Het blad OOR heeft alvast een top tien gemaakt:quote:In 2008 is het 50 jaar geleden dat de single ‘Rock Little Baby Of Mine’ van de Tielman Brothers de geboorte van de Nederlandse rock-’n-roll inluidde. Kortom, in 2008 bestaat de Nederlandse popmuziek een halve eeuw. 50 Jaar Nederpop. Om deze mijlpaal te vieren en stil te staan bij het verleden hebben diverse media, belangenorganisaties en podia de handen ineengeslagen en een groot aantal initiatieven ontplooid.
Gezien het grote aantal platen uit 200x is er volgens mij toch iets mis gegaan.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:11 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het blad OOR heeft alvast een top tien gemaakt:
1. Urban Dance Squad – Mental Floss For The Globe (1989)
2. Herman Brood & His Wild Romance – Shpritsz (1978)
3. Spinvis – Spinvis (2002)
4. Johan – Pergola (2001)
5. Opgezwolle – Eigen Wereld (2006)
6. Bettie Serveert – Palomine (1992)
7. Boudewijn de Groot – Voor De Overlevenden (1967)
8. Daryll-Ann – Weeps (1996)
9. Golden Earring – Moontan (1973)
10. Doe Maar – Doris Day En Andere Stukken (1982)
De hele lijst met de vijftig beste albums verschijnt 17 januari.
Terechte lijst?
Ja klopt want in 200x zijn er geen goede platen gemaaktquote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Gezien het grote aantal platen uit 200x is er volgens mij toch iets mis gegaan.
Zeker een album uit 2006 heeft nog niet echt eeuwigheidswaarde bewezen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja klopt want in 200x zijn er geen goede platen gemaakt
Dat zeg ik niet. Maar er zijn pas 8 jaar om van 200x. 8/50 is een veel kleinere verhouding dan 3/10. Dat is op zijn minst opvallend.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja klopt want in 200x zijn er geen goede platen gemaakt
in het geval van Eigen Wereld is het volkomen terecht dat ie erin staatquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zeker een album uit 2006 heeft nog niet echt eeuwigheidswaarde bewezen.
Je hebt goede jaren/decennia en minderen. Misschien zijn de jaren nul één van de goede.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Gezien het grote aantal platen uit 200x is er volgens mij toch iets mis gegaan.
Absoluut, maar wel een terechte nummer 1. En wat Opgezwolle daar nou tussen moet....quote:Op zondag 13 januari 2008 12:36 schreef belsen het volgende:
Het is gewoon een heel typisch, clichematig OOR-lijstje.
Leugens!quote:Op maandag 14 januari 2008 19:15 schreef tong80 het volgende:
Ach er staan wel meer albums niet in.
Spinvis staat er onterecht in. Semie-literair onmuzikaal geneuzel.
Goed van diequote:Op maandag 14 januari 2008 19:15 schreef tong80 het volgende:
dan mis ik bij jou dequote:Op maandag 14 januari 2008 20:47 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Goed van die, dan weten we tenminste dat je het ironisch bedoelt.
Anders leek het net alsof je Spinvis overgewaardeerd vindt.
quote:Op maandag 14 januari 2008 19:15 schreef tong80 het volgende:
Oeh, een dubbele ontkenning. Moeilijk.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:33 schreef cafca het volgende:
[..]
dan mis ik bij jou de![]()
Want je wilt toch niet echt zeggen dat je Spinvis niet overgewaardeerd vindt?
Ja, Spinvis is best leuk, maar om hem hoger in te schalen dan klassiekers als Groeten uit Grollo, Paradise Now, Spiral Staircase, Moontan, To the Hilt, 10 Mistakes of Shocking Shades vind ik best wel ver gaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:58 schreef methodmich het volgende:
Golden Earring is ook maar gewoon een beetje suffe rock natuurlijk.
Dat Spinvis daar staat is niet zo vreemd. Is eigenlijk volstrekt uniek in de Nederlandse pophistorie en was, als totaal niet verkoopbaar ingeschat, goed voor vele verkochte exemplaren in Nederland en België. Het bewijs dat voorgekauwde muziek niet altijd lonend is.
Ligt eraan wat je onder "beste songs ooit" verstaat. In de top van de top 2000 staan wel (uitzonderingen daargelaten) nummers die heel veel mensen al jarenlang heel goed vinden. Dus goede songs.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:19 schreef methodmich het volgende:
Ach ja, de top 10 van de top 2000 bestaat ook niet uit de beste 10 songs ooit. Al zijn sommige nummers wel verklaarbaar.
Het probleem met de Earring is dat zelfs hun beste albums wel de nodige missers bevatten. Moontan is dan nog niet de slechtste keuze, alhoewel ik eerder voor het latere Bloody Buccaneers zou gaan.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:16 schreef Plastic_Power het volgende:
Golden Earring weet ik qua albums te weinig vanaf, maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet iets beters dan zo'n Spinvis hebben geproduceerd.
Gek zijn op XLCR is volkomen geoorloofd (doe ik ook), maar waarom Thx JHN? En dan geen Caesar, Daryll Ann of wat mij betreft Johan - Johan?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:54 schreef Longmen het volgende:
Ik mis VDH met 4 weken
Wat mij betreft ziet de lijst er zo uit:
1. Johan _ Pergola
2. zZz - Sounds of ZZZ
3. Van dik hout - 4 weken
4. Johan - Thx JHN
5. Urban Dance Squad - Mental Floss for the Globe
6. Green Hornet - So Much to Give
7. Kraak en Smaak - Boogie Angst
8. Van Dik hout - Van dik hout
9. Alamo Race track - Black cat John Brown
10. C-Mon and Kypski - Static Traveller
Ja ik ben gek op Excelsior
Ja ik wil Johan Johan er eigenlijk inzetten voor thxquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:09 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Gek zijn op XLCR is volkomen geoorloofd (doe ik ook), maar waarom Thx JHN? En dan geen Caesar, Daryll Ann of wat mij betreft Johan - Johan?
THX zou nog niet voorkomen in mijn lijstje van top 10 beste excelsior albums.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:59 schreef cafca het volgende:
nou vooruit dan, mijn subjectieve lijstje:
The Serenes - Barefoot And Pregnant
Die is inderdaad prachtig. Ik heb de hele lijst vandaag bekeken en daar staat hij wel in, vrij hoog ook, en ook een interview met ze. Terecht deze hernieuwde aandacht.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:59 schreef cafca het volgende:
The Serenes - Barefoot And Pregnant
En deze was ik nog vergeten, die staat er toch ook wel in, mag ik hopen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:07 schreef Houdini72 het volgende:
En deze staat er gelukkig ook in, op nummer 25 meen ik.
Prachtplaat.
[ afbeelding ]
Jij noemtquote:Op maandag 14 januari 2008 19:15 schreef tong80 het volgende:
ik noem ALLES van Spinvis a-muzikaal.quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het neuzelgehalte live nog groter vind dan op plaat.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:48 schreef pfaf het volgende:
Tong moet hoogstnodig eens een concert van Spinvis bezoeken...
Nou ja, misschien had ik er bij moeten zeggen dat ik 'm (ze) alleen op Lowlands gezien heb. Toen rockte het de pan uit!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het neuzelgehalte live nog groter vind dan op plaat.![]()
Ik kreegquote:
Legendarisch optreden op Pinkpopquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:46 schreef thaleia het volgende:
Hallo?! Venray?!
Dan zou ik van de Kecks eerder 1 Op 1 Miljoen of Betaalde Liefde kiezen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:54 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Ik mis toch wel de The Scene - Blauw, Trockener Kecks - >tk en De Boegies - 10 jaar zwijnen (live)
Hoe is de kwaliteit? Ik zit eraan te denken om 'm ook te bestellen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:10 schreef methodmich het volgende:
Nee, heb hem destijds nooit kunnen kopen. Heb hem wel via www.fonos.nl, maar dat is toch ook een soort van kopie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |