De aangegeven afstand (meestal 100 meter) dient idd alleen voor open velden omdat je anders met storingen zit.
De meters (temp/regen/wind) kunnen idd op dak geplaatst worden, echter denk ik dat je vooral tijdens de zomermaanden behoorlijke hoge temps krijgt door dat het dakbedekking warm wordt, keer een leuke test gedaan, midden in de zomer de sensor op dak gezet, achter 41 graden, boven op dak steeg deze naar 56 graden, hier is dus rekening mee houden wat er boven op dak ligt. De regenmeter is het beste op 1 meter hoogte te plaatsen om opspattent water te voorkomen die voor valse metingen kunnen zorgen. De windmeter moet je even kijken waar je die kunt bevestigen

maar voor elk probleem is een oplossing

vraag iig aan de boven buren of op dak mag komen.
- 100 meter draadloos, iid voor open veld. Mocht je echter binnen bereik van 30 meter zitten, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken, moet die aankunnen.
- Hangt vanaf welke weerstation je gaat aanschaffen. Ik zelf onderhoud mijn apparatuur regelmatig schoon, vooral tijdens de herfst maanden is op opletten op de regenmeter, en wil gauw troep in komen. De windmeter is afhankelijke welke je aanschaffen, cupjes hebben minder onderhoud nodig dat propelletjes. Tempsensor is 2X per jaar doen om groenaanslag te voorkomen, dit zijn dus de kleine dingen. Voor echte schoonmaakbeurt haal ik mijn apparatuur 2X per jaar naar binnen en worden ze dus echt goed schoon gemaakt.
- Dit is ook weer afhankelijk welke station je gaat aanschaffen. Alles draadloos, of alles verbinden naar sensor zodat de sensor de gegevens weer door verzend naar de console. Meestal kunnen de batterijen 1 jaar mee, maar sommige gaan langer dan 1 jaar mee.