geworden?
Dus je moet eigenlijk af en toe je browser opnieuw opstarten? Of juist nietquote:Op zondag 13 januari 2008 18:30 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Niet als je hem net opgestart hebt. Firefox groeit naarmate je langer browst. Volgens mij wordt de history niet naar HD maar naar RAM opgeslagen. Gaat sneller. Heb je wel veel RAM nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |