quote:Op zondag 13 januari 2008 00:50 schreef Breitling het volgende:
Patat is het juiste woord.... Dus een slotje Stelletje NEP BELGEN
Daar hebben ze helemaal geen mayo...quote:Op zondag 13 januari 2008 10:51 schreef Quint24 het volgende:
In Engeland verdrinken ze hun patat eerst in de azijn daarna gaat er een lading zout op dan een hele scheut ketjup en daarna nog mayonaise![]()
friet is een verbastering, het oorspronkelijke woord dat ook in het Nederlands wordt gebruikt is frites, 2.710.000 resultaten.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:27 schreef MoneyTalks het volgende:
Resultaten 1 - 10 van circa 705.000 voor patat (0,07 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 330.000 voor friet (0,15 seconden)
powned
PATAT:D:D
Ja dan reken je natuurlijk ook alle Franse pagina's mee..quote:Op zondag 13 januari 2008 13:32 schreef WilliamMcCall het volgende:
friet is een verbastering, het oorspronkelijke woord dat ook in het Nederlands wordt gebruikt is frites, 2.710.000 resultaten.
De aardappelplant word in vlaanderen informeel de patat genoemdquote:Op zondag 13 januari 2008 01:30 schreef YoWilly het volgende:
Ik kan echter geen verklaring verzinnen waarom wij het "patat" noemen
Mag ik een patatje van jou?quote:Op zondag 13 januari 2008 13:31 schreef zuiderbuur het volgende:![]()
Ik ga nu patat eten, met een beetje mayonaise, en ook een beetje ketchup.
Wat mij betreft noem je het wat je ook maar wil, maar wat is dan het equivalent van "een friet"? "een patat"?![]()
Ja en patat in het nederlands geeft ook minder resultaten. Maakt niet uit, deze 'discussie' is irritant en kinderachtig. Zoals ik al zei, als je geen friet wilt eten dan doe je 't toch niet? Ga je lekker ergens patat halenquote:Op zondag 13 januari 2008 13:54 schreef Ravage het volgende:
[..]
Ja dan reken je natuurlijk ook alle Franse pagina's mee..
"Resultaten 1 - 10 van circa 135.000 pagina’s in het Nederlands voor frites"
Een stuk minder dus
niet dus.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:42 schreef WilliamMcCall het volgende:
[..]
Ja en patat in het nederlands geeft ook minder resultaten.
hypocriet vewijt met j ekinderachtigquote:Op zondag 13 januari 2008 16:42 schreef WilliamMcCall het volgende:
[..]
Ja en patat in het nederlands geeft ook minder resultaten. Maakt niet uit, deze 'discussie' is irritant en kinderachtig. Zoals ik al zei, als je geen friet wilt eten dan doe je 't toch niet? Ga je lekker ergens patat halen
en uit jouw koekenpan komen alleen maar visstickpannen en eierpannenquote:Op zondag 13 januari 2008 17:20 schreef Rosbief het volgende:
Aan de mensen die denken dat het patat () is:
Hoe noemen jullie frietpan/frituur/friteuse dan? Een patatpan/patatuur/patateuse?
Chasse-patat !¡
waar slaat dit nou weer op.quote:Op zondag 13 januari 2008 17:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
hypocriet vewijt met j ekinderachtig_!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |