abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55990880
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:20 schreef Ximo het volgende:
Een glas cola drinken en daarna 2 uur lang niks eten of drinken. Werkt bij mij altijd
Coca-Cola that is. Is idd een oud doktersadvies
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_55995359
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:52 schreef Cracka-ass het volgende:
.. dat je om het kwartier moet braken.

Wat is het handigst om te eten/drinken wat een goeie kans heeft om te blijven hangen?
Ervaringen zijn gewenst.

Tips heb je genoeg dus ik zeg alleen: beterschap!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_56005295
Cola waar de prik uit is. (hoeft geen coca cola te zijn)
pi_56006863
Hoeft ook niet de prik uit te zijn
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_56008528
Cola is een beproefde methode, vooral bekend van de reislustigen onder ons op grote hoogtes.

als je zó ziek bent dat je ook geen slok vocht binnen kunt houden ken ik nog 2 mogelijkheden:

Gastrocure, ik weet het merk even niet meer, klein plat bruin doosje, zonder recept bij de drogist verkrijgbaar, eigenlijk bedoeld voor maagzuur, maar helpt enorm goed tegen misselijkheid.
zijn enorm kleine pilletjes, klein genoeg om zelfs zonder water in te nemen, na kwartiertje voel je behoorlijk de misselijkheid wegtrekken.

Helaas is dat merk behoorlijk verdwenen uit de drogisten, sindsdien heb ik altijd domperidon in huis, zelfde werkzame bestanddeel, ook zonder recept te verkrijgen, eigenlijk bedoeld tegen maagzuur, maar helpt vrij snel tegen misselijkheid. ook weer hele kleine pilletjes, die je gegarandeerd binnen houdt als je zo beroerd bent dat je zelfs water gaat overgeven.
heb het altijd in huis voor het geval dat, ook vaak in mijn buro la op kantoor en het heeft al menig collega nét even door de dag / vergadering gered.

werkt trouwens ook erg goed bij katers de volgende ochtend;voor het slapen gaan met een groot glas water innemen, geheid geen last de volgende ochtend.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_56008548
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:11 schreef MacKniver het volgende:

[..]

Uhm je maag is al zuur he? Dat doodt al bacterien. En dan nog een base er bij gooien, tsssk!
Cola een base?
pi_56010032
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:39 schreef Nachtrog het volgende:

[..]

Cola een base?
CO2 is licht basisch enzo..

Maar ik wilde even dom reageren op de gequote user.
pi_56011328
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:19 schreef vliegtuigje het volgende:
Zolang je maar een combinatie van suiker een zout neemt Glucose wordt pas echt goed opgenomen als ook het natriumgehalte op peil is. En verder dus gewoon 'lichte' dingen (soepje,crackertje).
Andersom: natrium wordt juist beter opgenomen als er glucose in de darmen zit. Het water volgt het natrium verders door osmose.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')