Dan zou ik ze niet vastspijkeren. Als je dan gaat verhuizen is je muur gatenkaas. Gewoon 1 of 2 tesa powerstrips ofzo.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:33 schreef ModernTalking het volgende:
De allergoedkoopste (maar natuurlijk zéker niet de mooiste) manier is gewoon zo'n plastic beschermhoes eromheen doen en daar dan een spijkertje door halen...
Dat vind ik wel mooi ja! En tenminste betaalbaar. Zijn ze nog ergens anders te verkrijgen? In de buurt van Den Haagquote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:13 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn LP-muur:
Kun je bij de waaghals in nijmegen halen.
Volgens mij alleen bij de waaghals, maar als je ze mailt dan sturen ze die units wel voor je op.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:12 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Dat vind ik wel mooi ja! En tenminste betaalbaar. Zijn ze nog ergens anders te verkrijgen? In de buurt van Den Haag.
Die van Pirke zijn inderdaad heel erg mooi, maar ik wil er wat meer ophangen en dan wordt het gewoon te gek.
Het is op te sturen, velen zijn je al voorgegaan hier op het forumquote:Op zondag 13 januari 2008 15:20 schreef Idioteque het volgende:
Hmm, ziet er mooi uit! Hopelijk is het inderdaad op te sturen, ik woon namelijk behoorlijk ver van Nijmegen vandaan.
Nice!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:16 schreef Kwyjibo het volgende:
Op mijn slaapkamer heb ik ook wat vinyls aan de muur hangen. Alle in een zwarte frame van Pirke. Het ziet er erg strak uit!
[ afbeelding ]
Hehe natuurlijk niet dat gaat geleidelijk dus dat zie je niet op het eerste oogquote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:11 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn hoezen zitten in plastic dus dat verkleuren gaat niet zo snel. Ik merk er na 2 jaar ofzo iig niks van.
Ach... de hoezen zullen er best wat onder lijden, maargoed... een muur vol met kleine kunstwerkjesquote:Op woensdag 16 januari 2008 00:10 schreef sjefhoelenpapers het volgende:
[..]
Hehe natuurlijk niet dat gaat geleidelijk dus dat zie je niet op het eerste oog
Ziet er goed uit dat zeker.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:15 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ach... de hoezen zullen er best wat onder lijden, maargoed... een muur vol met kleine kunstwerkjes
Ja en sowieso... ik wil m'n vinyl ook gewoon gebruiken. Beluisteren, ophangen... het slijt maar zo heb ik er tenminste optimaal plezier van.quote:
CD hoesjes ophangen schiet niet op idd.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:15 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ach... de hoezen zullen er best wat onder lijden, maargoed... een muur vol met kleine kunstwerkjes
CD'squote:Op woensdag 16 januari 2008 00:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
CD hoesjes ophangen schiet niet op idd.
Als het maar werkt toch?quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maar we dwalen af, ik hing mijn hoezen met van dat plakspul tegen de muur. 2 zijdige kauwgum.
Platen waren eruit dan.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:28 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Als het maar werkt toch?Je kan ook spijkers in de muur slaan en daar je plaat aan hangen.
Heb je daar echt speciale plastic hoesjes op maat voor? Of heb je daar iets anders voor bedacht?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:11 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn hoezen zitten in plastic dus dat verkleuren gaat niet zo snel. Ik merk er na 2 jaar ofzo iig niks van.
eh ja je kunt gewoon plastic hoesjes voor LP's kopen. soms zit die er al omheen als je em kooptquote:Op donderdag 17 januari 2008 13:31 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Heb je daar echt speciale plastic hoesjes op maat voor? Of heb je daar iets anders voor bedacht?
Ik wil ze ook in plastic zetten, anders zitten ze ook zo onder het stof.
http://cgi.ebay.co.uk/50-(...)376443QQcmdZViewItemquote:Op donderdag 17 januari 2008 17:33 schreef KneiterS het volgende:
Weet jij misschien ook een adres? Ik kan ze alleen vinden voor om de LP zelf, maar niet voor om de 7 inch kartonnetjes.
Ik geloof dat je diezelfde voor 3,50 of 4,50 per frame bij de Waaghals kunt halen.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:00 schreef attila1066 het volgende:
Ik vind in elk geval niets terug op die waaghals site. Kheb wel op markplaats iets gevonden van die frames. http://link.marktplaats.nl/154262816
Maar ik weet niet of dat een faire prijs is, want voor de rest vind ik er wel heel weinig info over.
Maar misschien valt er af te dingen ofzo.
Heb ik net (in Nijmegen ja) afgelopen weekend een LP-hoes doorboord (aan dat achterkant, dat wel) om 'm met een draadje aan een spijker te kunnen hangen.....quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:27 schreef n0r het volgende:
Je kunt bij de waaghaals in Nijmegen mooie ijzeren rekjes, per stuk (voor 1 LP) kopen, de je aan elkaar kunt hangen. Ziet er heel gaaf uit, hoop dat ik ze in de toekomst ook heb.
Dat is wel waar ja, zie ook de kringloopwinkel, maar "punaises"? Die krijg ik de muur niet in hoor.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:27 schreef turnpike het volgende:
Bij je lokale LP boer door de 50eurocentbak struinen.
De vetste hoezen met de lillikste muziek vind je daar !
Daarna is het een kwestie van mooie, kleurcontrasterende punaises.
ey, die heb ik ook. Die zijn inderdaad ideaal.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:41 schreef Angel-A het volgende:
Op de mega-platen en cdbeurs in Utrecht (onderdeel van de verzamelaarsbeurs) heb ik een paar maanden geleden plastic hoezen gekocht. Er kunnen 4 elpee's onder elkaar in, aan de bovenkant kun je een stok doen maar er zitten ook twee oogjes in zodat je ze aan een schroefhaak kunt hangen.
Ze kosten 6 euro per stuk.
Ik heb er 4 naast elkaar aan een stok gehangen. Een muur van 16 elpee's dus (met het vinyl er nog in). Ze zijn er ook voor single's, die kosten 4 euro. De man waar ik ze kocht heeft geen website, alleen een telefoonnummer. Het is zo'n handelaar in tweedehands platen en platenhoezen dus. Hij stuurt het ook op.
[ afbeelding ]
Het ziet er goed uit hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:00 schreef ico_nld het volgende:
Benodigdheden:
-5 mm beukenplaat van +/- 1.35m x 1.60m (ik heb meerdere platen samengevoegd
-Schroeven + pluggen
-20 LP hoezen
-Lijm
Resultaat hieronder. Het is niet perfect, maar voor mijn eigen hobby-kunsten alleraardigst
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:38 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Het ziet er goed uit hoor![]()
Begrijp ik nou goed dat je plastic hoezen op hout hebt gelijmd en daar de papieren hoezen in hebt gedaan?
foto van mijn elpee-muur:
foto plaatsen lukt volgens mij niet, ik zie tenminste een kruisje. Anyway, hij staat ook in mijn fok-fotoboek.
Jij postte dit:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:55 schreef Angel-A het volgende:
Dank je wel!
(waarom kan ik dat nou niet?)
Jep, heb plastic hoezen gelijmd op het houten blad . Niet ideaal, maar met spijkers / punaises scheurt het uit denk ik zo. We zullen zien of het beklijft.Vind het zonde om de kartonnen hoezen direct te lijmen / plakken op de muur.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:38 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Het ziet er goed uit hoor![]()
Begrijp ik nou goed dat je plastic hoezen op hout hebt gelijmd en daar de papieren hoezen in hebt gedaan?
foto van mijn elpee-muur:
[ afbeelding ]
foto plaatsen lukt volgens mij niet, ik zie tenminste een kruisje. Anyway, hij staat ook in mijn fok-fotoboek.
Dit zijn hoezen waarbij je 4 elpees onder elkaar er in kan doen. bovenaan zitten twee oogjes om ze op te hangen. Ik heb vier van die hoezen naast elkaar aan een gordijnrail gehangen. Die kun je in een gootje bovenin schuiven. De oogjes gebruik je dan niet. De rail hangt met een paar schroefhaken aan de plint bij het plafond.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:15 schreef ico_nld het volgende:
Gaaf hoor, hoe heb jij ze opgehangen? Ik kan het net niet goed zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |