Cola is een beproefde methode, vooral bekend van de reislustigen onder ons op grote hoogtes.
als je zó ziek bent dat je ook geen slok vocht binnen kunt houden ken ik nog 2 mogelijkheden:
Gastrocure, ik weet het merk even niet meer, klein plat bruin doosje, zonder recept bij de drogist verkrijgbaar, eigenlijk bedoeld voor maagzuur, maar helpt enorm goed tegen misselijkheid.
zijn enorm kleine pilletjes, klein genoeg om zelfs zonder water in te nemen, na kwartiertje voel je behoorlijk de misselijkheid wegtrekken.
Helaas is dat merk behoorlijk verdwenen uit de drogisten, sindsdien heb ik altijd domperidon in huis, zelfde werkzame bestanddeel, ook zonder recept te verkrijgen, eigenlijk bedoeld tegen maagzuur, maar helpt vrij snel tegen misselijkheid. ook weer hele kleine pilletjes, die je gegarandeerd binnen houdt als je zo beroerd bent dat je zelfs water gaat overgeven.
heb het altijd in huis voor het geval dat, ook vaak in mijn buro la op kantoor en het heeft al menig collega nét even door de dag / vergadering gered.
werkt trouwens ook erg goed bij katers de volgende ochtend;voor het slapen gaan met een groot glas water innemen, geheid geen last de volgende ochtend.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.