abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55961501
Ik zit een beetje te twijfelen nu. Doe op dit moment een voltijd HBO opleiding, maar ik wil graag overstappen op deeltijd. Kan alleen niet echt ergens duidelijk vinden of dat mogelijk is. Iemand die daar iets van weet toevallig?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 22:27:06 #2
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55961670
In deeltijd deeltijd heb je geen stufi meer, tenminste als dat al van toepassing was.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55961720
Ja oke, heb nu idd wel stufi, maar dat is geen probleem als ik dat straks niet meer krijg.
Gaat mij er meer om of het mogelijk is om over te stappen van voltijd op deeltijd? Logischerwijs zou ik denken van wel overigens, maar wil het ff zeker weten.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 22:30:06 #4
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55961755
Moet je toch echt aan je studiecoordinator voorleggen, maar het zou in principe geen probleem mopgen zijn.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_55962626
Ligt volgens mij ook een beetje aan de opleiding die je volgt... Of deze er ook in een deeltijd variant bestaat. Zal het iig voorleggen aan je studiecoordinator idd!
pi_55964786
Ja de deeltijd variant is er wel voor mijn opleiding, dus dat mag geen probleem zijn.
Maar ik ga het idd even voorleggen aan de studiecoordinator. (dat is overigens het eerste dat ik moet navragen, weet mijn god niet wie m'n coordinator is )

Maar iig dank voor het meedenken...
pi_55969430
Let er wel op dat wanneer je deeltijd gaat doen je er naast een baan overeenkomend met je studie moet hebben van minstens 3-4 dagen per week.
Sue me.
pi_55976723
Ja, je kunt overstappen, alleen dan moet je bij het begin van je nieuwe studie al wel een baan hebben van minimaal 16/20/24 uur ( is per opleiding verschillend)

Je hebt in deeltijd idd geen recht meer op stufi, maar je betaald minder collegegeld en je hebt natuurlijk gewoon een salaris, wat vaak hoger ligt dan de stufi die je krijgt
pi_55995613
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 11:42 schreef Staafje het volgende:
Let er wel op dat wanneer je deeltijd gaat doen je er naast een baan overeenkomend met je studie moet hebben van minstens 3-4 dagen per week.
Ja uiteraard. Dat snap ik. Maar op zich werk ik nu ook bijna 30-40 uur per week, gewoon overdag, dus ik volg nu weinig lessen en doe bijna alles thuis. Tentamens haal ik gewoon, dus ik had eigenlijk zoiets waarom niet deeltijd gaan doen? Het is namelijk ook zo dat ik bijna stage moet gaan lopen voor 5 maanden. Dan moet ik dus voor een habbekrats 5 maanden stage gaan lopen, terwijl ik nu meestal al 40 uur in de week werk.
pi_55995641
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:42 schreef Sylvana het volgende:
Ja, je kunt overstappen, alleen dan moet je bij het begin van je nieuwe studie al wel een baan hebben van minimaal 16/20/24 uur ( is per opleiding verschillend)

Je hebt in deeltijd idd geen recht meer op stufi, maar je betaald minder collegegeld en je hebt natuurlijk gewoon een salaris, wat vaak hoger ligt dan de stufi die je krijgt
Ja maar het is geen nieuwe studie he. Ik doe die ene opleiding nu voltijd, maar wil deze opleiding de laatse 1,5 jaar in deeltijd afmaken. Die overstap wil ik maken.
pi_55995664
Heb je nu ook al werk in de richting van je studie dan, of dat niet? Want als je deeltijd doet, moet je werk dus wel met je studie te maken hebben, omdat je dan op je werk opdrachten moet doen.
pi_55995693
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:17 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja maar het is geen nieuwe studie he. Ik doe die ene opleiding nu voltijd, maar wil deze opleiding de laatse 1,5 jaar in deeltijd afmaken. Die overstap wil ik maken.
Ja, oke, dat had ik wel gelezen, msischien verkeerd gezegd. Zelfde studie, maar dan in deeltijd, en dan moet je dus evengoed nog een baan in die richting hebben
pi_56000864
anders gezegd: een opleiding in deeltijd vereist heel vaak een relevante werkplek. Kan je het laatse regelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door harrypiel op 13-01-2008 16:26:20 ]
  zondag 13 januari 2008 @ 16:18:07 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_56000935
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:15 schreef harrypiel het volgende:
anders gezegd: een opleiding in deltijd vereist heel vaak een relevante werkplek. Kan je het laatse regelen?
relevante werkplek is niet eens altijd vereist

je moet alleen wel een stagevrijstelling kunnen behalen en dat lukt niet echt als vakkenvuller...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56001436
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:18 schreef Adelante het volgende:

[..]

relevante werkplek is niet eens altijd vereist

je moet alleen wel een stagevrijstelling kunnen behalen en dat lukt niet echt als vakkenvuller...
Notice the words "heel vaak" . iig kan je er bij de exacte opleiding donder op zeggen.
pi_56001606
Ik doe de MER en heel veel banen zijn daarop wel in te passen. Maar uiteraard is het niet een baan als vakkenvuller idd. Gaat echt om een kantoorbaan wel.
pi_56006945
Je moet natuurlijk ook de goedkeuring van je instelling krijgen; het werk dat je gaat doen moet relevant voor de opleiding zijn en opleiding-tot-HBO-afgestudeerde waardig. DAT, en of je dat al geregeld hebt, is de grote vraag.
pi_62773095
Ik zit hier dus ook aan te denken. Ik vind werken leuker en interessanter als naar school gaan. Ik ben inmiddels 22 en heb een afgeronde MBO niveau 4 opleiding (ondernemer groothandel) en ik zit momenteel op het HBO (commerciele economie).
Wat ik me nou afvraag is of je zelf zo'n bedrijf moet zoeken als je deeltijd gaat doen, of dat school dat voor je doet?
En is die opleiding pittiger als een voltijd studie? Ik merk namelijk dat ik de stof die we krijgen opzich wel te doen is voor me, maar het beginnen met leren is bij mij namelijk een kritiek punt
pi_62776335
ik zou even langs de SLB-er lopen als ik jou was?

Die kan jou denk ik precies informeren over hoe het zit als je overstapt naar deeltijd, wat de gevolgen zijn en hoeveel langer je studie dan zal gaan duren.

Bedenk wel dat je meer betaalt, geen stufi meer krijgt en misschien er langer over doet

Is er geen mogelijkheid dat je dit gewoon op deze manier blijft doen, als je er al 30 a 40 uur naast werkt?
Ja doei.
pi_62791177
Ik ben uiteindelijk daadwerkelijk overgestapt van voltijd naar deeltijd. M'n laatste jaar is nu dus in deeltijd van deze opleiding. Dat wil zeggen in mijn geval alleen op maandagavond les.

Uiteraard moet je wel zelf een bedrijf zoeken om aan het werk te gaan. En het moet ook wel enige relevantie hebben met je opleiding. Persoonlijk ervaar ik het niet als pittiger, echter werkte ik tijdens m'n 3 jaar voltijd studie ook al 40 uur per week minimaal. Toen volgde ik vrijwel geen lessen, terwijl ik dat nu wel kan doen als ik daar behoefte aan heb. Voor mij alleen maar een voordeel dit.

Overigens is het collegegeld voor deeltijd minder dan voor voltijd. Je kan in dezelfde tijd afstuderen als op voltijd (hangt van jezelf af). Ik heb er in ieder geval nog geen moment spijt van gehad dat ik ben overgestapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')